Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ainakaan Leatheriquella ei taida olla jälleenmyyntiä Suomessa. Ulkomailta saa tilattua.
Glymin Leather Care Cream on ihan hyvää ainetta.
Paskaa.
Glymin Leather Care Cream on ihan hyvää ainetta.
Autovaha on menneen talven lumia! Suojaa nyt autosi kestopinnoitteella ja seuraavat kolme vuotta on huoletonta!JK kirjoitti:Mitäs raati tästä sanoo http://www.korfix.fi/?
Paskaa.
Hammastikku on todella hyvä, sillä saa maalin levitettyä tarkasti. Niin ja kittaus tietysti ensin, ettei jää kuoppaa korjattuun kohtaan. Lakkaa olen itse laittanut tops-puikolla pyyhkäisemällä niin vähän kerralla kuin mahdollista, lopuksi hionta ja kiillotus parin viikon päästä.Vittorio Jano kirjoitti:Sitä Deltassakin myytävää paikkamaalia ei sitten kannata levitellä sillä pensselillä, ellei halua leppäkertun kokoista kuplaa konepellin syrjään. Kovalla muovinpalasella tai hammastikulla saa siistimpää jälkeä, kun maalia ei tule liikaa.
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Minkälainen pohjustus siihen pitää tehdä, kai sitä pitää vähän rapsuttaa tai jotain ettei sinne jää "kukan siementä". Ja minkälaista kittiä?Gasolina kirjoitti:Hammastikku on todella hyvä, sillä saa maalin levitettyä tarkasti. Niin ja kittaus tietysti ensin, ettei jää kuoppaa korjattuun kohtaan. Lakkaa olen itse laittanut tops-puikolla pyyhkäisemällä niin vähän kerralla kuin mahdollista, lopuksi hionta ja kiillotus parin viikon päästä.Vittorio Jano kirjoitti:Sitä Deltassakin myytävää paikkamaalia ei sitten kannata levitellä sillä pensselillä, ellei halua leppäkertun kokoista kuplaa konepellin syrjään. Kovalla muovinpalasella tai hammastikulla saa siistimpää jälkeä, kun maalia ei tule liikaa.
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
*köh* *köh* ... kosmetiikanparissa työskentelevänä voin todeta että hyvä (lue kallis) hienokärkinen huulipunasivellin on aika jees ko. hommaanGasolina kirjoitti:Hammastikku on todella hyvä, sillä saa maalin levitettyä tarkasti. Niin ja kittaus tietysti ensin, ettei jää kuoppaa korjattuun kohtaan. Lakkaa olen itse laittanut tops-puikolla pyyhkäisemällä niin vähän kerralla kuin mahdollista, lopuksi hionta ja kiillotus parin viikon päästä.Vittorio Jano kirjoitti:Sitä Deltassakin myytävää paikkamaalia ei sitten kannata levitellä sillä pensselillä, ellei halua leppäkertun kokoista kuplaa konepellin syrjään. Kovalla muovinpalasella tai hammastikulla saa siistimpää jälkeä, kun maalia ei tule liikaa.

