33:n nykii lähes pomppii
Valvoja: Moderators
33:n nykii lähes pomppii
eli 33:n nykii aivan mahdottomasti alakierroksilla.
kovemmilla kierroksilla ei niin paljon.
tuli vaihettua tulpat vaan ei auttanut.
vanhat tulpat ei toiminu koneen oikealla puolella tyhjä käynnillä luultavasti ollenkaan, koska käynti ei muutttunut ,kun veti piuhan irti.
autoa startatessa tuntuu kuin sytytys olis aikasella "potkii vastaan"
missähän mahtas olla vika? luultavasti tällä foorumilla joku sattus tietämään.
kiitoksia neuvoisra etukäteen....malli on gv -90
kovemmilla kierroksilla ei niin paljon.
tuli vaihettua tulpat vaan ei auttanut.
vanhat tulpat ei toiminu koneen oikealla puolella tyhjä käynnillä luultavasti ollenkaan, koska käynti ei muutttunut ,kun veti piuhan irti.
autoa startatessa tuntuu kuin sytytys olis aikasella "potkii vastaan"
missähän mahtas olla vika? luultavasti tällä foorumilla joku sattus tietämään.
kiitoksia neuvoisra etukäteen....malli on gv -90
Viimeksi muokannut ottopoika, 31 Tammi 2006, 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuon bokserin sytytysjärjestys on 1-3-2-4 eli ei 1-3-4-2 niin kuin rivinelosissa. Sylintereiden numerot on valettu siihen koneen päälle, pitäisi löytyä kun vähän kurkkii.
Onhan ne kaikki tulpanjohdot varmasti kunnolla kiinni tulpissa? Ne 16v:n kynttilät on sen verran ahtaassa paikassa että helposti jää löysälle.
Onhan ne kaikki tulpanjohdot varmasti kunnolla kiinni tulpissa? Ne 16v:n kynttilät on sen verran ahtaassa paikassa että helposti jää löysälle.
- Epäkelpokeräilijä -
sorry ei tullu mainittua. auto on 89-90 GV 2:LLA 2REIKÄSELLÄ eliScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuon bokserin sytytysjärjestys on 1-3-2-4 eli ei 1-3-4-2 niin kuin rivinelosissa. Sylintereiden numerot on valettu siihen koneen päälle, pitäisi löytyä kun vähän kurkkii.
Onhan ne kaikki tulpanjohdot varmasti kunnolla kiinni tulpissa? Ne 16v:n kynttilät on sen verran ahtaassa paikassa että helposti jää löysälle.
saattas ola myös kaasutin vikaa. tiedä häntä.niin ja kyllä mielestäni laitoin piuhat pohjaan.
- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
Re: 33:n nykii lähes pomppii
mulla oli saman tyyppinen vika omassa 1.5 ti:ssä ja kävi auto deltallakin huollossa ja makso 1000e, mutta vika ei korjaantunut! vika löytyi kuitenkin myöhemmin kotosalla, eli yksi pää suutin oli tukossa! eli ei muuta kun suuttimet irti ja hieman paine-ilmaa läpi niin saattaa toimia!ottopoika kirjoitti:eli 33:n nykii aivan mahdottomasti alakierroksilla.
kovemmilla kierroksilla ei niin paljon.
tuli vaihettua tulpat vaan ei auttanut.
vanhat tulpat ei toiminu koneen oikealla puolella tyhjä käynnillä luultavasti ollenkaan, koska käynti ei muutttunut ,kun veti piuhan irti.
autoa startatessa tuntuu kuin sytytys olis aikasella "potkii vastaan"
missähän mahtas olla vika? luultavasti tällä foorumilla joku sattus tietämään.
kiitoksia neuvoisra etukäteen....malli on gv -90
Moi!
Tarkasta, että kummankin puolen rikastus (ryyppy) kääntyy pois kun painat rikastin nupin pohjaan. Joskus voi jumittaa ja vaikka nuppi painetaan sisään jää rikastus ainakin osittain päälle. Aiheuttaa hämminkiä juuri tyhjäkäynnille. Ilmanputsarin koppa pois niin näet miten rikastinläpät käyttäytyy.
Tarkasta, että kummankin puolen rikastus (ryyppy) kääntyy pois kun painat rikastin nupin pohjaan. Joskus voi jumittaa ja vaikka nuppi painetaan sisään jää rikastus ainakin osittain päälle. Aiheuttaa hämminkiä juuri tyhjäkäynnille. Ilmanputsarin koppa pois niin näet miten rikastinläpät käyttäytyy.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
mulla oli 33 sellattinen vika että tulpan johdot lähti siitä jakajasta itsestään irti aina välillä.... siis niiku että johdot oli kiinni mutta ei kunnolla pohjassa asti... tämä johti siihen että sähkö ilmeisesti hyppi jakajasta johtoon muutaman millin päästä (auto toimi mutta hyppi/pätki)....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
alfa33 nykii ja pomppii
no niin ainakin osittain vika löyty. nimittäin toisen kaasuttimen
tyhjäkäynti puuttu kokonaan, sen takia nokes tulpat.
täytys saada säädettyä kohalleen niin näkis onko muuta häikkää.
kiitos vastauksista
palaillaan astialle.
tyhjäkäynti puuttu kokonaan, sen takia nokes tulpat.
täytys saada säädettyä kohalleen niin näkis onko muuta häikkää.
kiitos vastauksista
palaillaan astialle.