unichip
Valvoja: Moderators
unichip
Kevään tullessa kaikkea alkaa pyörimään mielessä.
Onko kellään kokemusta unichipistä vapareissa. Chippauksesta kysellessäni sain sellaisen kuvan että unichip olisi ainoa tapa saada edes jotain hyötyä. Kellään kokemuksia, mielipiteitä? Kohteena olisi 164TS-95.
Onko kellään kokemusta unichipistä vapareissa. Chippauksesta kysellessäni sain sellaisen kuvan että unichip olisi ainoa tapa saada edes jotain hyötyä. Kellään kokemuksia, mielipiteitä? Kohteena olisi 164TS-95.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Itselläni odottaa Unichippi takapenkillä... On vaan sellanen juttu että asiantuntevaa asennusta tuolle on ollut kotipaikkakunnaltani vaikea löytää.Olen kokeillut asentaa itse ja haluan ton kevääksi kiinni
Kyllä toi varmaan penkissä säädettäessä vapariinkin ihan hyvin tuo tehoa lisää kun venttiilinajoitukset, ruisku ja sytytysennakko säädetään optimaalisesti sille autolle. Penkissä säätö voi tosin maksaa autokohtaisesti sen 600 euroa (Siihen vielä rauta päälle.jne)
Kyllä toi varmaan penkissä säädettäessä vapariinkin ihan hyvin tuo tehoa lisää kun venttiilinajoitukset, ruisku ja sytytysennakko säädetään optimaalisesti sille autolle. Penkissä säätö voi tosin maksaa autokohtaisesti sen 600 euroa (Siihen vielä rauta päälle.jne)
Mulla toi unichippi tuohon 2.5 V6- koneeseen noin 10hv lisää tehoa... teho- ja vääntökäppyrät löytyy kotisivuiltani, joilta löytyy myös juttua asiaan liittyen: http://www2.lut.fi/~poussu/enginemods.html
Itsellä suurin syy asennukseen oli kuitenkin seoksen saaminen kohdilleen, koska kone kävi liian laihalla... Tyytyväinen olen kyllä lastuun ollut =)
Suunnitelmissa olis vielä takaänkkärin vaihto ja lastun ohjelmointi uudelleen yksilöidysti autolleni, odotettavissa olisi tällöin päälle 210hv...
Itsellä suurin syy asennukseen oli kuitenkin seoksen saaminen kohdilleen, koska kone kävi liian laihalla... Tyytyväinen olen kyllä lastuun ollut =)
Suunnitelmissa olis vielä takaänkkärin vaihto ja lastun ohjelmointi uudelleen yksilöidysti autolleni, odotettavissa olisi tällöin päälle 210hv...
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
Jesh, eli Lappeenrannassa AMWorks- niminen firma teki dynotuksen, otti boxin irti ja lähetti muukkoselle dynokäppyröiden kanssa ja muukkonen lähetti takaisin pari eri lastua, joista paras valittiin ajamalla penkissä eri lastuilla. Paras olisi, kun olis saanut suoraan muukkoselle koko auton, olis enempi tehoa saanut irti. Hintaa lysti kustansi noin 580e.
Putkistonmuutokset ois mullakin suunnitelmis kesälle, samoin vv-filtterin asennus... Eiköhän tosta turbokoneesta sen 250hv vois just saada. Novitec lupaa tuohon 2.5 V6- malliin remmiahdettuna muistaakseni 260hv luokkaa... jälkimmäistä en tosin allekirjoita ennen tarkistusta =)
Putkistonmuutokset ois mullakin suunnitelmis kesälle, samoin vv-filtterin asennus... Eiköhän tosta turbokoneesta sen 250hv vois just saada. Novitec lupaa tuohon 2.5 V6- malliin remmiahdettuna muistaakseni 260hv luokkaa... jälkimmäistä en tosin allekirjoita ennen tarkistusta =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä.. Dastekin kanssa kuulemma 250 hp mahdollista.. Ja saahan tuosta lisää herkkua mainiosti.. Siihen vielä lisäksi voi vaihtaa Autodeltan tai muun valmistajan kisakireetä nokkaa esimerkiksi ja tosiaan filtteri on se pahin tehonsyöjä tuossa ja sen toteuttamista täytyy kehittää kun aikaa saan lisää, se pitäisi vetää suoraan maskin alle josta tulisi ihan kylmää ilmaa.. Moottoritila meinaan käy sen verta kuumana. Nyt se on kyllä pyöränkotelon yläpuolella.
