Äänet kylmänä ja lämpimänä
Valvoja: Moderators
Äänet kylmänä ja lämpimänä
Onko joku löytänyt järkevää syytä miksi 156 2.0 kylmänä kaasuteltaessa kuullostaa joltain kireeltä koneelta (putki paukkuu/metallinen ääni) ja moottorin lämmittyä äänet kaikkoaa? Vai onko edes normaalia?
Kun pelkkä teho ei riitä!
Mun käsityksen mukaan voi johtua siitäkin kun konehuoneen ilma on viileämpää niin myös moottori saa viileämpää ilmaa->vähän enemmän tehoa. Ainakin vanhassa 33:ssa huomas selvästi miten helteellä meno hyyty kun vapari imi kuumaa ilmaa pellin alta..Gasolina kirjoitti:Voikohan johtua siitä, että seokset on rikkaammalla kylmässä koneessa?
On nyt tullu huomattua että äänet on myös lämpimänä samanlaiset. Putkesta en ole löytänyt reikää. Vai onko ts:n äänet vaan niin "metalliset"?
Onko se nyt missään olosuhteissa normaalia että kuuluu paukahdus putkesta kun nopeasti antaa kaasua tyhjäkäynnillä? Ja jos tallan painaa nopeasti pohjaan tyhjäkäynnillä ei kierrokset nouse kunnolla? Missä vika, ilmi vaihdettu?
Tuli myös tulpat katsottua ja olivat hieman mustat ja niillä ajettu vain reilut 30tkm.
Onko se nyt missään olosuhteissa normaalia että kuuluu paukahdus putkesta kun nopeasti antaa kaasua tyhjäkäynnillä? Ja jos tallan painaa nopeasti pohjaan tyhjäkäynnillä ei kierrokset nouse kunnolla? Missä vika, ilmi vaihdettu?
Tuli myös tulpat katsottua ja olivat hieman mustat ja niillä ajettu vain reilut 30tkm.
Kun pelkkä teho ei riitä!
Joo kylmänä pakoääni on erilainen, sellainen metallinen ja kireä, muuttuu lämmetessään. Ääni johtunee vain putkistosta ja siitä että kylmänä ollessa käy rikkaammalla tms. Mutta ei kyllä ole tehokkaamman tuntoinen kylmänä vaan ihan nuhainen, sitä parempi mitä lämpimämpi.Jarama kirjoitti: Putkesta en ole löytänyt reikää. Vai onko ts:n äänet vaan niin "metalliset"?
Onko se nyt missään olosuhteissa normaalia että kuuluu paukahdus putkesta kun nopeasti antaa kaasua tyhjäkäynnillä? Ja jos tallan painaa nopeasti pohjaan tyhjäkäynnillä ei kierrokset nouse kunnolla? Missä vika, ilmi vaihdettu?
Tuollaista paukahdusta itsekin ihmettelin joskus, enkä keksinyt mitn syytä. Ei kyllä ole vaivannut viime aikoina, tai en vaan ole kokeillut.
Sama ilmiö esiintyy myös GTV V6:ssa. Kylmänä äänet on paljon maukkaammat, kun putki resonoi terävästi kiihdyttäessä. Muutaman kiihdytyksen jälkeen äänestä katoaa terävyys ja se muuttuu matalammaksi En tiedä vaikuttaako tuohon sitten se, että otin takimmaisen vaimentimen irti..
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Jep. Tuo nuhaisuus kylmänä taas johtui siitä softasta.. Eli tämä kaikki aivan normaalia.Hesem kirjoitti:oo kylmänä pakoääni on erilainen, sellainen metallinen ja kireä, muuttuu lämmetessään. Ääni johtunee vain putkistosta ja siitä että kylmänä ollessa käy rikkaammalla tms. Mutta ei kyllä ole tehokkaamman tuntoinen kylmänä vaan ihan nuhainen, sitä parempi mitä lämpimämpi.
Siis, kun kaasuttaa tyhjäkäynnillä ja nostaa äkkiä jalan pois? Olen antanut selittää asian itselleni niin, että tämä johtuisi TS koneesta, jossa toinen tulppa antaa kipinää pakopuolelle?Hesem kirjoitti:Tuollaista paukahdusta itsekin ihmettelin joskus, enkä keksinyt mitn syytä.
Vai menikö ihan metsään? Valaiskaa viisaammat..
Senza cuore saremmo solo macchine
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kyllä nykyään kaikki suorasytytykset antaa kipinän joka kierroksella. Eli joka toinen kipinä on hukkakipinä. Saabihan tuota aikoinaan kehui, väitti että tulppa pysyy puhtaampana ja kestää pitempään. Ei sen kipinän pitäisi mitään sytyttää siinä vaiheessa koska kaiken pitäisi olla jo palanut. Tietysti jos pa-seos olisi voinut pysyä siellä, syttymiskelpoisena seoksena, varsinaisen sytytyshetken, työtahdin, poistotahdin lähes kokonaan niin ehkä se voisi olla mahdollista, tosin silloinkin uskon että syttymissyy olisi helpompi löytää pakosarjasta ts. sen kuumuus tai toista pytystä tuleva lieskahdus.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)