Vode kirjoitti:
Katoin eka että wow, tuossapa vois olla peto kärryksi. Sitten speksit ja hämmästys oli mieletön

205hp kolmelitrasesta V8:sta... Hyvät puitteet pilattu aliviritteisella motilla.

Onhan tuo Thema 8.32:n moottori aliviritteinen V8:ksi mutta kun katsoo mitä moottoritehoja muut kilpailijat tarjosivat keskikokoluokkaan Theman tullessa markkinoille vuonna -86, oli tehokkaammat versiot aikalailla kortilla.
Bemarilla oli tuolloin (1988) 535i / 211 hv. Muiden merkkien kuusisylinteristen mallien 24 V -versiot tulivat markkinoille vasta vuosikymmenen taitteessa. Näitä olivat mm. Opel Senator 3,0i-24v (204hv), Ford Scorpio Cosworth (194hv) ja MB 300 e-24 (220hv). Fordin Sierra Cosworth oli ainoita samantehoisia (204 hv) mutta ei muutoin kuulunut oikein kilpailijoihin.
Audilta oli tuolloin tarjolla 3,6 l V8 / 250 hv mutta tämä laskettiin jo edustusautoluokkaan kuuluvaksi BMW 735i:n ja MB 420 SE:n ohella.
Thema oli muutoinkin ylellisesti varusteltu alcantara-verhoiluineen, persoonallisine jalopuukojelautoineen ja vaikka autom. nousevine takaspoilereineen eikä muut päässeet lähellekään sitä äänimaailmaa mitä Thema tarjosi.
Tällaisen ylläpitokulut on toisaalta jo pelkän moottorin takia oltava aika massiiviset mutta jos ei olisi rahasta kiinni, voisi 8,32 löytyä myös omasta tallista. Halvallahan noita nykyään euroopasta saa johtuen pääosin mallin harvinaisuudesta ja sitämyöten em. ylläpito- ja kunnostuskuluista.
Pari muuta autoa millä myös voisi kuvitella ajelevan olisi Renault 5 Turbo 1 ja uudemmista Peugeot 406 Coupe 3,0. Rellu alkukantaisen GTI -hengen takia ja Pösö vain ja ainoastaan Pininfarinan toteuttaman kauniin korin vuoksi.
Edit.
Series 1:n Thema 8.32 (1986-1988) oli muuten tehoiltaan 215 hv ja vasta Series 2:n (1988-91) katalysaattori kuristi tehot tuohon 205 hv:aan.
Editin editti: Sorry kun edittiä löytyy ihan kotitarpeiksi mutta kun kirjoittaa vuosiluvun 1988 malliin (-xx) on tuloksena naurava hymiö. Näin (-88)
Kun edit linjalle lähdettiin niin ruksaa viestiruudun alaosasta "älä salli BBCode.:" niin ei näytä hymiöitä. - Rolle