Jos ei vielä riitä löyly niin sitten voi vaihtaa Garretin isompaa kuulalaakeriahdinta, isompi IC ja silleen.. Ja jos oikein villiä viritystä aletaan tekemään niin sitten 3.0:ksi sylinterit, autodeltan männät ja alakerta ja muut kilkkeet niin kyllä juoksis.
Muutamia 3.0 konversioitahan muualla euroopassa onkin.. Sekä myös remmiahdettuja 3.0 ja 3.2:sia.
Muukkonen kyllä osaa noi hommat todella hyvin ja palvelukin on erinomaista, siellä osataan eikä vain puhuta paskaa.. Saa nyt nähdä kuin pitkälle joudun Unichipin takia lähtemään..
Jos ei vielä riitä löyly niin sitten voi vaihtaa Garretin isompaa kuulalaakeriahdinta, isompi IC ja silleen.. Ja jos oikein villiä viritystä aletaan tekemään niin sitten 3.0:ksi sylinterit, autodeltan männät ja alakerta ja muut kilkkeet niin kyllä juoksis.
Muutamia 3.0 konversioitahan muualla euroopassa onkin.. Sekä myös remmiahdettuja 3.0 ja 3.2:sia.
Muukkonen kyllä osaa noi hommat todella hyvin ja palvelukin on erinomaista, siellä osataan eikä vain puhuta paskaa.. Saa nyt nähdä kuin pitkälle joudun Unichipin takia lähtemään..
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Siis onko tuolla Unichipillä mitään arvoa ellei se ole säädetty juuri omalle autolle? Eli se säädättäminen nimenomaan maksaa?
Muukkosellahan ei tietääkseni ole dynoa joten parempi olla ajamatta sinne, vaan mielummin tänne pk-seutulaisena:
ST-motors
Juvanteollisuukatu 12
02920 ESPOO
Puh: 09-8524300
Faksi: 09-8524325
GSM:
E-mail: markku.rikamo@stmotors.fi
Kotisivu: www.stmotors.fi
Riittääkö vakio puhallin tuonne 250+ hp? Ei siinä että noihin teholukemiin kannattaisi kovin sokeasti tuijottaa.
Muukkosellahan ei tietääkseni ole dynoa joten parempi olla ajamatta sinne, vaan mielummin tänne pk-seutulaisena:
ST-motors
Juvanteollisuukatu 12
02920 ESPOO
Puh: 09-8524300
Faksi: 09-8524325
GSM:
E-mail: markku.rikamo@stmotors.fi
Kotisivu: www.stmotors.fi
Riittääkö vakio puhallin tuonne 250+ hp? Ei siinä että noihin teholukemiin kannattaisi kovin sokeasti tuijottaa.
