Thema 2.0 IE huohotin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Thema 2.0 IE huohotin

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

millanen rakenne tossa (8v) huohottimessa, onko limankeruusäiliö lohkon kyljessä alhaalla, vähän samantapanen kuin takaveto ladassa...?

peli heitti öljyt pihalle, sen verta ylipainetta tuli että pulpautti vaihteiston puolella lohkon päässä olevan tulpan pois.... mikä on todennäkösesti taaemman tasapainoakselin pään peite tulppa... ?

voipi olla tuli myös stefa ja jakopää remppaa eteen, ei onneksi ehtinyt pitkään ajamaan.
Viimeksi muokannut jiiässä, 21 Tammi 2006, 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tervetuloa kerhoon! :lol:

Mulla pulautti koneen takana olevan tasapainoakselin tulpan ulos, siis sen, joka on näkyvillä kytkinkopan yläpuolella. Sen editse menee kuminen huohotinletku kaasuläppäkoteloon. Huohottimen alkupää on metalliputkea, ja kulkee pakosarjan takana. Mulla oli tuo kumiletku aivan tukossa jäästä limasta, aika paljon oli varmaan homman kehittymistä auttanut se, että letkussa oli "tasku", johon mömmöt pääsi hyvin kertymään. Öljytkään ei varmaan ihan syyttömiä ole, kun ei viime talvena tällaisia ongelmia ollut...
Kunhan nyt hommaa selvitellessä palellutettu selkä antaa periksi (ja mielellään lämpötila siirtyy lähemmäksi edes -20:tä, kuin nykyistä -30:tä, ei tallia käytettävissä :bad-words: ), niin meinasin laittaa uuden huohotinletkun jotenkin kiinni lämppärin kennolle meneviin letkuihin, ja ehkä jotain eristystä ympärille. Ja tietysti niin, ettei siihen enää jäisi mitään taskua.

Uutta tulppaa muuten ei ole maahantuojalla varastossa, vaan menee kuulemma tehdastilaukseen. Kokeilen sovitella tuohon tavallista 50mm pakkastulppaa, voi tosin olla, ettei tule onnistumaan... Se kun pitää lyödä sinne paikalleen "väärinpäin" (iltapuhteina jo hioin uuden tulpan reunat viistoiksi.) Tilaa hommaan ainakin tarvitaan kunnolla, nyt on akkutelineet sun muut irroteltu. Vanhakin tulppa on tallessa, mutta on melko kyseenalaista, pysyisikö se enää kiinni kunnolla.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Lisää diagnoosia...

kampuran takapää vuotaa öljyä kuin raana koneen käydessä, tietää vaihdelaatikon irrotusta ja varmaan myös uutta ktkintä samalla vaivalla, on jo 170000km ajettu alkuperäsellä, täytyy myös jakopään puoli tarkistaa samalla.

laitettiin uutta öljyä ja tulppa lyötiin takas paikoilleen mutta täytyy vielä varmistaa se, huohottimelta lähtevä kumiletku oli ihan kurtussa ja säpäleinä, joten ei ihme että näin kävi, onni onnettomuudessa että hajos ihan kodin vieressä.

tuli samalla ruostesuojakäsittely pohjaan... :-D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

mutt kirjoitti: Uutta tulppaa muuten ei ole maahantuojalla varastossa, vaan menee kuulemma tehdastilaukseen. Kokeilen sovitella tuohon tavallista 50mm pakkastulppaa, voi tosin olla, ettei tule onnistumaan...
Vaikea on laittaa tavallista pakkastulppaa niin että pysyy. Itse tehtiin Tempran 2.0 TC koneeseen tulpat tasapainoakselien päihin muutama viikko sitten sorvissa ihan paskaraudasta ja lyötiin kiinni ison vasaran kanssa. ainakaan siitä ei enää korkkaa 8)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Toi kumitulppahan toimii tavallaan sulakkeena huohotukselle, mutta tais silti keretä takapään stefa porsimaan ensin.. :roll:

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

alfa 156 v6 kirjoitti:
mutt kirjoitti: Uutta tulppaa muuten ei ole maahantuojalla varastossa, vaan menee kuulemma tehdastilaukseen. Kokeilen sovitella tuohon tavallista 50mm pakkastulppaa, voi tosin olla, ettei tule onnistumaan...
Vaikea on laittaa tavallista pakkastulppaa niin että pysyy.
Vaikea se ainakin oli laittaa sinne paikalleen (kysyy enemmän kärsivällisyyttä, kuin raivopäistä takomista), mutta on se nyt parikymmentä kilometriä siellä kestänyt... Tiivisteliimaa molemminpuolin. Aika paljon auttoi se, kun viistosi tulpan reunat ensin. Luulisi tuon nyt pysyvän, ellei koneeseen sitten taas tule ihan hillittömiä paineita. Ja jos silloin pysyy, niin sitten joku muu korkkaa...

Öljyjen lisäyksen (4L meni entisten seuraksi, ennenkuin oli ylämerkissä :shock: ) ja 10-15min tyhjäkäynnin jälkeen oli pikku lammikko tullut kytkinkopan alapuolelle, mikä pisti aavistelemaan pahoja, mutta sitten tuo väheni ja kutakuinkin loppui (vaikka on siellä öljyä edelleenkin), joten mun tapauksessa taisi olla vain kytkinkoppaan jäänyttä jähmeää öljyä, joka lähti liikkeelle lämmön myötä.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Saas nähdä kuinka teeman kans käy, ois perjantaina tarkotus nypätä vaihdelaatikko pois ja vaihtaa ainakin kampuran takastefa ja kytkin... :roll:

ja tietty jakopään puolikin täytyy tsekata...

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

NO niin...)

Lancia liikkuu taaseen, vaihdettiin kampuran takapäänstefa ja kytkinpaketti, nuijittiin tasapainoakselin tulppa kireelle kiinni, laitettiin uusi letku huohottimeen ja pestiin liiat öljyt pois pakoputkesta... :-D

Vastaa Viestiin