kimmo kirjoitti:Ai niin, koeajoraporttiin lisäyksinä että ratti on huono, saisi olla koko kehältä paksumpi ja parempaa nahkaa, lähinnä muovilta tuntuu.
Brerassa näyttäisi kuvien perusteella olevan nahkaratilta näyttävä nahkaratti. 159:n ratissa on ompeleet sisäreunassa, mutta onko ratti todellisuudessa nahkapäälysteinen?
Itse kävin taannoin koeajamassa Jkl Deltassa 159 2.2 JTS:n.
Plussat:
+ komea auto
+ kojelauta hieno, näytää Alfalta
+ moottorin alavääntö
Miinukset:
- penkkien sivuttaistuki unohtunut kokonaan
- rengasmelu huomattavasti kovempi kuin omassa 156:ssa (molemmissa Hakkapeliitta 4:t)
- yläkieroksilla epä-Alfamainen moottori eli ei "herää henkiin" 4000 rpm jälkeen
Koeajo oli lyhyt, noin 10 minuutia ja luonnollisesti talvikeli. 159 2.2 JTS ei kuitenkaan herättänyt intohimoja, pikemminkin päinvastoin; oma kinneri tuntui spesiaalilta ja enemmän italialaiselta 159:n jälkeen. Ja 156 Sportpack 3:n penkeissä on valehtelematta 100 x parempi sivuttaistuki kuin 159:n peruspenkeissä.
Edit: Olen nyt nähnyt 159:n livenä 4 kertaa ja joka kerta auto näytää paremmalta. "It grows on you", kuten britit asian ilmaisee.