Tuli tuossa todettua, että kytkin alkaa vetää viimeisiään. Yksi automonttööri väitti että on v......nen vaihtaa. Minkähänlainen hommana mahtaa olla kuin noin nostaa tunteita pintaan. Ja minkälaista tavaraa tuonne kannattaa laittaa? Onko nuo Motonetin kytkinpaketit asiallista tavaraa?
Ajattelin vain, että jos on jotenkin älyttömän suuritöinen homma niin menee harkintaan tehdä koneellekin yhtä ja toista samalla kertaa ja lykätä tuotakin remppaa niin pitkään kuin mahdollista. Vielähän tuo liikkuu...
Pääsylkkä ja samoin työsylkkä tuli vaihdettua ensi töiksi viime kesänä. Tuo varmuus kytkimen laukeamisesta tuli siitä, että katsastus remontin yhteydessä aloin epäillä kytkinsylinterissä olevan ilmaa kun tuo irrottaa vasta ihan pohjassa ja silloinkin huonosti. Ilmattiin minkä kerettiin ja vielä uudestaankin ilmattiin vaan ei tuo parantanut tilannetta Ongelma ei siis ole - ainakaan väsyneillä hevosvoimilla - pidosta vaan siitä, ettei tahdo irrottaa kunnolla. Johtaa siihen, että vaihteet kangertelevat ja rutisevat.
Kahteen 164 TS:ään ja yhteen Themaan olen vaihtanut kytkimen lattialla...eikä ollut ylivoimanen operaatio, tosin monta kertaa kävi mielessä että ois se kunnon nosturi kiva pukkien ja tunkin sijaan..
Onnex kytkinkoteloo ei tartte vetää kuin reilut 5 senttiä ulospäin saadakseen kytkinlevyn ja asetelman pois, kun kytkinakselissa ei oo silmälaakeriosuutta ollenkaan vaan se loppuu heti asetelmaan .