Ratapäivillä jonkun kanssa laskeskeltiin, niin että olis vajaa kymmenkunta autoa suomessa = joka puskassaCuore Sportivo kirjoitti:Jos niiden laskemiseen tarvitaan muutama kättä, niin kovaa vauhtia niitä on saatu viime päivinä hakea.niki kirjoitti:OT: Sanoit sen varmaan jossain välissä, mutta tiedätkö, kuinka paljon noita on liikenteessä? muutaman käden sormilla laskettava lukumäärä (kö?)
Myllytys?
Valvoja: Moderators
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Joo, joskus taidettiin Rollen kanssa miettiä (oliskohan ollut fiat-foorumissa?), että niitä Q4:sia saattaisi nykyisin löytyä noin kymmenen kappaletta. Itse olen nähnyt livenä viisi kappaletta (kolme punaista ja kaksi mustaa). Vaikka niitä olisikin kymmenen Suomessa, niin aika hyvä prosentti niistä oli Mustialassa lauantaina (jos nyt ei joka puskassa, niin sitten joka toisessa)
Näistä viidestä näkemästäni tuntuu kaikkien omistajat pitävän/rakentavan autojaan hieman eri tyylillä, joten on hienoa ettei ne kaikki ole täysin identtisiä. Myös varusteissa näyttäisi olevan auto kohtaisia eroja. Katsellessani molempien mustien Q4:n konehuoneita, niin huomasin eroa "TURBO 16v" tekstin sijoittelussa. Toisessa se luki imusarjassa ja toisessa sytytystulppien päällä olevassa kannessa. Johtuisiko esim. eri vuosimallista, vai onko vaihdeltu osia jostain muista(esim. Fiat / Lancia)?
Näistä viidestä näkemästäni tuntuu kaikkien omistajat pitävän/rakentavan autojaan hieman eri tyylillä, joten on hienoa ettei ne kaikki ole täysin identtisiä. Myös varusteissa näyttäisi olevan auto kohtaisia eroja. Katsellessani molempien mustien Q4:n konehuoneita, niin huomasin eroa "TURBO 16v" tekstin sijoittelussa. Toisessa se luki imusarjassa ja toisessa sytytystulppien päällä olevassa kannessa. Johtuisiko esim. eri vuosimallista, vai onko vaihdeltu osia jostain muista(esim. Fiat / Lancia)?
"No smoke => no power => no hope"
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ihailtaa huolellisuutta. Vielä kun asuisissa maailmassa missä ei olisi muita ihmisiä tai autoja niin pysyisi auto kunnossa ilman itsestään riippumattomia tekijöitä.
180 bar alkaa kyllä tekemään hallaa jos alle 30cm alkaa paukuttaa, nim. joskus 18 vuotiaana kokeillu
180 bar alkaa kyllä tekemään hallaa jos alle 30cm alkaa paukuttaa, nim. joskus 18 vuotiaana kokeillu
Mällipelejä kaikki, palikat otettu mistä sattuuKeltsi kirjoitti:Johtuisiko esim. eri vuosimallista, vai onko vaihdeltu osia jostain muista(esim. Fiat / Lancia)?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Nyt on Getvonen 100-prosenttisesti naarmuton!
Oli tarkoitus maalauttaa auto keulan kiveniskujen takia, mutta ne on kuitenkin sen verran pieniä, ja suurin osa sijaitsee puskureissa, niin päädyttiin kuitenkin kiillotukseen, kun kaverin (alansa eliittiä) kanssa natsasi aikataulut yhteen.
Aikaa meni koko eilinen ilta ja yö, homma tehtiin niin hyvin kuin mahdollista.