No kyllä minusta sillä unichipillä on jotain arvoa, vaikka olisi vaan tehty tuolleen etätyönä karkea ohjelma sinne. Mulla tuli se 10hv lisää ja seokset saatiin yläkierroksilta tarpeeksi rikkaalle. Parempaan tulokseen toki pääsisi jos voisi dynotella samalla, kun säätää... Ja se chipin säätäminenhän siinä juuri maksaa, kun se dynoajelu on melko kallista lystiä. (luokkaa 80e/ vetäisy lappeenrannassa)
Muukkosella ei tosiaan ole omaa penkkiä. Soittelin sinne joku 1kk sitten ja kyselin tuon lastun säätämistä ja hieman vinkkiä lisähevosten hakuun tuosta 2.5 V6- pannusta. Sanoivat, että säätö tapahtuu omissa tiloissa, mutta lähellä on kuulemma firma, jolla on penkki ja he tekevät yhteistyötä keskenään... Hieman ajeluahan siinä tulee edestakaisin kahden paikan välillä... Muukkosen pajakin on tosiaan Etelä-Suomesta katsottuna sen verran kaukana, että voisin kyllä itsekin ennemmin ajella sinne pk-seudulle homman hoidattamaan. Muukkoselle tosiaan propsit hyvästä palvelusta, jaksoi selittää puhelimessakin varsin pitkään ja monipuolisesti eri vaihtoehtoja =)
Muukkosella ei tosiaan ole omaa penkkiä. Soittelin sinne joku 1kk sitten ja kyselin tuon lastun säätämistä ja hieman vinkkiä lisähevosten hakuun tuosta 2.5 V6- pannusta. Sanoivat, että säätö tapahtuu omissa tiloissa, mutta lähellä on kuulemma firma, jolla on penkki ja he tekevät yhteistyötä keskenään... Hieman ajeluahan siinä tulee edestakaisin kahden paikan välillä... Muukkosen pajakin on tosiaan Etelä-Suomesta katsottuna sen verran kaukana, että voisin kyllä itsekin ennemmin ajella sinne pk-seudulle homman hoidattamaan. Muukkoselle tosiaan propsit hyvästä palvelusta, jaksoi selittää puhelimessakin varsin pitkään ja monipuolisesti eri vaihtoehtoja =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Toki, onhan se säädetty sun autolle. Tarkoitin sitä että vaihtaa autoa toisen merkkiseen, jolloin sillä chipillä ei varmaan ole enää hirveästi arvoa. Varmasti saa etätyönä sen tehtyä "yhtä hyvin", arvojen perusteella säätää sen varmaan muutenkin.Jeppaa kirjoitti:No kyllä minusta sillä unichipillä on jotain arvoa, vaikka olisi vaan tehty tuolleen etätyönä karkea ohjelma sinne.
Juuh, onha se näin =) Sekoilen taas tääl pienis kuume- ja flunssahoureissa jo melkee ohi topicin =)
Niinhä se taitaa olla, et ei sitä enää sielt toiseen autoon saa... vaikka ois saman merkkiset ja malliset autot niin nekin ovat yksilöitä... vaikka vaihtas samanlaiseen, ni uudelleenohjelmointi ois eessä varmasti.
Niinhä se taitaa olla, et ei sitä enää sielt toiseen autoon saa... vaikka ois saman merkkiset ja malliset autot niin nekin ovat yksilöitä... vaikka vaihtas samanlaiseen, ni uudelleenohjelmointi ois eessä varmasti.
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
Tämäpäs mielenkiintoista... Tuo unichip onkin siis tollainen ulkopuolinen laatikko? Mulla oli kyllä sellainen käsitys, että mulle olisi vaihdettu tonne auton oman boxin sisään uudelleenohjelmoitu piiri. Sain alkuperäisen piirinkin takaisin =) Toivottavasti en oo jauhanut ihan täyttä *ull*hittiä tuosta lastusta... =/ Pitää varmaan tarkistaa huomenna sieltä AMWorksilta, että minkä lastun se oikeen on sinne oikeesti laittanu
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Tavallaan lopputulos sama. Unichip vaan "huijaa" alkuperäiseltä lastulta tulevia signaaleja. Jos koko lastu vaihdetaan niin mitään lisämokkuloita ei tarvita ja se on paremmin säädettävissä juuri omaan autoon sopivaksi. Saavutettu teho ei tuplaannu jos molemmat laitetaan, varmaan päinvastoin. Vois puolittua-tommi- kirjoitti:No saakos sitten unichipillä ja lastulla saman asian aikaan, vai saako molemmista lisätehoa erikseen? Eli jos molemmat lupaa erikseen 5-10% lisätehoo niin saako molemmilla sit 10-20%.... WAI?
Valaiskaa tietämätöntä...
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sivut näköjään uudistuneet sitten viime näkemän ja hinnat pompsahtaneet 50% Sama se onko se ohjelmoitava lastu irrallaan omassa boksissa vai vaihdetaan sinne auton alkuperäiseen paikkaan..?GAMMA500 kirjoitti:tossa yksi. www.hestec.fi
Noniin, selvis se lastukin, kun soitin AMWorksille =)
Eli se on kuulemma joku "eiminkäänmerkkinen"- lastu, kun muukkonen kuulemma ite tekee softat niihin. Lastun alkuperämaaksi veikattiin Italiaa.
