alfa 156 käyntilämpötila
Valvoja: Moderators
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Kyllähän tuo toimi minulla ihan moitteetta, vaikka pakkasta oli -20C (ja ehkä enemmänkin). Pysyykö sulla kuitenkin lämmöt näpsäkästi tuolla 80-85C välillä ajossa tällaisella pikkupakkasella?hamppi kirjoitti:Jaa-a liekö vaan liian kovat pakkaset vai mitä, mutta nyt lämmönsäätely kabiinissa toimii niinkuin pitää.
On nää alffat kyllä aika vekkuleita.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Luulenpa siis edelleen, että termari on vaihdon tarpeessa. Minulla ei nimittäin laskenut tosiaan edes -20C lukemissa noin alas lämpöjä yli 100km/t nopeuksissakaan. Ennen termarin vaihtoa taasen viima vaikutti heti lämpöihin. Nyt pysyy todella tasaisesti.hamppi kirjoitti:Tänään just seurailin, niin maantieajossa se on siinä 70 yläpuolella. Kaupunkiajossa nousee 80-85 kieppeille. Tyhjäkäynnissä nousee sinne 90, mutta tuntuis, että (ehkä) hitaammin kuin aiemmin.
Edit: Lisätään se vielä, että termarin vaihdon jälkeen lämmöt myös nousevat huomattavan paljon nopeammin ylös.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Enpä ole tarkemmin mittaillut, mutta kun liikenteeseen lähtee niin ei sitä montaa minuuttia tarvitse ajella kun maksimilämmöt irtoaa. Ja kabiini lämpiää sen mukaisesti todella mukavasti. Ei jää penkinlämmittimiä edes kaipaamaan, vaikka kesällä vielä puute mietitytti.hamppi kirjoitti:Edit: Kuis nopeesti sulla "tmv" nousee lämmöt käynnistyksen jälkeen?
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Viime pakkasjakson innoittamana vaihdatin toissapäivänä myös termarin. Silloin ~ -20 asteen kelillä viisari nousi hädintuskin 50 asteen viivan yläpuolelle, ja siihenkin tuskastuttavan hitaasti. Nyt samanlaisilla keleillä lämmöt nousevat viisarinleveyden tai kaksi 70 asteen yläpuolelle maantieajossa. Kaupungissa vieläkin ylemmäs. Ja lämpöä ohjaamossa tuntuu piisaavan enemmän kuin tarpeeksi, ja mikä tärkeintä lämpeneminen alkaa nopeasti.