Kymmenen vuoden aikana tulleet naarmut olivat kohtuu syviä, ja homma piti aloittaa vetäisemällä koko auto karkeimmalla mömmöllä mitä löytyi ja monia erilaisia laikkoja piti käyttää. Tämän jälkeen auto uudestaan läpi hienolla hionta-aineella. Sen jälkeen peilausvälineet esiin, ja tsekattiin kuinka paljon operaatio jätti laikanjälkiä. Yllättävän vähän niitä tuli. Niiden poistaminen kuitenkin osoittautui ongelmalliseksi Alfojen helvetin pehmeän maalin takia - käsihiontavaiheessa pinta muuttui hieman harmahtavaksi kuten kaveri epäilikin. Niinpä auto piti käydä läpi vielä koneella (sen omalla painollaan) ja hienoimmalla hionta-aineella. Tämän jälkeen peilattiin maalipinta vielä läpi, että naarmut ja laikanjäljet olivat kaikki poissa.
Lopuksi vielä Cartekin uusi huippuvaha pintaan, joka tulee yleisille markkinoille tänä vuonna. Pieni purkki maksaa 130€! Nyt on kyllä tajuton kiilto autossa!
Voin laittaa paremmalla ajalla tarkemman selostuksen, ja aineet mitä käytettiin. Jos joku on fiksauksesta kiinnostunut.
Oli tarkoitus maalauttaa auto keulan kiveniskujen takia, mutta ne on kuitenkin sen verran pieniä, ja suurin osa sijaitsee puskureissa, niin päädyttiin kuitenkin kiillotukseen, kun kaverin (alansa eliittiä) kanssa natsasi aikataulut yhteen.
Aikaa meni koko eilinen ilta ja yö, homma tehtiin niin hyvin kuin mahdollista.
Kymmenen vuoden aikana tulleet naarmut olivat kohtuu syviä, ja homma piti aloittaa vetäisemällä koko auto karkeimmalla mömmöllä mitä löytyi ja monia erilaisia laikkoja piti käyttää. Tämän jälkeen auto uudestaan läpi hienolla hionta-aineella. Sen jälkeen peilausvälineet esiin, ja tsekattiin kuinka paljon operaatio jätti laikanjälkiä. Yllättävän vähän niitä tuli. Niiden poistaminen kuitenkin osoittautui ongelmalliseksi Alfojen helvetin pehmeän maalin takia - käsihiontavaiheessa pinta muuttui hieman harmahtavaksi kuten kaveri epäilikin. Niinpä auto piti käydä läpi vielä koneella (sen omalla painollaan) ja hienoimmalla hionta-aineella. Tämän jälkeen peilattiin maalipinta vielä läpi, että naarmut ja laikanjäljet olivat kaikki poissa.
Lopuksi vielä Cartekin uusi huippuvaha pintaan, joka tulee yleisille markkinoille tänä vuonna. Pieni purkki maksaa 130€! Nyt on kyllä tajuton kiilto autossa!
Voin laittaa paremmalla ajalla tarkemman selostuksen, ja aineet mitä käytettiin. Jos joku on fiksauksesta kiinnostunut.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Rollen tavoin minäkin olen lähinnä kiinnostunut kiiltävästä autosta. Mitä tuo kaikki kustantaisi teetettynä, ilman että itse tarvitsee kykkiä messissä? Kerätään vaikka pieni kimppa forumilaisia, viedään autot myllytykseen ja istutaan Scuoren piikkiin pubissa. Sopiiko?Cuore Sportivo kirjoitti: Voin laittaa paremmalla ajalla tarkemman selostuksen, ja aineet mitä käytettiin. Jos joku on fiksauksesta kiinnostunut.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Rolle: 155:ssa ja GTV:ssä lienee ihan sama maali. Eli kiillottamalla saa todella hyvän, mutta se on kohtuu vaativaa hommaa. Eli meikäläinen ei itse uskaltaisi sun Viisvitosta myllyttää. Maalipinta on niin ohut ja sairaan pehmeä. Siksi minäkin katsoin parhaaksi vaan juoda kaljaa ja katsella kun ammattimies laittaa ja osallistua vasta vahaukseen.
156:n voisin kyllä itsekin kiillottaa.
