Otettiin äsken pakokaasuanalyysiä tossa paikallisella huoltamolla ja ens`alkuun arvot näytti ihan mitä sattui, mutta aivan järjettömän huudattamisen jälkeen...PAM, lukemat olikin ihan ok. Eli siis koska kat sijaitsee todella pitkällä takana, niin vaatii tosiaankin raakaa "lämmittämistä".
Ylipäätään minusta testihän kannattaa aina tehdä etukäteen jossain muualla, kuin katsastuskonttorilla, koska pienet "kikkailut" ovat tuolloin mahdollisia...
33 16v ja päästötesti
Valvoja: Moderators
Re: 33 16v ja päästötesti
Puuttuuko sulla ne suojapellit siitä pakosarjojen ympäriltä? Niiden tehtävä on pitää katti lämpösenä. Tosin eivät toimi kovin hyvin. Termotekki toimii paremmin, mutta kun putket on siinä missä ovat, niin senkin käytössä on ongelmansa.ollikuhta kirjoitti:Otettiin äsken pakokaasuanalyysiä tossa paikallisella huoltamolla ja ens`alkuun arvot näytti ihan mitä sattui, mutta aivan järjettömän huudattamisen jälkeen...PAM, lukemat olikin ihan ok. Eli siis koska kat sijaitsee todella pitkällä takana, niin vaatii tosiaankin raakaa "lämmittämistä".
Ylipäätään minusta testihän kannattaa aina tehdä etukäteen jossain muualla, kuin katsastuskonttorilla, koska pienet "kikkailut" ovat tuolloin mahdollisia...
Semmosen voisin sanoa, että nopeammin saa lämpöjä nousemaan, kun vedät isolla vaihteella täyskaasukiihdytystä. Ei välttämättä tarvitse ajaa sika kovaa. Silloin koneen kuormitus on tapissaa ja palolämmöt nousee. Ongelma on tietty se, että auto joutuu seisomaan korjaamon pihassa, ennen mittausta, myönnetään.
Ks. projektiosastolta "33:stä tuli projekti"...
On ne tullu revittyä pois rämisemästä. Ja on ilmeisen totta se, ettei ajamalla saavutettu lämpö tahdo riittää, vaan tarvii nimenomaan paikallaan huudattaa ja jos vaan mahdollista, niin siinä kun auto on mittareissa kiinni. (vaikka sydän onkin kurkussa lämpömittaria katsellessa)Puuttuuko sulla ne suojapellit siitä pakosarjojen ympäriltä
Ja käryä piisaa, kun huohotinputkikin on luonnollisesti "vapaastihengittäväksi" muutettu