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Jo ruostuneet kohdat voi olla hankalia, itse olen raapinut ruuvimeisselin kärjellä. Kannattaa olla tarkkana, ettei korjattuun kohtaan jää ilmatilaa vanhan maalin reunaan josta ruostuminen sitten jatkuu. Nitrokitti on kätevää, saa pienissä tuubeissa maalikaupasta ja on 1komponenttista.jkoivula kirjoitti: Minkälainen pohjustus siihen pitää tehdä, kai sitä pitää vähän rapsuttaa tai jotain ettei sinne jää "kukan siementä". Ja minkälaista kittiä?
En ole sitten mikään oikea maalari vaan kysellyt asiantuntijoilta ja koettanut itse räpeltää ohjeiden mukaan.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Niihin jämähtää paska aika ikävästi. Esim. Autoglymin vannehappoa. Se on aika jöötiä kamaa. Pitäisi pudistua.-Tomi- kirjoitti:Kevättä odotelessa, tuli tämäkin topicci tosiaan mieleen.. Talvi on tehnyt tehtävänsä ja rosteriset putken ulostulot ovat aika, sanotaanko pjornon näköiset.. Millähän noista saisi tuon pachan pois ja jälleen kiiltämään?
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Rosterista ei ole kokemusta, mutta tuosta normaalista pakoputken päästä lähtee hyvin vahalla (kokemusta AutoGlymin punaisesta) sekä toisena vaihtoehtona lasinpesunesteellä esim. Lasolilla!!Kevättä odotelessa, tuli tämäkin topicci tosiaan mieleen.. Talvi on tehnyt tehtävänsä ja rosteriset putken ulostulot ovat aika, sanotaanko pjornon näköiset .. Millähän noista saisi tuon pachan pois ja jälleen kiiltämään ?
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Laitetaan nyt tänne, kun on kyse pesemisestä, vaikka tällä hetkellä tuntuu siltä, että olisi olemassa toinen topic, mikä auttaisi enemmän tunteiden purkamisessa.
Olin tossa pesemässä kesäkiekkoja ennen alle laittoa. Sain sitten sellaisen älynväläyksen, että jos sitä vaikka vahais vanteet, niin sais nekin kiiltämään.
Ajattelin, että kai tuo glymin punainen asiansa ajaa ja koitin (onnessa) aluksi pienelle, mutta sen enempää ajattelematta näkyvälle alueelle, kohtalokkain seurauksin.
Käviköhän sitten niin, että:
A) Glymi oli liiankin tehokasta, kun otti tosta vanteen pinnasta lakkaa tjs pois. Aiemmin yritin hinkata pesusienellä samaista kohtaa.
B) Lika on lähtenyt leviämään vahan mukana siinä vaiheessa, kun olen alkanut kiillottamaan.
C) Joku muu mikä?
Löytyykö jotain keinoa millä saan pinnan näyttämään siltä, mitä se oli ennen vahan laittoa?

http://i16.photobucket.com/albums/b50/J ... vanne2.jpg
http://i16.photobucket.com/albums/b50/J ... vanne3.jpg
Olin tossa pesemässä kesäkiekkoja ennen alle laittoa. Sain sitten sellaisen älynväläyksen, että jos sitä vaikka vahais vanteet, niin sais nekin kiiltämään.
Ajattelin, että kai tuo glymin punainen asiansa ajaa ja koitin (onnessa) aluksi pienelle, mutta sen enempää ajattelematta näkyvälle alueelle, kohtalokkain seurauksin.
Käviköhän sitten niin, että:
A) Glymi oli liiankin tehokasta, kun otti tosta vanteen pinnasta lakkaa tjs pois. Aiemmin yritin hinkata pesusienellä samaista kohtaa.
B) Lika on lähtenyt leviämään vahan mukana siinä vaiheessa, kun olen alkanut kiillottamaan.
C) Joku muu mikä?
Löytyykö jotain keinoa millä saan pinnan näyttämään siltä, mitä se oli ennen vahan laittoa?

http://i16.photobucket.com/albums/b50/J ... vanne2.jpg
http://i16.photobucket.com/albums/b50/J ... vanne3.jpg
No siis kun se ongelma on mitä kuvat näyttääJappe kirjoitti:tosta kuvasta ei saa mitään tolkkua

Koitin poistaa noita kahta tummaa viirua vahalla, jotka kuvissa näkyy.
Kokeilin nyttemmin jynssätä tota "tummaa kohtaa" autoshamppoolla, vaan eipä lähtenyt pois. En tiedä mitä ihmeen bashaa toi on.
Se nyt on varmaa, että vaha vaan levittää tota yhä enemmän.
Millä tökötillä ton sais puhtaaks?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Lisää vahaa vaan ja puhdasta rättiä. Tai kokeile ja katso jos rätti muuttuu likaiseksi niin kyllä se sieltä irtoaa kun vaan hinkkaa tarpeeksi. Punaisella glymilla otin viimeksi pois auton kyljestä mustaa pihkaa ja kyllä sai hetken hieroa että sai puhtaaksi kun se mönjä irtoaa ja "leviää" vahan myötä.hamppi kirjoitti:Millä tökötillä ton sais puhtaaks?
Tuskin siitä kokeilusta haittaa on kunhan pysyt sillä pienellä alueella. Meinaan jos jostain syystä tekisi tuohoa niin sehän tapahtui jo muutenkin

