ilmamäärämittari hajalla??
Valvoja: Moderators
ilmamäärämittari hajalla??
Tervehdys porukalle!Olen nyt ollut onnellinen(ko?) alfan omistaja pari viikkoa ja nyt enemmän ajeltua olen huomannut,että auto ei ota kierroksia 5000 jälkeen.Pikkuhiljaa kaasua painaessa pelittää,mutta kun painaa kaasun pohjaan niin jää 5000 kierrokseen.Vanhoja aiheita selatessa löyty aika paljonkin juttua ilmamäärämittarista,jotenka oiskohan mittarin vaihto ratkaisu vai voiko olla jotain muuta häikkää?Ja vielä toinen kysymys:Onko tuo mittari kuinka hankala vaihtaa,on tuo alfojen tuntemus täysi nolla....autona siis 156 2,5 v6
Kiitän ja kumarran!
Kiitän ja kumarran!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Vahvasti ilmiltä kuulostais, ja nimenomaan toi 5000rpm:n raja.
Ilmin vaihto ei pitäis olla kummonenkaan juttu, kunhan on se väännin jolla sen saa irti, siinä on käytetty eri vuosimalleissa erilaisia päitä joten kannattaa tarkistaa. Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin ilmejä myyden koko mötikkänä ja sit pelkkää anturia (?) tuo koko mötikkä on varmaankin helpompi vaihtaa, mutta on sitten taas kalliimpi. Kannattaa muuten vähän kattella että mistä ostaa ilmin, hintaerot on valtavat.
Ilmin vaihto ei pitäis olla kummonenkaan juttu, kunhan on se väännin jolla sen saa irti, siinä on käytetty eri vuosimalleissa erilaisia päitä joten kannattaa tarkistaa. Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin ilmejä myyden koko mötikkänä ja sit pelkkää anturia (?) tuo koko mötikkä on varmaankin helpompi vaihtaa, mutta on sitten taas kalliimpi. Kannattaa muuten vähän kattella että mistä ostaa ilmin, hintaerot on valtavat.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Aiempien aiheesta käytyjen ketjujen perusteella kannattanee käydä kyselemässä ilmiä lähimmästä Bosch-huoltopisteestä? Ihan "vakio" tavaraahan nuo ovat ja vähiten välikäsiä tuossa tapauksessa -> sopiva hinta, tosin hieman korkeampi kuin Motonetin.
Kokkolan tapauksessa tuo Bosch-huoltamo on http://www.kokkolanautohuolto.fi/ - tiedä sitten onko tuo hyvä/huono.
Kokkolan tapauksessa tuo Bosch-huoltamo on http://www.kokkolanautohuolto.fi/ - tiedä sitten onko tuo hyvä/huono.
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Itseasiassa tuo pelkkä anturi on helpompi vaihtaa kun koko mötikkä, yksi liitin irti ja ruuvaa pois kaksi ruuvia niin anturi on kourassa. Omani tilasin Muukkosen AlfaWebshopista - http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/490.html
En tiedä mitä nuo Boschin ilmit Alfaan maksavat nykyään, mutta viime syksynä sai Lada 110 ilmin (myös Bosch) Deltasta 224,- ja hyvin toimii (ollut juttua palstalla).
Sopivia päitä ei siihen hätään löytynyt, mutta onneksi oli ruuveissa sen verran kantaa että sai pienillä lukkopihdeillä auki => anturi irti ja vanhan tilalle.
Sopivia päitä ei siihen hätään löytynyt, mutta onneksi oli ruuveissa sen verran kantaa että sai pienillä lukkopihdeillä auki => anturi irti ja vanhan tilalle.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Autohuollossa olivat sitä mieltä,ettei kannata hommata uutta ilmiä ennenkuin on mitattu toi vanha.Onko muita hyviä veikkauksia tuohon kiihtymättömyyteen?Auto on tosiaan ollut perseen alla vasta muutaman viikon,jotenka ei ole mitään tietoa milloin esim.suodattimet on vaihdettu.Voiko johtua bensan-/ilmansuodattimesta?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Samaa ne ehdotteli mulle Boschin huollossa kun asiasta kyselin. Tuloahan se niille on, kun pääsevät testailemaan. Päätin kuitenkin tarttua toimeen ja vaihtaa ilmin ihan itse, ja sehän se syyllinen oli moneen ongelmaan.gummidus kirjoitti:Autohuollossa olivat sitä mieltä,ettei kannata hommata uutta ilmiä ennenkuin on mitattu toi vanha.Onko muita hyviä veikkauksia tuohon kiihtymättömyyteen?Auto on tosiaan ollut perseen alla vasta muutaman viikon,jotenka ei ole mitään tietoa milloin esim.suodattimet on vaihdettu.Voiko johtua bensan-/ilmansuodattimesta?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No niin,nyt sitte meni hermo täysin auton kiihtymättömyyteen ja ajoin auton Muukkoselle,ilmin anturi vaihtoon ja nyt kiihtyy mutta kuullostaa siltä että tuo tyhjäkäynti ei olisi enää niin tasainen kuin se oli.Kierrokset ei heijaa,mutta tyhjäkäynnissä on havaittavissa pientä "tärinää".Tarviiko vielä tehä jotain,esim resetoida ecu?
