Hämmästyttävät sähköviat (valot)
Valvoja: Moderators
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Hämmästyttävät sähköviat (valot)
Ei taida olla päivää, milloin en olisi hämmästynyt. Useimmiten se johtuu Alfa Romeo 156:n "mielialasta". Pari päivää on ollut aika sateista, mikä nähtävästi on vaikuttanut myös italiaanon sähköpuoleen.
Tänään suht. usein kun käynnistin auton, syttyi takasumuvalo. Siis nappia en ollut painanut missään vaiheessa, mutta autoa käynnistettäessä valo vaan syttyi. No, vikahan eliminoituu nappia painamalla.
Toinen vika olikin sitten jo paljon pelottavampi. Nimittäin muutamaan otteeseen ajovalot "pätkivät". Huomasin tämän illalla pimeässä ajettaessa. Varsinkin kun käynnistin moottorin ja valot syttyivät, saattoivat ne yhtäkkiä simahtaa 0,5 sekunniksi ja syttyä uudelleen. Sama tapahtui pari kertaa valoissa kun pistin vilkun päälle.
No, ei tämä vielä haittaa, mutta ajatelkaapa tilannetta, että ajelee vaikka pimeällä tiellä jossain korvessa jumalan selän takana ja yhtäkkiä valot simahtavat täysin.
Vien auton parin päivän päästä taas huoltoon ihmeteltäväksi. Toivottavasti paikallistavat vian.
Onko muille sattunut mitään vastaavaa?
Täytyy kohta varustaa auton hansikaslokero seuraavilla varusteilla, ellei näitä pieniä, mutta ärsyttäviä vikoja saada pikkuhiljaa kitkettyä pois:
1. Linja-autojen aikataulut
2. Hinauspalveluiden numerot (no, autoliiton tiepalvelunumero löytyy jo)
sekä kaikkein tärkeimpänä:
3. kirja: "miten säilyttää hermoni"
No, kaiken kestää kun muistaa millaista ajonautintoa Alfa tarjoaa silloin, kun/jos se sattuu olemaan kunnossa.
Korjautuisikohan vika ihan vaan ajamalla...
Tänään suht. usein kun käynnistin auton, syttyi takasumuvalo. Siis nappia en ollut painanut missään vaiheessa, mutta autoa käynnistettäessä valo vaan syttyi. No, vikahan eliminoituu nappia painamalla.
Toinen vika olikin sitten jo paljon pelottavampi. Nimittäin muutamaan otteeseen ajovalot "pätkivät". Huomasin tämän illalla pimeässä ajettaessa. Varsinkin kun käynnistin moottorin ja valot syttyivät, saattoivat ne yhtäkkiä simahtaa 0,5 sekunniksi ja syttyä uudelleen. Sama tapahtui pari kertaa valoissa kun pistin vilkun päälle.
No, ei tämä vielä haittaa, mutta ajatelkaapa tilannetta, että ajelee vaikka pimeällä tiellä jossain korvessa jumalan selän takana ja yhtäkkiä valot simahtavat täysin.
Vien auton parin päivän päästä taas huoltoon ihmeteltäväksi. Toivottavasti paikallistavat vian.
Onko muille sattunut mitään vastaavaa?
Täytyy kohta varustaa auton hansikaslokero seuraavilla varusteilla, ellei näitä pieniä, mutta ärsyttäviä vikoja saada pikkuhiljaa kitkettyä pois:
1. Linja-autojen aikataulut
2. Hinauspalveluiden numerot (no, autoliiton tiepalvelunumero löytyy jo)
sekä kaikkein tärkeimpänä:
3. kirja: "miten säilyttää hermoni"
No, kaiken kestää kun muistaa millaista ajonautintoa Alfa tarjoaa silloin, kun/jos se sattuu olemaan kunnossa.
Korjautuisikohan vika ihan vaan ajamalla...
Ammattina autokauppa
Re: Hämmästyttävät sähköviat (valot)
Eikun kovaa ajoa vaan! Moottori kuumaksi niin liiat kosteudet haihtuvat sähköliitoksistakinniki kirjoitti:
Korjautuisikohan vika ihan vaan ajamalla...
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Sitkeesti
Olisko noi sumarit voinu vahingossa mennä päälle käsijarrua löysätessä ?
