156 apukuskin oven lukon anturissa vikaa?
Valvoja: Moderators
156 apukuskin oven lukon anturissa vikaa?
Elikkäs seuraava ois ongelma: "ajotietokone" ei näe, että onko apukuskin ovi kiinni vai auki, eikä myöskään sisävalo syty ovea avattaessa. Keskuslukitus kuitenkin toimii mukisematta joka ovessa. Eli onko vika oven anturissa, joka tunnistaa onko se kiinni vai auki? Eikös se 156:ssa ollut integroituna siihen lukkomekanismiin...?
Auto on nyt osissa ja ovipahvitkin irti joka ovesta, joten pääsen sinne kyllä tonkimaan aika helposti. Katselin jo hieman sitä lukkomekanismia, mutta miten ihmeessä sen sieltä saisi irti? Näytti olevan ainakin ikkunan liukukisko kivasti edessä...
Eli jos jollain ois vinkkiä, että mitä asialle pytyy tekemään ja miten, niin oisin kiitollinen =)
Auto on nyt osissa ja ovipahvitkin irti joka ovesta, joten pääsen sinne kyllä tonkimaan aika helposti. Katselin jo hieman sitä lukkomekanismia, mutta miten ihmeessä sen sieltä saisi irti? Näytti olevan ainakin ikkunan liukukisko kivasti edessä...
Eli jos jollain ois vinkkiä, että mitä asialle pytyy tekemään ja miten, niin oisin kiitollinen =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mitä asialle voi tehdä?: Ei mitään, tai siis vaihtaa lukon Siellä ei ole erillistä kytkintä vaan lukosta tunnnistaa. Olikohan se harmaa/vihreä johto johon maata kykemällä pitäis tietokoneen herätä ->siis jos vika lukossa.
Omaa en ole vielä kokeillut kun tallissa ei mahdu ja ulkona vähän kylmä...
Omaa en ole vielä kokeillut kun tallissa ei mahdu ja ulkona vähän kylmä...
Ayrton Senna da Silva forever
Jaa, että sitä lukon mekanismia ei saa silleen auki, että sen vois puhdistaa tai jotain? Maksaa varmaan uus lukko kivasti Onkos tuo harmaa/vihreä johto nyt varma tärppi sitten, etten mee polttamaan jotain laitteita heittämällä maata vasten tota piuhaa? =)Wile E. Coyote kirjoitti:Mitä asialle voi tehdä?: Ei mitään, tai siis vaihtaa lukon Siellä ei ole erillistä kytkintä vaan lukosta tunnnistaa. Olikohan se harmaa/vihreä johto johon maata kykemällä pitäis tietokoneen herätä ->siis jos vika lukossa.
Omaa en ole vielä kokeillut kun tallissa ei mahdu ja ulkona vähän kylmä...
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
En mä mitään takuita anna. Mulle ton vinkin heitti joku jolla on paremmat kaaviot. Mut tosiaan aika mahdottomalta avattavalta se vaikutti kun omasta oven purin niin että se lukko oli lopulta kädessä. Jotenkin sulatettu/muovi hitsattu kasaan ja veikkaan ettei kannata yrittää ennen kuin on uusi ehjä varalta paikalla Muistaakseni AutoMilanossa puhui että 200€ luokkaa on kapistuksella hintaa. Yleensä hajoaa kuulemma niin että keskuslukitus lakkaa sen oven osalta toimimasta. Se kai tekee meistä onnekkaita
Ayrton Senna da Silva forever
