Täristämisen syy iskarissa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Täristämisen syy iskarissa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Tämä asia on varmaan tullut tässä foorumissa esille, mutta kerronpa havaintoni kuitenkin.

75 täristi kovasti. Ostin lopulta uudet kumit, tasapainotin ja suuntautin renkaita urakalla. Tärinä ei poistunut täysin. Talviteloille laiton yhteydessä huomasin, että takaiskari vuosi.

Sitä ennen kaverini kertoi, että hän oli saman ongelman edessä. Iskarit tosin eivät vuotaneet eikä niissä ollut "mitään vikaa", mutta vasta iskarit vaihtamalla tärinä loppui.

Pari viikkoa sitten käytin talviautoni betonimurskan siirtoon. Takaiskarihan siinä meni. Nyt täristää.


Hakusanoja foorumin hakua varten: tärinä, epätasapaino, tasapainotus, epäkesko, tärisee.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mun 33:nen alkoi eräänä viikonloppuna matkalla tädin luo täristämään niin vimmatusti aina kun vauhti nousi yli 90:n. Ajeltiin sitten 90 tai alle :roll:
Syy : toinen takaiskari totaalisen kuollut :oops:
Onneks ne oli sentään helpot vaihtaa ja oltiin seuraavalle viikolle sitä jo vähän suunniteltukin.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ritsani on vakaa suurissa nopeuksissa niinkuin kiihdytyksissäkin, mutta jarrutus jurnuttaa ja pahasti! Molemmat etujarrulevyt sorvautettu ja kuulemma soikeutta molemmissa oli 0.1mm. No viksuna äijänä otin haun käteen ja bongasin tämän hienon letkautuksen. Autoni vasen etu-iskari on huonossa hapessa, tärinän syy? Ja toistetaan että tärinä on lujaa, ei tee mieli paljoo jarrutella. Katsastuksesta toki meni läpi kun konttuurilla ei ole 4-veto hyrrää :lol: Hitaassa nopeudessa kylläkin tuntuu aivan siltä kun levy olisi kiero, voisiko satula jarruttaa täristäen? jarrupaineen säätimen viallisuuden tähden?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onko tukivarsien nivelet ja puslat kunnossa?
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko tukivarsien nivelet ja puslat kunnossa?
tottakai- katastussetä niin sano :) tai ei ainakaa väittäny vastankaa. On ne ihan jees, tuo vanutettu pitkittäisen tukivarren alapallo heiluu asenoissaan kun väkkärä mutta se ei vielä tee siitä väljää, nyt kun se on pitempi kun ennen tuntuu että tärinä on voimakkaampaa vaikka nyt se ei jarrutuksessa pääse niinkään paljon älämään kun ennen (pingotettu ilmiö). uutta vartta en viiti taivuttamista varten hankkia, eikä suomikäytetyt sen parempiakaan oo. 'yläkolmiotuen' ainakin kaksi kolmesta puslasta on tehdasuusia. katsastuksessa näkyi että etu-iskarien tehoero oli 20% luokkaa mutta kelpasi katsastukseen, sen uusiminen olisi varmaan asiallista mutten tähän väliin viitsi ruveta sähkö-iskaria onkimaan. jarrupaineen säätimen yms. testaaminen on varmaan aika työlästä?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin