Hyvin alkaa elämä Alfan kanssa, laatikko ja kytkin hajos!
Valvoja: Moderators
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Hyvin alkaa elämä Alfan kanssa, laatikko ja kytkin hajos!
Hieman jatkoa näille threadeille:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5664
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7788
Eli siis kaikki alkoi torstaina kun auto oli kerennyt vajaan kaksi viikkoa olla hallussani. Ensiks aivan normaalin ja rauhallisen kaupunkiajon aikana vaihteet alkoi takkuilla eikä meinannu oikein mennä päälle. Heti oireilun alettua lähdin ajamaan kotia kohti ja heti kohta ei sit mennytkään enää mikään vaihde päälle. Joutui valoissa sammuttamaan auton, jotta sai ykkösen päälle. Tuntui ettei kytkin irrottais enää ollenkaan.
Soitin sit heti Deltaan ja kyselin kytkinrempan hintaa ja kertoivat hinnaksi 1200e sisältäen työt. Noh, vein sitten auton Deltaan laitettavaksi (kiire kun on hirmuinen saada auto takas toimintaan) ja sanoivat alottavansa seuraavana päivänä.
Perjantaina soitin Deltaan ja tiedustelin tilannetta, johon tuli vastauksena huokaus ja "Ei näytä oikein hyvältä". Kuulemma vaihdelaatikko vuotanu öljyt yön aikana pihalle. Lupasivat tehdä maanantaina tarkempaa tutkimusta mitä on tapahtunu.
Nyt sitten eilen soittivat ja kertoivat, että vaihdelaatikon kuoressa reikä ja tullu roippeita ulos kytkimen puolelle. Molemmat vaihtoon, hinta 3200e!!
Ei siis kovin lupaavasti ala tämä Alfailu, varsinkaan kun ei ollut ensimmäinen huoli. 100km liikkeestä hakemisen jälkeen pamahti ahtoputki irti ja heti sai uusi Alfakuski näpit öljyisiksi. Se ei kuitenkaan vielä juhlaisaa tunnelmaa saanut täysin tuhottua. Pari päivää oston jälkeen puhkes sit yks rengas eikä sitä voinu korjata -> koko kierros uusia talvirenkaita (Nokian Hakka 4, 450e) ja nyt vajaan 2vk omistuksen jälkeen tämä 3200e remontti!!
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5664
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7788
Eli siis kaikki alkoi torstaina kun auto oli kerennyt vajaan kaksi viikkoa olla hallussani. Ensiks aivan normaalin ja rauhallisen kaupunkiajon aikana vaihteet alkoi takkuilla eikä meinannu oikein mennä päälle. Heti oireilun alettua lähdin ajamaan kotia kohti ja heti kohta ei sit mennytkään enää mikään vaihde päälle. Joutui valoissa sammuttamaan auton, jotta sai ykkösen päälle. Tuntui ettei kytkin irrottais enää ollenkaan.
Soitin sit heti Deltaan ja kyselin kytkinrempan hintaa ja kertoivat hinnaksi 1200e sisältäen työt. Noh, vein sitten auton Deltaan laitettavaksi (kiire kun on hirmuinen saada auto takas toimintaan) ja sanoivat alottavansa seuraavana päivänä.
Perjantaina soitin Deltaan ja tiedustelin tilannetta, johon tuli vastauksena huokaus ja "Ei näytä oikein hyvältä". Kuulemma vaihdelaatikko vuotanu öljyt yön aikana pihalle. Lupasivat tehdä maanantaina tarkempaa tutkimusta mitä on tapahtunu.
Nyt sitten eilen soittivat ja kertoivat, että vaihdelaatikon kuoressa reikä ja tullu roippeita ulos kytkimen puolelle. Molemmat vaihtoon, hinta 3200e!!
Ei siis kovin lupaavasti ala tämä Alfailu, varsinkaan kun ei ollut ensimmäinen huoli. 100km liikkeestä hakemisen jälkeen pamahti ahtoputki irti ja heti sai uusi Alfakuski näpit öljyisiksi. Se ei kuitenkaan vielä juhlaisaa tunnelmaa saanut täysin tuhottua. Pari päivää oston jälkeen puhkes sit yks rengas eikä sitä voinu korjata -> koko kierros uusia talvirenkaita (Nokian Hakka 4, 450e) ja nyt vajaan 2vk omistuksen jälkeen tämä 3200e remontti!!
