164 TS sammui kesken ajon
Valvoja: Moderators
164 TS sammui kesken ajon
Vein 164:n aamulla katsastukseen ja talviseisonnan jälkeen se pätki ja nyki hiukan tasakaasulla. Meni katsastuksesta kuitenkin kerrasta läpi ja päästötkin oli ok!!! Sen jälkeen pääsin 500 metriä konttorilta ja moottori sammui kuin katkaisijasta kääntäen. Pyörii hyvin, mutta ei lupaakaan.
Mistäs aloitetaan?
Mistäs aloitetaan?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mulla oireili myös nuo releet ja niiden johtosarja. Nykimistä se ei aiheuttanut mutta täydellisen sammumisen ja käynnistymättömyyden. Itsellä lähti sitten käyntiin releitä heiluttamalla, korjaantui lopulta vasta kun vaihdoin relepohjien liittimet ja pari hapettunutta johtoa.
Itsellä hajosi tuo jakajanpyörin, nyki ihan kauheasti pari kilometriä ja sitten lopahti kokonaan. Ei käynnistynyt enää millään.
Itsellä hajosi tuo jakajanpyörin, nyki ihan kauheasti pari kilometriä ja sitten lopahti kokonaan. Ei käynnistynyt enää millään.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Avasin jakajat ja toinen pyörijä on aivan paskana ja toisessakaan ei ole hurraamista. Tässä kuvat kansista:
http://koti.phnet.fi/liski/jakaja1.jpg
http://koti.phnet.fi/liski/jakaja2.jpg
Mainitut releet ja johdot näyttävät aika terveiltä. Hapettumia ei oikeastaan ollenkaan. Irrottelin ne ruiskuttelin mömmöjä väliin. Huomenna haen uudet pyörijät ja kannet, niin pääsee jatkamaan.
http://koti.phnet.fi/liski/jakaja1.jpg
http://koti.phnet.fi/liski/jakaja2.jpg
Mainitut releet ja johdot näyttävät aika terveiltä. Hapettumia ei oikeastaan ollenkaan. Irrottelin ne ruiskuttelin mömmöjä väliin. Huomenna haen uudet pyörijät ja kannet, niin pääsee jatkamaan.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Heitäppä uudet pyörijät ja kannet. Jokuhan teetti (jolta sitten itsekkin ostin) siihen sopivat liukulaakeritkin, koska varmasti sinullakin on se kytkimenpään jakaja väljä, jakopään jakaja on varmaan ihan kunnossa. Väljänä menee uusikin pyörrin heti rikki. Tuohon vielä johtojen mittaus niin avot....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Kuka lie ollu 
Vieläköhän noita löytys laatikkojen kätköistä.. Muutaman viikon päästä meen maalle ja voin yrittää löytää nuita liukurilaakereita.
Mutta jos teet kuvat, niin voin vaikka tehä.

Vieläköhän noita löytys laatikkojen kätköistä.. Muutaman viikon päästä meen maalle ja voin yrittää löytää nuita liukurilaakereita.
Mutta jos teet kuvat, niin voin vaikka tehä.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Toinen jakaja ei ole varmaan toiminut vuosiin ja toinenkin on pimentynyt, koska se lyö öljyn takia kenttään. Revit vaan ne pyörijät väkivalloin liimauksistaan irti ja hankit uudet, plus vaihdat moelmmat kannet. Käynti tasaantuu ja tehoakin tulee mukavasti lisää. Nuo kamppeet on ikäänkuin ajettu loppuun 

Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
No niin. Taas käy ja kukkuu! Vika oli siis jakajissa ja pyörijöissä. Vaihdoin ne ja käynti on nyt entistä tasaisempaa
Uusissa pyörijöissä oli akselitkin mukana, joten liimailuja ei tarvinnut irroittaa. Pienet välyksetkin hävisivät lähes olemattomiin uusien akseleiden ansiosta, vaikka laakeriholkit nyt varmaan enemmän kuluvatkin...
Kiitos kaikille vinkeistä! Niiden avulla vikaa ei oikeastaan tarvinnut edes etsiä!

Uusissa pyörijöissä oli akselitkin mukana, joten liimailuja ei tarvinnut irroittaa. Pienet välyksetkin hävisivät lähes olemattomiin uusien akseleiden ansiosta, vaikka laakeriholkit nyt varmaan enemmän kuluvatkin...
Kiitos kaikille vinkeistä! Niiden avulla vikaa ei oikeastaan tarvinnut edes etsiä!
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Akselit kuuluvat kauppaan mukaan, jos ostaa osan Alfan numeroinnilla. Ihan samanlaiset pyörijät löytyvät Fiatiltakin, ilman akseleita ja hurjan paljon edullisemmin. Hain joskus 75:een mallin avulla ja hyvin onnistui. Toisaalta jos välykset vähenivät uusien akseleiden myötä, niin tulipa sekin korjatuksi 

Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.