75 1.6 jätti tielle
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
75 1.6 jätti tielle
Pikatielle jäätiin. Ohituksen jälkeen katosi tehot (ei kiertänyt 3000rpm enempää). Noh, ajoin sitten pientareelle ja Alfa sammui, eikä enää lähtenyt käyntiin (ei edes pyöritä). Öljyä kyllä löytyy, että tuskin leipoi kiinni.
Toivottavasti meikäläisen tuuri jatkuu, ja seiskavitonen käy huomenna taas normaalisti... ... Ei vaan, tuo vaikutti jo sellaiselta vialta, että ilman remonttireiskaa ei selvitä.
Mahtaisiko jollain olla aavistusta mikä saattaisi olla vikana?
Tunnin jouduin odottamaan apujoukkoja... Kyllä siinä ajassa muutamia "Vittu ihme että Alfa jäänyt tielle" -katseita tuli, tilannetta kompensoi kyllä hieman, että 100 metrin päähän oli 2.8 litraisen Supran matka päättynyt. Kyllä siihen eräs mies hyvää hyvyyttään Sunnyllä pysähtyi ja tarjosi hinaus - ja kyytiapuakin. Hopeinen 156:kin ajoi ohi, vilkautti sumareita, mutta ei pysähtynyt.
Toivottavasti meikäläisen tuuri jatkuu, ja seiskavitonen käy huomenna taas normaalisti... ... Ei vaan, tuo vaikutti jo sellaiselta vialta, että ilman remonttireiskaa ei selvitä.
Mahtaisiko jollain olla aavistusta mikä saattaisi olla vikana?
Tunnin jouduin odottamaan apujoukkoja... Kyllä siinä ajassa muutamia "Vittu ihme että Alfa jäänyt tielle" -katseita tuli, tilannetta kompensoi kyllä hieman, että 100 metrin päähän oli 2.8 litraisen Supran matka päättynyt. Kyllä siihen eräs mies hyvää hyvyyttään Sunnyllä pysähtyi ja tarjosi hinaus - ja kyytiapuakin. Hopeinen 156:kin ajoi ohi, vilkautti sumareita, mutta ei pysähtynyt.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Osanotto
Liikenne valoissa civicci lähti haastaan meitsiä, ja siinä tuli
kepitettyä vähän liian ripeesti ja siiten meni jokin vaihdetangon
tuki katki.. Ainoo toimiva vaihde oli kolmonen, eikä kehannu jättää
alfaa tiensivuun, kun ponsan varikko kohtuullisen matkan päässä.
Kytkin hieman tykkäsi kyttyrää, mutta eipä ollu parit liikennevalot..
Onneksi vaihdetangon tuen pysty hitsaan.. että maanantaina pääse alfalla armeijaan
Liikenne valoissa civicci lähti haastaan meitsiä, ja siinä tuli
kepitettyä vähän liian ripeesti ja siiten meni jokin vaihdetangon
tuki katki.. Ainoo toimiva vaihde oli kolmonen, eikä kehannu jättää
alfaa tiensivuun, kun ponsan varikko kohtuullisen matkan päässä.
Kytkin hieman tykkäsi kyttyrää, mutta eipä ollu parit liikennevalot..
Onneksi vaihdetangon tuen pysty hitsaan.. että maanantaina pääse alfalla armeijaan
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Paha tuosta on mitään enempää sanoa. Alfa on nyt korjaamolla ja tuomiota odotellaan... Sähkovermeet pelaa kyllä... Alfa Control -systeemi ei ole toiminnassa, eli varoitusvalojen kanssa on aika hiljaista.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Eka veikkaukseni...laturi.Eli "lataus"pyöri sen verran että ei latauksenmerkkivalo syttynyt,mutta akku tyhjeni hiljalleen.
Toinen.Moottorin maadoitus.
ps..ois helpompi arvata jos tulis lisävinkkejä.. ...pelaako mikään sähköhärveli...yms...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kiitos osaanotosta!rami kirjoitti:Osanotto
Liikenne valoissa civicci lähti haastaan meitsiä, ja siinä tuli
kepitettyä vähän liian ripeesti ja siiten meni jokin vaihdetangon
tuki katki.. Ainoo toimiva vaihde oli kolmonen, eikä kehannu jättää
alfaa tiensivuun, kun ponsan varikko kohtuullisen matkan päässä.
Kytkin hieman tykkäsi kyttyrää, mutta eipä ollu parit liikennevalot..
Onneksi vaihdetangon tuen pysty hitsaan.. että maanantaina pääse alfalla armeijaan
Scuore
TJ 0
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Paha juttu... osanottoni.
Siis oliko tuo leikannut sittenkin kiinni niinkuin annoit suomi24:ssä ymmärtää. Eräällä tuttavalla leikkasi tässä kesällä prätkä kiinni, ei ylikierroksilla huudatusta, ja öljytkin oli sisällä ja riittävästi. Pyörä oli juuri oireilun vuoksi käynyt korjaamolla, meinasi siinä järki loppua kun pyörä saatiin korjaamolle takaisin, kun öljytkin näyttivät kiertävän. Lopullinen syy oli sitten jossakin öljynkierron ylipaineventtiilin toimimattomuudessa. Jos oikein muistan on tälläisestä viasta kerrottu joskus Alfa155.com:kin puolella. Olisko sinullekkin käynyt nyt noin.