Se oli jännä juttu, että tuossa Getvosessa oli älytön kiilto jo ennen myllytystäkin, vaikka naarmuja oli kohtuu paljon.
156:n voisin kyllä itsekin kiillottaa.
Se oli jännä juttu, että tuossa Getvosessa oli älytön kiilto jo ennen myllytystäkin, vaikka naarmuja oli kohtuu paljon.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No sitten meillä on ehdottomasti samaa maalia!Cuore Sportivo kirjoitti:Se oli jännä juttu, että tuossa Getvosessa oli älytön kiilto jo ennen myllytystäkin, vaikka naarmuja oli kohtuu paljon.
Jos vain tyydyn siihen etten päästä ketään viittä metriä lähempää päiväsaikaan. Jos nyt vien sen jollekin satunnaiselle myllyttäjälle niin vituikshan se menee.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Vittorio: Sinun autosi ei vaadi noin rankkoja toimenpiteitä. Riittää, että maali kiillotettaisiin ensin laikalla, sen jälkeen sama homma käsin ja vaha päälle. Hintaa kertyisi suunnilleen 100 - 150€. Ei todellakaan paha hinta siitä, että saa maalipinnan uutta vastaavaan kuntoon.
Täytyy sanoa, että tämä on ihan totta. Suurin osa fiksaajista on "ei vois vittuukaan kiinnostaa" -jannuja, jotka myllyttää auton ties millä laikalla&aineella, ja vetäsee suoraan vahan päälle. Myllytys on taitolaji, ja vaatii tekijältään kiinnostusta ja tietämystä. Eri autoissa on niin erilaiset maalit, ettei jokaista vehjettä voi myllyttää samaa kaavaa käyttäen. Muuten se menee vituiksi.Rolle kirjoitti:Jos nyt vien sen jollekin satunnaiselle myllyttäjälle niin vituikshan se menee.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Ovatko nämä sun kaverin kiillotuspalvelut yleisesti saatavilla jossain Scuore ja jos, niin minkämoiseen hintaan?Cuore Sportivo kirjoitti:Nyt on Getvonen 100-prosenttisesti naarmuton!
Oli tarkoitus maalauttaa auto keulan kiveniskujen takia, mutta ne on kuitenkin sen verran pieniä, ja suurin osa sijaitsee puskureissa, niin päädyttiin kuitenkin kiillotukseen, kun kaverin (alansa eliittiä) kanssa natsasi aikataulut yhteen.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Hain tuollasen kiillotuskoneen ja nuo autoglymin tuotteet. Ei ole Alfa kiiltänyt mun aikana koskaan niin kuin nyt - todella huimia tuotteita ja rahansa arvoisia. Koneella homma oli suorastaan miellyttävää, eikä oluttakaan tarvitse nestehukan poistoon niin paljoa kuin ennenHarpo kirjoitti:Ostin viimevuonna sellasen pyörivän härpättimen... autoglymeillä punanen yhdistettynä siihen kullan väriseen ...
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Käytätkö konetta levitykseen ja kiillotukseen vai pelkästään kiillotukseen? Itse kun käytin omaa konettani punaisen AG:n levitykseen niin se veti vahan pistemäiseksi kovaksi pinnaksi. Lopetin sen touhun konepeltiin ja jouduin hikihatussa vahaamaan sen uudestaan punaisella käsin, jotta sain pisteet pois.JiiPee kirjoitti:Hain tuollasen kiillotuskoneen ja nuo autoglymin tuotteet. Ei ole Alfa kiiltänyt mun aikana koskaan niin kuin nyt - todella huimia tuotteita ja rahansa arvoisia. Koneella homma oli suorastaan miellyttävää, eikä oluttakaan tarvitse nestehukan poistoon niin paljoa kuin ennenHarpo kirjoitti:Ostin viimevuonna sellasen pyörivän härpättimen... autoglymeillä punanen yhdistettynä siihen kullan väriseen ...
Olisiko pitänyt rohkeasti jatkaa koneella ja kiillottaa kuivumisen jälkeen pois, vai pitääkö konetta käyttää ainoastaan kiillotukseen? Konehan on luotettava Citymarketista ostettu planeettahärveli mallia Kiina. Niin ja levitin punaista sillä mikrokuitu "sukalla".
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Levitin myös sillä mikrokuitusukalla - ei ongelmia. Sain sillä hyvän ja mielestäni ohuen kerroksen aikaiseksi. Kiillotettuani arviolta noin 1/3-osan autosta meni se toinen rätti eli kiillotussukka "tukkoon" ja teki juuri tuon paakkuuntumisen. Lopulta käytin konetta vain vahan levitykseen ja kiillotin pinnan käsin vanhan villapaidan rievuilla. Silti helppo homma aikaisempiin yrityksiini verrattuna. Kone on myös tuollainen kiinailmiö nimeltään Gern.
Siispä Tuusulan aloittelija kysyy, että mitenkäs ammattilaiset asian näkevät? Miten estää sen kiillotusukan tukkeutumisen vai onko vahaa yksinkertaisesti liikaa pinnassa ? Pitäisikö kiillotussukkia olla useita yhtä autoa varten ?
Siispä Tuusulan aloittelija kysyy, että mitenkäs ammattilaiset asian näkevät? Miten estää sen kiillotusukan tukkeutumisen vai onko vahaa yksinkertaisesti liikaa pinnassa ? Pitäisikö kiillotussukkia olla useita yhtä autoa varten ?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Musta auto, tuhottu konepesussa...
Musta 156 -99 ja maalipinta kuin olisi hiekkapaperilla hiottu mataksi. Tarvikkeet: porakone, kiilloitussieni, Korrek Cleaner, sumutinpullo.
Hionnassa käytin porakoneeseen kiinnitettävää kiilloitussientä. Cleaneri tasaiseksi pinnaksi kankaalla, sumutinpullolla pinta hieman kosteaksi ja kevyesti painaen tasaisesti koko alue läpi (aine ei saa kuivua, jolloin vaarana on sen palaminen pintaan; kone maltillisilla kierroksilla). Cleanerin pois saanti onkin hankalampaa ja pinnasta tulee helposti laikukas. Sumutin reilummin vettä, koneella kevyesti läpi ja pyyhin veteen sekoittuneen aineen välillä kankaaseen.
Päälle Korrek Teflox ja pinnasta tuli mainio, jopa lumiharjan jääpäällä tehty paksu naarmu (siis tietenkin ed. omistajan ) poistui kokonaan.
Hionnassa käytin porakoneeseen kiinnitettävää kiilloitussientä. Cleaneri tasaiseksi pinnaksi kankaalla, sumutinpullolla pinta hieman kosteaksi ja kevyesti painaen tasaisesti koko alue läpi (aine ei saa kuivua, jolloin vaarana on sen palaminen pintaan; kone maltillisilla kierroksilla). Cleanerin pois saanti onkin hankalampaa ja pinnasta tulee helposti laikukas. Sumutin reilummin vettä, koneella kevyesti läpi ja pyyhin veteen sekoittuneen aineen välillä kankaaseen.
Päälle Korrek Teflox ja pinnasta tuli mainio, jopa lumiharjan jääpäällä tehty paksu naarmu (siis tietenkin ed. omistajan ) poistui kokonaan.
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77
Saab 96 V4 -77
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Onnistuin kolaroimaan tuossa porukoitten autoo, perä-kärry meni linkkuun ja vinssi teki kolme "luodin reikää" takapuskuriin. Faija sitten kävi sopimassa korjauksen Nokian Autofix:iin ja seuraavat hommat tehdään
"luodinreikien korjaus puskurissa, takalokarissa olevan lommon oikaisu ja lokarin maalaus, molempien helmojen kivenhakkaama-maalaus mustalla, koko maalipinnan myllytys, käsinvahaus, aikaa varattu 3 pv."