Mutta vie sitkeesti vaan takaisin A-autoon !. Mulla on vähän, tai nojoo pirun huonoja kokemuksia kyseisestä paikasta. Paikallistivat vikaa about viitisen viikkoa meikäläisen autossa (myös sähkövika) Toisaalta noi taitaa ollakkin aika v-mäisiä paikallistaa ? Loppujenlopuksi yks hapettunut liitin vaihdettiin ja sitten toimi taas. Älä luovuta
Mutta vie sitkeesti vaan takaisin A-autoon !. Mulla on vähän, tai nojoo pirun huonoja kokemuksia kyseisestä paikasta. Paikallistivat vikaa about viitisen viikkoa meikäläisen autossa (myös sähkövika) Toisaalta noi taitaa ollakkin aika v-mäisiä paikallistaa ? Loppujenlopuksi yks hapettunut liitin vaihdettiin ja sitten toimi taas. Älä luovuta
Auttaisko noissa sumareissa pieni päälle/pois päälle/pois leikki?
Huomasin, että omassa niitä sai muutaman kerran painella ennenkuin suostuivat menemään päälle. Koskaan niitä ei varmaan oltu käytetty, joten jotkut liitokset on varmaan päässyt vähän hapettumaan.
Jos toi auto vielä seisoi kauan liikkeessä niin sekin osaltaan puoltaa tuota hapettumisilmiötä. Ajovalot kyllä täytyy toimia! Syksy tekee tuloaan ja jos ei voi olla varma, että valot toimivat niin mulla ainakin jäis auto kotiin.
Huomasin, että omassa niitä sai muutaman kerran painella ennenkuin suostuivat menemään päälle. Koskaan niitä ei varmaan oltu käytetty, joten jotkut liitokset on varmaan päässyt vähän hapettumaan.
Jos toi auto vielä seisoi kauan liikkeessä niin sekin osaltaan puoltaa tuota hapettumisilmiötä. Ajovalot kyllä täytyy toimia! Syksy tekee tuloaan ja jos ei voi olla varma, että valot toimivat niin mulla ainakin jäis auto kotiin.
Ei enää Alfaa... eipä
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
No siis "vahingossa" en ole nappia painanut. Varsinkin, kun vika on ilmestynyt nyt jo noin tusina kertaa, viimeksi n. 20 minuuttia sitten kun käynnistin auton viimeksi.
Nyt meni äskettäin vielä keskuslukituskin
Se korjaantui ihan seuraavalla tavalla:
1. lukko auki
2. moottori käyntiin
3. moottori sammutetaan
4. lukot suljetaan
Keskuslukitus alkoi siis toimimaan vasta kun moottori oli kerran käynnistetty.
Mitä vielä odotettavissa? Kohta varmaan mittarivalotkin vilkkuvat vilkkujen tahdissa.
Nyt meni äskettäin vielä keskuslukituskin
Se korjaantui ihan seuraavalla tavalla:
1. lukko auki
2. moottori käyntiin
3. moottori sammutetaan
4. lukot suljetaan
Keskuslukitus alkoi siis toimimaan vasta kun moottori oli kerran käynnistetty.
Mitä vielä odotettavissa? Kohta varmaan mittarivalotkin vilkkuvat vilkkujen tahdissa.
Ammattina autokauppa
Se nyt on sama onko kosteeta vai ei, täytyy ne pelittää kosteallakin. Auto takasin liikkeeseen ja neuvottelua vaan kehiin!niki kirjoitti:No ihmeellistä on se, että nämä ongelmat ilmenivät vasta nyt kun satoi pari päivää ja muutenkin on ollut kosteaa. Kuivalla säällä ei ole ollut ongelmia (vai onko sattumaa).
Ei enää Alfaa... eipä
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Tarkista maadoitukset!!!
Mittaa resistanssi akun miinus navan ja rungon väliltä. Mulla oli ongelmia
poppivehkeiden kanssa ja kas kummaa kun putsasi akun navat sekä liitoksen josta maajohto menee runkoon ni jo vain alko heavy soimaan sulosasti korvaan "nam".
Fiat Bravdassa mulla oli samanlaisia ongelmia valojen kanssa. Siinä oli takavalojen polttimot sen verran hapettuneita että kun painoi jarrua vilkun ollessa päällä koko mittaritaulu vilkutti mulle.
Vika korjaantui valojen kosketuspintojen mekaanisella putsaamisella (viila, dremel tai muu vastaava) sekä pullolla crc:tä
Toisaalta sulla voi olla valoautomatiikan rele rikki.