Siis oliko tuo leikannut sittenkin kiinni niinkuin annoit suomi24:ssä ymmärtää. Eräällä tuttavalla leikkasi tässä kesällä prätkä kiinni, ei ylikierroksilla huudatusta, ja öljytkin oli sisällä ja riittävästi. Pyörä oli juuri oireilun vuoksi käynyt korjaamolla, meinasi siinä järki loppua kun pyörä saatiin korjaamolle takaisin, kun öljytkin näyttivät kiertävän. Lopullinen syy oli sitten jossakin öljynkierron ylipaineventtiilin toimimattomuudessa. Jos oikein muistan on tälläisestä viasta kerrottu joskus Alfa155.com:kin puolella. Olisko sinullekkin käynyt nyt noin.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Juu, kiitos osanotosta.HR kirjoitti:Paha juttu... osanottoni.
Siis oliko tuo leikannut sittenkin kiinni niinkuin annoit suomi24:ssä ymmärtää. Eräällä tuttavalla leikkasi tässä kesällä prätkä kiinni, ei ylikierroksilla huudatusta, ja öljytkin oli sisällä ja riittävästi. Pyörä oli juuri oireilun vuoksi käynyt korjaamolla, meinasi siinä järki loppua kun pyörä saatiin korjaamolle takaisin, kun öljytkin näyttivät kiertävän. Lopullinen syy oli sitten jossakin öljynkierron ylipaineventtiilin toimimattomuudessa. Jos oikein muistan on tälläisestä viasta kerrottu joskus Alfa155.com:kin puolella. Olisko sinullekkin käynyt nyt noin.
Kiinni se on leikannut.
En ymmärrä, mikä tuon teki... Kyllä se ohituksessa jenkaa sai, mutta ei missään nimessä huudatettu ylikierroksilla ja piimääkin koneesta löytyi.
Pakko se on vaan uskoa, kun korjaajamies tuon tuomion antoi.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no juu.. nyt löytyi selitys tuolle hyytymiselle kun moottorin purku saatiin suoritettua, eli imunokka oli kakkospytyn kohdalta kulunut ihan pyöreäksi.... siispä imuventtiili ei ole auennut juuri lainkaan minkä takia kakkospytty käynyt liian kuumana ja siitä johtuen oli sitten leikannut kiinni...
ei meinannut kone pyöriä ollenkaan mutta metrinen jatkovarsi auttoi kummasti asiaa..
ei meinannut kone pyöriä ollenkaan mutta metrinen jatkovarsi auttoi kummasti asiaa..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eikös sen luulisi kolkottavan aika roisisti ennen kuin on niin kulunut, ettei venttiili enää juuri jaksa aueta? Vai onko omistajilla vaan ollut huono kuulo ja rautaiset hermot?90 kirjoitti:no juu.. nyt löytyi selitys tuolle hyytymiselle kun moottorin purku saatiin suoritettua, eli imunokka oli kakkospytyn kohdalta kulunut ihan pyöreäksi....
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no niinhän tuota luulisi...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikös sen luulisi kolkottavan aika roisisti ennen kuin on niin kulunut, ettei venttiili enää juuri jaksa aueta? Vai onko omistajilla vaan ollut huono kuulo ja rautaiset hermot?90 kirjoitti:no juu.. nyt löytyi selitys tuolle hyytymiselle kun moottorin purku saatiin suoritettua, eli imunokka oli kakkospytyn kohdalta kulunut ihan pyöreäksi....
kyllähän jonkinmoista naputusta olisi pitänyt kuulua mutta kyllähän alfan koneissa on aina karkea käyntiääni siis ainakin nelosissa..
kansi on vielä tutkimatta eli voihan syy olla myös ventiilissä jos on juminut eikä ole auennut kunolla on syönyt sitten nokan loppuun..
myös paininkupissa oli melkoinen monttu..
scuorellahan on tunnetusti rautaiset hermot mutta kuulosta ei ole tietoa... häneltähän tuo auto tuli ostettua..
Viimeksi muokannut 90, 10 Loka 2003, 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sen nyt kuulee vainajatkinScuore sportivo kirjoitti:Kuulossakaan ei pitäisi olla mitään vikaa, ainakin emännän kolkotuksen vielä kuulen.
Nokka kai kolkottaa vain kantikkaana, eli voihan se olla, että oli kolistellut edellisen omistajan aikana ja kulunut sitten niin olemattomiin ettei enää edes äännellyt.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ei ole vielä levikkeet kiinni pitäisi eka maalata ne kun olivat punaiset...Scuore sportivo kirjoitti:Katos vaan, vai sellasen tempun se perkele mulle teki...
Ei se mitään kolkottanut, heti kun huomasin että tehot katosi, ajoin pientareelle, johon se sitten sammui...
Kuulossakaan ei pitäisi olla mitään vikaa, ainakin emännän kolkotuksen vielä kuulen.
Ootko Mikko laittanut TS:n levikkeet jo kiinni?
koppa tuossa oli tosiaan suht hyvä ainoat tinausta vaativat pari reikää löytyi varapyörän kotelosta, ei ollut ruostunut edes bensatankin päältä..
juu tuo nokka-akseli oli jo niin kulunut että eipä ole välttämättä ääntä paljon päästellyt eikä varoitellut etukäteen..
jännä juttu oli että eipäs ollut syönyt akselia kuin tuon kakkospytyn kohdalta vain..muiden pyttyjen kohdalta ihan priima...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jep, hyvä juttu ettei ole ihan mätä.90 kirjoitti:ei ole vielä levikkeet kiinni pitäisi eka maalata ne kun olivat punaiset...
koppa tuossa oli tosiaan suht hyvä ainoat tinausta vaativat pari reikää löytyi varapyörän kotelosta, ei ollut ruostunut edes bensatankin päältä..
Otan sinuun sitten yhteyttä, kun tuo 156:nen leikkaa kiinni, sama hinta, mutta 2 koria kaljaa...