Ja siiten hinta 350€ koko homma.
Innolla odotan lopputulosta, jos tuloskin on vielä hyvä niin huhhuh.
"luodinreikien korjaus puskurissa, takalokarissa olevan lommon oikaisu ja lokarin maalaus, molempien helmojen kivenhakkaama-maalaus mustalla, koko maalipinnan myllytys, käsinvahaus, aikaa varattu 3 pv."
Ja siiten hinta 350€ koko homma.
Innolla odotan lopputulosta, jos tuloskin on vielä hyvä niin huhhuh.
Sen verran on edellinen omistaja on puskureita naarmutellut ja pyörrejälkiä saanut aikaiseksi, että Alfalle on varattu aika perjantaiksi fiksaukseen. Pelkällä pesulla ja vahauksella ne jäljet eivät lähde. Firma on vissiin sama mistä Niki tuossa on myös höpötellyt, eli Hellman Autofixaus. Ihan asialliselta paikalta vaikutti.
110€:n hinta ei mielestäni ollut paha, mutta lopullisen tuomion työn jäljestä (kuvien kera) voin ilmoitella sitten myöhemmin. Laskeskelin, että jos ostan itse uudet vahat, kiillotusvälineet ja muut tarvikkeet, niin rahaa palaa varmasti yli 50€ ja lopputuloksesta ei ole mitään takeita.
110€:n hinta ei mielestäni ollut paha, mutta lopullisen tuomion työn jäljestä (kuvien kera) voin ilmoitella sitten myöhemmin. Laskeskelin, että jos ostan itse uudet vahat, kiillotusvälineet ja muut tarvikkeet, niin rahaa palaa varmasti yli 50€ ja lopputuloksesta ei ole mitään takeita.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Muistelisin että olisin jonnekkin jo tuloksesta kirjoittanut, mutta kirjotetaan nyt tähänkin. Eli myllytysjälki ei ollut hyvä. Muut hommat oli tehty asiallisesti. Maalipinta oli (joka siis oli vanha, mutta ei ennen myllytetty) sellasilla pyörteillä ja naarmuja oli luvattoman paljon. Yksi isompi ja syvämpi naarmukin oli tullut uutena.Epezi kirjoitti:Innolla odotan lopputulosta, jos tuloskin on vielä hyvä niin huhhuh.
Tänään hain auton fixauksesta ja olen tyytyväinen tulokseen. Kaikki pyörrejäljet ja suurin osa naarmuista lähti. Syvimmät pohjamaaliin asti ulottuvat naarmut ja hankaumat tietysti jäivät, mutta niitä tuskin huomaa. Maalipinta on nyt todella hieno ja kiiltävä! Melkein häikäisee...
Muutama kuva: Kuva1, kuva2, kuva3 ja kuva4
Muutama kuva: Kuva1, kuva2, kuva3 ja kuva4
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Saattaa käyttääkin. Vaikuttaa muutenkin maalipinnan suhteen huolimattomalta kaverilta - hinkkaa autoaan pölyisessä ulkoilmassa, ja tallissakin on ovet auki. Ei hyvä.Vittorio Jano kirjoitti:Käyttääkähän tuo astrailija lumiharjaa?
