G-tech pro RR
Valvoja: Moderators
G-tech pro RR
tuli hommattua tommonen mittari. mikäs sen hauskempaa kuin omaa nelikkoa mittailla talviolosuhteissa onkos kellään muilla mitään vastaavia tuotteita? niin ja näkeehän tollasilla muutoksien vaikutuksetkin. itse kävin mittailemassa suljetulla kentällä
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
Vaimoke sai G-techin silloisesta työpaikastaan lahjaksi joskus 5-vuotta sitten.
(Saaattoi olla muuten vaimon omatekemä kiihtyvyysanturi sisällä),mutta tuonne se on kaapin perukoille jäänyt.Taisin kerran kokeilla sitä sen verran,että totesin sen toimivaksi.
Pitäisikin kaivaa se esille ja kokeilla pysyykö 156 20-vuotiaan Mersun vauhdissa.
(Saaattoi olla muuten vaimon omatekemä kiihtyvyysanturi sisällä),mutta tuonne se on kaapin perukoille jäänyt.Taisin kerran kokeilla sitä sen verran,että totesin sen toimivaksi.
Pitäisikin kaivaa se esille ja kokeilla pysyykö 156 20-vuotiaan Mersun vauhdissa.
eli, tiedot joita tohon syötetään on: auton paino, kierrosluvun toi ottaa tupakin sytyttimestä, kuten myös virtansa, eli siis käyttöönotossa laite pyytää kierrättämään ensin 4000rpm, painetaan ok sitten 2000rpm ja ok ja sen jälkeen näyttää kierrosluvun. paino siis tota tehonlaskentaa varten. tossa mallissahan on muistaakseni 3 sisäistä anturia jotka mittailevat.. muistiin saa 4 auton tiedot, 2 tunnin rata-ajon, n. 30 vartin ajoa jne jne .. mukana tuli myös ohjelma koneelle eli laitteesta saa siis koneelle kaikki ajot.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
Jeps. Jotain tuon suuntaista ajattelinkin, tuota projektia miettiessä. Kierrosluvun kaivaminen tupakansytkästä kuulostaa aika mielenkiintoiselta!
Meillä oli ajatuksena tehdä pieni (mahd. halpa) analogia osa ja hoitaa sitten kaikki mittaaminen tietokoneella, kuten tulosten näyttäminen jne. Tietysti tommonen vaatii sen tietokoneen (eli käytännössä läppärin), mutta olisi kustannuksiltaan halvempi. Kyse ei ole siis mistään kaupallisesta projektista, vaan lähinnä ihan mielenkiinosta. Olisi kiva vertailla tuloksia oikeisiin esim. dynossa mitattuihin.
Etuna tommosessa tietokonepohjaisessa olisi tietysti paljon suurempi tallennuskapasiteetti.
Mitä rata-ajosta pystyy (ko. laitteella siis) mittaamaan? Meidän homma on toistaiseksi suunnitteluasteella, eli vähän mietitään ominaisuuksia mitä olisi hyvä laittaa. Loppujenlopuksi kaikki on aika pitkälti kiinni siitä softasta sitten, eli mitä sinne laitetaan ja tietysti siitä mitä mitatusta kiihtyvyydesta saa kaivettua. Ajatusus oli käyttää vain yhtä anturia hinnan pitämisenä alhaisena (esim. yksi hinta jonka löysin VTI:n yhden akselin anturille oli $45, eli ei ihan halpa). Silloinhan ei pysty mittaamaan tietenkään kuin yhtä suuntaa.
Onko tuossa muuten mitään kompensointia esim. ilmanvastukselle (ym. vastuksille)? Itse ainakin meinasin sellaistakin laittaa, kun tilanne on vähän eri kuin rullien päällä.
Kun saisi itseään niskasta kiinni ja saisi tehtyä jonkun pienen softa proton, niin pääsisi liikkeelle. Jos hommasta tulee ikinä mitään, niin varmasti tulen esittelemään ratapäiville
Meillä oli ajatuksena tehdä pieni (mahd. halpa) analogia osa ja hoitaa sitten kaikki mittaaminen tietokoneella, kuten tulosten näyttäminen jne. Tietysti tommonen vaatii sen tietokoneen (eli käytännössä läppärin), mutta olisi kustannuksiltaan halvempi. Kyse ei ole siis mistään kaupallisesta projektista, vaan lähinnä ihan mielenkiinosta. Olisi kiva vertailla tuloksia oikeisiin esim. dynossa mitattuihin.
Etuna tommosessa tietokonepohjaisessa olisi tietysti paljon suurempi tallennuskapasiteetti.
Mitä rata-ajosta pystyy (ko. laitteella siis) mittaamaan? Meidän homma on toistaiseksi suunnitteluasteella, eli vähän mietitään ominaisuuksia mitä olisi hyvä laittaa. Loppujenlopuksi kaikki on aika pitkälti kiinni siitä softasta sitten, eli mitä sinne laitetaan ja tietysti siitä mitä mitatusta kiihtyvyydesta saa kaivettua. Ajatusus oli käyttää vain yhtä anturia hinnan pitämisenä alhaisena (esim. yksi hinta jonka löysin VTI:n yhden akselin anturille oli $45, eli ei ihan halpa). Silloinhan ei pysty mittaamaan tietenkään kuin yhtä suuntaa.
Onko tuossa muuten mitään kompensointia esim. ilmanvastukselle (ym. vastuksille)? Itse ainakin meinasin sellaistakin laittaa, kun tilanne on vähän eri kuin rullien päällä.