Jos auto on seissyt useamman kuukauden liikkeessä niin voin taata että sähkövikoja ilmaantuu aikapaljon, mutta sitten kun kaikki kontaktipinnat on putsattu ja öljytty ni sitten ei taas tartte miettii pitkään aikaan.
Mittaa resistanssi akun miinus navan ja rungon väliltä. Mulla oli ongelmia
poppivehkeiden kanssa ja kas kummaa kun putsasi akun navat sekä liitoksen josta maajohto menee runkoon ni jo vain alko heavy soimaan sulosasti korvaan "nam".
Fiat Bravdassa mulla oli samanlaisia ongelmia valojen kanssa. Siinä oli takavalojen polttimot sen verran hapettuneita että kun painoi jarrua vilkun ollessa päällä koko mittaritaulu vilkutti mulle.
Vika korjaantui valojen kosketuspintojen mekaanisella putsaamisella (viila, dremel tai muu vastaava) sekä pullolla crc:tä
Toisaalta sulla voi olla valoautomatiikan rele rikki.
Jos auto on seissyt useamman kuukauden liikkeessä niin voin taata että sähkövikoja ilmaantuu aikapaljon, mutta sitten kun kaikki kontaktipinnat on putsattu ja öljytty ni sitten ei taas tartte miettii pitkään aikaan.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Ongelmat vaan pahenivat. Kun valot ei enää palanut kuin satunnaisesti ja sammuivat pilkkopimeässä kesken ajon n. 2 sekunniksi eikä sumuvalo-ongelmatkaan häipyneet itsestään, vein auton takaisin Airiston Autoon huoltoon jossa porukka vain pyörittelivät päitä ja päätti kiikuttaa auton Deltaan "osaavempiin käsiin" laitettavaksi.
Noin pari tuntia myöhemmin auto oli valmis. Vika oli pieni, mutta harmillinen. Joku yksittäinen liitin oli kuulemma hapettunut.
Nyt auto toimii onneksi kuin unelma!
Noin pari tuntia myöhemmin auto oli valmis. Vika oli pieni, mutta harmillinen. Joku yksittäinen liitin oli kuulemma hapettunut.
Nyt auto toimii onneksi kuin unelma!
Ammattina autokauppa
Noniin nyt ei muuta kuin kovaa ajoa.. tosin kelit rupee olemaan aika hanuristaniki kirjoitti:Ongelmat vaan pahenivat. Kun valot ei enää palanut kuin satunnaisesti ja sammuivat pilkkopimeässä kesken ajon n. 2 sekunniksi eikä sumuvalo-ongelmatkaan häipyneet itsestään, vein auton takaisin Airiston Autoon huoltoon jossa porukka vain pyörittelivät päitä ja päätti kiikuttaa auton Deltaan "osaavempiin käsiin" laitettavaksi.
Noin pari tuntia myöhemmin auto oli valmis. Vika oli pieni, mutta harmillinen. Joku yksittäinen liitin oli kuulemma hapettunut.
Nyt auto toimii onneksi kuin unelma!
Ei enää Alfaa... eipä
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
156 Valoissa vikaa
Morjens
Ihme juttu kun vm 2000 156:ssa ei pala oikean puolen lähivalot eikä parkit.
Sulake on OK ja Polttimot ehjät,
Pitkät toimivat OK ja lisävalot OK.
Mikähän mahtaa olla, kokemuksia?
Aikaisemmin oli sellaisia tunneoikkuja että tänäänpäs valot ei toimi ja
hetken päästä taas alkoi toimimaan.. mutta nyt sitten tämä..
Jos kysymyksessa on joku yksittäinen liitin niin mistähän mahdollisesti lähtis etsimään...
En viitis viedä korjaamolle vielä..
Ihme juttu kun vm 2000 156:ssa ei pala oikean puolen lähivalot eikä parkit.
Sulake on OK ja Polttimot ehjät,
Pitkät toimivat OK ja lisävalot OK.
Mikähän mahtaa olla, kokemuksia?
Aikaisemmin oli sellaisia tunneoikkuja että tänäänpäs valot ei toimi ja
hetken päästä taas alkoi toimimaan.. mutta nyt sitten tämä..
Jos kysymyksessa on joku yksittäinen liitin niin mistähän mahdollisesti lähtis etsimään...
En viitis viedä korjaamolle vielä..
