164 Q4 milloin tullut?
Valvoja: Moderators
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
164 Q4 milloin tullut?
Jos noita on vanhempana kuin -92 niin siihenhän voisi lyödä puhaltimen kylkee..? Sutii kaikki pyörät ja olisi aikamoinen sleepperi
Jotenkin iski 164 fiilis vaikka se on iso laiva, mutta Scuderian vehje on niin pirun hieno että se tuntui jo vaihtoehdolta..
Jotenkin iski 164 fiilis vaikka se on iso laiva, mutta Scuderian vehje on niin pirun hieno että se tuntui jo vaihtoehdolta..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 164 Q4 milloin tullut?
Eka Q4 tuli siinä -94 tai -95 tietämillä. Kyseessähän on siis 24-venttiilinen facelift-QV varustettuna jatkuvalla nelivedolla ja kuusilovisella askilla. Turbotus ei käy ihan noin vain, tuli sitäkin vähän mietiskeltyä... Tulee jo lain sallima maksimi tehopainosuhdekin vastaan, se ei nimittäin ole kummoinenkaan. Q4 painaa ihan pirusti, -96 -mallisen omapaino on 1680 kiloa! Kyllä se 300 heppaa tarvitseekin että sen saa johonkin liikahtamaan.Rolle kirjoitti:Jos noita on vanhempana kuin -92 niin siihenhän voisi lyödä puhaltimen kylkee..? Sutii kaikki pyörät ja olisi aikamoinen sleepperi
Turbon asentamista helpompaa ("helppo" ei taida olla tässä ihan oikea sana... ) voisi tosiaan olla laittaa Autodeltan mäntä/putkisarja ja GTA:n kampura, sillä pitäisi saaman 3,8 litraa tilavuutta. Eikä näy päälle... Eiköhän kansien porttaamisella, tiukemmilla nokilla yms. "vanhanaikaisella" tuuniksilla päästä lähemmäs kolmeasataa konia. Vakio 3,0 Q4:ssähän on 232 heppaa katalysaattorilla. Ei ihan halpaa tuokaan touhu, mutta halpaa ja nopeaa nelikko-164:ää ei taida pystyä rakentamaan. Q4:n voimansiirtokaan ei noin vain käy esmes V6 Turboon, Q4:ssä on nimittäin tavaratilan pohja korkeammalla.
Höh höh. Tuntuu jo melkein imartelultaRolle kirjoitti:Jotenkin iski 164 fiilis vaikka se on iso laiva, mutta Scuderian vehje on niin pirun hieno että se tuntui jo vaihtoehdolta..
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ai niin, noita Q4:siahan saa silloin tällöin konevikaisena, nytkin on Mobilessa ainakin yksi. Siinä on kuulemma mielellään hyppäävät remmit...
Tarkoitan, että tuostahan saisi jotenkuten kohtuuhintaisen rojektin kun ostaisi auton, josta joka tapauksessa vähintään kannet on käytettävä pajalla. Samallahan sitä sitten kasvattaa iskutilavuutta ja fiksauttaa kannet paremmin virtaaviksi.
Tarkoitan, että tuostahan saisi jotenkuten kohtuuhintaisen rojektin kun ostaisi auton, josta joka tapauksessa vähintään kannet on käytettävä pajalla. Samallahan sitä sitten kasvattaa iskutilavuutta ja fiksauttaa kannet paremmin virtaaviksi.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Piru kun menit puhumaan siitä 164 Q4:stä... Nyt ei ajatus siitä jätä rauhaan Ei meinaan olisi ollenkaan tyhmempi ajatus poimia se konevikainen Mobilesta 1500 egellä ja hujauttaa siihen rempan yhteydessä Autodeltan männät ja putket. Tosin ne maksavat tuon auton verran, mutta ei se kokonaiskuluista vielä kauheata osaa lohkaise. Pelkästään niillä ja ruutan säädöillä luulisi pääsemän lähemmäs 270 hepokattia... Lisäähän saa sitten jos haluaa maksaa, vaikka Barianin nenät ja paremmin virtaavat pakosatsit kaveriksi.