Joopa joo, tuosta ahtoputkesta kuulinkin jo Mamma Mariassa, mutta että tuollaista säpinää heti perään No kuten suhteissa yleensäkin, niin yhteiset karikot vaan lujittavat sitä yhteiseloa. Kyllähän sitten taas siellä toisessa ääripäässä (kun taas pääset puikkoihin) se italialainen luonne auttaa kultaamaan muistot
sul on mun luonto
Noihan onkin semmosia "piileviä" vikoja ettei niitä voi oikein huomata purkamatta autoa. Ja Zulakhan on ostanut auton liikkeestä joten liikkeellä on jo lainkin mukaan jonkunlainen korvausvelvollisuus.
Elä mipo huoli ei se sun vika ole.
Elä mipo huoli ei se sun vika ole.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Mietin kanssa ihan samaa... eikös tämä nyt mene vähän väärinpäin. Eka mennään myyjäliikkeen tykö ja liike päättää missä korjataan.
Tuossa käy helposti niin että pystyvät kiertämään vastuun koska eivät ole "hyväksyneet" korjausta.
Zulak yhteyttä myyjäliikkeeseen ja HETI! Saatat meinaan hieman harmitella asiaa jälkikäteen, jos toi menee vituiks.
Tuossa käy helposti niin että pystyvät kiertämään vastuun koska eivät ole "hyväksyneet" korjausta.
Zulak yhteyttä myyjäliikkeeseen ja HETI! Saatat meinaan hieman harmitella asiaa jälkikäteen, jos toi menee vituiks.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Joo toki tässä on myös myyjäliike ollut alusta asti mukana. Nehän auton käskivät Deltaan viedäkin. En ois ite sellaiseen ryöstöliikkeeseen vieny mitään. Myyjäliike kyllä suostui maksamaan kaiken käytettyjä osia käyttäen. Maksan sitten ite vähän extraa, jotta saa uudet rojut.
Voe voe voe, pitää Corollalla ajaa kun Alfa lepäilee
Voe voe voe, pitää Corollalla ajaa kun Alfa lepäilee
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ihan mielenkiinnosta niin minkä hintatason mukaan tuo sinun extra määräytyy? Absoluuttiset hinnat ei niinkään kiinnosta vaan se logiikka minkä perusteella se arvotaan, jos itse nyt osaat siihen jotain sanoaZulak kirjoitti:Maksan sitten ite vähän extraa, jotta saa uudet rojut.
Pääasia kuitenkin että tulee kuntoon ja kaikki, ainakin omistaja, on tyytyväinen.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
No se nyt on aika hatusta vedetty luku. 1200e maksan itse. Jonkinlaisen taistelun takana oli tuokin.. Ois kait sitä koko rempankin saanu jotenkin keploteltua heidän vastuulleen, mutta ei oo varaa seisottaa autoa kuukausikaupalla eikä tuo summa nyt tunnu niin pahalta kun saa kuitenkin uutta osaa.Rolle kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta niin minkä hintatason mukaan tuo sinun extra määräytyy? Absoluuttiset hinnat ei niinkään kiinnosta vaan se logiikka minkä perusteella se arvotaan, jos itse nyt osaat siihen jotain sanoaZulak kirjoitti:Maksan sitten ite vähän extraa, jotta saa uudet rojut.
Pääasia kuitenkin että tulee kuntoon ja kaikki, ainakin omistaja, on tyytyväinen.
Ihan puusta katsoen kuulostaa kamalalta, oli kuinka uutta osaa tahansa tai ei. Ainakin näin vieraan merkin kuskina. Ykkösen olisin edestä pudottanut ainakin pois.Zulak kirjoitti:
No se nyt on aika hatusta vedetty luku. 1200e maksan itse. Jonkinlaisen taistelun takana oli tuokin.. Ois kait sitä koko rempankin saanu jotenkin keploteltua heidän vastuulleen, mutta ei oo varaa seisottaa autoa kuukausikaupalla eikä tuo summa nyt tunnu niin pahalta kun saa kuitenkin uutta osaa.
Onkohan tää nyt aktiivisten netti-ihmisten luomaa harhaa vai onko Alfan huoltopalvelut ja takuuasiat oikeasti ja erityisen pahasti perseellään?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyseessähän on vanha käytetty auto, jolloin esimerkiksi kytkin voisi räjähtää milloin vaan, ja kyllähän laatikkokin kuluu 200tkm aikana. Siltä kantilta ei kuullosta mahdottomalta diililtä, ottaen huomioon että muutaman sadan tiputus voisi maksaa sen 18kk auton seisomisen taistelun aikana.
Ja tuskin liike nyt tässä käyttäytyy eri tavalla koska kysessä on Alfa, että sen puoleen johtopäätöksien vetäminen huollon ja takuun toimivuudesta on aika kaukaa haettu.
