33:sen alusta?
Valvoja: Moderators
33:sen alusta?
Käykö 16v qv:n iskarit ja jouset kakkos koppaseen 1.7 qv malliin?
33 alusta
Moikka
Saattaapi olla etupäässä eroja. Jos yläpää on 4 pultilla kiinni, voipi sopia. 3 pulttinen ei sovi, erilaiset jousilautasen laakeri sydeemit ym. Jos voit, käytä 16v koko etunapa-vetarit-iskaritolppa, saat paremmat jarrut.
Takapäästä en eroja tiedä, todennäköisesti jouset ja iskarit ok. Akselisto ei sovi s2 erilaisten tuentojen takia.
Jouset ovat matalammat kuin s2. Katso samalla reaktiotankojen kunto, etteivät ole rapeat.
timoj
Saattaapi olla etupäässä eroja. Jos yläpää on 4 pultilla kiinni, voipi sopia. 3 pulttinen ei sovi, erilaiset jousilautasen laakeri sydeemit ym. Jos voit, käytä 16v koko etunapa-vetarit-iskaritolppa, saat paremmat jarrut.
Takapäästä en eroja tiedä, todennäköisesti jouset ja iskarit ok. Akselisto ei sovi s2 erilaisten tuentojen takia.
Jouset ovat matalammat kuin s2. Katso samalla reaktiotankojen kunto, etteivät ole rapeat.
timoj
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
33 alusta
Moikka
16villessä tuuletetut levyt edessä. Jos sinulla on tavallinen 1,7i, siinä pitäisi olla vanha ohut umpilevy.
4 yläpään pulttia pitäisi olla sopiva vanhankin koriin, vertaa kaikki tukivarret vanhoihin(pituus) jos vaihdat niitäkin. Ota 16v etupalkki talteen jos jää yli, itse asiassa kaikki ylijäävät ehjät varret.
Itse ostin -89 s2:een Sachs kaasut. Toiset väittää niitä löysiksi, minulle ainakin kelpasi -35mm madalluksen kera.
TimoJ
16villessä tuuletetut levyt edessä. Jos sinulla on tavallinen 1,7i, siinä pitäisi olla vanha ohut umpilevy.
4 yläpään pulttia pitäisi olla sopiva vanhankin koriin, vertaa kaikki tukivarret vanhoihin(pituus) jos vaihdat niitäkin. Ota 16v etupalkki talteen jos jää yli, itse asiassa kaikki ylijäävät ehjät varret.
Itse ostin -89 s2:een Sachs kaasut. Toiset väittää niitä löysiksi, minulle ainakin kelpasi -35mm madalluksen kera.
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Ajattelin nyt päästä halvalla (mikä ei kyllä ole järkevää..) ja huomasin että oli myynnissä iskarit ja jouset tuohon malliin:
alfa romeo - 33 1.7 16v qv ja itsellänihän on 33 1.7 qv vm-89 niin en tiennyt että käykö ne 16v iskarit tähän mun malliin.
Eli ei oo mitään mahdollisuutta vertailla mitään.
Kyllä tuossa minunkin autossa on nuo jäähdytetys levyt edessä.
Mitä maksoi Sachsit? ja mistä ostit?
alfa romeo - 33 1.7 16v qv ja itsellänihän on 33 1.7 qv vm-89 niin en tiennyt että käykö ne 16v iskarit tähän mun malliin.
Eli ei oo mitään mahdollisuutta vertailla mitään.
Kyllä tuossa minunkin autossa on nuo jäähdytetys levyt edessä.
Mitä maksoi Sachsit? ja mistä ostit?
33 alusta
Moikka
Suoritin tiedustelua: Sachsin kirja ei tunne enää -90 alaspäin, voi kuitenkin löytyä jos tarvii.(viive 2vkoa)
Kyb löytyy päivässä -88-89 1,7qv, hinta jossain 150 alle/kpl. Kaikki hinnat saman suuntaisia.
33 iskareissa on ollut seuraavia eroja: Eri halkaisijainen yläpään tappi, joka jää kumin sisälle. (ei ongelma). Uudemmissa 3 pulttia yläpäässä, mukaan kuuluu erilainen tolpan laakerointi. Eli kyseessä 3 erilaista iskaria.
Sachsit ostin Kouvolan Tarvike varaosaliikkeestä Riihimäeltä, hinta jotain 120e/kpl silloin kauan sitten. Liike on siitä hyvä, että myyjänä on harrastaja joka ei säästele vaivaa etsiessään jotain nippeliä. Lisäksi tämä kaveri ei tarjoa mitään ö-luokan osia harrasteautoihin, vaan esittelee vaihtoehdot kaikesta mitä on saatavilla.
Hyvä jos on tuuletetut levyt, ei tarvitse erikseen vaihtaa parempiin.
TimoJ
Suoritin tiedustelua: Sachsin kirja ei tunne enää -90 alaspäin, voi kuitenkin löytyä jos tarvii.(viive 2vkoa)
Kyb löytyy päivässä -88-89 1,7qv, hinta jossain 150 alle/kpl. Kaikki hinnat saman suuntaisia.
33 iskareissa on ollut seuraavia eroja: Eri halkaisijainen yläpään tappi, joka jää kumin sisälle. (ei ongelma). Uudemmissa 3 pulttia yläpäässä, mukaan kuuluu erilainen tolpan laakerointi. Eli kyseessä 3 erilaista iskaria.
Sachsit ostin Kouvolan Tarvike varaosaliikkeestä Riihimäeltä, hinta jotain 120e/kpl silloin kauan sitten. Liike on siitä hyvä, että myyjänä on harrastaja joka ei säästele vaivaa etsiessään jotain nippeliä. Lisäksi tämä kaveri ei tarjoa mitään ö-luokan osia harrasteautoihin, vaan esittelee vaihtoehdot kaikesta mitä on saatavilla.
Hyvä jos on tuuletetut levyt, ei tarvitse erikseen vaihtaa parempiin.
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Se alusta sarja olikin mennyt jo joten uusien osto edessä.
Kiitoksia tiedoista! kysyin noita kybin iskareita as-huollosta lappeenrannasta ja hinta oli 120e kappale ja sachssit olis kalliimmat.
motonetissä sanoivat että iskarit on sachssit ja hintaa 100e kappale.
Noi oli ne halvimmat mitä oon löytänyt.
Kiitoksia tiedoista! kysyin noita kybin iskareita as-huollosta lappeenrannasta ja hinta oli 120e kappale ja sachssit olis kalliimmat.
motonetissä sanoivat että iskarit on sachssit ja hintaa 100e kappale.
Noi oli ne halvimmat mitä oon löytänyt.
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
Re: 33 alusta
aikanaan kun ostin sprintin,etupäässä oli uudet sachs kaasuiskarit,en tiedä oliko ne lian löysät mutta etupäällä on taipumus nousta kiihdytyksissä eli auraus veti vituralleen !Itse ostin -89 s2:een Sachs kaasut. Toiset väittää niitä löysiksi, minulle ainakin kelpasi -35mm madalluksen kera.
TimoJ
koni sport iskareilla etupää rauhottuu huomattavasti.omassa sprintissä on konit joka kulmassa,enkä muita huoli !
mullahan olis uudet konit jouten,mutta jos halvat iskarit kiinnostaa enemmän kun ajo-ominaisuudet........
kyllä ne sacsh kaasutkin jossain nurkissa muistaakseni pyörii
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...