Thema 2.0 IE huohotin
Valvoja: Moderators
Thema 2.0 IE huohotin
millanen rakenne tossa (8v) huohottimessa, onko limankeruusäiliö lohkon kyljessä alhaalla, vähän samantapanen kuin takaveto ladassa...?
peli heitti öljyt pihalle, sen verta ylipainetta tuli että pulpautti vaihteiston puolella lohkon päässä olevan tulpan pois.... mikä on todennäkösesti taaemman tasapainoakselin pään peite tulppa... ?
voipi olla tuli myös stefa ja jakopää remppaa eteen, ei onneksi ehtinyt pitkään ajamaan.
peli heitti öljyt pihalle, sen verta ylipainetta tuli että pulpautti vaihteiston puolella lohkon päässä olevan tulpan pois.... mikä on todennäkösesti taaemman tasapainoakselin pään peite tulppa... ?
voipi olla tuli myös stefa ja jakopää remppaa eteen, ei onneksi ehtinyt pitkään ajamaan.
Viimeksi muokannut jiiässä, 21 Tammi 2006, 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Tervetuloa kerhoon!
Mulla pulautti koneen takana olevan tasapainoakselin tulpan ulos, siis sen, joka on näkyvillä kytkinkopan yläpuolella. Sen editse menee kuminen huohotinletku kaasuläppäkoteloon. Huohottimen alkupää on metalliputkea, ja kulkee pakosarjan takana. Mulla oli tuo kumiletku aivan tukossa jäästä limasta, aika paljon oli varmaan homman kehittymistä auttanut se, että letkussa oli "tasku", johon mömmöt pääsi hyvin kertymään. Öljytkään ei varmaan ihan syyttömiä ole, kun ei viime talvena tällaisia ongelmia ollut...
Kunhan nyt hommaa selvitellessä palellutettu selkä antaa periksi (ja mielellään lämpötila siirtyy lähemmäksi edes -20:tä, kuin nykyistä -30:tä, ei tallia käytettävissä
), niin meinasin laittaa uuden huohotinletkun jotenkin kiinni lämppärin kennolle meneviin letkuihin, ja ehkä jotain eristystä ympärille. Ja tietysti niin, ettei siihen enää jäisi mitään taskua.
Uutta tulppaa muuten ei ole maahantuojalla varastossa, vaan menee kuulemma tehdastilaukseen. Kokeilen sovitella tuohon tavallista 50mm pakkastulppaa, voi tosin olla, ettei tule onnistumaan... Se kun pitää lyödä sinne paikalleen "väärinpäin" (iltapuhteina jo hioin uuden tulpan reunat viistoiksi.) Tilaa hommaan ainakin tarvitaan kunnolla, nyt on akkutelineet sun muut irroteltu. Vanhakin tulppa on tallessa, mutta on melko kyseenalaista, pysyisikö se enää kiinni kunnolla.

Mulla pulautti koneen takana olevan tasapainoakselin tulpan ulos, siis sen, joka on näkyvillä kytkinkopan yläpuolella. Sen editse menee kuminen huohotinletku kaasuläppäkoteloon. Huohottimen alkupää on metalliputkea, ja kulkee pakosarjan takana. Mulla oli tuo kumiletku aivan tukossa jäästä limasta, aika paljon oli varmaan homman kehittymistä auttanut se, että letkussa oli "tasku", johon mömmöt pääsi hyvin kertymään. Öljytkään ei varmaan ihan syyttömiä ole, kun ei viime talvena tällaisia ongelmia ollut...
Kunhan nyt hommaa selvitellessä palellutettu selkä antaa periksi (ja mielellään lämpötila siirtyy lähemmäksi edes -20:tä, kuin nykyistä -30:tä, ei tallia käytettävissä

Uutta tulppaa muuten ei ole maahantuojalla varastossa, vaan menee kuulemma tehdastilaukseen. Kokeilen sovitella tuohon tavallista 50mm pakkastulppaa, voi tosin olla, ettei tule onnistumaan... Se kun pitää lyödä sinne paikalleen "väärinpäin" (iltapuhteina jo hioin uuden tulpan reunat viistoiksi.) Tilaa hommaan ainakin tarvitaan kunnolla, nyt on akkutelineet sun muut irroteltu. Vanhakin tulppa on tallessa, mutta on melko kyseenalaista, pysyisikö se enää kiinni kunnolla.
Lisää diagnoosia...
kampuran takapää vuotaa öljyä kuin raana koneen käydessä, tietää vaihdelaatikon irrotusta ja varmaan myös uutta ktkintä samalla vaivalla, on jo 170000km ajettu alkuperäsellä, täytyy myös jakopään puoli tarkistaa samalla.
laitettiin uutta öljyä ja tulppa lyötiin takas paikoilleen mutta täytyy vielä varmistaa se, huohottimelta lähtevä kumiletku oli ihan kurtussa ja säpäleinä, joten ei ihme että näin kävi, onni onnettomuudessa että hajos ihan kodin vieressä.
tuli samalla ruostesuojakäsittely pohjaan...
kampuran takapää vuotaa öljyä kuin raana koneen käydessä, tietää vaihdelaatikon irrotusta ja varmaan myös uutta ktkintä samalla vaivalla, on jo 170000km ajettu alkuperäsellä, täytyy myös jakopään puoli tarkistaa samalla.
laitettiin uutta öljyä ja tulppa lyötiin takas paikoilleen mutta täytyy vielä varmistaa se, huohottimelta lähtevä kumiletku oli ihan kurtussa ja säpäleinä, joten ei ihme että näin kävi, onni onnettomuudessa että hajos ihan kodin vieressä.
tuli samalla ruostesuojakäsittely pohjaan...

- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Vaikea on laittaa tavallista pakkastulppaa niin että pysyy. Itse tehtiin Tempran 2.0 TC koneeseen tulpat tasapainoakselien päihin muutama viikko sitten sorvissa ihan paskaraudasta ja lyötiin kiinni ison vasaran kanssa. ainakaan siitä ei enää korkkaamutt kirjoitti: Uutta tulppaa muuten ei ole maahantuojalla varastossa, vaan menee kuulemma tehdastilaukseen. Kokeilen sovitella tuohon tavallista 50mm pakkastulppaa, voi tosin olla, ettei tule onnistumaan...

- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vaikea se ainakin oli laittaa sinne paikalleen (kysyy enemmän kärsivällisyyttä, kuin raivopäistä takomista), mutta on se nyt parikymmentä kilometriä siellä kestänyt... Tiivisteliimaa molemminpuolin. Aika paljon auttoi se, kun viistosi tulpan reunat ensin. Luulisi tuon nyt pysyvän, ellei koneeseen sitten taas tule ihan hillittömiä paineita. Ja jos silloin pysyy, niin sitten joku muu korkkaa...alfa 156 v6 kirjoitti:Vaikea on laittaa tavallista pakkastulppaa niin että pysyy.mutt kirjoitti: Uutta tulppaa muuten ei ole maahantuojalla varastossa, vaan menee kuulemma tehdastilaukseen. Kokeilen sovitella tuohon tavallista 50mm pakkastulppaa, voi tosin olla, ettei tule onnistumaan...
Öljyjen lisäyksen (4L meni entisten seuraksi, ennenkuin oli ylämerkissä