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Soitappa sinne Muukkoselle ja kysäse asiaa. He, jos ketkä, tietävät mitä asialle voisi tehdä. Todennäköisesti asia saattaa olla juuri niin kuin tuossa ylläolevissa viesteissä on kerrottu. Itse kun vaihdoin ilmin, ei resetille muistaakseni ollut tarvetta.
Laitathan sitten tietoa siitä, miten asia tuli kuntoon ?
Laitathan sitten tietoa siitä, miten asia tuli kuntoon ?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
no niin,nyt ois ECU resetoitu,tyhjäkäynti parani hieman,mutta nyt alko kierrosten heijaaminen kun hiljentää vauhtia.Pysähdyksissä kierrokset pysyy tasaisina.Eli suoraan voi todeta,että älkää hyvät ihmiset ostako tarvike osia alfoihinne.Kyllähän tuolla muuten ajelee,mutta kuitenkin hieman ärsyttävä piirre tuo kierrosten heijaaminen....no ainakin kulutus tippui ILMIn vaihdon yhteydessä n.6l/100km
Tuosta heijaamisesta täällä palstalla jo kirjoittaneena, olen lähiaikoina vaihtamassa ilmin, puhdistamassa ja resetoimassa kaasuläpän (vielä kerran) ja resetoimassa ecun. Ilmoittelen sitten onko vaikutusta heijaamiseen tai muuhun käyttäytymiseen. Ostin Jpakarisen kanssa samaan aikaan ilmin ja hänellähän vaikutukset olivat erittäin positiiviset (kertomus palstalla).
Minulla auto kulkee ja kuluttaa "normaalista" heijaamista lukuunottamatta.
Minulla auto kulkee ja kuluttaa "normaalista" heijaamista lukuunottamatta.
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
- Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
- Paikkakunta: Tampere
Mikäs se viimeinen oikea tapa siihen ecu-resettiin nyt oli?
Alkaa usko loppua, perhana. Tarvike ilmin kun ostin ja tyhjäkäynti heijaa kuin viimeistä päivää ja auto sammuilee välillä kun mänttää vauhdista kytkimen pohjaan. Kulkee kyllä, mutta ei paljon lohduta.
Kulutuskin tuntuu olevan jostain eri planeetalta ja sellaset sauhut alfa päästää että huh huh. Sellainen ihme katku pakokaasussakin.
Alkaa usko loppua, perhana. Tarvike ilmin kun ostin ja tyhjäkäynti heijaa kuin viimeistä päivää ja auto sammuilee välillä kun mänttää vauhdista kytkimen pohjaan. Kulkee kyllä, mutta ei paljon lohduta.
Kulutuskin tuntuu olevan jostain eri planeetalta ja sellaset sauhut alfa päästää että huh huh. Sellainen ihme katku pakokaasussakin.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Soitin Muukkoselle ja sieltä sanottiin että pitäis ajaa vielä pari päivää ja katotaan sitte uudestaan.Kyselin samalla ECU resetistä niin jotain asioita saa resetoitua kun ottaa akun irti noin tunniksi.Muuten resetointi pitäisi tehdä koneella. No jospa tästä lähtis sammuttelemaan autoa risteyksiin....
Hienoa, jos tuolla sait heijaamisen loppumaan. Minäkin vaihdoin uuden Bosch:n ilmin, resetoin ecun ja kaasuläpän. Kohta viikon tämän jälkeen ajaneena huomaan heijaamisen hieman vähentyneen, mutta kokonaan se ei ole loppunut.
Auto (ehkä) vastaa herkemmin kaasun kuin ennen, kun oikein hakee muutakin positiivista. En tiedä olisiko tuo ecun resetointi pitänyt tehdä lämpimälle moottorille vai onko sillä väliä???
Kulutus ja kulku on edelleen hyvin kohdallaan. Pitää tässä varmaan kevään mittaan ajella siellä Muukkosella ja kytkeä Alfa piuhan päähän, jos vaikka näkisivät jotakin.
Auto (ehkä) vastaa herkemmin kaasun kuin ennen, kun oikein hakee muutakin positiivista. En tiedä olisiko tuo ecun resetointi pitänyt tehdä lämpimälle moottorille vai onko sillä väliä???
Kulutus ja kulku on edelleen hyvin kohdallaan. Pitää tässä varmaan kevään mittaan ajella siellä Muukkosella ja kytkeä Alfa piuhan päähän, jos vaikka näkisivät jotakin.