Ja se tosiaan on siellä alkuperäisessä moottorinohjausboxissa alfan vakiolastun tilalla.
Että tälläinen pieni korjaus asiaan... Sorry, että sekoilin tuosta unichipistä, mutta oli vaan itselle jäänyt sellainen kuva, että oma lastu olisi sen merkkinen... =)
Eli se on kuulemma joku "eiminkäänmerkkinen"- lastu, kun muukkonen kuulemma ite tekee softat niihin. Lastun alkuperämaaksi veikattiin Italiaa.
Ja se tosiaan on siellä alkuperäisessä moottorinohjausboxissa alfan vakiolastun tilalla.
Että tälläinen pieni korjaus asiaan... Sorry, että sekoilin tuosta unichipistä, mutta oli vaan itselle jäänyt sellainen kuva, että oma lastu olisi sen merkkinen... =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
vie autosi ja unichip ST-Motorsiin (Juvanmalmilla). Siellä ovat niitä laittaneet sekä säätäneet. http://www.stmotors.fi/MarcusV kirjoitti:Itselläni odottaa Unichippi takapenkillä... On vaan sellanen juttu että asiantuntevaa asennusta tuolle on ollut kotipaikkakunnaltani vaikea löytää.Olen kokeillut asentaa itse ja haluan ton kevääksi kiinni
Kyllä toi varmaan penkissä säädettäessä vapariinkin ihan hyvin tuo tehoa lisää kun venttiilinajoitukset, ruisku ja sytytysennakko säädetään optimaalisesti sille autolle. Penkissä säätö voi tosin maksaa autokohtaisesti sen 600 euroa (Siihen vielä rauta päälle.jne)
Toi Unichip on vähän semmoinen juttu, että joko toimii tai sitten ei ja useinmiten ei, sillä unichip guruja tässä maassa ei liikaa ole ja noiden saaminen oikeisiin säätöihin ei ole kuulemani mukaan mikään piis-of-nakki case..
Kiitoksia mielipiteistä. Auton henk.koht säätäminen dynolla on se mikä unichipissä itseäni kiinnostaa olisipa ainakin säädöt kerrankin kohdillaan. Näkeepähän sitten heti oliko hyötyä vai ei, eikä tartte "persedynoilla". Hinta vaan pikkuisen hirvittää. Mut taitaa sen laitto teiden sulamisen jälkeen tulla eteen.
Kyllä, tämä Rollen suosittama paikka on myös erittäin hyvä paikka. Oman autoni TME:n steg 3 on Karalalla parsittu kasaan TME ohjeiden mukaisesti. Suosittelen lämpimästi. Pk-seudulla asuville tuo ST-Motors on lähimpänä ja siksi hyvä vaihtoehto.Rolle kirjoitti:Hintaa kannattaisi kysyä myös Karalalta. Säätää myös ja dynossa, ja ainakin turbomiehet ovat olleet enemmän kuin tyytyväisiä.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
ST motorsillä kävin ja lupasin asiaan palatakin tässä... Eivät vaan hekään ole ikinä tuollaista autoa nähneetkään joten ei ole ihan petu juttuja toi joten vie varmaan sen päivän, ja alfa kun on käyttöautoni niin ei heti ole kerennyt viemään..
Minun dastekkini on ollut ruotsissa samanlaisessa ja samat osat omaavassa autossa.. Tottakai yksilöissä on eroa mutta aion softaa kokeilla tossa ennenkun lähen säädättämään penkkiin..
Miksei unichippiä tietty voisi lastuksi kutsua vaikka erillinen yksikkö onkin, tottahan se on että se kusettaa alkuperäisiä Ecuja simmuun ja sillä tavalla vaikuttaa sytkäennakkoihin.jne mutta säätömahdollisuuksiahan tossa vehkeessä on kuulemma aika hitonmoiset määrät (siksi penkissä voi mennä 6-12 tuntia riippuen ihan siitä kuinka monimutkanen softa tulee) Niin ja, itse raudalla on kyllä arvoa myös, 1200 euroa näyttivät velottavan koko systeemistä asennettuna turboautoon.. Joten on tossa ainakin puolet laitteen hintaakin riippuu tuntityöstä.
