alfa 33 16v hammastangon suojakumit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Rollo
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Kesä 2003, 00:26
Paikkakunta: Espoo

alfa 33 16v hammastangon suojakumit

Viesti Kirjoittaja Rollo »

Eli mites tuommoiset sais helpoiten vaihdettua purkamatta moottoria pois tieltä?Ja päästöissä oli vikaa eli laitetaanko sitten se lambda anturi vaihtoon??Vai missäs muualla vois olla vikaa??

pantse
Viestit: 209
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Kuopio

Hammastangon suojakumit

Viesti Kirjoittaja pantse »

Moro

Joutuu irrottamaan hammastangon ja purkamaan sen, että saa suojakumin vaihdettuu. Itse irrotin kun moottori oli irti, kun näytti niin ahtaalta.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Vaihdoin omaan 33 16v:hen kumit alhaalta päin purkamalla koko tangon irti autosta. Konetta ei tarvitse ottaa pois mutta tukia joutuu availemaan ja muistaakseni pakoputken irroittamaan. Tosin halusin myös putsata hammastangon liasta. Jos putsaaminen ei tule kysymykseen niin kyllä kumit luulisi saavan paikalleen jos vaan auton saa kunnolla ylös nelipiste nosturilla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Taitaa olla vakiovika nuo suojakumit. Itselläni oli keväällä laatikko irti ja piti samassa yhteydessä uusia nuo kumit. Ostinkin ne, mutta en ikinä saanut vaihdettu, koska yksikään pultti ei suostunut pitkällisistä yrityksistä huolimatta aukeamaan :crazyeyes: :oops: . Nyt ehkä hieman harmittaa. Katsastusmieskin ne huomasi, mutta ei tullut huomautusta (ehkä säälistä), vaikka ovat aivan riekaleina.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ja sama homma täällä, minua vaan ei katsastusmies säälinyt yhtään vaan kirjoitti rekisteriotteeseen että vaihdettava kuukauden kuluessa. Soittelinpa sitten eilen pääkaupunkiseudun Alfa-korjaamoihin ja kyselin korjauksen hintaa. Arviot olivat tyyliä "aivan hirvee homma", pahimmillaan päivän homma" tai "vähintään yksi päivä" :shock:
Kukaan ei halunnut antaa tarkempaa arviota, ja osa ei selvästikään halunnut lainkaan hommaan ryhtyä tai ei ollut sitä koskaan tehnyt.
Pikkuisen meinasi hikka tulla. Onko tuo tosiaan noin paha homma? Aikamoisen jäynän on Luigi taas suunnitellut :evil:

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Pepperoni kirjoitti:Onko tuo tosiaan noin paha homma? Aikamoisen jäynän on Luigi taas suunnitellut :evil:
Näinhän se kyllä on! Itselläni on kumitkin valmiina, mutta en niitä vapaaehtoisesti ala sinne vaihtamaan. Kuva
Kuva on viime keväältä ja siinä mistä kuva nyt on otettu on normaalisti vaihdelaatikko, joten voit kuvitella miten V#*?!mainen noita on vaihtaa. Jos jostain löytyisi patentti jonkinlaisista kumeista jotka voi heittää tuohon tankoa irroittamatta niin kiitollisena ottaisin vastaan.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Vastaa Viestiin