164 TS sammui kesken ajon

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
kimmoli
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 00:43
Paikkakunta: Orimattila

164 TS sammui kesken ajon

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Vein 164:n aamulla katsastukseen ja talviseisonnan jälkeen se pätki ja nyki hiukan tasakaasulla. Meni katsastuksesta kuitenkin kerrasta läpi ja päästötkin oli ok!!! Sen jälkeen pääsin 500 metriä konttorilta ja moottori sammui kuin katkaisijasta kääntäen. Pyörii hyvin, mutta ei lupaakaan.

Mistäs aloitetaan?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jakajat, varsinkin kannet ja pyörtimien kunto(että ei lyö maahan).
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Moottoritilan keskellä olevan suojamuovin alla olevat releet.
Eli kun pellin avaa niin siinä edessä keskellä.

Avatar
kimmoli
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 00:43
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Moottoritilan keskellä olevan suojamuovin alla olevat releet.
Eli kun pellin avaa niin siinä edessä keskellä.


Pystyykö noiden releiden toimivuuden jotenkin toteamaan?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kai ne pystyy jos osaa. Itselläni kun niitä vähän tökkäsee auton ollessa käynnissä niin auto sammuu, joten voit kokeilla niitä nitkutella ja laitella vähän jotain mömmöä liittimiin.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mulla oireili myös nuo releet ja niiden johtosarja. Nykimistä se ei aiheuttanut mutta täydellisen sammumisen ja käynnistymättömyyden. Itsellä lähti sitten käyntiin releitä heiluttamalla, korjaantui lopulta vasta kun vaihdoin relepohjien liittimet ja pari hapettunutta johtoa.
Itsellä hajosi tuo jakajanpyörin, nyki ihan kauheasti pari kilometriä ja sitten lopahti kokonaan. Ei käynnistynyt enää millään.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Kannattaa vaihtaa ne releet jokatapauksessa. Mulla kun hajos bensapumppu niin sieltä meni se rele särki samalla.
Kaikki releet maksoivat muistaakseni noin 20€, yhteensä.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Nyppäse jakajat pois pelistä vuorotellen ja kokeile sitten.
Toimii yhdelläkin jakajalla. Todnäkösesti laatikonpään jakaja on aivan sohlo.

No vaikka tommosta.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

kimmoli kirjoitti:Pystyykö noiden releiden toimivuuden jotenkin toteamaan?
Heiluttele releiden alapuolelta lähteviä johtoja edestakaisin, ja työnnä niitä hiukan ylöspäin.

Avatar
kimmoli
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 00:43
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Avasin jakajat ja toinen pyörijä on aivan paskana ja toisessakaan ei ole hurraamista. Tässä kuvat kansista:

http://koti.phnet.fi/liski/jakaja1.jpg
http://koti.phnet.fi/liski/jakaja2.jpg

Mainitut releet ja johdot näyttävät aika terveiltä. Hapettumia ei oikeastaan ollenkaan. Irrottelin ne ruiskuttelin mömmöjä väliin. Huomenna haen uudet pyörijät ja kannet, niin pääsee jatkamaan.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Heitäppä uudet pyörijät ja kannet. Jokuhan teetti (jolta sitten itsekkin ostin) siihen sopivat liukulaakeritkin, koska varmasti sinullakin on se kytkimenpään jakaja väljä, jakopään jakaja on varmaan ihan kunnossa. Väljänä menee uusikin pyörrin heti rikki. Tuohon vielä johtojen mittaus niin avot....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Kuka lie ollu :mrgreen:

Vieläköhän noita löytys laatikkojen kätköistä.. Muutaman viikon päästä meen maalle ja voin yrittää löytää nuita liukurilaakereita.
Mutta jos teet kuvat, niin voin vaikka tehä.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Toinen jakaja ei ole varmaan toiminut vuosiin ja toinenkin on pimentynyt, koska se lyö öljyn takia kenttään. Revit vaan ne pyörijät väkivalloin liimauksistaan irti ja hankit uudet, plus vaihdat moelmmat kannet. Käynti tasaantuu ja tehoakin tulee mukavasti lisää. Nuo kamppeet on ikäänkuin ajettu loppuun :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Aika hurjaa jälkeä :-D Se on aina kiva kun löytyy vika ja pääsee korjaamaan.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Varsinkin kun vika on edullinen korjata ja sen aiheuttamat parannukset ovat dramaattisia :P
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
kimmoli
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 00:43
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

No niin. Taas käy ja kukkuu! Vika oli siis jakajissa ja pyörijöissä. Vaihdoin ne ja käynti on nyt entistä tasaisempaa :)

Uusissa pyörijöissä oli akselitkin mukana, joten liimailuja ei tarvinnut irroittaa. Pienet välyksetkin hävisivät lähes olemattomiin uusien akseleiden ansiosta, vaikka laakeriholkit nyt varmaan enemmän kuluvatkin...

Kiitos kaikille vinkeistä! Niiden avulla vikaa ei oikeastaan tarvinnut edes etsiä!

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Akselit kuuluvat kauppaan mukaan, jos ostaa osan Alfan numeroinnilla. Ihan samanlaiset pyörijät löytyvät Fiatiltakin, ilman akseleita ja hurjan paljon edullisemmin. Hain joskus 75:een mallin avulla ja hyvin onnistui. Toisaalta jos välykset vähenivät uusien akseleiden myötä, niin tulipa sekin korjatuksi :)
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Vastaa Viestiin