Tuolta löytyy nippeleitä: http://www.autodelta.co.uk/ Ei suoraan 164 Q4:ään mutta vaikka GTV 24veehen tai 166 3,0:aan, niissähän on periaatteessa sama pata.
Ostakaas joku tuo mun 164 kuleksimasta niin pääsen askartelemaan
Tuolta löytyy nippeleitä: http://www.autodelta.co.uk/ Ei suoraan 164 Q4:ään mutta vaikka GTV 24veehen tai 166 3,0:aan, niissähän on periaatteessa sama pata.
Ostakaas joku tuo mun 164 kuleksimasta niin pääsen askartelemaan
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Itse asiassa se muuten ei kuivalla pinnalla käytännössä sudi ollenkaan, ei juuri edes radalla tiukasta kaarteesta ulos tullessa jos Koneja on ruuvattu vähän katuasetusta tiukemmalle. Mutta pumpulla polttaisi varmasti aika kestämättömästi... Ja ymmärrän hyvin tuon kammon tehokkaampaa sutivetoa kohtaanRolle kirjoitti:Muuten hyvä idea mutta suti sutia taitaa olla nyt jo.. Ja ei noi vajaavetoiset juuri nappaa, tai no takaveto on kyllä poikaa
Niin no, kai siitä jotenkin eroon pääsisi. Mutta kun mieli muuttuu useammin kuin sukat vaihtuuRolle kirjoitti:Eiköhän tuo sunkin 164 häviä aika haipakkaa jos tosissas myyt sitä. Vaikeahan se on vaan uskotella ostajalle että auto on _oikeasti_ hyvä
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu..no joo...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ööö... Emmävaantiiämistäänmitään. Tarjouksia voi esittää. Kaikki kilkkeet messiin, vahvarit, subit, 1+10CD jne. Niin ja melkein uudet 215 NRZi:t.
Enhän mä sitä nyt aktiivisesti ole myymässä, mutta kaikkihan on kaupan jos sopivasti maksetaan
tiedossa olisi jo yksi 210tkm ajettu 89 methohtovihreä yksilö ja hintaa sillä pidettiin 6000 egeä...osuiko edes likellekkään teikäläisen auton arvoa....
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ööö siis kumpi on hienompi?
Joo eiköhän tuossa hinnassa liikuta lähes samoilla nurkilla. Ja autossahan siis oli Koni/Chassis Dynamics/Powerflex alusta, EBC jarrut, SpecialT-lasit, 17" & 16" alut, monipuolinen häly jne. Kone rengastettu, kansirempan jälkeen ajettu muutama tuhat kilomeetrestä. Kuitteja löytyy.
Muutama foto löytyy tuolta albumista, tosin ne kesällä napsitut on tosi huonolaatuisia.
Joo eiköhän tuossa hinnassa liikuta lähes samoilla nurkilla. Ja autossahan siis oli Koni/Chassis Dynamics/Powerflex alusta, EBC jarrut, SpecialT-lasit, 17" & 16" alut, monipuolinen häly jne. Kone rengastettu, kansirempan jälkeen ajettu muutama tuhat kilomeetrestä. Kuitteja löytyy.
Muutama foto löytyy tuolta albumista, tosin ne kesällä napsitut on tosi huonolaatuisia.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jep...pistänpäs ehdolle..eräs tuttu on tuollaista hakenut vaan meikän tax free yksilö ei kelpaa...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ööö siis kumpi on hienompi?
Joo eiköhän tuossa hinnassa liikuta lähes samoilla nurkilla. Ja autossahan siis oli Koni/Chassis Dynamics/Powerflex alusta, EBC jarrut, SpecialT-lasit, 17" & 16" alut, monipuolinen häly jne. Kone rengastettu, kansirempan jälkeen ajettu muutama tuhat kilomeetrestä. Kuitteja löytyy.
Muutama foto löytyy tuolta albumista, tosin ne kesällä napsitut on tosi huonolaatuisia.
