Kyllä minä haen mielummin sillä 25e korin kylmää karhua.Rolle kirjoitti:Ei tosin 25e paljoa paina jos on ollut varaa ostaa 17" vanteet..
Madallettu -katsastettu?
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Kyllä tarvii, mutta sekin vaan maahantuojan lapsuksesta, kun se on "unohtanut" laittaa auton tyyppitietoihin kaikki siihen kuuluvat rengaskoot, sieltä löytyis 16" vanteetkin kyllä oikeesti... periaatteessa GTA:kin kuuluu mallisarjaan, eli 17" pitäis kanssa löytyä.Scuore sportivo kirjoitti:Ymmärsinkö tosiaankin oikein, että 17 - tuumaan vanteet täyty(isi)y muutoskatsastaa 156:n?
kyllä se tuv-paperi riittää, ei multa ainakaan muuta kyselty..JustXL kirjoitti:Mikä ihmeen pyöränkulmien säätölappu? Tarvitaanko joku sellainen katsastukseen? Eikö voi katsastaa pelkän tüv-paperin kanssa, joka mulla jo on .... voi sun...Ihmetteli inssikin ilmeestä päätellen merkintöjä papereissa(tüv-paperi +valmistajan hyväksyntä?+pyöränkulmien mittaus/säädöt), mutta sanoi että kyllä madallus satsi (ja vanteet) on nykyään muutoskatsastettava. Onneksi pyöränkulmien säätölappu oli tallessa niin ei tarvinnu siitä maksaa
- Alfaholic -
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Tässä sen näkee miten käytäntö vaihtelee. Toiset katsastusmiehet katsovat kaiken läpi ja toisille riittää tyyppihyväksyntätodistus. Meikäläisen rengaskulmapaperia tiirailtiin kahden miehen toimesta. Eivät sentään kokeilleet ottaako auton kylki maahan, kun renkaista lasketaan ilmat pois.jari64 kirjoitti:kyllä se tuv-paperi riittää, ei multa ainakaan muuta kyselty..JustXL kirjoitti:Mikä ihmeen pyöränkulmien säätölappu? Tarvitaanko joku sellainen katsastukseen? Eikö voi katsastaa pelkän tüv-paperin kanssa, joka mulla jo on .... voi sun...Ihmetteli inssikin ilmeestä päätellen merkintöjä papereissa(tüv-paperi +valmistajan hyväksyntä?+pyöränkulmien mittaus/säädöt), mutta sanoi että kyllä madallus satsi (ja vanteet) on nykyään muutoskatsastettava. Onneksi pyöränkulmien säätölappu oli tallessa niin ei tarvinnu siitä maksaa
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jep, hyvä pointti. Useimmiten kaikki vain kertovat omasta kokemuksesta, siinä sitten hyväuskoinen menee konttorille ja huutoa tulee. Hyvä olisi muistaa mainita kaikki mikä tarvitaan jos vain tietää, jos ei niin mitä sitten itseltä vaadittiin.Curva Grande kirjoitti:Tässä sen näkee miten käytäntö vaihtelee. Toiset katsastusmiehet katsovat kaiken läpi ja toisille riittää tyyppihyväksyntätodistus.
Vähän sama esimerkki kun joku kysyy osan hintaa ja toinen sanoo x euroa. Tosin unohtaa mainita että hinta oli 60% kaverialennuksella..
Kävin tattarisuon autokatsastuksessa, Jäähdytintie 2 Helsinki. Eikun kaikki sinne !Curva Grande kirjoitti:Tässä sen näkee miten käytäntö vaihtelee. Toiset katsastusmiehet katsovat kaiken läpi ja toisille riittää tyyppihyväksyntätodistus. Meikäläisen rengaskulmapaperia tiirailtiin kahden miehen toimesta. Eivät sentään kokeilleet ottaako auton kylki maahan, kun renkaista lasketaan ilmat pois.jari64 kirjoitti:kyllä se tuv-paperi riittää, ei multa ainakaan muuta kyselty..JustXL kirjoitti: Mikä ihmeen pyöränkulmien säätölappu? Tarvitaanko joku sellainen katsastukseen? Eikö voi katsastaa pelkän tüv-paperin kanssa, joka mulla jo on .... voi sun...
- Alfaholic -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Tämä meikäläisen tarina päättyi niin että vein Eibachilta mailissa saadun TUV-todistuksen printattuna Herttoniemen autokatsastukseen ja sanoin että nuo jouset alta löytyy. Oli setä hieman nihkeä uskomaan kun sanoin että kyllä merkinnät löytyvät mutta juuri tuolta seitsemännestä kierteestä ja sisäpuolelta mutta päästi kuitenkin hetken mietittyään auton läpi ilman peilin kanssa tiiraamista. Olisi siis varmaan hyvä jos olisi jonkunlainen dokumentti mukana josta näkyisi että alle on asennettu TUV-paperin mukaiset jouset.
En osaa sanoa joutuuko käymään kahteen kertaan jos tarvitsee sekä vuosi että muutoskatsastaa, luulisi että hoituu samalla ainakin jos ilmoittaa etukäteen?
En osaa sanoa joutuuko käymään kahteen kertaan jos tarvitsee sekä vuosi että muutoskatsastaa, luulisi että hoituu samalla ainakin jos ilmoittaa etukäteen?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
-93 alkaen noita vasta vaaditaan, mutta polliisisetät tuntuvat niitä sakottavan vanhemmistakin, varsinkin jos yhtään kiiltää jouset...jiiässä kirjoitti:juu ei mene enää..eikä yleensä vanhoissakaan...itellä on Eibach -30mm jouset, tosin ei ole koskaan kysytty todistusta vaikka se kyllä mukana on, eikä ole tarvinnut muutoskatsastaa.Noinhan se yleensä vanhemmissa menee, ei vaan toimi enää -98 autossa...
Ei muuta kun massa jousen pintaan ja vähän ruiskii hiekkaa siihen pintaan kiinni niin saa setät tyytyväiseks

