156 takaovi naksuu pahasti
Valvoja: Moderators
- Volere
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
- Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
- Paikkakunta: Tampere
156 takaovi naksuu pahasti
Nyt on kuljettajan puoleinen takaovi alkanut naksua avatessa tosi pahan kuuloisesti. Naksuu siis niissä pykäläkohdissa, joissa ovi "tarttuu" auki. Muut ovet aukeavat ihan äänettömästi. Mitäs tuolle voisi tehdä, kellään kokemusta? Jos vaikka kerrankin yrittäisi korjata itse sen sijaan että veisin huoltoon...
C'è Una Strada In Cielo
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 takaovi naksuu pahasti
Mulla naksu molemmat etuovet.... johtuu niistä rajottimista...Volere kirjoitti:Nyt on kuljettajan puoleinen takaovi alkanut naksua avatessa tosi pahan kuuloisesti. Naksuu siis niissä pykäläkohdissa, joissa ovi "tarttuu" auki. Muut ovet aukeavat ihan äänettömästi. Mitäs tuolle voisi tehdä, kellään kokemusta? Jos vaikka kerrankin yrittäisi korjata itse sen sijaan että veisin huoltoon...
Koita ensin kiristää sitä rajotinta, jos ei auta niin sitten vaihdat koko höskän. á 65€ deltasta uusi rajotin, vaihto on simppeli homma
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Volere
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
- Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
- Paikkakunta: Tampere
Kiitokset ohjeesta! Löysällähän tuo oli, nyt kiristyksen jälkeen ei enää paukuAntieko kirjoitti:Helppo nakki! Vedä ovesta rajoittemen suojakumi irti. Alla on kaksi thorx-ruuvia. Ne ovat löystyneet . Kiristä ne ja laita kumi paikalleen. Ja ovi toimii kuin uusi. Näin ainakin minulle kävi. Ja koko talven kuuntelin voimistuvaa naks-naks! ääntä, kunnes aloin tutkia asiaa paremmin.
Naksuminen tosin jatkuu. Vertaillessani toisen puolen oveen tein mielestäni havainnon, että ne liikkuvat osat siellä sisällä ovat jotenkin eri asennossa. Noiden torx-ruuvien vääntäminen vaikutti joidenkin asentoon, mutta tällaisena sunnuntaikorjaajana en ryhtynyt enää säätämään kun tuo pauke kuitenkin loppui. Ja T30 oli suurin torxisetissäni, selvästikin olisi tarvinnut T35. Siinä kun olisi aikansa väännellyt niin enemmän olisi hajottanut kuin korjannut... P-kele kun työkalupakin pitäisi olla kuution kokoinen ja rautakauppa pitäisi ostaa tyhjäksi työkaluista jotta aina olisi se oikean kokoinen hilavitkutin käsillä kun sellaista tarvii...
C'è Una Strada In Cielo
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Näin kävi mullekin 166:n kanssa, kuuntelin aikani paukahtelua ja manailin saranoita yms. Viimein tutustuin asiaan ja pian löysä ruuvi oli kiristetty ja äänet tiessään. Sori jos ei tässä tapauksessa riittänyt.Antieko kirjoitti:Helppo nakki! Vedä ovesta rajoittemen suojakumi irti. Alla on kaksi thorx-ruuvia. Ne ovat löystyneet . Kiristä ne ja laita kumi paikalleen. Ja ovi toimii kuin uusi. Näin ainakin minulle kävi. Ja koko talven kuuntelin voimistuvaa naks-naks! ääntä, kunnes aloin tutkia asiaa paremmin.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
torxeissa ei kannata kyllä yhtään käyttää vääränkokoista väännintä. Oikeenkokoisella vääntimellä ei saa nylppääntyyn ollenkaan, vääränkokoisella taas hyvin herkästi, ja sen jälkeen ruuvia ei saa enään millään pois.Volere kirjoitti:T30 oli suurin torxisetissäni, selvästikin olisi tarvinnut T35.
Itse oon hankkinut Magnumin kuusiohylsysarjan ja torxhylsysarjan, puolentuuman vääntiöllä, tosiharvoin tulee tarvetta, mutta sitten kun on tarvetta niin ei niitä oikeen mikään korvaa.