33:sen alusta?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

33:sen alusta?

Viesti Kirjoittaja geetee »

Käykö 16v qv:n iskarit ja jouset kakkos koppaseen 1.7 qv malliin?

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

33 alusta

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

Saattaapi olla etupäässä eroja. Jos yläpää on 4 pultilla kiinni, voipi sopia. 3 pulttinen ei sovi, erilaiset jousilautasen laakeri sydeemit ym. Jos voit, käytä 16v koko etunapa-vetarit-iskaritolppa, saat paremmat jarrut.

Takapäästä en eroja tiedä, todennäköisesti jouset ja iskarit ok. Akselisto ei sovi s2 erilaisten tuentojen takia.

Jouset ovat matalammat kuin s2. Katso samalla reaktiotankojen kunto, etteivät ole rapeat.

timoj
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

On se neljällä pultilla kiinni. Mitä eroa uudemman mallin jarruissa?

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

En nyt jaksanut tehdä uutta topikkia kun sopii tännekkin..
Mistä kannattaisi ostaa etuiskarit -89 1.7 qv 33:seen? Motonetissä näytti olevan 100 euroa kappale eikä ollut varastossa.. ja minkäköhän merkkiset nekin on..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Motonettiin kannattaa soittaa ja pyytää tilaamaan ne osat mitä ei ole varastossa, ainakin espooseen sain alatukivarret ym. varattua omalle nimelle.

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

33 alusta

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

16villessä tuuletetut levyt edessä. Jos sinulla on tavallinen 1,7i, siinä pitäisi olla vanha ohut umpilevy.

4 yläpään pulttia pitäisi olla sopiva vanhankin koriin, vertaa kaikki tukivarret vanhoihin(pituus) jos vaihdat niitäkin. Ota 16v etupalkki talteen jos jää yli, itse asiassa kaikki ylijäävät ehjät varret.

Itse ostin -89 s2:een Sachs kaasut. Toiset väittää niitä löysiksi, minulle ainakin kelpasi -35mm madalluksen kera.

TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Ajattelin nyt päästä halvalla (mikä ei kyllä ole järkevää..) ja huomasin että oli myynnissä iskarit ja jouset tuohon malliin:
alfa romeo - 33 1.7 16v qv ja itsellänihän on 33 1.7 qv vm-89 niin en tiennyt että käykö ne 16v iskarit tähän mun malliin.
Eli ei oo mitään mahdollisuutta vertailla mitään.
Kyllä tuossa minunkin autossa on nuo jäähdytetys levyt edessä.

Mitä maksoi Sachsit? ja mistä ostit?

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

33 alusta

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

Suoritin tiedustelua: Sachsin kirja ei tunne enää -90 alaspäin, voi kuitenkin löytyä jos tarvii.(viive 2vkoa)
Kyb löytyy päivässä -88-89 1,7qv, hinta jossain 150 alle/kpl. Kaikki hinnat saman suuntaisia.

33 iskareissa on ollut seuraavia eroja: Eri halkaisijainen yläpään tappi, joka jää kumin sisälle. (ei ongelma). Uudemmissa 3 pulttia yläpäässä, mukaan kuuluu erilainen tolpan laakerointi. Eli kyseessä 3 erilaista iskaria.

Sachsit ostin Kouvolan Tarvike varaosaliikkeestä Riihimäeltä, hinta jotain 120e/kpl silloin kauan sitten. Liike on siitä hyvä, että myyjänä on harrastaja joka ei säästele vaivaa etsiessään jotain nippeliä. Lisäksi tämä kaveri ei tarjoa mitään ö-luokan osia harrasteautoihin, vaan esittelee vaihtoehdot kaikesta mitä on saatavilla.

Hyvä jos on tuuletetut levyt, ei tarvitse erikseen vaihtaa parempiin.


TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Se alusta sarja olikin mennyt jo joten uusien osto edessä.

Kiitoksia tiedoista! kysyin noita kybin iskareita as-huollosta lappeenrannasta ja hinta oli 120e kappale ja sachssit olis kalliimmat.
motonetissä sanoivat että iskarit on sachssit ja hintaa 100e kappale.

Noi oli ne halvimmat mitä oon löytänyt.

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

Re: 33 alusta

Viesti Kirjoittaja SP »

Itse ostin -89 s2:een Sachs kaasut. Toiset väittää niitä löysiksi, minulle ainakin kelpasi -35mm madalluksen kera.

TimoJ
aikanaan kun ostin sprintin,etupäässä oli uudet sachs kaasuiskarit,en tiedä oliko ne lian löysät mutta etupäällä on taipumus nousta kiihdytyksissä eli auraus veti vituralleen !

koni sport iskareilla etupää rauhottuu huomattavasti.omassa sprintissä on konit joka kulmassa,enkä muita huoli !

mullahan olis uudet konit jouten,mutta jos halvat iskarit kiinnostaa enemmän kun ajo-ominaisuudet........

kyllä ne sacsh kaasutkin jossain nurkissa muistaakseni pyörii :silly:
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Vastaa Viestiin