Alfamaiset ajo-ominaisuudet
Valvoja: Moderators
- PeeVee
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
- Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
- Paikkakunta: Kiiminki
Alfamaiset ajo-ominaisuudet
Mahtavaa , nyt tuntuu Alfalta!
Vaihdoin nimittäin kesärenkaat tänään alle...hieman parani ohjaustunto.
Kuva löytyy albumista. Meniköhän tämä vähän "tuuninki"-osaston hommiksi
Vaihdoin nimittäin kesärenkaat tänään alle...hieman parani ohjaustunto.
Kuva löytyy albumista. Meniköhän tämä vähän "tuuninki"-osaston hommiksi
Tunteella ja huumorilla!
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
KW:lta näyttäs myös löytyvän.
Alfa Romeo 159, KW suspensions lowering springs
Näyttäs tontittavan ihan mukavasti.
Alfa Romeo 159, KW suspensions lowering springs
Näyttäs tontittavan ihan mukavasti.
- PeeVee
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
- Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
- Paikkakunta: Kiiminki
Tarkoitatko että sinulla oli musta 164:n V6:n...pelitti muuten minullakin tosi hyvin.gYdEbUh kirjoitti:Johan se on perkele...!! Sun entinen alfa oli mun alfa kunnes ikävä kyllä sen kylkee tultiin raasti ilman voiteluu! Eipä muuten siinä ollut 6kk aikana tasan yhtään vikaa ja leimankin sai.
Repäsin tyhmyyttäni yhdessä kiihdytyksessä vetopyörästön hajalle, se olikin ainut murhe.
Silloin kun sen itse ostin, tuli minullekkin kylkeen parkkipaikalla yksi cherry. Osui oikeaan takalokasuojaan, kyllä otti "pannuun".
Menikö ihan romuksi/lunastukseen?
Tunteella ja huumorilla!
Mahtaa ne 235 kumit hakea jokaisen uran mikä tiessä on. Ja niitähän löytyy!
Omat 225 on ihan mahdottomat uramagneetit.
EDIT: Ton Hampin linkin takaa löytyvä 159 on todella tyylikäs. Madallus tekee poikaa.
Omat 225 on ihan mahdottomat uramagneetit.
EDIT: Ton Hampin linkin takaa löytyvä 159 on todella tyylikäs. Madallus tekee poikaa.
Viimeksi muokannut puuha, 14 Huhti 2006, 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- PeeVee
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
- Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
- Paikkakunta: Kiiminki
Täällä pohjoisessa taitaa nuo tiet olla niin sileitä että eipä paljon vetelyä tunnu.puuha kirjoitti:Mahtaa ne 235 kumit hakea jokaisen uran mikä tiessä on. Ja niitähän löytyy!
Omat 225 on ihan mahdottomat uramagneetit.
EDIT: Ton Hampin linkin takaa löytyvä 159 on todella tyylikäs. Madallus tekee poikaa.
Kävin tänään Raahessa (4- ja 8-tietä) todella hyvä ajaa, menee kuin kiskoilla. 16":lla kitkoilla oli huomattavasti levottomampi.
Tuota madallusta täytyy kyllä harkita vakavasti. Toinen juttu on tuon äänimailman virittäminen. Täytyy saada hienostuneesti imu- ja pakoääniä esiin, vakiona hieman liian sivistyneen kuuloinen.
Niin, Alfa-teksti voisi olla aika jännä takaovessa/-lokarissa.
Tunteella ja huumorilla!
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2419Jarama kirjoitti:Mahtaako tuollaisia "siistejä" tarroja saada jostain vai pitääkö itse teettää?
nyt saatavilla siis myös alfaromeo
- Alfaholic -
- PeeVee
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
- Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
- Paikkakunta: Kiiminki
Samaa olen itsekkin miettinyt. Periaatteessa jouset vaihtuvat hieman lyhyempiin ja joustovarat lyhentyvät. Osaako kukaan kertoa asiasta tarkemmin, näyttää porukoilla kuvien perusteella olevan muutamissa autoissa madalletut alustat. Antakaa neuvoja hyvät ja huonot puolet, kiitos.Jarama kirjoitti:
Mitä kori meinaa tuosta madalluksesta pitemmän päälle, onko kannattavaa?
Tunteella ja huumorilla!
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
itselläni ainakaan ole muuta valittamista kuin talvella mataluus on huono puoli, joka paikassa ottaa maha kiinni, ei tarvii olla paljoakaan tiellä lunta kun kahnuttaa kiinni, mutta ei se ole kuin ajotavasta kiinni siihen kun tottuu niin osaa asian kanssa elää!!!PeeVee kirjoitti:Samaa olen itsekkin miettinyt. Periaatteessa jouset vaihtuvat hieman lyhyempiin ja joustovarat lyhentyvät. Osaako kukaan kertoa asiasta tarkemmin, näyttää porukoilla kuvien perusteella olevan muutamissa autoissa madalletut alustat. Antakaa neuvoja hyvät ja huonot puolet, kiitos.Jarama kirjoitti:
Mitä kori meinaa tuosta madalluksesta pitemmän päälle, onko kannattavaa?
kylläpä tuntuu kivalta ajella nyt kun sai taas vaihdettua kesäpyörät alle, on taas totuttelemista mutkissa kun huomaakin että auto kääntyy eikä anna periksi, mutta se on todella mukava tunne, ei muuta kun jouset poikki ja kurvailemaan
Life is too short to drive boring cars.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Kannatttaa/pitää vaihtaa myös ne iskarit..
