Näin sitten kävi että järki (?) voitti ja perheeseen hankittiin valkoinen 164 -1990. Hyvältä tuntuu peli, mutta tulevaisuutta varten pitäisi hankkia korjauskäsikirja, ja olen kuullut jotain huhua jostain cd-rommistakin. Mistähän päin maailmaa näitä kannattaisi tilailla? Alfameristä löytyy ainoastaan nahkahousukielinen, mikä ei oikein meidän perheessä taitu.
Sitten heti pari korjauskysymystä:
Pitkät valot ei pysy päällä, lienee joku kytkin tiensä päässä. Mistä uusi ja onko helppo homma?
Sumuvalojen kytkin ei painu lainkaan sisään, vaikka etuspoilerissa nuo valot näyttävät killittävän. Ovatko vain koristeena vai myös tämä kytkin hitaan?
Minkäkokoiset kaiuttimet mahtuu etuoviin? Nykysillä pääsee itku vähemmänkin herkkää musiikkia kuunnellessa...
Pakoputkiston etuputki lienee loppusuoralla. Mitä maksaa uusi ja missä kannattaisi pääkaupunkiseudulla vaihdattaa?
Kiitokset etukäteen!
Uusi Alfisti kaipaa ohjastusta
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Uusi Alfisti kaipaa ohjastusta
terve tuloa kerhoon....HerraR kirjoitti:Näin sitten kävi että järki (?) voitti ja perheeseen hankittiin valkoinen 164 -1990. Hyvältä tuntuu peli, mutta tulevaisuutta varten pitäisi hankkia korjauskäsikirja, ja olen kuullut jotain huhua jostain cd-rommistakin. Mistähän päin maailmaa näitä kannattaisi tilailla? Alfameristä löytyy ainoastaan nahkahousukielinen, mikä ei oikein meidän perheessä taitu.
Sitten heti pari korjauskysymystä:
Pitkät valot ei pysy päällä, lienee joku kytkin tiensä päässä. Mistä uusi ja onko helppo homma?
Sumuvalojen kytkin ei painu lainkaan sisään, vaikka etuspoilerissa nuo valot näyttävät killittävän. Ovatko vain koristeena vai myös tämä kytkin hitaan?
Minkäkokoiset kaiuttimet mahtuu etuoviin? Nykysillä pääsee itku vähemmänkin herkkää musiikkia kuunnellessa...
Pakoputkiston etuputki lienee loppusuoralla. Mitä maksaa uusi ja missä kannattaisi pääkaupunkiseudulla vaihdattaa?
Kiitokset etukäteen!

tässäpä muutama linkki joista voi katsella osia ja niiden hintoja, azurro ja motonet ovat sieltähalvimmasta päästä:
http://www.motonet.fi/alku/motonet.htm
http://wwnet.fi/tiippana/
http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm
http://www.autoazzurro.fi/
tarvike liikkeistä löytyy myös yllättävän hyvin osia..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Terves!
Pitkät valot jäävät päälle vasta, kun varsinaiset ajovalot on kytketty päälle siitä valoviiksen päästä kiertämällä. Kytkimen ollessa nolla-asennossa palavat huomiovalot, jolloin valoviiksi ei mene eteenpäin kaukovaloasentoon ja viikseä vetämällä toimii kaukovalovilkku. Varsinaisten ajovalojen ollessa kytkettynä kaukovalovilkku toimii edelleen viiksestä vetämällä, mutta viikseä työnnettäessä kaukovalot jäävät päälle.
Sumareista; onhan kyseessä manuaalisella, "pyöritettävällä" lämppärillä varustettu TS? Siinä sumuvalonappien kuuluu jäädä painettaessa pohjaan, ilmastointiautomatiikalla varustetuissa autoissa ne eivät painu kuin aavistuksen ja palaavat sitten takaisin. Autoissa, joissa ei ole etusumareita, niiden katkaisija on korvattu samannäköisellä peitepalikalla - eihän kukaan ole asentanut sellaista rikkoutuneen katkaisijan tilalle? Jos spoilerista sumarit löytyy, niiden on tarkoitus myös toimia, tosin joissakin autoissa vasta, kun valot on käännetty parkeille.
Etukaiutinpaikat ovat muistaakseni 5,25":t, tosin rakenteen puolesta sinne mahtuu pienellä modifioinnilla pykälää suuremmatkin.
Pakoputkiston (joustavia?) etuosia saa tarvikeliikkeistä, hintaa vaihdatukselle voit kysyä esmes jonkun AD-varaosaketjun pajalta. Kyllä se jotain maksaa, joustopätkiä kun on kaksi kappaletta, mutta ei nyt mahdottomia kuitenkaan.
Korjauskäsikirjoja ei taida olla olemassa muita kuin se saksankielinen, tosin Cardisciltä löytyy tehtaan korjausmanuaalit CD:llä. Niissä on vaan se huono puoli, että ne käsittelevät jenkkimalleja ja ison veden taakse ei koskaan viety muita kuin kutoskoneisia 164:sia. Periaatteessa romppu kattaa vuosimallitkin vasta -91:stä eteenpäin, mutta -90 on kuitenkin koko lailla samanlainen. Ilmaista apua löytyy mm. 164:n räjäytyskuvia sisältävältä tehtaan varaosa-CD:ltä, jonka voi imuttaa netistä mutta jonka osoitetta en nyt tähän hätään muista. Joku parempimuistinen voisi laittaa URLin?
Tässä vielä 164:n omistajalle arvokas linkki:
http://www.digest.net/alfa/FAQ/164/
Tuolta löytyvältä keskustelufoorumilta löytyy apua melkein vaivaan kuin vaivaan.
Hauskaa alfailua!
Pitkät valot jäävät päälle vasta, kun varsinaiset ajovalot on kytketty päälle siitä valoviiksen päästä kiertämällä. Kytkimen ollessa nolla-asennossa palavat huomiovalot, jolloin valoviiksi ei mene eteenpäin kaukovaloasentoon ja viikseä vetämällä toimii kaukovalovilkku. Varsinaisten ajovalojen ollessa kytkettynä kaukovalovilkku toimii edelleen viiksestä vetämällä, mutta viikseä työnnettäessä kaukovalot jäävät päälle.
Sumareista; onhan kyseessä manuaalisella, "pyöritettävällä" lämppärillä varustettu TS? Siinä sumuvalonappien kuuluu jäädä painettaessa pohjaan, ilmastointiautomatiikalla varustetuissa autoissa ne eivät painu kuin aavistuksen ja palaavat sitten takaisin. Autoissa, joissa ei ole etusumareita, niiden katkaisija on korvattu samannäköisellä peitepalikalla - eihän kukaan ole asentanut sellaista rikkoutuneen katkaisijan tilalle? Jos spoilerista sumarit löytyy, niiden on tarkoitus myös toimia, tosin joissakin autoissa vasta, kun valot on käännetty parkeille.
Etukaiutinpaikat ovat muistaakseni 5,25":t, tosin rakenteen puolesta sinne mahtuu pienellä modifioinnilla pykälää suuremmatkin.
Pakoputkiston (joustavia?) etuosia saa tarvikeliikkeistä, hintaa vaihdatukselle voit kysyä esmes jonkun AD-varaosaketjun pajalta. Kyllä se jotain maksaa, joustopätkiä kun on kaksi kappaletta, mutta ei nyt mahdottomia kuitenkaan.
Korjauskäsikirjoja ei taida olla olemassa muita kuin se saksankielinen, tosin Cardisciltä löytyy tehtaan korjausmanuaalit CD:llä. Niissä on vaan se huono puoli, että ne käsittelevät jenkkimalleja ja ison veden taakse ei koskaan viety muita kuin kutoskoneisia 164:sia. Periaatteessa romppu kattaa vuosimallitkin vasta -91:stä eteenpäin, mutta -90 on kuitenkin koko lailla samanlainen. Ilmaista apua löytyy mm. 164:n räjäytyskuvia sisältävältä tehtaan varaosa-CD:ltä, jonka voi imuttaa netistä mutta jonka osoitetta en nyt tähän hätään muista. Joku parempimuistinen voisi laittaa URLin?
Tässä vielä 164:n omistajalle arvokas linkki:
http://www.digest.net/alfa/FAQ/164/
Tuolta löytyvältä keskustelufoorumilta löytyy apua melkein vaivaan kuin vaivaan.
Hauskaa alfailua!
- Epäkelpokeräilijä -