156:sen etupyörän laakerin vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 385
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

156:sen etupyörän laakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Nyt JYRISEE ja KOVAA. Luultavasti etupyörän laakeri on vaihtovalmis. Onko kukaan vaihtanut itse ja onko vaikea homma?

Tarvikkeena saa laakeria asennuspukkineen (noin 100€) ja kertoivat tarvikekaupasta, että löytyy myös valmis napa laakereineen (noin 150€). Onko kellään kokemusta itse tehdystä vaihtotyöstä?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tossa on jotakin vinkkiä asiaan liittyen.

Avatar
pesti
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Marras 2005, 12:37
Paikkakunta: Joensuun nukkumalähiö

Viesti Kirjoittaja pesti »

Katoppa myös jarrupalat ja levyt. Minulla samankaltainen oire ja syynä olivat loppunajetut palat ja kiero jarrulevy. Aiheutunut ääni viittasi minusta mieluummin laakerin, mutta ei ollutkaan.

Jos laakeri menee vaihtoon, niin ota abs-anturi liitoksestaan moottoritilan puolelta irti. Toimii varmemmin jatkossakin...

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 385
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Niin miten sen nyt sitten tekis, kun Järvenpään Carpojat vaihtais sen laakerin 80€ (työ). Että viitsiikö siihen rahaan alkaa itse äheltämään.

Tietysti taas oppis autosta jotakin uutta. Autoon on muuten vaihdettu levyt ja jarrupalat viime syksynä kun oli tärinää ja vaikka mitä (ajettu silloin noin 70 tkm). Mutta onneksi oli takuu.

XXL
Viestit: 149
Liittynyt: 09 Loka 2003, 01:51
Car(s): 3x156 V6
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja XXL »

Kyllä mä ainakin oman kokemuksen perusteella veisin tolla hinnalla liikkeeseen vaihdettavaks. Oli se sen verran työläs ainakin mulla, huonoilla työkaluilla tietysti.. :evil:

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Juu ihan kohtuuhinta vaihdosta. Ite kun vaihdoin viimesyksynä niin alkoi 50x100 palkista tehty pukki antaa periksi 3t pullotunkilla painoi laakeria irti navasta.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 385
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

No nyt on aika varattu Järvenpään Carpojille ja meikäläisen suunta on kohta kohti laakerikauppaa (ujellus tulee vasemmasta etulaakerista). Jotta sillai.

Vastaa Viestiin