Minulla ei (vielä) ole kunnon tolppia vaan jousien vaihdon yhteydessä on vaihdettu uudet vakio-iskarit. Ero esim. KauGoHin autoon on seuraava: Molemmat ovat yhtä kovia (ei liian), mutta KauGoHin auto tuntuuu paljon jämäkämmältä jo vieressä istuen ja perstuntumalta.
Harmi kun ei ole tietoa mikä setti tuossa Kaken kiulussa on.
Madaltaessa kannattaa varautua pohjan massauksien säännölliseen uusintaan..
edit. kannattaa varmaan haulla kaivella noita 156:n alustaan liittyviä topikkeja. Eiköhän nuo ole aika yleispäteviä myös 159:iin.
Minulla ei (vielä) ole kunnon tolppia vaan jousien vaihdon yhteydessä on vaihdettu uudet vakio-iskarit. Ero esim. KauGoHin autoon on seuraava: Molemmat ovat yhtä kovia (ei liian), mutta KauGoHin auto tuntuuu paljon jämäkämmältä jo vieressä istuen ja perstuntumalta.
Harmi kun ei ole tietoa mikä setti tuossa Kaken kiulussa on.
Madaltaessa kannattaa varautua pohjan massauksien säännölliseen uusintaan..
edit. kannattaa varmaan haulla kaivella noita 156:n alustaan liittyviä topikkeja. Eiköhän nuo ole aika yleispäteviä myös 159:iin.
Näytti niin tyhjältä toi pyöräkotelo että aloin tutkimaan tätä:
http://www.1010tires.com/TireSizeCalcul ... ion=submit
ja näyttääkin siltä että toi sun rengasprofiili olis liian matala verrattuna tohon mulle tehtaalta tulevaan kokoon 235/45-18.
235/40-19 olis vastaava.
http://www.1010tires.com/TireSizeCalcul ... ion=submit
ja näyttääkin siltä että toi sun rengasprofiili olis liian matala verrattuna tohon mulle tehtaalta tulevaan kokoon 235/45-18.
235/40-19 olis vastaava.
- Alfaholic -
tottahan toi, mitta tosi on se että 18 tuumasena tulee myös isompi rengas.
2.2 JTS 185 CV PROGRESSION
Cerchioni
Cerchi in lega leggera disegno a raggi 18" con pneumatici 235/45 O
Cerchi in lega leggera disegno a raggi 17" con pneumatici 225/50 O
Cerchi in lega leggera disegno a raggi 16" con pneumatici 215/55 O
Cerchi in lega 18" a fori con pneumatici 235/45
kommentti on siis rollelle.
2.2 JTS 185 CV PROGRESSION
Cerchioni
Cerchi in lega leggera disegno a raggi 18" con pneumatici 235/45 O
Cerchi in lega leggera disegno a raggi 17" con pneumatici 225/50 O
Cerchi in lega leggera disegno a raggi 16" con pneumatici 215/55 O
Cerchi in lega 18" a fori con pneumatici 235/45
kommentti on siis rollelle.
- Alfaholic -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mielenkiintoistahan tämä on, onkohan muualla maailmassa samat rengaskoot, ainakin luulisi? EDIT: Se tulikin jo tuossa yllä selväksi että ainakin Italiassa
225/50x17" on sekin 2% isompi kuin tuo orkkis 16", ja lähes identtinen orkkiksen kanssa olisi taas 235/45 joka sekin on normaalisti käytetty koko toisinkuin 225/50
Luulisi vain että sama alusta (ja mittaristo) on suunniteltu optimaalisesti yhdelle tietylle vierintäkehälle, mutta mistäs sen tietää mihin perustuu..
225/50x17" on sekin 2% isompi kuin tuo orkkis 16", ja lähes identtinen orkkiksen kanssa olisi taas 235/45 joka sekin on normaalisti käytetty koko toisinkuin 225/50
Luulisi vain että sama alusta (ja mittaristo) on suunniteltu optimaalisesti yhdelle tietylle vierintäkehälle, mutta mistäs sen tietää mihin perustuu..
- Volere
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
- Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
- Paikkakunta: Tampere
Onkos kenelläkään vertailevaa kokemusta Continental vs "jokin muu vähänkään merkittävä rengasmerkki"? Oma 156 on sen verran tuore etten ole ehtinyt muita testaamaan ja Sprintillä olen ajanut 1) Conti Sport Contact 2) Conti Eco Contact 3) Nokia NRe 4) Uniroyal, järjestys omaan makuuni juuri tuo. Uniroyalit olivat suuntavakavuudeltaan ala-arvoiset, Nokialaiset ovat ihan jees, ihan ykköset olivat nuo Contin Sport Contactit...
...olikohan tästä jo jokin oma topikkinsa...??
...olikohan tästä jo jokin oma topikkinsa...??
C'è Una Strada In Cielo