Ja tuskin liike nyt tässä käyttäytyy eri tavalla koska kysessä on Alfa, että sen puoleen johtopäätöksien vetäminen huollon ja takuun toimivuudesta on aika kaukaa haettu.
Ach joo, kun lukee tarkemmin niin onhan sen auton malli ja ikä selvitetty.Rolle kirjoitti:Kyseessähän on vanha käytetty auto, jolloin esimerkiksi kytkin voisi räjähtää milloin vaan, ja kyllähän laatikkokin kuluu 200tkm aikana. Siltä kantilta ei kuullosta mahdottomalta diililtä, ottaen huomioon että muutaman sadan tiputus voisi maksaa sen 18kk auton seisomisen taistelun aikana.
Ja tuskin liike nyt tässä käyttäytyy eri tavalla koska kysessä on Alfa, että sen puoleen johtopäätöksien vetäminen huollon ja takuun toimivuudesta on aika kaukaa haettu.
Tässä on vaan lueskellut muutamia aika hassuja tarinoita täältä uusienkin autojen suhteen niin alkaa tulla turhan herkäksi Edellisen kerran 156:ta harkitessa meni pupu pöksyyn viime kädessä luotettavuuden ja huollon maineen takia (ja toissijaisesti että V6 muka olisi mulle liian kallis ajaa, joka nykyisen pelin huomioonottaen olisi ollut ihan samanhintaista), nyt sitten tuon 159:n suhteen vähän samanlainen tilanne
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
No mulla kävi oman Selespeedin kanssa vastaavasti. Elikkä pari viikkoa ajoin ja koko Selen vaihdelaatikko uusiksi. Samoin jouduttiin vaihtamaan jakopää kun se piti hirveetä mekkalaa. Lopputulos oli että myyjäliike maksoi kaiken. Pelkästään osat näytti olevan laskun mukaan 2000e (nämä siis ei kuluttajahintoja). Töistä tulisi varmaan toinen moinen, mutta sitä ei luonnollisesti laskutettu. Sanoin vaan että jos tämä ei mene kuluitta niin vien asian itse oikeuteen viipymättä. Se oli sitten sillä sipuli
Mutta erittäin hienoa palvelua sain kaikinpuolin. Ei jäännyt traumoja.
Mutta erittäin hienoa palvelua sain kaikinpuolin. Ei jäännyt traumoja.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Vieläkin ilman Alfaa
Täksi viikoksi lupailivat vaan eipä oo mitään tapahtunu. Vaihdelaatikko jossain päin maailmaa seikkailee.
Väliaikaisautoksi hommattu Corollakin jäi motarin varteen kun rengas puhkes ja taas ollaan jalkamiehenä
Nyt vaan on alkanu mietityttää että tulikohan tapeltua liian vähän autoliikkeen kanssa kun kaikki tuntuu sanovan tyyliin "Kyllähän niiden nyt ois pitäny koko homma maksaa!". Voinkohan edes vaatia mitään korvausta siitä kun olen joutunut olemaan viikkoja ilman autoa?
Täksi viikoksi lupailivat vaan eipä oo mitään tapahtunu. Vaihdelaatikko jossain päin maailmaa seikkailee.
Väliaikaisautoksi hommattu Corollakin jäi motarin varteen kun rengas puhkes ja taas ollaan jalkamiehenä
Nyt vaan on alkanu mietityttää että tulikohan tapeltua liian vähän autoliikkeen kanssa kun kaikki tuntuu sanovan tyyliin "Kyllähän niiden nyt ois pitäny koko homma maksaa!". Voinkohan edes vaatia mitään korvausta siitä kun olen joutunut olemaan viikkoja ilman autoa?
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Ja niin levisi taas hymy naamalle kun pääs takas Alfan rattiin
Loppuyhteenvetona:
Delta-autossa kytkimen, vaihteiston ja vauhtipyörän vaihtotyö + tehdaskorjattu vaihteisto 2900e, josta liike korvaa 2700e.
Ostin itse vauhtipyörän ja kytkinpaketin muualta vähän edullisemmin kuin Deltasta olisi saanut, joten sain vielä omaa osuuttani hieman tiputettua.
Tuli muuten ihan eri tavalla alakierrokset käytettäviksi kun ei enää ravista (vauhtipyörän vaihto).
Loppuyhteenvetona:
Delta-autossa kytkimen, vaihteiston ja vauhtipyörän vaihtotyö + tehdaskorjattu vaihteisto 2900e, josta liike korvaa 2700e.
Ostin itse vauhtipyörän ja kytkinpaketin muualta vähän edullisemmin kuin Deltasta olisi saanut, joten sain vielä omaa osuuttani hieman tiputettua.
