75 Ohjaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

75 Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Tossa viikonloppuna alkoi tessussa vänkäämään ohjaus. Ohjaus on hyvin jäykkää oikealle käännettäessä ja hieman kevyempi vasemmalle käännettäsessä. Vinkunaa kuuluu polkimien läheltä. Vaikutusta ei ole jos autolla lähtee kylmänä tai lämpösenä. Onkos kellään yhtään havaintoa että mistä kannattaa alkaa "vikaa" metsästämään?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Siellä polkimien luona löytyy ainakin yksi nivel joka voi liittyä tähän. Itellä siinä on aavistuksen "klappia" ja piti aiemmin pientä kitinää ennen kuin lisäsin rasvaa. Erikoista et menee jäykäksi, pääseeköhän joku nivel muljahtamaan vähäsen eli onkohan korkeas/pituus säädön kohdalla pultit kiinni? Tai sitten se on ihan ohjaus vaihde?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Onkos vain kylmänä sellanen, tehostin öljytkin on pitkään kohmeiset jos yhtäkkiä lähtee kylmästä liikkeelle...

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Joo laiton rasvaa siihen niveleen ja sinne yhden suojakumin väliin. korkeus ja pituus säätö on kyllä löystynyt etkä pysy kiinni, on alimmassa ja syvimmässä asennossa.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Kyllä se on kokoajan semmonen oli kylmä tai ei... :crazyeyes:

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Nyt otin itseäni niskasta kiinni ja kiristin ratin pysty-ja syvyyssäädön kireäksi.
Hieman keveni ohjaus kun rasvasin ne kaksi niveltä sieltä jalkatilasta.
Oudoksi tämän tekee se että kun kääntää rattia oikealle, niin alkaa kuulumaan vinkumista ja ohjaus on kuin tehostimen letkuissa olisi ilmaa tai jotain mikä panttaa ratin normaalin liikkeen.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Ota tehostajan pumpun hihna irti ja koita onko ohjaus sitten yhtä raskas molempiin suuntiin. Selviäisi ainakin, että onko vika tehostajan puolella vai jossain muualla.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Ohjaus on lähes normaali vasemmalle käännettäessä mutta oikealle käännettäsessä on ihan törkeen raskas..

Onko siellä tehostimessa jotain venttiileita jotka voivat jäädä jumiin tai hajota...

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Mulle toi tehostettu hammastanko on yhtä utopistinen juttu kuin naisen logiikka, joten en osaa sanoa onko sielä joku venttiili tms. joka olisi voinnut jäädä jotenkin jumiin silleen, että ohjaus olisi vaan toiseen suuntaan jäykkä. Ainakin luulisin, että jos tehostimen pumppu ei ole käytössä, niin sen jumiintuneen venttiilin taakse jäännyt paine pitäisi hävitä ohjausta käännellessä.
Tosi outo vika.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ettei olis hammastanko vaan jotenki vääntyny, sierrasta on kokemuksia siitä ja just samanlaiset oireet muistaakseni oli.
Joona Karimaa
____________

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Mullakin käväs mielessä se vääntynyt hammastanko, mutta sehän kanittaa yleensä vaan kun ohjaus on toisessa laidassa tai keskellä ja on sitten jäykkä molempiin suuntiin. Siis kun pinioni on liian tiukalla hammastankoon nähden.

Ehkä. :drinking:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Miten se vääntynyt hammastanko oikaistaan??? :crazyeyes: jos se nyt on sieltä vääntynyt..........................

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Nouko88 kirjoitti:Miten se vääntynyt hammastanko oikaistaan???
Ostamalla suora hammastanko ja asentamalla se vääntyneen tilalle. Se hammastangon oikaiseminen taitaa olla tekemätön paikka.

Hammastanko ei sitten mene ihan itsekseen kieroksi, siis onko jompi kumpi etupyörä osunut johonkin?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Ei ole mihinkään osunut, ihan yht´äkkiä meni kesken ajon tommoseksi. Saattaa kuulostaa hieman oudolta.

Voisiko semmonen olla selityksenä kun se isompi letku tehostimesta oli löysällä ja siitä olisi hörpänny ilmaa niihin letkuihin, huomasin sen eilen.
Säiliöön tulee kuplia ku on käyttänyt autoa jonkun aikaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuo varmaan sen aiheutti. Nyt vaan nestepinta oikealle tasolle. Ohjausta ihan laidasta laitaan, niin että pitää sitä ihan tapissa aina jonkun aikaa. Samalla jos voisi tarkistaa letkut että eivät vuoda. Noin järjestelmän pitäisi ilmautua.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Joo, se sitte vaan ilmaantuu itsestää==> nestettä lisää ja rattiä vääntelemään.

Vastaa Viestiin