Alfettan madallus ja hieman muutakin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
risto2
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 22:04

Alfettan madallus ja hieman muutakin

Viesti Kirjoittaja risto2 »

Ostin juuri -83 Alfettan ja toistaiseksi ostos vaikuttaa yllättävän hyvältä; ruostetta ei ole kuin minimaalisesti parissa kohtaa ja Alfetassa tämä on kyllä saavutus..tekniikkakin vaikuttaa toimivalta 250km ajon perusteella. Ajattelin korjata pikkuviat, ehostaa autoa mm.uudella alkuperäisvärisellä maalipinnalla sekä laittaa alustaa uuteen uskoon. Näin ainakin alkuun ;)

Tarkoitus siis olisi madaltaa Alfettaa hieman "traktorimaisesta" perusolemuksesta johtuen :) Taakse tilasin ebayltä 40mm madaltavat cobran jouset. Etupäätäkin pitänee hieman mallailla sitten ja kysyisinkin neuvoa viisaammilta kuinka tuo tapahtuu?

Toinen asia työn alla on lämppärin moottori. Autossa on ollut ilmastointi eli vaikuttanee moottorin malliin? Voisivatko viisaammat kertoa mistä malleista kotoisin oleva puhallin sopisi tuohon tai mikä merkki/malli kyseessä?

Kiitokset etukäteen avusta!

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Madallu tehdään niin että vääntösauva irroitetaan. Sitten sitä käännetään molemmista päistä yhtä monta pykälää. Yhden spoorin kierto taisi olla pari milliä korkeutta.

Kun madallat sen optisesti hyvään korkeuteen niin tilaa samalla pakosarjoja koska niitä kuluu. Jäykemmät etujouset ovat suositeltavia. Esim GTV6. Taisipa myyntiosastoltakin löytyä.

risto2
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 22:04

Viesti Kirjoittaja risto2 »

Kiitokset vinkeistä! Näillä pääsee jo alkuun.

Vielä kysyisin lämppärin moottorista eli käykö esim. 75 puhallin Alfettaan ja löytyisikö Alfettan varaosanumeroa joltakulta ko. laitteelle?

Lieneekö eroa ilmastoidun version ja "tavallisen" version moottorin välillä jos ilmastointi poistettu käytöstä muutenkin?

Vastaa Viestiin