Eikös sitä maavaraa ole joskus kommentoitu termillä "naurettava"mml kirjoitti:epämääräistä mutinaa siitä että auto on niin matala.
Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
Joutuiko edes laittamaan kakkosnelosia tukivarsien ja sen nosturin väliin?
Minä kun kävin niin ei konttorilla ollut sopivan lyhyitä kannakkeita.
Ja konttorinsetä ei suostunut ajamaan autoa alas nosturilta kun pohja otti siihen keskinosturiin kiinni... Sanoi että hajoita itse.
Aikaa meni pelkkään auton ylösnostoon yli 30min
Minä kun kävin niin ei konttorilla ollut sopivan lyhyitä kannakkeita.
Ja konttorinsetä ei suostunut ajamaan autoa alas nosturilta kun pohja otti siihen keskinosturiin kiinni... Sanoi että hajoita itse.
Aikaa meni pelkkään auton ylösnostoon yli 30min
puuha kirjoitti: Ja konttorinsetä ei suostunut ajamaan autoa alas nosturilta kun pohja otti siihen keskinosturiin kiinni... Sanoi että hajoita itse.
Mulle kävi vuosi sitten vähän samalla tavalla. Jäi se keskinosturi jumiin panssarin alle, jonka jälkeen katsastaja käski nousemaan autosta. Luulin että sanomista tulee, mutta äijä nosti nosturin uudestaan ylös ja työnsi keskinosturin auton alta pois. Silloiset saatesanat kuuluivat: " Mä sitä vähän katoin että sen verran kevenee ku tuut pois että saadaan se irti... Peruutapa ulos."
Tällä kertaa autoa nostettiin taaempaa kuin kuuluisi. Vähän tuo valitteli ettei alapalloja saanut kunnolla katsottua.
Hieman kyllä näitä juttuja lukeneena etukäteen arvelutti kun eilen leimalla kävin.
Mutta hei, maavaraa kuulemma peräti 92mm koska nosturin keskikelkka mahtui juuri ja juuri liukumaan alumiinisen pohjalevyn alta, inssi totesi vaan että hyvinhän se mahtuu, 8 cm on kuulemma sitten minimi mikä pitäísi olla.
Valojen suuntauksessa oli kuulemma hiukan säätämisen tarvetta, muuten ei huomautettavaa ja leima papruihin
Mutta hei, maavaraa kuulemma peräti 92mm koska nosturin keskikelkka mahtui juuri ja juuri liukumaan alumiinisen pohjalevyn alta, inssi totesi vaan että hyvinhän se mahtuu, 8 cm on kuulemma sitten minimi mikä pitäísi olla.
Valojen suuntauksessa oli kuulemma hiukan säätämisen tarvetta, muuten ei huomautettavaa ja leima papruihin
Citroen DS5 + Victory Hammer S
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Tosta madalletun katsastuksesta vielä...
Työkaveri vei leimalle madallettua Benaria ja katsastusinssi alkoi syynäämään maavaraa. Maavara oli kuitenkin yli 8cm matalimmasta kohdasta niinkuin pitääkin.
No inssi tyhjensi Benarin renkaat ja mittasi uudestaan. Enää ei ollut 8cm ja hylky tuli Hyvä meininki!
Työkaveri vei leimalle madallettua Benaria ja katsastusinssi alkoi syynäämään maavaraa. Maavara oli kuitenkin yli 8cm matalimmasta kohdasta niinkuin pitääkin.
No inssi tyhjensi Benarin renkaat ja mittasi uudestaan. Enää ei ollut 8cm ja hylky tuli Hyvä meininki!
Tuo kyllä selvästi sanoo mielestäni että renkaat tyhjänä maavaran ei tarvi olla väh. 80mm jos kerran riittää että mikään kohta ei osu maahan jos toisen puolen renkaat on tyhjänä. Tais olla vaan inssillä huono päivä kun piti väkisin päteä...V6 kirjoitti:"4. Auton madalluksen jälkeen on maavaran auton ollessa kuormaamaton oltava ainakin niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm."
Hylsy
Tulipahan käytyä ensimmäistä kertaa 156V6 katsastamassa.
Vähän yllätyin kun tuomio oli hylsy johtuen Lambdasta (1,22 vs. 1.00±0.03). Myös Happiarvo oli vähän korkealla (2.90 / 2.79).
Kuskinpuolen ajovalo osoitti myös vähän turhan ylös.
Soittelivat tuossa tosin perään ja pyysivät uudestaan käymään kun oli tullut vähän enemmänkin noita hylsyjä ja vika identifioitu mittarin puolelle. Palataan asiaan.
Vähän yllätyin kun tuomio oli hylsy johtuen Lambdasta (1,22 vs. 1.00±0.03). Myös Happiarvo oli vähän korkealla (2.90 / 2.79).
Kuskinpuolen ajovalo osoitti myös vähän turhan ylös.