Suvussani ei Ooppeleita suvaita.Carlos kirjoitti:Taitaa olla jotain sukua scuorelle.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Poistaako myllytys kokonaan ne pienet tippurin tiukassa olevan mustat pisteet ja entäs maalissa olevat ruskeat haaleet koukerot? Vähän OT: mutta maaliahan ei saisi säilyttää kauaa pakkasessa, kun näin pääsee käymään niin mitä maalille tarkkaan ottaen tapahtuu? Kun olen koittanut maalata muovisia vanteiden keskiöitä, nämä mitsumallit ovat kuitenkin noin 27*27 senttisiä niin erityisesti muoviin asti hiotut kohdat näyttävät hylkivän maalia, eli tulee suuuria kraattereita. Voihan tämä olla sen muovityypin ominaisuus tai sitten maali on tällä tavoin pakkasissa vammautunut? Koitin myös peltipohjamaalia ja sama juttu ja saman verran lienee pakkasta niellyt.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Onko tuolla tar removerilla ja tinnerillä mitään käytännön eroa kun näen itseni enemmän tinneriäijänä? x)Pablo Honey kirjoitti:Ja jos ei sillä lähde, niin saman firman Intensive Tar Remover on kyllä erittäin tehokasta tavaraa. Sen käytön jälkeen on kyllä lyötävä vahat pintaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Nostan ketjun, kun en oikein muutakaan keksinyt. Elikkäs koko kyljen mittaiset jäljet Alfassa vapun perseilyn seurauksena. Maalia lähtenyt pinnasta. Kysymys kuuluukin, että onkohan tuota mahdollista myllyttää kuntoon(jossain liikkeessä) vai täytyykö suosiolla luovuttaa. Olen käsittänyt että myllytys auttaa vain pienissä pintanaarmuissa. Tässä tapauksessa näitä pieniä pintanaarmuja on hitusen enemmän.
Mitä paikkaa suosittelette Pirkanmaalla(Nokia, Tre..)?
Mitä paikkaa suosittelette Pirkanmaalla(Nokia, Tre..)?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kauheesti ei kokemuksia ole, mutta jos itse joutuisin maalauttaan ovet, veisin auton tänne: http://www.autojatuulilasipalvelu.fi/
Jostain on jäänyt käsitys että http://www.kolarimaalaus.com tuolla tekisivät myös jotain maalipinnan korjauksia, muutenkin kuin maalaamalla.
Jostain on jäänyt käsitys että http://www.kolarimaalaus.com tuolla tekisivät myös jotain maalipinnan korjauksia, muutenkin kuin maalaamalla.
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Myllytys?
Kun tuli tuollainen siivousfirman vanha Fiorino ostettua, niin autossa olleiden ja poistettujen mainosteippausten alta maalipinta on selvästi tummempaa. Saakohan myllytyksellä tasattua värieroja niin paljon, ettei nyt selvästi luettavissa olevista teksteistä enää saisi selvää? Parasta tietty olisi, jos maalipinnasta saisi niin hyvän, ettei siitä huomaisi lainkaan että on joskus ollut teipattu. Auton väri on oranssi, jos sillä nyt jotain merkitystä sattuisi olemaan.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Myllytys?
Yhdestä pakettiautosta ainakin on onnistuneesti saatu myllytyksellä 3 vuotiaat teippausjäljet pois näkyvistä autoliikkeen toimesta. Kyseessä siis nimenomaan oranssi Pösö Boxer.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Myllytys?
Riippuu tilanteesta eli väristä/maalista miten hyvän saa. Lähinnä siitä että miten syvälle maali/lakkapintaan on UV valo tehnyt tehtävänsä ja muuttanut sävyä Mylly...siis kiilloituksellahan poistetaan vain siitä lakkapinnasta hyvin vähän. Kokeilemalla selviää, huonompaan suuntaan ei missään nimessä mene
Re: Myllytys?
Aikanaan Saksasta uitetussa Vivarossa oli jännä efekti. Väri oli metalliharmaa/hopea. Autoa pestessä ja vahatessa naarmuttomassa pinnassa ei näkynyt mitään. Kuivana, kun katsoi mistä kulmasta hyvänsä, ei näkynyt mitään. Mutta vesisateessa puski kyljistä "Weismann"-teksti selvästi näkyviin.
Ride on!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Myllytys?
^Entinen "hiekkahopea" Mareani muutti kanssa sateella, ja myös pestessä väriä. Sen huomasi, kun kasteli vain osan autosta. Oli ilmeisesti jollain tapaa lakka tummunut, kun Delta-auto ei siitä saanut helman paikkamaalausta millään saman väriseksi, vaikka ko. väriä ei ole kuin yhdellä koodilla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.