vilperi kirjoitti:Vielä joku auttaisi vielä paremmin, jos lykkään 16 venttiilisen konepellin alle, niin mitä autosta pitää muuttaa ,että saan sen katsastettua.
Jarrut & alusta pitäisi muuttaa vastaamaan tehokkaampaa. Motonetistä pääteltynä 16V mallissa erilaiset jouset & iskarit.
ATE:n loistava web catalog ilmoittaa jarrut samoiksi 1.7 ja 16V malleissa
lykkäät vaan sen motin paikalleen ja katsastamaan...
itellä on ollu molemmat mallit ja tosiaan 8v vehkeessä ei ollu jäähdytettyjä levyjä... muuten ei pitäis merkittäviä eroja olla! 16venasessa tais olla konehuoneessa jotain lisätukia!
minun muistin mukaan tarvii muuttaa vain etujarrut jäähdytetyiks ja levyjarrut taakse.. ja jos auto ei alunperin ole ruisku ja tuleva motti on ruiskulla varustettu niin joutuu laatikkoon rälläköimään pienen loven että kone siihen istuu... jousissa ja muissa osissa on niin pieniä eroja ettei katsastus mies niistä mitään sano/ymmärrä.. jos haluaa lisää tarkkoja tietoja minulle voi soittaa iltaisin ja kysyä mitä vaan niin vertaan noita 8v ja 16v malleja tarkemmin koska molemmat tuossa pihassa seisoo.
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!