Halvin tapa hankkia Alfa Saksasta
Valvoja: Moderators
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Halvin tapa hankkia Alfa Saksasta
On tullut katteltua mobile.de:ssä 164:sia. Kertoisitteko kokemuksianne Saksan markkinoista, tuonti tavoista, jne..
Varaosiksi olen hankkimassa...
Varaosiksi olen hankkimassa...
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Hae sieltä 3.0 24v versio ja laita tekníikka omaasi. Vanhanmallinen kevyt kori ja 211hv (tai 232hv jos QV-malli) olisi aika maukas yhdistelmä
Ei ole kokemusta Saksasta, mutta Sveitsistä tuonti on koettu ja homma toimi kuin junan vessa, mitä nyt Saksan rajalla tullimiehet rupesivat tutkimaan taulukoitaan ja halusivat korottaa ilmoittamaani auton arvoa kun halusivat periä maksimimäärän alvia. Samansuuntainen meininki siis kuin meidänkin tullilla. Halvassa autossahan tuo ylimääräinen alvi, joka tulee kun Sveitsi ei ole EU:n jäsenvaltio, on hyvin pieni (16% ostohinnasta).
Ei ole kokemusta Saksasta, mutta Sveitsistä tuonti on koettu ja homma toimi kuin junan vessa, mitä nyt Saksan rajalla tullimiehet rupesivat tutkimaan taulukoitaan ja halusivat korottaa ilmoittamaani auton arvoa kun halusivat periä maksimimäärän alvia. Samansuuntainen meininki siis kuin meidänkin tullilla. Halvassa autossahan tuo ylimääräinen alvi, joka tulee kun Sveitsi ei ole EU:n jäsenvaltio, on hyvin pieni (16% ostohinnasta).
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
En tiedä tuosta saksasta mutta Hollannista on tuotu pari klassikkoa. Oma tuli rekassa ja kaveri Musse laivassa. Rahti oli Hollannista firmasta riippuen 500-750€ Ouluun. Jos auto on ajokunnossa niin ajamalla halvin tuoda.
Kannattaa käydä itse paikanpäällä katsomassa mitä on ostamassa, ettei sitten itketä jälkikäteen. Katsomis/ostosmatka luonnollisesti lisää kuluja.
Jos ei itse viitsi lähtea reissuun niin kannatta käyttää jotain jobbari firmaa, jolla on kontaktit paikanpäällä.
Kannattaa käydä itse paikanpäällä katsomassa mitä on ostamassa, ettei sitten itketä jälkikäteen. Katsomis/ostosmatka luonnollisesti lisää kuluja.
Jos ei itse viitsi lähtea reissuun niin kannatta käyttää jotain jobbari firmaa, jolla on kontaktit paikanpäällä.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Etelä-Saksasta kai tuollaisia kannattaisi hakea, tai jos ottaa homman seikkailunkin kannalta, niin hakee ryttäämätöntä versiota Italiasta. Luulisi heidän autojen olevan ruosteen suhteen melko puhtaita. Jos kaupanpäälle tulee jotkin messevät vanteet, ilmastointi ja lederit, niin jopa vain kelpaa. Ryanairilla vaan Milano Pergamoon ja seikkailu alkakoon.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
2003 kävin Kölnista hakemassa VW T4 -94 ja ennen meno tullissa yksi äijä sanoi että Italiasta on liian kallis hakea.( niillä on jotkut verot jos auto tulee Italiasta ulos viedäväksi) Itte tarkemmin en tiedä.Italian Stallion kirjoitti: hakee ryttäämätöntä versiota Italiasta. Luulisi heidän autojen olevan ruosteen suhteen melko puhtaita. Jos kaupanpäälle tulee jotkin messevät vanteet, ilmastointi ja lederit, niin jopa vain kelpaa. Ryanairilla vaan Milano Pergamoon ja seikkailu alkakoon.
Kesalla kun olin lomalla Genoassa oli mun mielesta jokaisella autolla kolhuja- on vissi liian kapeat tiet . Alfoja oli aika hyvin.
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Kyllähän ne sakemannit hakevat autoja Italiastakin myyntiin. Varmaankin suurkaupungeissa ajetut yksilöt ovat naarmuilla ja kolhuilla, maan liikennekulttuuria vähänkään tietäen. Ei EU alueella mitään ylimääräisiä maksuja pitäisi olla. Tosin ei noista tiedä, vaikka maksut muuttuisivat ilmanpaineen tai Juventuksen menestyksen mukaan
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Oli oikeasti vähän ihme juttu tuo Turbon juttu Turbosta.
Mikäli nyt oikein käsitin niin ainoa syy olla tuomatta laitetta loppupeleissä Suomeen oli pelko tullin perimästä autoveron määrästä..?
Omakohtaistakin kokemusta omaavana kuusnepan tuojana voisin todeta, että nimenomaan lempeä verokohtelu mallin kohdalla oli pikemminkin juuri se syy tuoda omakin vessa taivaltamaan matkaansa tänne kylmään pohjolaan.
No näillä vesseleillä meni hakureissu jo ensimetreillä sinne väärille raiteille kun olosuhteet huomioon ottaen parhailta markkinoilta hommasivat juuri sen romuyksilön, jota sitten korjailtiin vissiin kolmeen otteeseen ennen kuin pääsivät sinne Viroon.
Tämä oli ilmeisesti loppupeleissä sitten viimeinen niitti arkkuun haudata komistus johonkin etelävirolaiseen talliin kun Tuulilasin suoma rahapanostus oli mennyt jo aikaa sitten miinukselle hölmön hankinnan ja siitä seuranneiden korjauskulujen myötä..?
Mikäli nyt oikein käsitin niin ainoa syy olla tuomatta laitetta loppupeleissä Suomeen oli pelko tullin perimästä autoveron määrästä..?
Omakohtaistakin kokemusta omaavana kuusnepan tuojana voisin todeta, että nimenomaan lempeä verokohtelu mallin kohdalla oli pikemminkin juuri se syy tuoda omakin vessa taivaltamaan matkaansa tänne kylmään pohjolaan.
No näillä vesseleillä meni hakureissu jo ensimetreillä sinne väärille raiteille kun olosuhteet huomioon ottaen parhailta markkinoilta hommasivat juuri sen romuyksilön, jota sitten korjailtiin vissiin kolmeen otteeseen ennen kuin pääsivät sinne Viroon.
Tämä oli ilmeisesti loppupeleissä sitten viimeinen niitti arkkuun haudata komistus johonkin etelävirolaiseen talliin kun Tuulilasin suoma rahapanostus oli mennyt jo aikaa sitten miinukselle hölmön hankinnan ja siitä seuranneiden korjauskulujen myötä..?
Ettei vaan olis tämä auto?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=590400
Mielestäni kaikki muu täsmää paitsi tuo tämänhetkinen sijainti.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=590400
Mielestäni kaikki muu täsmää paitsi tuo tämänhetkinen sijainti.