Voin muuten suositella vanteiden puunaukseen Bilteman vanteenpesuainetta. Lähtee tosi tehokkaasti liat eikä tarvi pahemmin jynssätä. Mulla oli talvivanteissa sellaista kellertävää tosi pinttynyttä likaa johon vahakaan ei purrut ollenkaan mutta Bilteman aineella lähti ihan helposti. Samalla aineella pesin myös rosteriset pakoputkenpäät.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Juu, eiköhän se ole vain jotain ilkeää pikeä, joka vaatii kunnon hapot. Vanteiden puhdistukseen tarkoitetut aineet on kyllä ihan oikeasti toimivia, samoin varmaankin AutoGlymin Intensive Tar Remover, jota itse käytän helmojen ym. puhdistukseen ennen vahausta.hamppi kirjoitti:Millä tökötillä ton sais puhtaaks?
Mutta mitenkäs plyyshipenkit pestään/puhdistetaan?
Kiitti vinkeistä - täytyy kokeilla niitä. En vaan kerennyt enää mihinkään liikkeeseen, kun päivä vähän venähti.
Mut kävin tossa taas kokeilemassa ja nyt testasin Glymin sisäpesu -suihketta, jonka kyljessä lukee, että soveltuu myös vanteisiin. v%¤#u - ei silläkään.
Noissa vanteissahan toi pinta ei ole perus alumiini vaan siinä on joku AEZ:n oma "lite-tec" pinnoite päällä. Vähän samantapanen kuin kiillotettu alumiini.
Auttokohan tämä yhtään mitään ongelman ratkasemiseksi.
Mut kävin tossa taas kokeilemassa ja nyt testasin Glymin sisäpesu -suihketta, jonka kyljessä lukee, että soveltuu myös vanteisiin. v%¤#u - ei silläkään.
Noissa vanteissahan toi pinta ei ole perus alumiini vaan siinä on joku AEZ:n oma "lite-tec" pinnoite päällä. Vähän samantapanen kuin kiillotettu alumiini.
Auttokohan tämä yhtään mitään ongelman ratkasemiseksi.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
noniin... nyt tuli ostettua tollanen AutoGlym BM160 "tyyny" .... vielä kun tietätäisi mihin se on niiku oikeesti tarkoitettu 
netistä ei löytyy hakusanoilla "autoglym bm160" mitään aiheesta, eikä tuotetta mainita AutoGlymin nettisivuilla sanallakaan (kuvissa kyllä esiintyy)
...alustavasti veikkaisin että olisi niiku tollaseen kiillottamis hommaan tarkoitettu (?)

netistä ei löytyy hakusanoilla "autoglym bm160" mitään aiheesta, eikä tuotetta mainita AutoGlymin nettisivuilla sanallakaan (kuvissa kyllä esiintyy)
...alustavasti veikkaisin että olisi niiku tollaseen kiillottamis hommaan tarkoitettu (?)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Jepjep.
Kävin näyttämässä vanteita liikkeessä mistä ostin ne. Hinkkasivat sitten jollain aineella puhtaaseen alueeseen, niin maalia/lakkaa lähti haihtumaan ja esiin tuli samanmoista tummaa pintaa mitä edellä postaamisssani kuvissa. Sanoivat, että jotain oleellista puuttuu vanteiden pinnasta ja pohjavärihän sieltä alkaa paistamaan läpi.
Tämän hetkinen tilanne -> Klik!
Oikealla näkyvä pieni alue on se mitä liikkeessä testasivat.
Jiihaa. Pääsen taas juttelemaan mukavia vanteiden maahantuojan kanssa.
edit: kuva lisätty.
Kävin näyttämässä vanteita liikkeessä mistä ostin ne. Hinkkasivat sitten jollain aineella puhtaaseen alueeseen, niin maalia/lakkaa lähti haihtumaan ja esiin tuli samanmoista tummaa pintaa mitä edellä postaamisssani kuvissa. Sanoivat, että jotain oleellista puuttuu vanteiden pinnasta ja pohjavärihän sieltä alkaa paistamaan läpi.
Tämän hetkinen tilanne -> Klik!
Oikealla näkyvä pieni alue on se mitä liikkeessä testasivat.
Jiihaa. Pääsen taas juttelemaan mukavia vanteiden maahantuojan kanssa.
edit: kuva lisätty.
Viimeksi muokannut hamppi, 22 Huhti 2006, 16:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
voi skikkuli..... pieniä naarmuja konepellissä... minä ottaa turtle wax rubbing compundia ja hieroa sitä pehmeällä liinalla minu koneplti niikuin ohje sanoa....
....ja kun kaikki valmista, minä vielä heittää pinta autoglymiä (sitä punaista) .... tämän jälkeen pinta on kuin sitä olis 100:n hiekkapaperilla hinkattu !!!
Ahdistaa.......
Pakko kait vaan viedä myllytettäväksi
....ja kun kaikki valmista, minä vielä heittää pinta autoglymiä (sitä punaista) .... tämän jälkeen pinta on kuin sitä olis 100:n hiekkapaperilla hinkattu !!!
Ahdistaa.......
Pakko kait vaan viedä myllytettäväksi