..hinta tuolle sinun autolle ei tuntuisi yhtään pahalta siihen nähden mitä olet siihen laittanut...
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Stop, elä nyt hyvä mies mee myymään 164:sta kun rupeaa paikat olemaan kunnossa Hmmmm... mutta tuo 164 Q4 voisi olla mukava peli.. pitäisköhän myydä pois tuo 155:nen?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ööö siis kumpi on hienompi?
Joo eiköhän tuossa hinnassa liikuta lähes samoilla nurkilla. Ja autossahan siis oli Koni/Chassis Dynamics/Powerflex alusta, EBC jarrut, SpecialT-lasit, 17" & 16" alut, monipuolinen häly jne. Kone rengastettu, kansirempan jälkeen ajettu muutama tuhat kilomeetrestä. Kuitteja löytyy.
Muutama foto löytyy tuolta albumista, tosin ne kesällä napsitut on tosi huonolaatuisia.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Q4:ssä pelottaa vaan, onko sillä varaa ajaa... Jos jonkun paikan paukahtaminen tarkoittaa osien tilaamista Deltan kautta tyyliin iskarit tuhat egeä kappale ja kahden kuukauden toimitusajalla
Ja lisäksi bensankulutus mietityttää. 1680-kiloinen neliveto ja vaikkapa 270 hevosvoimaa ei liiku ihan ilmaiseksi. Nelikon talvipotentiaalikin menee vähän hukkaan kun tuollaista ei kuitenkaan ilkeäisi uittaa suolassa.
Mutta: http://www.realdriver.com/real_sad/car_ ... ng-Saloons
"So soulful it hurts"
Ja lisäksi bensankulutus mietityttää. 1680-kiloinen neliveto ja vaikkapa 270 hevosvoimaa ei liiku ihan ilmaiseksi. Nelikon talvipotentiaalikin menee vähän hukkaan kun tuollaista ei kuitenkaan ilkeäisi uittaa suolassa.
Mutta: http://www.realdriver.com/real_sad/car_ ... ng-Saloons
"So soulful it hurts"
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Niin sitä sellaista se on kun, Corollahan on se halvempi vaihtoehto Bensaa palaa joka autossa. Omalla kohdalla ei suuri kulutus ole ongelma kun ajaa vain noin 10tkm vuodessa. On muuten yllättävää miten monet on niin tarkkoja kulutuksen suhteen kun kyse ei ole niiin mahottomasta summasta vuositasolla verrattuna siihen mitä saa
Ja mitä suolassauittamiseen tulee niin jos ostaa Saksasta "ruosteettoman" auton ja suojaa sen kunnolla ja pesee usein niin ei luulisi olevan ongelma.
Autojahan ne vaan on ja lisää saa kaupasta/Saksasta
Ja mitä suolassauittamiseen tulee niin jos ostaa Saksasta "ruosteettoman" auton ja suojaa sen kunnolla ja pesee usein niin ei luulisi olevan ongelma.
Autojahan ne vaan on ja lisää saa kaupasta/Saksasta
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niin no, taisin muistaa tuon Q4:n kulutuksen väärin, eihän se näytä maantiellä syövän kuin vajaan litran enemmän kuin 12-tappinen 164. Eikä tuon nykyisen auton kulutusta voi mitenkään tolkuttomana pitää. Hiukan kutiteltu Q4 taas veisi ainakin litran vakiota enemmän satasella, mutta ehkä se kulutus vielä pysyisi jotenkuten järjen rajoissa...? Ei meikäläisellä köyhällä ole varaa pitää autoa, joka hörii 15 litraa soppaa satasella.
Onhan tuo kyllä mielenkiintoinen häristin, varsinkin kun olen aina pitänyt 164:ää erityisen kauniina sedanina. Saa olla toistakin mieltä Hirvityttää vaan osien saanti ja hinta. Ja verot, mitähän tuollaisesta köyhtyisi? Ja paljonko alennusta moottorivauriosta saa?