Soittelivat tuossa tosin perään ja pyysivät uudestaan käymään kun oli tullut vähän enemmänkin noita hylsyjä ja vika identifioitu mittarin puolelle. Palataan asiaan.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Eipä mennyt 75:n läpi katsastuksesta...Muutamat ruoste paikat ja laatikon kannatin kumit. Onko kellään tietoa mistä saa edullisesti ne pohjaan tulevat tuki tangot(3 pultilla kiinni olevat metallista neliskulmaista profiilia)? Ne kun alkaa olee jo melkoista tilkku täkkiä! No kuukausi tuli ajoaikaa laittaa hommat kuntoon...
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Läpi meni kans heittämällä maaliskuun alulla kun käytin...tuulilasi on kyllä niin huono, hiekan hieroma ja säröt molemmissa yläreunoissa että siitä ois ennen vanhaan lyöty ajokielto, ei nykyään ja kun eivät ole suoraan näkökentässä niin ei haittaa..
Jos vaihdatan lasin niin auton arvon pitäs tuplaantua, jos se maksaa noin 300 euroo..
Jos vaihdatan lasin niin auton arvon pitäs tuplaantua, jos se maksaa noin 300 euroo..
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... =tuulilasi
lue viimeinen viesti... jatketaan asiaa siellä
lue viimeinen viesti... jatketaan asiaa siellä
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
166 meni tänään sit katsastuksesta läpi. Jarrut, päästöt yms. ihan ok. Huomautus (kirjoittamaton sellainen) tuli vasemmasta etu ylätukivarresta. Tai lähemmin sen puslista. CD:n ja T.Muukkosen sivujen mukaan pitää ostaa koko tukivarsi.(?)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Läpi meni tokalla yrittämällä
Vas. etu/ylä tukivarsi vaihdettiin. OBD:tä ei saanut mitatuksi ekalla kerralla. DA sanoi että tuosta 2001 ei saakkaan.
- slartibarti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16 Loka 2005, 14:40
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Läpi meni! Tosin sumuvaloista pitää polttimot poistaa ja piuhat irroittaa, koska ovat kuulemma liian alhaalla alustasarjan takia. Sama juttu on kuulemma monissa 300 sarjan bemareissa. Auto on madallettu jo muutama vuosi sitten entisen omistajan (V6:sen) toimesta, joten jännä etteivät ole ennen huomauttaneet. Muutenkin katsastusmies katseli madallusta ja oli sitä mieltä että on turhan matala suomen oloihin ja varoitteli ettei metsäteille kannata lähteä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
katsastitko talvinakeilla ? ja onko siinä vielä ne (liian) pienet talvirenkaat 185 sarjan? kesänakeilla sen pitäs olla hiukan ylempänä. Ei koskaan mitään isompaa valitusta mutinaa vaan että aika matala... mitään polttimoita kannata irrotella...slartibarti kirjoitti:Läpi meni! . Auto on madallettu jo muutama vuosi sitten entisen omistajan (V6:sen) toimesta, joten jännä etteivät ole ennen huomauttaneet. Muutenkin katsastusmies katseli madallusta ja oli sitä mieltä että on turhan matala suomen oloihin ja varoitteli ettei metsäteille kannata lähteä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- slartibarti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16 Loka 2005, 14:40
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
no niin, nyt on yksi murikka tiputettu sydämeltä kun oma alfa meni katsastuksesta heittämällä läpi, takaiskarit hiukan loppu ja kuskinpuolen etu alatukivarressa hiukan löysää, mutta muuten ei moitteen sijaa
oli vielä niin asiallinen katsastus setä että oli ilo asioida!!!
toivotteli vuoden päästä tervetuleeksi uudestaan, ja sehän passaa mulle
oli vielä niin asiallinen katsastus setä että oli ilo asioida!!!
toivotteli vuoden päästä tervetuleeksi uudestaan, ja sehän passaa mulle
Life is too short to drive boring cars.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tulipas haettua se vikalista
Toinen alapallonivel ihan lopussa, inssi sano että ihme kun pysyy enään edes kiinni, se menee siis viipymättä vaihtoon.
Pohjasta löyty 4 ruostereikää ja takapalkista yksi. Meitsi pääsee taas roiskiin migillä.
Siinäpä se, toinen uusi takaiskari (motonet) oli väsähtänyt, mutta orkkis 320tkm ajetut etuiskarit oli edelleen hyvässä kunnossa vaikka on vielä madallusjouset
Edit. Ainiin, jännittämäni käsijarru meni läpi 1.0 ja 1.1:den tehoilla, jarrut oli muutenkin balanssissa. Huh.
Toinen alapallonivel ihan lopussa, inssi sano että ihme kun pysyy enään edes kiinni, se menee siis viipymättä vaihtoon.
Pohjasta löyty 4 ruostereikää ja takapalkista yksi. Meitsi pääsee taas roiskiin migillä.