-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Tammi 2004, 04:02
kultsissa alla K&W:n -45mm setti ja ei päässy katsastus setä nosturin päälle ilman että laitto lankkuviritykset alle
kolme äijää siinä pyöri,m ittaili ja ihmetteli. mittasivat kaaren yläreunasta vanteen keskikohtaan ja merkkasivat tulokset rekisteriotteeseen kun alusta kuitenkin iän myötä painuu vähän kasaan niin on esittää sit dokumenttiä että auto on ollut muutoskatsastuksen aikaan tuon vaadittavan 7,5senttiä irti tiestä, no ei se kyllä ollu ku 7senttiä mut päästivät kuitenkin läpi 


-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Paljonko se mitta muuten on ?NotkeaRotta kirjoitti:mittasivat kaaren yläreunasta vanteen keskikohtaan ja merkkasivat tulokset rekisteriotteeseen kun alusta kuitenkin iän myötä painuu vähän kasaan niin on esittää sit dokumenttiä että auto on ollut muutoskatsastuksen aikaan tuon vaadittavan 7,5senttiä irti tiestä, no ei se kyllä ollu ku 7senttiä mut päästivät kuitenkin läpi
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ostin tuossa, kun halvalla sain, jotkut Eibachin progressiiviset takajouset. Mitenkähän on, autossa on iskareina vanhat, "mustalta näyttävät" säädettävät Konit. Onko -40 mm siinä rajoissa, että iskarit sen kestää vai pitääkö asia varmistaa, ettei seuraavaksi saa ostaa kalliita uusia Koneja halpojen jousien takia.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Minulla on 35 cm. En katsonut mistä maavara mitattiin, mutta jossain keulan suojalevyn paikkella äijä pyöri. Maavaran tietysti pitäisi olla vaatimusten mukainen joka paikassa.puuha kirjoitti:Mitta vanteen keskiöstä kurakaaren reunaan, pystymitta siis. Omaan rekisteriotteeseen tuli merkintä 32cm.
Mistä se maavara, 8cm, mitataan?
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Eh.. Mitenhän sitten KW:n -50mm kanssa käy?NotkeaRotta kirjoitti:kultsissa alla K&W:n -45mm setti ja ei päässy katsastus setä nosturin päälle ilman että laitto lankkuviritykset alle

Mistä kohtaa ne sen mittaa? Mulla mahtuu tulitikkuaski pohjalevyn matalimman kohdan ja maan väliin.kolme äijää siinä pyöri,m ittaili ja ihmetteli. mittasivat kaaren yläreunasta vanteen keskikohtaan ja merkkasivat tulokset rekisteriotteeseen kun alusta kuitenkin iän myötä painuu vähän kasaan niin on esittää sit dokumenttiä että auto on ollut muutoskatsastuksen aikaan tuon vaadittavan 7,5senttiä irti tiestä, no ei se kyllä ollu ku 7senttiä mut päästivät kuitenkin läpi
Täytyy käydä huomenna morjestamassa katsastusmiehiä.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Vanha konsti joka toimii aina . Nainen katsastamaan auto. Jos ei löydy tarpeeksi hyvännäköistä katsastajaa kotipiiristä, niin joku serkkutyttö tai kaveripiiri varmasti auttaa. Tästä on niin monta esimerkkiä, etten niitä viitsi edes alkaa luetteleen. Vain yksi
. Mun äitekin katsasti Mininsä varmaa viimeiset 5 vuotta sillai, ettei sitä ajettu edes pukeille. Oli niin matala, ettei päässyt ramppien päälle. Äitikään ei edes ollut kovinkaan kaunis, vaikka olikin nuori vielä silloin.
Säännöt niistä ajoista muuttuneet, mutta psygologia perusteet tuskin yhtään.


-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Tammi 2004, 04:02