Onhan tuo kyllä mielenkiintoinen häristin, varsinkin kun olen aina pitänyt 164:ää erityisen kauniina sedanina. Saa olla toistakin mieltä Hirvityttää vaan osien saanti ja hinta. Ja verot, mitähän tuollaisesta köyhtyisi? Ja paljonko alennusta moottorivauriosta saa?
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No sellainen kulutus alkaa jo kirpasee, opiskelijalle siisScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei meikäläisellä köyhällä ole varaa pitää autoa, joka hörii 15 litraa soppaa satasella.
On alkanu silmä tottumaan tuohon kuusnepaan, samalla tavalla on käynyt itse asiassa kaikkien 88-98-mallien kanssa. Mitä enemmän niitä kattoo sen paremmilta näyttäärasvis kirjoitti: Onhan tuo kyllä mielenkiintoinen häristin, varsinkin kun olen aina pitänyt 164:ää erityisen kauniina sedanina. Saa olla toistakin mieltä
Niinhän se on, ei sitä tullut niin vakavasti mietittyä mutta heti kun hajoo niin eihän ne osat ihan heti ole saatavina. Tai no löytyyhän se puola Motonetista mutta kuitenkin Veroalennusta luulisi saavan aika reippaasti jos mun naarmuista noin paljon irtosi. Jonkinlainen korjausarvio Deltasta niin ei luulisi paljoa jäävän markkina-arvoksi Mihin tuota verrataan onko tietoa? Joku A6 3.0 Quattro taitaa olla aika lähellä, mutta silloin kyllä napsahtaa veroa ihan eri malliin kuin 155:staScudde kirjoitti:Hirvityttää vaan osien saanti ja hinta. Ja verot, mitähän tuollaisesta köyhtyisi? Ja paljonko alennusta moottorivauriosta saa?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Q4 kuume painaa!
Vähän aika sitten jo pelästyin kun ei Mobilessa ollut yhtään myynnissä, että ne loppuu kesken ennenkuin saan sellasen. Nyt on 6!
Halvin 2,5t€ ja kallein yli 10t€, joten valikoimaa löytyy.
Tuo kallein ainakin ilmotuksen mukaan ajettu 100km. Osaako joku saksaa ymmärtävä kertoo onko siinä joku juju?
Vähän aika sitten jo pelästyin kun ei Mobilessa ollut yhtään myynnissä, että ne loppuu kesken ennenkuin saan sellasen. Nyt on 6!
Halvin 2,5t€ ja kallein yli 10t€, joten valikoimaa löytyy.
Tuo kallein ainakin ilmotuksen mukaan ajettu 100km. Osaako joku saksaa ymmärtävä kertoo onko siinä joku juju?
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Halvinkin vaikuttaa olevan ihan OK. Kalleimmassa on uusi vaihtokone jolla ajettu 100 km.
Saatiin eilen oma Q4 pyörille ja rullattua ulos. Tilalle kaverin Q4 johon paraikaa tehdään uusi putkisto.
Yleisesti voi sanoa että noi on erittäin kivoja pelejä ja alfa on satsannut aivan käsittämättömän edistykselliseen tekniikkaan. Tämä tosin voi aiheuttaa vähän vaiva jos (kun) jokin pettää. Ei saa montaa tekniikan osaa lainattua muusta mallista. Onneksi tuota tietotaitoa on matkan varrella tullut kerättyä joten osaavia korjaajiakin löytyy.
Saatiin eilen oma Q4 pyörille ja rullattua ulos. Tilalle kaverin Q4 johon paraikaa tehdään uusi putkisto.
Yleisesti voi sanoa että noi on erittäin kivoja pelejä ja alfa on satsannut aivan käsittämättömän edistykselliseen tekniikkaan. Tämä tosin voi aiheuttaa vähän vaiva jos (kun) jokin pettää. Ei saa montaa tekniikan osaa lainattua muusta mallista. Onneksi tuota tietotaitoa on matkan varrella tullut kerättyä joten osaavia korjaajiakin löytyy.