Siinäpä se, toinen uusi takaiskari (motonet) oli väsähtänyt, mutta orkkis 320tkm ajetut etuiskarit oli edelleen hyvässä kunnossa vaikka on vielä madallusjouset
Edit. Ainiin, jännittämäni käsijarru meni läpi 1.0 ja 1.1:den tehoilla, jarrut oli muutenkin balanssissa. Huh.
Nyt on todella hyva fiiwis... Alfa läpi katsastuksesta, toista kertaa peräkkäin ilman hylsyä =) Jotakin pientä sanomista tuli ja setä vaati airbagin merkkivalon nollaamista ennen leiman virallista hyväksyntää... Hoidin asian kuntoon saman päivän aikana vielä ja sain leiman paperiin =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
melkein laillisin keinoin hoidettu airbag valo *hysssss* ei kerrota kellekkäänJeppaa kirjoitti:Nyt on todella hyva fiiwis... Alfa läpi katsastuksesta, toista kertaa peräkkäin ilman hylsyä =) Jotakin pientä sanomista tuli ja setä vaati airbagin merkkivalon nollaamista ennen leiman virallista hyväksyntää... Hoidin asian kuntoon saman päivän aikana vielä ja sain leiman paperiin =)
Life is too short to drive boring cars.
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Sain hylätyn
113 000km ja nyt jo oikean takapyörän takimmaisessa tukivarressa niin suurta klappia että hylättiin. Vasemmassa eturipustuksissa tuntui myös pientä klappia, mutta ei vielä hylkäykseen asti.
Kun tässä nyt kumminkin ollaan kahden Alfan "loukussa" kun tuo Alfetta GT:kin on työn alla, niin ei viitsisi ihan kaikkia puslia vaihtaa...
Ja tuosta GT:stä on tarkoitus tehdä se "mutka" auto. Vahinko sanoa näin suoraan, mutta kyllä nuo vanhat Alfat viihtyvät paremmin mutkissa kun nämä raskaat etuveto möhköt.
113 000km ja nyt jo oikean takapyörän takimmaisessa tukivarressa niin suurta klappia että hylättiin. Vasemmassa eturipustuksissa tuntui myös pientä klappia, mutta ei vielä hylkäykseen asti.
Kun tässä nyt kumminkin ollaan kahden Alfan "loukussa" kun tuo Alfetta GT:kin on työn alla, niin ei viitsisi ihan kaikkia puslia vaihtaa...
Ja tuosta GT:stä on tarkoitus tehdä se "mutka" auto. Vahinko sanoa näin suoraan, mutta kyllä nuo vanhat Alfat viihtyvät paremmin mutkissa kun nämä raskaat etuveto möhköt.
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
- MilleMiglia
- Viestit: 65
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
- Paikkakunta: Lappeenranta
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Samat sanat. Aluksi oli tyhjäkäynnillä arvot hieman poskellaan, mutta pienen lämmityksen jälkeen sekä kierroksilla että tyhjäkäynnillä erittäin hyvät!MilleMiglia kirjoitti:Katsastuksesta läpi että heilahti
Katalysaattoria sai lämmittää muutaman minuutin ennen kuin päästöt olivat kohdillaan
Alfani meni siis läpi ilman huomautuksia. Katsastusmies vielä toivotti hymyillen hyvää kesää ja toivotti tervetulleeksi ensi vuonna .
Alfa Romeo - immagine di bellezza
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Uusiksi meni. Aamulla kävin näyttämässä 155:ta, vasen alapallo väljä, selvä tapaus kun ihan omin silmin näin. Olipa muuten eka kerta kun sain Alfalla hylsyn. Toinen takaiskari näytti testerissä melkein nollaa, siitä sitten keskusteltiin kun ei ollut vuotojälkiä eikä painelemalla tuntunut erityisen löysältä ja itse vielä kirkkain silmin esitin että ei ole ajossa tuntunut mitenkään oudolta. En sitten tainnut olla tarpeeksi uskottava kun lappuun tuli korjauskehotus. Pitäsköhän tuolle nyt sitten jotain tehdä jälkitarkastukseen . Toisaalta ei se auto varmaan uusista iskareista huonommaksi muutu.
Sinällään oli hyvin asiallinen tarkastus ja katsastajan kommentti "eipä mennyt tämäkään aamu hukkaan kun pääsee punaisella avaimella käynnistelemään punaista autoa" pisti hykerryttämään. Minäpä se voin tehdä niin joka aamu jos siltä tuntuu, vaikka naisväen käytössähän tuo kärry on enemmälti ollut.
Sinällään oli hyvin asiallinen tarkastus ja katsastajan kommentti "eipä mennyt tämäkään aamu hukkaan kun pääsee punaisella avaimella käynnistelemään punaista autoa" pisti hykerryttämään. Minäpä se voin tehdä niin joka aamu jos siltä tuntuu, vaikka naisväen käytössähän tuo kärry on enemmälti ollut.