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Sanokaas ammattilaiset onko Prestan vahat hyvää kamaa? Vaimon uuden duunipaikan tallissa on autopesu ja hahmot siellä sanoivat käyttävänsä sitä. Saa kyllä kuulemma tuoda omatkin vahat jos haluaa. 76e pyysivät pesusta ja vahauksesta, onks toi nyt kovin paha vai nou? Pelkkä pesu oli 17e, pistin testiin, jos siitä selviävät kiitettävästi niin saavat vahata kanssa.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Tuota http://www.parkkipesu.com/ on tullut käytettyä itsepalveluna. Ainakin molemmat Espoon paikat on ollut ihan hyviä.
Pienellä vaivalla ja muutamalla eurolla saa paljon parempaa jälkeä, kuin automaattipesuissa. Jos viitsii vielä hieman pesuharjaa käyttää, niin tulee suorastaan puhdasta.
Yksi poletti maksaa euron ja omassa käytössä niitä on mennyt 6-10 kpl per kerta hieman viitseliäisyydestä ja vuodenajasta riippuen.
Pienellä vaivalla ja muutamalla eurolla saa paljon parempaa jälkeä, kuin automaattipesuissa. Jos viitsii vielä hieman pesuharjaa käyttää, niin tulee suorastaan puhdasta.
Yksi poletti maksaa euron ja omassa käytössä niitä on mennyt 6-10 kpl per kerta hieman viitseliäisyydestä ja vuodenajasta riippuen.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
http://www.automeikkaus.fi/ <--- noiden tuusulan pisteestä varattu tuollattis "Auton täydellinen ns. myyntikunnostus" ... joka sisältää sisä ja ulkopesut, myllytyksen ja vahauksen.... 120 €uroa ... raportointia laadusta seuraa työn jälkeen 

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Täällä landella vedetään Prestat pintaan neljällä tai kuudella kympillä. Halvempi on normaalivahaus ja kalliimpi jonkin sortin kestohomma. Jos ei olisi viimekesäisiä vahapurtiloita autotallissa, niin aika olisi jo varattuna - mielestäni ihan kohtuuhintaista hommaa.Sassicaia kirjoitti:Sanokaas ammattilaiset onko Prestan vahat hyvää kamaa? Vaimon uuden duunipaikan tallissa on autopesu ja hahmot siellä sanoivat käyttävänsä sitä. Saa kyllä kuulemma tuoda omatkin vahat jos haluaa. 76e pyysivät pesusta ja vahauksesta, onks toi nyt kovin paha vai nou? Pelkkä pesu oli 17e, pistin testiin, jos siitä selviävät kiitettävästi niin saavat vahata kanssa.
---
Ja kysymys pesuun liittyen: sieni vai harja ja miksi?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kait ne molemmat teoriassa naarmuttaa, käytännössä 5v ja vanhempien autojen maalipintaan en ole eroa huomannut kun yleensä huuhtelen auton ennen hieromista. Tosimies tykittänee pelkästään painepesurilla, mutta saahan ne kivet silloinkin kyytiä että oikea tapa olisi varmaan imuroida lika pois?Vittorio Jano kirjoitti:Ja kysymys pesuun liittyen: sieni vai harja ja miksi?

