
Eli Delta myöntää uusille alfoille viiden vuoden takuun

Klick
Valvoja: Moderators
Kieltämättä tuokin on käynyt mielessä. Painajaisissani corollat vaihtuvat Alfaan ja isännät ajavat tuulipuvussa ja paskaisissa nokialaisissa Alfat riviin paikallisen S-marketin pihaan. Siinä vaiheessa alle on jo vaihdettu 15-tuuman vanteet ja kaposemmat renkaat, koska ne alku peräiset 205/55/16 renkaat ovat kauhean kalliit vesisukset. Ja vielä epämukavat kun käy halkoja rannasta..pesti kirjoitti:Toivottavasti kukaan nyt ei pelkän takuun takia Alfaa osta.
Niinpä.alfista kirjoitti:Toisaalta tuosta takuusta joutuu maksamaan Deltan huoltohinnaston mukaisia hintoja koska maahantuojan oma takuu edellyttää huollattamista Deltalla.
Asia on periaattessa selkeä, mutta on sillä kaksi puolta.Pablo Honey kirjoitti:Mitähän kuluttajansuoja sanoo tilanteessa, jossa asiakas vie auton määräaikaishuoltoon, jonka ohjelmaan kuuluu vaikkapa tietyt tarkistukset ja litkujen vaihdot. Autoa hakiessa asiakkaalle kuitenkin ilmoitetaan, että vaihdettiin etujarrulevyt ja palat kun olivat loppu. Maksaa 1000e.
Hommaahan ei tilattu, mutta tällaista kuitenkin ilmeisesti tehdään?
Kulutusosat ei kuulu takuun piiriin yleensä kellään - kyllä se varmasti lukee jossain sillä pienemmällä printillä , jota kukaan ei jaksa lukea läpi ennen kuin tarvii...Mutta mihin kategoriaan lasketaan, esim kuluneet jarrulevyt, kasijarruvaijeri tai vaikka puhki ruotunut pakoputki...
Eli se pieni präntti , huolloissahan vaihtavat ohjelman mukaan tulpat, jarrupalat, suotimet jne ja nehän on maksettava eikös juu...Mutta mikä määritellään kulutusosaksi? Kyllähän melkein jokainen osa jossain määrin kuluu, mutta onko esmes tukivarsien tarkoitus kestää koko auton iän vai ovatko ne "kulutusosia"?