No johan on keissi sitten... kait pitää sitte aatella, et hyvin kävi, kun keskuslukitus kerran pelittää =) Ei kyl raaskis uutta hankkia pelkästään sen takia, että yks valo syttyy ohjaamoon ovea avattaessa... Muistelisin kyllä, et joskus joku ois jonku jutun heittäny ton avaamisesta ja putsaamisesta, mut en haulla löytänyt vai muistanko väärin... Kiitos vinkeistä jokatapauksessa, pitää nyt sitte ihmetellä, et mitä ton kanssa tekis...Wile E. Coyote kirjoitti:En mä mitään takuita anna. Mulle ton vinkin heitti joku jolla on paremmat kaaviot. Mut tosiaan aika mahdottomalta avattavalta se vaikutti kun omasta oven purin niin että se lukko oli lopulta kädessä. Jotenkin sulatettu/muovi hitsattu kasaan ja veikkaan ettei kannata yrittää ennen kuin on uusi ehjä varalta paikalla Muistaakseni AutoMilanossa puhui että 200€ luokkaa on kapistuksella hintaa. Yleensä hajoaa kuulemma niin että keskuslukitus lakkaa sen oven osalta toimimasta. Se kai tekee meistä onnekkaita
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
On siinä sekin huono puoli et sisävalo ei myöskään syty. Ja mua lähinnä se harmitti talven pimeinä hetkinä, kuskin ovi kun on vielä kyseessä. Jos joku tosiaan tietää miten sen saa rikkomatta auki niin se olis hieno juttu. Tosin en tiedä mikä sieltä sisältä on hajonnut? Jos se on joku mikrokytkin niin ei tosiaan 200 viitsis siitä maksaa. Mikrot tosin yleensä on lähes ikuisia... Jos avaan omani joskus niin pistän updatea tähän jatkoksi.Jeppaa kirjoitti:Ei kyl raaskis uutta hankkia pelkästään sen takia, että yks valo syttyy ohjaamoon ovea avattaessa... Muistelisin kyllä, et joskus joku ois jonku jutun heittäny ton avaamisesta ja putsaamisesta, mut en haulla löytänyt vai muistanko väärin...
Ayrton Senna da Silva forever
Mua kiinnostais kanssa tietää noista sen sisuskaluista... Jos päädyn omani avaamaan niin laitan siitä myös infot tänne. Sähän oot kait purkanut omasi irti kuitenkin? Lähteekö se niillä kolmella pultilla, jotka siel oven päädyssä näkyy? Jos joku vois laittaa vähä vinkkiä siihen lukkopesän irroitukseen, ni ei tarvis ite ihmetellä niin paljoa sen kanssa =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kyllä se sieltä irtoaa kun rohkeasti purkaa. Niiden tankojen kanssa kannattaa olla varovainen ettei riko niitä. Aika hauraan oloista tavaraa. Kärkipihdeillä sain ne auki. Ja muutenkin katsoo vähän mikä kuuluu minnekin. Karmista tosiaan kolme ruuvia avaamalla tipahtaa. Siinä vaiheessa hyvä olla ne tangot irti. Eihän se muuten aivokirurgiaa ole mutta kun sinne ei oikein näe
Ayrton Senna da Silva forever
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
164:ssä on samantyyppinen systeemi. Lukkomekanismin sisällä on reed-rele ja kestomagneetinpala, ja niiden välissä metallilätkä joka liikkuu sen mukaan onko lukko auki vai kiinni. Kun lätkä ei ole tiellä, rele "huomaa" magneetin ja vetää kärjet kiinni. Noista kuluu se muovinen (!) akseli joka sitä lätkää kääntelee, ei oikein voi korjata mitenkään.
- Epäkelpokeräilijä -
Justjust, kiitos tästä valaisevasta infosta =) Vaikka jos mä sen sieltä irti puran, ni kyl se sit osiks pöydälle laitetaa ja elvytetään =) Vaikka voisha noita asioita laittaa tärkeysjärjestykseen ja laittaa uuden lukon jonku uuden tuning-nippelin sijasta =)Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:164:ssä on samantyyppinen systeemi. Lukkomekanismin sisällä on reed-rele ja kestomagneetinpala, ja niiden välissä metallilätkä joka liikkuu sen mukaan onko lukko auki vai kiinni. Kun lätkä ei ole tiellä, rele "huomaa" magneetin ja vetää kärjet kiinni. Noista kuluu se muovinen (!) akseli joka sitä lätkää kääntelee, ei oikein voi korjata mitenkään.
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski