Eibach-jouset, kolinat ja sopivuus
Valvoja: Moderators
Eibach-jouset, kolinat ja sopivuus
Eli mulla on autossa Eibach-madallusjouset vakioiskareilla. Nyt sitten on alkanu perästä kuulumaan lonksahtelua esim kynnyksien ja kivetysten yli ajaessa. Vein sitten kärryn huoltoon että katsovat mikä kolahtelee.
No, asentaja meinasi että takajouset näyttää omituiselta: yläpäät ei ole kohdallaan jousilautasen urissa vaan selvästi sivussa, jolloin jousi osuu töyssyissä seinämään tai runkopalkkiin. Sitten silmämääräisesti katsoi ja sanoi että jousen viimeinen kieppi olisi ehkä liian iso edes mahtuakseen lautasen uraan. Miten mahdollista? Jousien mukana olleessa lapussa lukee selvästi Alfa 156, kuten myös laatikossakin. Eli kai niiden pitäisi mennä heittämällä alkuperäisten paikalle? Ei kai jouset voi hypätä paikoiltaan pois? Tai voiko kukaan asentaa jousia niin huonosti, että ne ei menisi paikoilleen oikein?
Mikä neuvoksi, mielelläni pitäisin nuo jouset..
No, asentaja meinasi että takajouset näyttää omituiselta: yläpäät ei ole kohdallaan jousilautasen urissa vaan selvästi sivussa, jolloin jousi osuu töyssyissä seinämään tai runkopalkkiin. Sitten silmämääräisesti katsoi ja sanoi että jousen viimeinen kieppi olisi ehkä liian iso edes mahtuakseen lautasen uraan. Miten mahdollista? Jousien mukana olleessa lapussa lukee selvästi Alfa 156, kuten myös laatikossakin. Eli kai niiden pitäisi mennä heittämällä alkuperäisten paikalle? Ei kai jouset voi hypätä paikoiltaan pois? Tai voiko kukaan asentaa jousia niin huonosti, että ne ei menisi paikoilleen oikein?
Mikä neuvoksi, mielelläni pitäisin nuo jouset..
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: Eibach-jouset, kolinat ja sopivuus
Kai tsekkasit, että ne Eibachit (lienee Eibach pro-kit) on 4-pyttyisten jouset. 5 ja 6 pyttyisille on eri jouset.Hesem kirjoitti: Jousien mukana olleessa lapussa lukee selvästi Alfa 156, kuten myös laatikossakin. Eli kai niiden pitäisi mennä heittämällä alkuperäisten paikalle? Ei kai jouset voi hypätä paikoiltaan pois? Tai voiko kukaan asentaa jousia niin huonosti, että ne ei menisi paikoilleen oikein?
Mikä neuvoksi, mielelläni pitäisin nuo jouset..
Re: Eibach-jouset, kolinat ja sopivuus
Niinpä. mullekin laitettiin ensin vahingossa 4-pyttyisen jouset. Kärrystä tuli kyllä niin matala etten viitsinyt edes lähteä koeajolle.
Enpä ole kyllä kuullut kenenkään moittivan Eibachin sopivuutta. Erikoinen juttu. Onkos niissä muoviletkua molemmissa päissä vaimentamassa kolinaa?
Enpä ole kyllä kuullut kenenkään moittivan Eibachin sopivuutta. Erikoinen juttu. Onkos niissä muoviletkua molemmissa päissä vaimentamassa kolinaa?
Kyllähän niiden pitää istua paikalleen, oli letkua tai ei. Varmistuksen jousien sopivuudesta saat ainakin tsekkaamalla numerosarjan joka jousiin on painettu. Onkos jousikierteen halkaisija sama ala- ja yläpäässä?Hesem kirjoitti:Joo, paketissa ainakin lukee että 4-cylinder, joten pitäisi olla oikeat. Muoviletkua niissä ei ole, olivat mielestäni kokopunaiset. Mutta kun ne tosiaan ei ole oikeassa kohdassa siinä urassa jousilautasessa vaan sivussa siitä.
Se muoviletku kyllä on hyvä kolinanvaimennin. Deltan myymissä Eibacheissa sellainen on jo valmiina. Mullakin hiljeni Intraxit letkutuksen jälkeen.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Totta. Puutarhaletkua minäkin pistin peräpäähän kun olin ensin pitkään ihmetellyt, mistä pieni mutta ärsyttävä sirinä/helinä tulee. Oli vaikea paikallistaa kun ei pitänyt mitään ääntä silloin, kun takana oli matkustajia. No, ei ääntele enää.24valve kirjoitti:Se muoviletku kyllä on hyvä kolinanvaimennin. Deltan myymissä Eibacheissa sellainen on jo valmiina. Mullakin hiljeni Intraxit letkutuksen jälkeen.
- Epäkelpokeräilijä -