Tuli muuten ihan eri tavalla alakierrokset käytettäviksi kun ei enää ravista (vauhtipyörän vaihto).
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Nyt on ajeltu jonkin aikaa taas "ehjällä" Alfalla ja virilastukin laitettu paikalleen.
Ei vaan ihan ongelmattomia kilometrejä nämäkään ole olleet.
Ongelmia:
- Ahtoputki halkesi (juuri vaihdettu ei alkuperäiseen ennen ostoa)
- Hälytin/kauko-ohjaus ei toimi.
- Valot pimeni kokonaan edestä (valoviiksen liittimen kontaktit huonot), ja muutenkin valoja palanu yllättävän paljon oston jälkeen (1 lähivalo ja 1 parkki)
- Mukana tulleet kesärenkaat ei meinaa kestää tasapainossa, menevät vaihtoon.
- Kamala kitinä jos pienikään monttu (puslia vaihtoon?)
- Takajouset poikki?!
- Polttoainevuoto jossain. Ilmenee voimakkaana dieselin tuoksuna jopa sisätiloissa ja välillä vedossa voimakkaana nykäisynä (ihan kun vetäis ilmaa polttoainejärjestelmään samasta vuodosta).
- Ohjaustehostin kitisee/narisee ainakin kylmänä
Varsin vaivaton ja mukava peli tuli siis ostettua
En kyllä siltikään osaa vielä katua, on sillä sen verran mukava ajaa.
Ei vaan ihan ongelmattomia kilometrejä nämäkään ole olleet.
Ongelmia:
- Ahtoputki halkesi (juuri vaihdettu ei alkuperäiseen ennen ostoa)
- Hälytin/kauko-ohjaus ei toimi.
- Valot pimeni kokonaan edestä (valoviiksen liittimen kontaktit huonot), ja muutenkin valoja palanu yllättävän paljon oston jälkeen (1 lähivalo ja 1 parkki)
- Mukana tulleet kesärenkaat ei meinaa kestää tasapainossa, menevät vaihtoon.
- Kamala kitinä jos pienikään monttu (puslia vaihtoon?)
- Takajouset poikki?!
- Polttoainevuoto jossain. Ilmenee voimakkaana dieselin tuoksuna jopa sisätiloissa ja välillä vedossa voimakkaana nykäisynä (ihan kun vetäis ilmaa polttoainejärjestelmään samasta vuodosta).
- Ohjaustehostin kitisee/narisee ainakin kylmänä
Varsin vaivaton ja mukava peli tuli siis ostettua
En kyllä siltikään osaa vielä katua, on sillä sen verran mukava ajaa.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Ex-155 haisi yhdessä vaihessa bensalta. Syynä oli polttoainetankin täyttöputkessa oleva ilmalukko, josta oli läppä pettänyt ja ilma pääsi virtaamaan molempiin suuntiin.Zulak kirjoitti:- Polttoainevuoto jossain. Ilmenee voimakkaana dieselin tuoksuna jopa sisätiloissa ja välillä vedossa voimakkaana nykäisynä (ihan kun vetäis ilmaa polttoainejärjestelmään samasta vuodosta).
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
No nyt ainakin häly lähti pelaamaan, olikin vain pariston vaihdossa kadottanut koodin. Lähti toimimaan kun pidin kaukosäätimen molempia painikkeita pohjassa ja kytkin hälyn päälle sillä tikulla. Tuuria oli matkassa, en nimittäin tiennyt miten Cobran hälyissä tuo toimenpide tapahtuu, mutta kokeilemalla selvisi.
Polttoainetta vuotaa kyllä jostain konehuoneen puolelta, huomaa selkeästi dieselin tuoksun kun avaa konepellin, joten tuskin on tuo täyttöputki.
Ahtoputkikin pitäis nyt olla kunnossa taas. Joskin savuttaa silti ajoittain aika reilustikin. Myös koneen käyntiääni on muuttunut lähiviikkoina, jotenkin enemmän dieselmäiseksi, ennen oli paljon pehmeämpi
Puslia voisi kyllä koittaa rasvata ennen sen suurempaa remppaa.
Polttoainetta vuotaa kyllä jostain konehuoneen puolelta, huomaa selkeästi dieselin tuoksun kun avaa konepellin, joten tuskin on tuo täyttöputki.
Ahtoputkikin pitäis nyt olla kunnossa taas. Joskin savuttaa silti ajoittain aika reilustikin. Myös koneen käyntiääni on muuttunut lähiviikkoina, jotenkin enemmän dieselmäiseksi, ennen oli paljon pehmeämpi
Puslia voisi kyllä koittaa rasvata ennen sen suurempaa remppaa.