156 Veekuutosen lämmöt
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
156 Veekuutosen lämmöt
Minkälaista lämpöä 156 V6 kuuluisi käydä?? juttua taisi jossain jo ollakkin vaan ei ottanut silmiin äkkiseltään. Omassa lämmöt on siellä reilusti alle 75 asteen viivan matka-ajossa, joka tuntuisi mututuntumalla liian vähältä. Flekti alkaa pyörimään 90 asteessa niinkun pitääkin.
Mitä muuten kustantaa moinen termari? TS:ssä ainakin hurjan hintanen, mutta V6:ssa ei vissiin ihan niin paljon tule alumiinia mukana?
Mitä muuten kustantaa moinen termari? TS:ssä ainakin hurjan hintanen, mutta V6:ssa ei vissiin ihan niin paljon tule alumiinia mukana?
Ohhoh, no tuohon en ota kantaaRolle kirjoitti:Johan sulla vaihtelee noi lämmöt![]()
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... l%E4mm%F6t

Tämmöisen olen kuitenkin joskus ennenkin tänne liittänyt.
The water temp rises too slowly, hitting 90c° only after 10Km (driving
about 90Km/h with 5c° outside), when temp reaches 90 it suddenly drops
to 75-80 and then rises a little but usually is always below 90c°.
Reason:
Alfa uses a different way of showing the temperature compared
to i.e. Opel, Audi, VW. I guess Seat is VW so......
The difference is that in fact the temperature always goes up and
down because there is a thermostat (in all cars!!) that opens when
the cooling circuit reaches a certain temperature like 90dgr.
When the thermostat opens, a whole lot of relativaly "cold" cooling
drops from 90 to 70-75dgr.
Alfa shows this immediately on the temperature indicator whereas many
other cars measure an AVERAGE temperature that goes up and down very
slowly and certainly will not show the peaks like the Alfa way.
I guess this is done because the "normal" car driver will get in panic
and goes and see their dealer to check if nothing is wrong and Alfa is
of the opinion that Alfisti, as real, true car drivers, as enthousiastic
and knowledgeable car dirvers and can "see through" this.
So, forget about bothering the dealer, just enjoy your Alfa and keep
a regular eye on all engine fluids; don't forget the fuel tank

Ei enää Alfaa... eipä
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Hyvä. Itse jo meinasin soitella autokauppiaalle että "taas tulisi uutta korjattavaa" kun lämmöt pysyy koko ajan n. 75 asteessa. Jotenkin olen vaan "tottunut" että auton lämpöjen pitäisi nousta siihen 90 asteeseen. Kaikki sen yli tai alle tuntuu epänormaalilta...Maho kirjoitti:Tästä on jauhettu joskus ennenkin. Varmaan löytyy haulla tuo keskustelu jossa tuo käytiin perusteellisesti läpi. Itse ei enää jaksa muistaa muuta kuin että se normaali lämpötila on ihan ok. jos pyörii siellä vähän yli 70 asteen ylöpuolella.

Ammattina autokauppa