Vaihdelaatikko sanoi sopimuksensa irti...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Vaihdelaatikko sanoi sopimuksensa irti...

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

edellispäivänä kuului todella suuri räsähdys ja kolinaa sen jälkeen ja vaihteet eivät enää menneet paikoilleen kesken ajon, ja öljy haisi voimakkaasti kun pysäytin auton.
nostin etupään tunkilla ilmaan ja pyörittelin etu rengasta vaihdevapaalla suurta kolinaa kuului, ajattelin että se saattaisi olla myöskin vetari, sitten tilasin hinausauton hinaamaan auton lähimpään huoltoon, eli turun DA katsottavaksi.

tänään DA:sta soitettiin ja kerrottiin että vaihdelaatikko on mennyt rikki, ja uutta vastaava (tehdas korjattu) italiasta tilattuna maksaa n.1500e ja asennukset n. 800e :crazyeyes:

nyt ihmettelen että miten toi voi noin yht äkkiä mennä hajalle ? kun mitään oireita ei ennen ollut ja vaihteisto öljytkin vaihdettu 6tkm sitte...

oliskos mitään halvempaa vaihtoehtoa korjata tuota vaihteistoa, varaosa hauissa ei ollut kutos koneelle lootia, ja onko tuo uutta vastaava kuin uusi jos korjautan deltassa, ehdotuksia ?

niin ja auto on 156 2.5 v6-98 103 tkm
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

http://www.ps-schulze.com/
tuolta löytyy uusi hintaan 1235€

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Käytettynä saa kyllä helskutin paljon halvemmalla, pistin kyselyä yhdelle Ruotsiin jolla ajettu 70tkm, katsotaan mitä sanovat.

Asennuksenkin saa varmaan jossain muualla tehtyä "vähän" halvemmalla..

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Veikkaan että löytyy puolet halvemmallakin vaihdon tekevä lafka.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ruotsalaisten käsitys käytetyn vaihdelaatikon hinnasta oli vähän turhan korkea, luokkaa 1200e toimitettuna Suomeen :shock:

Itse ostin omaani 300 eurolla +rahti vajaa vuosi sitten briteistä.

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Hehe. Todellinen Markan Talo tämä PS Schulze. Tuunattu 164:n kone jollain seitsemällä kiloeurolla. Helsvatan kalliit 40 heppaa 15 vuotta vanhaan autoon. 24 voltin versiosta vielä tonni lisää. Kyllä saksalainen euro on halpa. Alkaa turboprojekti tuntumaan halvalta.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mahtaako olla vaikeaa vaihtaa itse ? onko kukaan tehnyt kyseistä projektia omin keinoin ?
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Jii
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 11:48
Car(s): 957CS,Ex. 159,166,156,75,33
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Jii »

Onnistuu itse vaihtaen, työtä on aika lailla kun joutuu purkamaan melkein koko keulan (puskurin, valot lukkopellin, kuskin puolen sisälokarin ym.). Itse tein korjaus CD:n ohjeiden mukaan, aika meni kahdelta kaverilta yhden viikon illat (rauhallisesti ja ohjeet kahteen kertaan lukien). Albumissa kuva puretusta keulasta.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Jii kirjoitti:Onnistuu itse vaihtaen, työtä on aika lailla kun joutuu purkamaan melkein koko keulan (puskurin, valot lukkopellin, kuskin puolen sisälokarin ym.). Itse tein korjaus CD:n ohjeiden mukaan, aika meni kahdelta kaverilta yhden viikon illat (rauhallisesti ja ohjeet kahteen kertaan lukien). Albumissa kuva puretusta keulasta.
Ryhtyisitkö puuhaan ilman tuota kuvassa näkyvää nosturia. Eli onnistuisiko jos auto on pukkien päällä hallissa niin että auton alle mahtuu hyvin, mutta makuuasennossa? Pitikö apurunkoa tiputtaa?

Avatar
Jii
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 11:48
Car(s): 957CS,Ex. 159,166,156,75,33
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Jii »

onefromnorth kirjoitti:
Ryhtyisitkö puuhaan ilman tuota kuvassa näkyvää nosturia. Eli onnistuisiko jos auto on pukkien päällä hallissa niin että auton alle mahtuu hyvin, mutta makuuasennossa? Pitikö apurunkoa tiputtaa?
Henkilökohtaisesti en alkaisi ilman nosturia, mutta voisin kuvitella että onnistuisi myös pukkien kanssa jos pukit ovat riittävän korkeat jotta vaihdelaatikon saa pujoteltua pois.
Jos oikein muistan niin apurungon pultteja löysättiin jolloin vaihdelaatikko mahtui tulemaan pois.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Jii kirjoitti:
onefromnorth kirjoitti:
Ryhtyisitkö puuhaan ilman tuota kuvassa näkyvää nosturia. Eli onnistuisiko jos auto on pukkien päällä hallissa niin että auton alle mahtuu hyvin, mutta makuuasennossa? Pitikö apurunkoa tiputtaa?
Henkilökohtaisesti en alkaisi ilman nosturia, mutta voisin kuvitella että onnistuisi myös pukkien kanssa jos pukit ovat riittävän korkeat jotta vaihdelaatikon saa pujoteltua pois.
Jos oikein muistan niin apurungon pultteja löysättiin jolloin vaihdelaatikko mahtui tulemaan pois.
Auttaisiko kuskin puolen pyöränripustusten pois purkaminen mitenkään operaatiota?

Avatar
Jii
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 11:48
Car(s): 957CS,Ex. 159,166,156,75,33
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Jii »

onefromnorth kirjoitti:
Auttaisiko kuskin puolen pyöränripustusten pois purkaminen mitenkään operaatiota?
Itse irrotin vain alatukivarren ja käänsin pyörännavan pois edestä. Vaihdelaatikon pois pujottelu varmasti helpottuu jos koko pyöränripustus on irrotettu.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Rolle kirjoitti:Itse ostin omaani 300 eurolla +rahti vajaa vuosi sitten briteistä.
Eikä maksa samasta paikasta hirveän paljon enemmän, katso priva.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Minäkin tarvitsisin moisen...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Vastaa Viestiin