Oma auto kun toimii ihan hyvin niin kauan kun lambdan piuha on irti!

Kun taas piuha on kiinni niin alakierroksilla tanssiminen (lue he***tilliset käyntihäiriöt) alkaa samantien... oliskohan toi tanssiantura finaalissa?
Valvoja: Moderators
Meinaatko mitä pitäisi näyttää johdoista mitattuna? 0,45V pitäisi olla "signaalijohtimessa". Analogista yleismittaria ei saisi mittaamiseen käyttää ja useimmat digitaaliset on vähän hitaita (hyvällä saa noin arvoa). Eli käytännössä pitäisi olla oskiloskooppi. Arvohan luonnollisesti hyppii, koska kone ei koskaan käy juuri sillä tietyllä seoksella.quadrifoglio verde kirjoitti:Oliskos kukaan koskaan mittaillut kasi-tappi-kolmekolmosen lambdan arvoja? olis kiva tietää että mitä arvoja sen pitäis suurinpiirtein näyttää...
Oma auto kun toimii ihan hyvin niin kauan kun lambdan piuha on irti!![]()
Kun taas piuha on kiinni niin alakierroksilla tanssiminen (lue he***tilliset käyntihäiriöt) alkaa samantien... oliskohan toi tanssiantura finaalissa?
Lambdalta voi lähteä myös kolme tai neljä piuhaa, tämä sen takia että tällaisessa lambdassa on lämmityselementti sisällä johon tarvitaan jännite.quadrifoglio verde kirjoitti:Lambda-anturilta lähtee yleensä autoissa vain yksi piuha... onko tämän kohdalla toisin? Jonkun piuhan kai pitäis antaa ohmilukuja mitä pystyis mittaan (vaikka koneen ollessa sammuksissa)?
Kuten Vilpo tuossa jo kertoikin, niin niitä voi olla useampi johtoisia, myös kaksijohtoisia malleja, jolloin molemmat ovat signaalijohtimia, anturilla on vaan oma maansa.quadrifoglio verde kirjoitti:Lambda-anturilta lähtee yleensä autoissa vain yksi piuha... onko tämän kohdalla toisin? Jonkun piuhan kai pitäis antaa ohmilukuja mitä pystyis mittaan (vaikka koneen ollessa sammuksissa)?
JiiPee kirjoitti:Morjens,
Katsoppa tuo linkki. Siinä on joitain tiedon murusia johtimien merkityksestä:
http://www.cats-direct-shop.co.uk/lambda-sensors.php