Re: 156 Valoissa vikaa
mitkä lisävalot?jalev kirjoitti:Morjens
Ihme juttu kun vm 2000 156:ssa ei pala oikean puolen lähivalot eikä parkit.
Sulake on OK ja Polttimot ehjät,
Pitkät toimivat OK ja lisävalot OK.
.
Samantapasta ongelmaa mulla on ollu, kun alfa seiso
2 viikkoa kasarmin pihassa.
Akku oli jostain kumman syystä mennyt tyhjiin..
Lasinpyyhkijät ovat kokoajan päällä..
Kun alfa piti sammuttaa niin eihän prkl sammunnut
vaikka otti virta-avaimen pois
sitten kun laitoin pakin päälle niin sammui
Onko muilla 155:sen omistajilla ollut jotai samanlaista?
2 viikkoa kasarmin pihassa.
Akku oli jostain kumman syystä mennyt tyhjiin..
Lasinpyyhkijät ovat kokoajan päällä..
Kun alfa piti sammuttaa niin eihän prkl sammunnut
vaikka otti virta-avaimen pois
sitten kun laitoin pakin päälle niin sammui
Onko muilla 155:sen omistajilla ollut jotai samanlaista?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Silloin kun Volvon T5-R tuli niin jossain automaateissa jäi kaasu pohjaan. Kyllä siinäkin voi hieman tulla kylmähiki otsaan.. 240 heppaa ei ole niin vähän vaikka auto onkin isoSavo kirjoitti:Kaverin Ford Fusionista petti myös sähkövimpain - kaasupoljin. Osaa olla kiusallinen vika huonoon aikaan sattuessa.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
oma 156nen oli kohtuu uusi 3 vuotta sitten. Kiihdytin mottoritien rampissa kolmosella kaasu pohjassa - kaasuhan jäi pohjaan. Samalla Minin perä alkoi lähestyä uhkaavasti kovaa tahtia enkä ollut vielä moottoritiellä. Tajusin kuitenkin vasemmalla kädellä yrittää vetää mattoa samaanaikaan taaksepäin ja samalla kaasu heltisi ja ehdin jarruttaa ennen Miniä.
Meinas huokasutta ajälkeenpäin -Alfan sisäänajo OLI lähellä - nopeusero oli varmaan jotain 50 km/h - vliin ei jäänyt paljoa. Jos ois ollu tehokkaampi auto niin ois rytissyt.
Meinas huokasutta ajälkeenpäin -Alfan sisäänajo OLI lähellä - nopeusero oli varmaan jotain 50 km/h - vliin ei jäänyt paljoa. Jos ois ollu tehokkaampi auto niin ois rytissyt.
MP
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kuulostaa tutulta, itsellä on käynyt moneen kertaan samalla lailla. Ekaan kertaan tapahtui ohituksessa, pelästyin kyllä saatanasti, kun en heti arvannut, että matossa on vika.MP kirjoitti:oma 156nen oli kohtuu uusi 3 vuotta sitten. Kiihdytin mottoritien rampissa kolmosella kaasu pohjassa - kaasuhan jäi pohjaan. Samalla Minin perä alkoi lähestyä uhkaavasti kovaa tahtia enkä ollut vielä moottoritiellä. Tajusin kuitenkin vasemmalla kädellä yrittää vetää mattoa samaanaikaan taaksepäin ja samalla kaasu heltisi ja ehdin jarruttaa ennen Miniä.
- Chubster
- Administrator
- Viestit: 12345862
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 17:52
- Car(s): F31 330dx ms
- Paikkakunta: Espoo
Ajettiin joskus kaverin kanssa volvo v70:illä niin oli aika vähän bensaa joten se nyt huvikseen sammutti moottorin ku tuli mäki, meni muistaakseni rattilukko päälle onneksi se sai väännettyy sitä avainta muuten volvo ois ollu vähänjarski kirjoitti:ei virtalukko mee päälle jos ei avainta ota pois... tai sit on kyllä vikaa
joka auto mikä mulla on ollu lyö lukon vasta silloon päälle ku ottaa avaimen pois...ihmeellistäChubster kirjoitti:Ajettiin joskus kaverin kanssa volvo v70:illä niin oli aika vähän bensaa joten se nyt huvikseen sammutti moottorin ku tuli mäki, meni muistaakseni rattilukko päälle onneksi se sai väännettyy sitä avainta muuten volvo ois ollu vähänjarski kirjoitti:ei virtalukko mee päälle jos ei avainta ota pois... tai sit on kyllä vikaa