Rautahan on samaa tavaraa joten saman dastekin voi säätää vaikka mille autolle. Voisin jopa jossain tapauksessa harkita boxini myymistä jos joku tälläistä hinkuaa..
Minun dastekkini on ollut ruotsissa samanlaisessa ja samat osat omaavassa autossa.. Tottakai yksilöissä on eroa mutta aion softaa kokeilla tossa ennenkun lähen säädättämään penkkiin..
Miksei unichippiä tietty voisi lastuksi kutsua vaikka erillinen yksikkö onkin, tottahan se on että se kusettaa alkuperäisiä Ecuja simmuun ja sillä tavalla vaikuttaa sytkäennakkoihin.jne mutta säätömahdollisuuksiahan tossa vehkeessä on kuulemma aika hitonmoiset määrät (siksi penkissä voi mennä 6-12 tuntia riippuen ihan siitä kuinka monimutkanen softa tulee) Niin ja, itse raudalla on kyllä arvoa myös, 1200 euroa näyttivät velottavan koko systeemistä asennettuna turboautoon.. Joten on tossa ainakin puolet laitteen hintaakin riippuu tuntityöstä.
Rautahan on samaa tavaraa joten saman dastekin voi säätää vaikka mille autolle. Voisin jopa jossain tapauksessa harkita boxini myymistä jos joku tälläistä hinkuaa..
Rolle kirjoitti: Sivut näköjään uudistuneet sitten viime näkemän ja hinnat pompsahtaneet 50% Sama se onko se ohjelmoitava lastu irrallaan omassa boksissa vai vaihdetaan sinne auton alkuperäiseen paikkaan..?
Ei siellä vissiin hinnat kauheesti ole nousseet jos juuri ollenkaan, kui niin?
Niinhän se periaatteessa sama asia onkin kyllä, tuossa vaan sen saa säädettyä kerralla eikä joudu vaikkapa 5.ttä lastua poltattamaan jotka maksaa x-euroa. En asiasta juuri tiedä mutta olen antanut itseni ymmärtää että on tuo sieltä fiksuimmasta päästä kait kaikin puolin. Tai no ihan sama vaikka ei olis, ei ole itselle ajankohtainen juttu eikä tule
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Unichip näyttää olevan enemmän verrattavissa hestecciin kuin tavalliseen chippiin, vaikkei tossa koko boksia olekaan korvattu vaan on piggyback, mutta säädettävissä kuitenkin.
Maksoi tonnin turboautoille ja 670e vapareille kun viimeksi katsoin, joskin siitä on aikaa.GAMMA500 kirjoitti:Ei siellä vissiin hinnat kauheesti ole nousseet jos juuri ollenkaan, kui niin?
Juu kallista on nykyään, mutta kun joka kerta joutuu maksamaan siitä säädöstä kuitenkin saman verran kuin Karalalla niin mitä sillä "alkusatsauksella" saa?Niin ja, itse raudalla on kyllä arvoa myös, 1200 euroa näyttivät velottavan koko systeemistä asennettuna turboautoon.. Joten on tossa ainakin puolet laitteen hintaakin riippuu tuntityöstä
Nostetaanpa tämä asia taas esille ja kerrotaan miten kävi. Toijalan autosähkö eli Harinen laittoi unichipin paikoilleen autooni eli 164TS -95:seen. Putkisto muutettuna ja kartiofiltterin kanssa uuden teho- ja vääntö lukemat ovat nyt 169hv ja 212Nm ja lisäys on tasaisesti koko alueella. Vääntökäyräkin muistuttaa enemmän dieseliä kuin bensakonetta. Ja ennen kaikkea seokset ovat nyt kohdallaan, olivat ennen tätä aivan liian laihalla.
Oliko satsaus järkevä, jokainen voi asiasta olla montaa mieltä, mutta itse olen tyytyväinen vaparista saatuun tehonkasvuun.
