Alfa 155 ostamassa
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 14 Joulu 2004, 21:11
Alfa 155 ostamassa
olen nyt miettinyt tollasta alfa 155 ja haluaisin kysellä että onko autoissa jotain mitä kannattaa katsoa tarkasti autosta ennenkuin ostaa, onko moottorit kestäviä jne ??
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
moottorithan ovat hyvinkin kestäviä, kaksilitraisella twin sparkilla on ajeltu yli 400tkm.
Aluksi voisit vaikka lukaista tuolta faq osiosta tyyppivikalistaa (hieman varauksella kannattaa suhtautua sillä kaikki siellä mainitut asiat eivät todellakaan ole tyyppivikoja).
Moottorithan ovat hyvin lähellä jo 164, 75:sta tuttuja koneita. 155:ssa on vain erilainen sytytys.
Aluksi voisit vaikka lukaista tuolta faq osiosta tyyppivikalistaa (hieman varauksella kannattaa suhtautua sillä kaikki siellä mainitut asiat eivät todellakaan ole tyyppivikoja).
Moottorithan ovat hyvin lähellä jo 164, 75:sta tuttuja koneita. 155:ssa on vain erilainen sytytys.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 14 Joulu 2004, 21:11
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Sanotaan nyt ensiksi että minulla tuollainen 155 TS 16v oli ja vaihdettuani 156 TS:ään meni minulata kauan ennen kuin rupesin pitämään jälkimmäistä oikeana Alfa Romeona. Toki 156 on laatuvaikutelmaltaan aivan eri luokkaa, mutta särmää 155:ssa oli.
16 venttiilisen TS:n alkutaipaleella, moottorihan tuli 155 malliuudistuksen myötä, vai oliko se sittenkin ensin GTV:ssä. No joka tapauksessa alkutaipaleella oli todella vakavia jakopään ongelmia. Jakopää oli suunniteltu kestämään 120tkm, mutta useista uusista 155:sta jakopää petti jo alkutaipaleella ja tämän vuoksi jakopään huoltoväli puolitettiin. Pääsyyllinen ongelmiin oli kiristinrulla jo nyttemmin on kaikista yksilöistä vaihdettu toisen tyyppiseen, ihmettelen jos ei näin ole. Aikojen saatossa ongelmat on saatu kuriin ja nykyisissä TS:ssä (147:ssa vielä on) ei jakopää asia ole enään mitenkään kärjistynyt. Kuitenkin 155:n kyseessä ollessa suhtautuisin varauksella 60tkm huoltoväliinkin ja kuuntelisin jakopään ääniä tarkkaan 40tkm vaihdon jälkeen, josko pitää vaihtaa ennen aikojaan. No ehkä nämä asiat omalla kohdalla kärjistyi kun joskus tuli ajettua lähes 40asteen pakkasissa ja joskus ehkä vähän kierrätettyäkin.
Niin ja tosiaan aikaisemmat alumiinilohkoiset 155:set ja -95 kevään jäkeen tehdyt ns wide bodyt ovat aikalailla eri autoja niin ominaisuuksiltaan kuin tyyppivioiltaan. Eri moottori ja vähän erilainen alusta.
16 venttiilisissä muita tyyppivikoja tosiaan oli
- ajoituksen säätimen kuluminen
- katkotoimiset tuulilasinpyyhkimet
- ajoittaiset häiriöt keskuslukituksessa (jotka katosivat sitten itsekseen)
- takajarrujen jumittumisen aiheuttama heikentynyt toiminta
- Käsijarrun kiini jäätyminen
Ja muuta vähemmän vakavaa. Näistäkin taitaa vain ensimmäinen olla vain 16 venttiilisille tyypillinen.
Kaiken kaikkiaan siis se oli tosi hieno auto.
16 venttiilisen TS:n alkutaipaleella, moottorihan tuli 155 malliuudistuksen myötä, vai oliko se sittenkin ensin GTV:ssä. No joka tapauksessa alkutaipaleella oli todella vakavia jakopään ongelmia. Jakopää oli suunniteltu kestämään 120tkm, mutta useista uusista 155:sta jakopää petti jo alkutaipaleella ja tämän vuoksi jakopään huoltoväli puolitettiin. Pääsyyllinen ongelmiin oli kiristinrulla jo nyttemmin on kaikista yksilöistä vaihdettu toisen tyyppiseen, ihmettelen jos ei näin ole. Aikojen saatossa ongelmat on saatu kuriin ja nykyisissä TS:ssä (147:ssa vielä on) ei jakopää asia ole enään mitenkään kärjistynyt. Kuitenkin 155:n kyseessä ollessa suhtautuisin varauksella 60tkm huoltoväliinkin ja kuuntelisin jakopään ääniä tarkkaan 40tkm vaihdon jälkeen, josko pitää vaihtaa ennen aikojaan. No ehkä nämä asiat omalla kohdalla kärjistyi kun joskus tuli ajettua lähes 40asteen pakkasissa ja joskus ehkä vähän kierrätettyäkin.
Niin ja tosiaan aikaisemmat alumiinilohkoiset 155:set ja -95 kevään jäkeen tehdyt ns wide bodyt ovat aikalailla eri autoja niin ominaisuuksiltaan kuin tyyppivioiltaan. Eri moottori ja vähän erilainen alusta.
16 venttiilisissä muita tyyppivikoja tosiaan oli
- ajoituksen säätimen kuluminen
- katkotoimiset tuulilasinpyyhkimet
- ajoittaiset häiriöt keskuslukituksessa (jotka katosivat sitten itsekseen)
- takajarrujen jumittumisen aiheuttama heikentynyt toiminta
- Käsijarrun kiini jäätyminen
Ja muuta vähemmän vakavaa. Näistäkin taitaa vain ensimmäinen olla vain 16 venttiilisille tyypillinen.
Kaiken kaikkiaan siis se oli tosi hieno auto.
"Timing cingulum off et valuulas node"
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 14 Joulu 2004, 21:11
no rahaa on mutta vain rajallisestiGarrett kirjoitti:On sinkitty kori. Mikset osta samantien Q4:sta?Pistoolisankari kirjoitti:kiitoksia paljon tiedoistaen aikaisemmin huomannutkaan tuota faq osiota. mites onko 155 sinkkikori kun aikasemmassa 164 muistaakseni oli sinkitty :S