Niin sienellä olen kuitenkin viime aikoina naarmuttanut omaani, tuleepahan ainakin tasaisen naarmuiseksi ja puhtaaksi jos ei muuta.
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Koska menet? Kiinnostaa tuohon hintaan ehdottomasti!Pasi kirjoitti:http://www.automeikkaus.fi/ <--- noiden tuusulan pisteestä varattu tuollattis "Auton täydellinen ns. myyntikunnostus" ... joka sisältää sisä ja ulkopesut, myllytyksen ja vahauksen.... 120 €uroa ... raportointia laadusta seuraa työn jälkeen
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Varaus on tehty ens kuun puoliväliin...tmv kirjoitti:Koska menet? Kiinnostaa tuohon hintaan ehdottomasti!Pasi kirjoitti:http://www.automeikkaus.fi/ <--- noiden tuusulan pisteestä varattu tuollattis "Auton täydellinen ns. myyntikunnostus" ... joka sisältää sisä ja ulkopesut, myllytyksen ja vahauksen.... 120 €uroa ... raportointia laadusta seuraa työn jälkeen
koska nuo eivät tee ko. työtä viikonloppuisin, ja siellä oli ensimmäinen aika jolloin pääsen "livahtamaan" töistä aikaisemmin

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Siirränpä tän tänne, eli auto tuli jo aikapäiviä sitten takaisin ja jälki oli hyvää, ainakin sen mukaan mitä minä osaan katsoa. Peltikorjaukset oli suoria, puskurissa ei jälkiä, maalaukset oli onnistuneita, eli ei sävyeroja ja tasanen pinta. Myllytyksestä en osaa sanoa mitään, sillä en ole autoa vielä puhtaana nähnyt, mutta kuulemma hyvltä näytti.Epezi kirjoitti:Onnistuin kolaroimaan tuossa porukoitten autoo, perä-kärry meni linkkuun ja vinssi teki kolme "luodin reikää" takapuskuriin. Faija sitten kävi sopimassa korjauksen Nokian Autofix:iin ja seuraavat hommat tehdään
"luodinreikien korjaus puskurissa, takalokarissa olevan lommon oikaisu ja lokarin maalaus, molempien helmojen kivenhakkaama-maalaus mustalla, koko maalipinnan myllytys, käsinvahaus, aikaa varattu 3 pv."
Ja siiten hinta 350€ koko homma.
Innolla odotan lopputulosta, jos tuloskin on vielä hyvä niin huhhuh.
Eli kyllä voin suositella putiikkia, kaveri on rehti ja mukava.
Talvella kun siellä pesetin niin välillä veti kyllä hieman hutiloiden, välillä taas hyvinkin tarkasti

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
joo siis kiilotuksen jälki oli erittäin hyvä... moottorinpuhdistuksessa alumiininen pohjalevy on jäänyt kokonaan ilman huomiota ja vahan jälkiä oli näkyvissä joissain paikoissa... mutta 120€ hinnasta (joka sisälsi kiilotuksen) olen tyytyväinentmv kirjoitti: Koska menet? Kiinnostaa tuohon hintaan ehdottomasti!

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Mukava kuulla ja kiitos että muistit palata aiheeseen, taidanpa itsekin varata tuonne ajan kunhan saa nuo korjaukset pois alta. Kuinka hyvin kiillotus poisti maalipinnan naarmut?Pasi kirjoitti:joo siis kiilotuksen jälki oli erittäin hyvä... moottorinpuhdistuksessa alumiininen pohjalevy on jäänyt kokonaan ilman huomiota ja vahan jälkiä oli näkyvissä joissain paikoissa... mutta 120€ hinnasta (joka sisälsi kiilotuksen) olen tyytyväinen
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Öhömm...missäs ne tuohon hintaan laittaa vahat? Viime aikoina on mielessä liikkunut että veisi sellaiseen paikkaan, jossa homma oikeasti osataan (toivottavasti) tehdä sen sijaan että itse räpeltää jotain epämääräistä tietämättä mistään mitään.Vittorio Jano kirjoitti:Täällä landella vedetään Prestat pintaan neljällä tai kuudella kympillä. Halvempi on normaalivahaus ja kalliimpi jonkin sortin kestohomma.
Ehkä ensi tilistä sitten....

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Nyt sitten näin auton puhtaana, ja ei se kyllä mielestäni mikään kauheen hyvä ollut. Laajoilla pinnoilla esim. konepellillä huomas pyörrejälkiä sellasina kolme senttiä leveinä ja jopa 30cm pituisina pötköinä. Lisäksi löysin ainakin yhden naarmun joka on tullut fiksarilla. En tiedä millaista jälkeä myllytyksestä pitäisi jäädä, mutta tuskinpa tuollaista.Epezi kirjoitti:Myllytyksestä en osaa sanoa mitään, sillä en ole autoa vielä puhtaana nähnyt, mutta kuulemma hyvltä näytti.
Muuta moitittavaa ei sitten olekaan.