Kun saisi itseään niskasta kiinni ja saisi tehtyä jonkun pienen softa proton, niin pääsisi liikkeelle. Jos hommasta tulee ikinä mitään, niin varmasti tulen esittelemään ratapäiville
varmaan helpoimmalla pääset kun vilkaset g-techin kotisivuja... siellä on juttua tosta rataajosta ym.. http://www.gtechpro.com tuolta noin...
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Tossa muuten linkki yhteen pro malliin http://cgi.ebay.co.uk/GTECH-Gtech-G-Tec ... dZViewItem
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Joo. No ei aina kannata mennä siitä missä aita on matalinMaunu kirjoitti:Eikös noita g techin vanhempia malleja saa puoli ilmaiseksi ebaystä. Joten oman rakentaminen voi olla vähän turhaa. Tietysti harraste mielessähän elektroniikkaa on mukava rakennella.
RR muistaakseni maksaa noin 280euroa + pk ja pelkkä pro noin 70euroa + pk.
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Tere,
Tulipa itsekin tilattua tuollainen laite ebaysta, ja vasta kerran on ollut autossa, kun ajoin työajoa.. Joten ei voi sanoa paljon mitään. Vekkulilta näyttää ja täytyypä perehtyä manuaaliin, että saa kaiken irti.
Kakkosella näyttäisi vetävän puoli G:tä 3000-5500... Näyttää lupaavalta.
Saadakseen saman puoli G:tä jarrutukseen, täytyy jarruja painaa jo ihan tosissaan..
Tulipa itsekin tilattua tuollainen laite ebaysta, ja vasta kerran on ollut autossa, kun ajoin työajoa.. Joten ei voi sanoa paljon mitään. Vekkulilta näyttää ja täytyypä perehtyä manuaaliin, että saa kaiken irti.
Kakkosella näyttäisi vetävän puoli G:tä 3000-5500... Näyttää lupaavalta.
Saadakseen saman puoli G:tä jarrutukseen, täytyy jarruja painaa jo ihan tosissaan..
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Liikenteen seassa tosiaan tuntui, että puolen G:n hidastuvuuteen tarvitaan oikein kunnolla jarrua. Illalla omassa ajossa moinen raja olikin sitten aika helppoa kauraa...Garrett kirjoitti:Tere,
Tulipa itsekin tilattua tuollainen laite ebaysta, ja vasta kerran on ollut autossa, kun ajoin työajoa.. Joten ei voi sanoa paljon mitään. Vekkulilta näyttää ja täytyypä perehtyä manuaaliin, että saa kaiken irti.
Kakkosella näyttäisi vetävän puoli G:tä 3000-5500... Näyttää lupaavalta.
Saadakseen saman puoli G:tä jarrutukseen, täytyy jarruja painaa jo ihan tosissaan..
Tyhmä kone. Manuaali on vieläkin lukematta , mutta ensimmäiset kiihtyvyysvedot antoivat aika uskomattomia tuloksia. Asiat selkisivät, kun tiedostot latasi koneelle. Laitteen kello lähtee aivan liian myöhään päälle. Tietokoneohjelma kyllä osaa sitten näyttää oikean lähtöajan ajan negatiivisella puolella, mutta n. puolen sekunnin ero tulee aina. Eli jos laite näyttää 0-100km/h kiihtyvyydeksi alle 5,2 sekuntia, niin se ei olekaan koko totuus. Kahdella eri vedolla tuli laitteen viiveet mukaanlukien lopullisiksi tuloksiksi 5,61 ja 5,77 sekuntia. Melko maireaa..
Löytyihän ohjelmasta tuo asetuskin, jolla se osaa itse laskea nuo ajat siitä lähtien, kun auto on ensimmäisen kerran liikahtanut. Nyt kone osaa kertoa nuo oikeat tulokset. Ehkäpä sama löytyy pikkulaitteesta, jotta ei tarvitse tien päällä arpoa.
Enempiä ei sitten vedetäkään nollasta. En ole noita lähtöjä harrastanut, kun kytkin on kuitenkin se heikoin lenkki. Olen aina lähtenyt valoistakin kuin lehmä makuulta ja odottanut, että ahdot hoitavat homman kotiin. Muutaman kerran on joku päässyt autonmitan edelle, mutta ylipaine on realisoinut turhat haaveet yrittäjiltä.
Pari muutakin tulosta tuli mitattua suljetulla kentällä.
0-200 km/h 21,895 s
0-160-0 km/h 18,463 s
(Tulokset kitkarenkailla)
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
niin... onhan tota kokeiltu... 0-160 12.68 sec rauhallisella startilla ( 0-100 silloin 6.3 sec ) ja käyttäen max 6000rpm kierroksia ( ahdot n 1.1bar ) samassa vedossa 0-200 oli 20.8 sec . sen takia vaan 6000rpm koska menee ylhäällä hiukan laihalle... ongelma tosin poistumassa.... ja ahdotkin muuttumassa testattu "ratasäädöllä" ja lentokentällä.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
gfj-365 kirjoitti:Mittareilla saa tuloksia, mutta tämän mittarin tulokset ovat lapuilla ja niin ollen uskottavia muuallakin kuin esson baarissa
Mikäs kytkin siellä on?
Pitäisi Graleen tässä kesän aikana laitella uus kun toi vakio vähän lipsuu.