Uudessa Moottorissa oli pieni juttu, jossa oli maininta vuoden alussa voimaan tulleesta nopeusrajoittimen käyttövelvoitteesta.
Lainaus: "Rajoitin on nyt pakollinen käytännössä kaikissa 1.1.2005 jälkeen rekisteröidyissä kuorma-autoissa, myös kevyimmissä eli noin 3.5t painoluokassa. Säädös koskee myös Suomessa kuorma-autoiksi rekisteröityjä katumaasturityyppisiä ajoneuvoja, kuten Hummeria ja muita kookkaita amerikkalaisautoja. Tälläisten autojen suurin sallittu nopeus on siis vuoden alusta ollut 80km/h." Pisti väkisin vähän naurattamaan...
Eihän H2 mikään 100k euron auto ole (tais siis Suomessa niitä myydään 80-90 donan hinnoilla). Hieman käytettyinä niitä saa Saksasta noin 40 000 eurolla ja kuorma-autostahan ei tarvitse maksaa veroja laisinkaan (pitää siihen jotain muutoksia tehdä, ainakin ajovaloumpiot ja jotain muuta pientä). Valtio se on vaan joka kiukuttelee. Jos joku löytää keinon tuoda ylellisen ja näyttävän auton Suomeen halvalla, on jotain jäynää keksittävä ja nopeasti Hummerihan on todella halpa. Uuden Toyotan hinnalla niitä saa kaksi. Onhan se hirvittävä bensarosvo yms, enkä ole itse erityisen militarihenkinen ja bodaristakin olen hyvin kaukana, mutta Hummerista olen silti kiinnostunut. Tuolla rajoitin hommallahan on peloteltu jo pitkään ja toisaalta sen ymmärtää. Jos halutaan olla edes lähes varmoja raskaankaluston ajonopeuksien kurissa pysymisestä, on tuo tehokkain ja äärimmäisin keino. Onko kuorma-auto sitten iso tai pieni, Volvo tai Hummer, paska tai hyvä ajaa, on sitten kosmetiikkaa. Laki on tasapuolinen.
En ole erityinen Hummerien ystävä, mutta toi homma vaikuttaa taas kukkuhattujen holhoukselta, kyllä Suomalaisille nauretaan kohta joka paikassa, eihän missään muualla niiden ja vastaavien pelien nopeuksia rajoiteta...*.
Eihän noita pakko ole rekisteröidä kuorma-autoksi. Saahan se rekisteröityä maasturiksikin. Silloin titetnkin mätkäistään "hieman" autoveroa. Sitten saa ajella ihan nopeusrajoitusten mukaan ilman rajoittimia, eikä jää jalkoihin.
tsav kirjoitti:Eihän noita pakko ole rekisteröidä kuorma-autoksi. Saahan se rekisteröityä maasturiksikin. Silloin titetnkin mätkäistään "hieman" autoveroa. Sitten saa ajella ihan nopeusrajoitusten mukaan ilman rajoittimia, eikä jää jalkoihin.
Näinhän teki aikanaan Jorma Lillbacka Hummer H1:n kanssa. Silloin hänellä oli Suomen ainoa H1, josta oli autoverot maksettu. Siinä näytti pohjalainen mallia veronkiertoköyhälistölle.