alfa 90 2.0 i EI KÄYNNISTY
Valvoja: Moderators
alfa 90 2.0 i EI KÄYNNISTY
Nyt sitten alfani teki tenät, ei lähde käyntiin vetämälläkään enää.
Startatessa pyörittää ihan hyvin, mutta ei paljon muuta sitten tapahdu(kuski lämpenee !!)
Kaksi päivää meni hienosti, ei mitään ongelmia startata autoa käyntiin.
Eilen sitten teki nuo tepposet.
Onko mitään hajua mikä voisi olla vikana...bensansyöttö/kipinän puute ?
Miten lähteä ratkomaan tätä mukavaa pulmaa ?
Startatessa pyörittää ihan hyvin, mutta ei paljon muuta sitten tapahdu(kuski lämpenee !!)
Kaksi päivää meni hienosti, ei mitään ongelmia startata autoa käyntiin.
Eilen sitten teki nuo tepposet.
Onko mitään hajua mikä voisi olla vikana...bensansyöttö/kipinän puute ?
Miten lähteä ratkomaan tätä mukavaa pulmaa ?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tarkoittanee ilmeisesti bensapumpun relettä, tämä löytyy muistaakseni rintapellistä repsikan puolelta ainakin kutosesta jossa ruisku on tosin L-jetronic, on sellainen musta boschin kaksoisrele johon tulee kaksi relesokkelia(liitintä) kiinni, 2L motronic versiossa releen sijainti voi toki olla jokin muu..
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
no näyttää todellakin ettei tuo bensapumpun rele toimi / kontaktihäiriö.
Mikä on tuollaisen koodi, kun ei osaa varaosaliike muuten katsoa että onko heillä vaiko eikö...puhui myös jostain napaisuuksista ja jne.
Olen "vähän" niinkuin autonkorjausten suhteen dummy !!! :o
Onko kirjaa, alfankäsittelyä for dummies ?
Mikä on tuollaisen koodi, kun ei osaa varaosaliike muuten katsoa että onko heillä vaiko eikö...puhui myös jostain napaisuuksista ja jne.
Olen "vähän" niinkuin autonkorjausten suhteen dummy !!! :o
Onko kirjaa, alfankäsittelyä for dummies ?
rele löytyy alppilan autosta, ja hintakin vaatimattomasti vain 75 egee
(445mk) !!!!. Mutta ajattelin kyllä vähän "huoltaa" vanhaa relettä ja tsekkailla liitoksia, ennenkuin nostetaan auton arvoa...taas.
Onko kellään tästä alfamallista sähköpiirrustuksia josta näkisi kaikkien releiden sijainnit ? Hollantilaismiehen nettiversio alfa 90 piirrustuksista on hieman vajavainen.
(445mk) !!!!. Mutta ajattelin kyllä vähän "huoltaa" vanhaa relettä ja tsekkailla liitoksia, ennenkuin nostetaan auton arvoa...taas.
Onko kellään tästä alfamallista sähköpiirrustuksia josta näkisi kaikkien releiden sijainnit ? Hollantilaismiehen nettiversio alfa 90 piirrustuksista on hieman vajavainen.
Otetaas sen verta takasin että toi nro onkin 2.5 koneisen ysikymppisen rele... 2.0:ssa näyttäis olevan samoja rojuja kun vaikka 75 ts:ssäneliapila kirjoitti:Releen metäsästäminen jatkuu, deltalla sitä ei ole.
Kaveri kertoi että on ns. ruisku/tuplarele !!! Ja fiat/alfa koodi on 6052 3390.
Onko tiedossa paikkoja mistä voisi metsästää ?
T. Deltan myyjä

---tähän jotain tekstiä---
Eli onko korjattua koodia tiedossa, malli siis alfa 90 2.0 i ?mavaan kirjoitti:Otetaas sen verta takasin että toi nro onkin 2.5 koneisen ysikymppisen rele... 2.0:ssa näyttäis olevan samoja rojuja kun vaikka 75 ts:ssäneliapila kirjoitti:Releen metäsästäminen jatkuu, deltalla sitä ei ole.
Kaveri kertoi että on ns. ruisku/tuplarele !!! Ja fiat/alfa koodi on 6052 3390.
Onko tiedossa paikkoja mistä voisi metsästää ?
T. Deltan myyjä
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Jos pystyt pitämään mallia mukana, niin käy vertailemassa tuolla:
http://www.kl-varaosat.fi/
Juu, vääränmerkkisiä ovat, mutta jonkun sortin tuplarele löytyy esim. -83-87 BMW 518i:stä. Tuskinpa Bosch on tuollaisia tehnyt jokaista omaansa eri automalleihin...
Motonetillakin on noihin puimureihin noita releitä, esim. 48-8203 tai 48-2384.
http://www.kl-varaosat.fi/
Juu, vääränmerkkisiä ovat, mutta jonkun sortin tuplarele löytyy esim. -83-87 BMW 518i:stä. Tuskinpa Bosch on tuollaisia tehnyt jokaista omaansa eri automalleihin...
Motonetillakin on noihin puimureihin noita releitä, esim. 48-8203 tai 48-2384.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
löytyvät imusarjan yläpuolelta repsikan puolelta moottoria, sojottavat hieman alaviistoon ja noitahan luonnollisesti nelja identtistä kappaletta eli yksi/sylinteri ja jokaiseen tulee oma samanlainen pistoke kiinni joissa metallinen lukitus renkula, noista on saattanut ehkä lukitus pettää tai pistoke on halki jolloin jää löysälle eikä saa luonnollisesti kunnon kontaktia..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Boschin hilppeitä myyvistä autosähköliikkeistä niitä "saa". Tuppaavat vanhemmiten haurastumaan kuumassa konehuoneessa ja hajoavat sitten käsiin kun niitä yrittää irrottaa.Midi kirjoitti:Mistäköhän noita liittimiä vois saada ja onko paha homma vaihtaa
Vaihtaminen ei ole paha homma kunhan omistaa _kunnolliset_ abikopihdit, en lähtisi yrittämään millään Anttilan alekorin säilykepurkkimetallitongeilla.
- Epäkelpokeräilijä -
Jeps niinhän ne tekee, että haurastuu. Toinen oli jo ostaessa hajalla ja toisen hajotin nyt site kun purin kaiken irti kannesta.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Boschin hilppeitä myyvistä autosähköliikkeistä niitä "saa". Tuppaavat vanhemmiten haurastumaan kuumassa konehuoneessa ja hajoavat sitten käsiin kun niitä yrittää irrottaa.Midi kirjoitti:Mistäköhän noita liittimiä vois saada ja onko paha homma vaihtaa
Vaihtaminen ei ole paha homma kunhan omistaa _kunnolliset_ abikopihdit, en lähtisi yrittämään millään Anttilan alekorin säilykepurkkimetallitongeilla.
Että ilman kolvia onnistuu, pitääpä huomenissa käydä kyselemässä. Kiitos

Joona Karimaa
____________
____________