Oliko satsaus järkevä, jokainen voi asiasta olla montaa mieltä, mutta itse olen tyytyväinen vaparista saatuun tehonkasvuun.
Sori jäi pois edellisestä. Eli "vakiona" autoa ei valitettavasti ole dynotettuna joten tilanne oli putkisto muutettuna ja filtteri paikoillaan ja dyno näytti 159hv ja muistaakseni 200Nm (+1...3Nm). Joten muutos oli +10hv:tä ja Nm:ä.pee kirjoitti:Tehopenkit tuppaavat antamaan varsin kirjavia tuloksia, joten absoluuttisen tuloksen sijaan olisikin kiinnostavampaa tietää vielä mittaustulos ennen lastua, josta saataisiin laskettua paljonko teho suhteellisesti kasvoi.
vauhdin maailmassa oli aiheesta vertailu.. olisko olllu 2004 touko tai kesäkuun numerossa...pee kirjoitti:Tehopenkit tuppaavat antamaan varsin kirjavia tuloksia, joten absoluuttisen tuloksen sijaan olisikin kiinnostavampaa tietää vielä mittaustulos ennen lastua, josta saataisiin laskettua paljonko teho suhteellisesti kasvoi.
Hienot lukemat androsilla kyllä... vakiomoottorista
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
tehot
ja vertailun mukaan harisen dyno on ankarimmasta päästä !GAMMA500 kirjoitti:vauhdin maailmassa oli aiheesta vertailu.. olisko olllu 2004 touko tai kesäkuun numerossa...pee kirjoitti:Tehopenkit tuppaavat antamaan varsin kirjavia tuloksia, joten absoluuttisen tuloksen sijaan olisikin kiinnostavampaa tietää vielä mittaustulos ennen lastua, josta saataisiin laskettua paljonko teho suhteellisesti kasvoi.
Hienot lukemat androsilla kyllä... vakiomoottorista
toiset tykkää,toiset ei ! parhaimmillaan eri dynoissa voi olla eroo 20 hv !
oman kärryni oon käyttäny harisella...........
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
Joo lukemat yllättivät kyllä. Tiedä sitten dynojen lukujen oikeellisuuksista, toki toivon että niinkin hyvällä maineella oleva paja kuin Harinen ei hirveästi plussaa niihin laittaisi, niin hyvä mieli säilyisi. Itse Harinenkin kommentoi syntynyttä tulosta hämmästyttävän hyväksi. Tarkoitukseni ei ollut retostella vaan kertoa muille miten asiassa kävi, kun oli vielä mittaustuloskin asiasta eikä pelkästään "persedynon" pohjalta. Loppujen lopuksi tehoa ja vääntöä tuli lisää koko alueelle ja olen tapahtuneeseen muutokseen tyytyväinen. Mikä on lopullinen teho ja vääntölukema niin sen saa jokainen päättää. Toivottavasti ei ole paljoa alkuperäisestä laskenutGAMMA500 kirjoitti:vauhdin maailmassa oli aiheesta vertailu.. olisko olllu 2004 touko tai kesäkuun numerossa...pee kirjoitti:Tehopenkit tuppaavat antamaan varsin kirjavia tuloksia, joten absoluuttisen tuloksen sijaan olisikin kiinnostavampaa tietää vielä mittaustulos ennen lastua, josta saataisiin laskettua paljonko teho suhteellisesti kasvoi.
Hienot lukemat androsilla kyllä... vakiomoottorista
Ainakin itse olin tyytyväinen pajaan ja jatkossakin siellä tulen asioimaan. Hyvä tietää että pettyneitä asiakkaita on ollut tehotietojen suhteen niin voi edelleen tyytyväisenä katsella dynolappuaGAMMA500 kirjoitti:Ei ole kuulunut talon tapoihin niin moni sieltä on pettyneenä lähtenytAndros kirjoitti: Joo lukemat yllättivät kyllä. Tiedä sitten dynojen lukujen oikeellisuuksista, toki toivon että niinkin hyvällä maineella oleva paja kuin Harinen ei hirveästi plussaa niihin laittaisi, niin hyvä mieli säilyisi.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti: