90 2.0 i.e öljyt/vedet sekasin, kannen kanssa säätämistä
Valvoja: Moderators
Jaa'a, pakonokka ei heittäny paljoakaan. Imu vähän enemmän, vaikee sanoa, ehkä 2 hammasta. Nyt kuulu kyllä jonkinlaista kolinaakin nelospytyn suunnalta.
Voishan ton jaon vielä huomenna kattoa mutta eiköhän se siihen jää, ei jotenkin nyt oikeen oo inspiraatiota laittaa tota ihan vähään aikaan.
Mitäs jakajasta sitten pitäs kattoa, osotti pyrijä ykkösen kohalle kun oli merkit kohallaan, eikai siinä mitään.
Alkaa olee luovutuksen makua kun ei nyt oo varaa tota mihinkään korjaamollekkaan viedä venttiiliremppaan, itellä taas ei oikeen oo vehkeitä eikä haluakaan. Kaikki menee päin v*ttua mutta menkööt.
Voishan ton jaon vielä huomenna kattoa mutta eiköhän se siihen jää, ei jotenkin nyt oikeen oo inspiraatiota laittaa tota ihan vähään aikaan.
Mitäs jakajasta sitten pitäs kattoa, osotti pyrijä ykkösen kohalle kun oli merkit kohallaan, eikai siinä mitään.
Alkaa olee luovutuksen makua kun ei nyt oo varaa tota mihinkään korjaamollekkaan viedä venttiiliremppaan, itellä taas ei oikeen oo vehkeitä eikä haluakaan. Kaikki menee päin v*ttua mutta menkööt.
Joona Karimaa
____________
____________
No nyt on taas venakoppa auki ja ihmettelen vaan kun ei tota imunokkaa saa ajotusmerkin kohalle, joko on toiseen suuntaan vähän sivussa ja sit jos muuttaa hampaalla niin on toiseen suuntaan pielessä.
Mut kyl tuolta nyt sen suuntasta ääntä kuuluu että kansi irti vaan, jaksais vaan purkaa taas kaiken... Toivottavasti saa noi edelliset tiivisteet ehjänä irti ettei tarvi taas uusia ostaa
Mut kyl tuolta nyt sen suuntasta ääntä kuuluu että kansi irti vaan, jaksais vaan purkaa taas kaiken... Toivottavasti saa noi edelliset tiivisteet ehjänä irti ettei tarvi taas uusia ostaa
Joona Karimaa
____________
____________
Toivottavasti saat kuntoon, kannen tiiviste kannattaa vaihtaa kyllä kun kerran on puristettuna jo ollut, ettei tule sitä alkuperäistä vikaa ja kolmatta avausta . Tuli mieleen että milläslailla olet ketjunkiristäjää säädellyt, vapautitko sitä ja pyörittelit pari kierrosta moottoria ennen kuin starttailit?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
En varsinaisesti pyöritelly kun ei mun voimilla oikeen pyöri mutta sen verta että kyllä se ketjun kiristi ja sitten vielä tarkistin jaon.GAMMA500 kirjoitti:Tuli mieleen että milläslailla olet ketjunkiristäjää säädellyt, vapautitko sitä ja pyörittelit pari kierrosta moottoria ennen kuin starttailit?
Tänään jo alottelin, huomenna sitten kansi irti ja tutkimaan. Loppuviikosta jos sais jo vietyä koneistamolle(virtasen moottori salossa). Kyselin alustavaa hinta-arviota niin esim 4 venttiiliä+kaikki muut työt ~250€, ei se nyt ihan maailmanloppu ole.
Alfistipohjoosesta: joo pitää tutkailla.
Joona Karimaa
____________
____________
Tuo ei kuulosta hyvältä ollenkaan... Jos moottoria et pyöritä niin se ketju on kiristäjättömällä puolella ihan missä sattuu kireydessä ja jaostakaan ei varmaa tietoa ole. Ens kerralla tee se ja ei se ole voimasta kiinni, tulpat irti niin jopa on ihme jos ei pyöri paljain käsin. Hihnamallisella öljynputsariavaimellä pyörität sitten jo vaikka olis vaihdekin päälläMidi kirjoitti: En varsinaisesti pyöritelly kun ei mun voimilla oikeen pyöri mutta sen verta että kyllä se ketjun kiristi ja sitten vielä tarkistin jaon.
No tehdään niin sitten enskerralla
Nyt on taas kansi irti ja en kyllä omalla silmällä mitään vikaa venttiileissä nää. Mutta kansipahvi on falskannu ihan älyttömästi, molemmin puolin kermaa ja sylinterien ympärillä myös. Mitähän mä sen asentamisessa oon tehny väärin, jos käynti ongelma johtukin siitä että pääs vettä sylintereihin.
Nyt on taas kansi irti ja en kyllä omalla silmällä mitään vikaa venttiileissä nää. Mutta kansipahvi on falskannu ihan älyttömästi, molemmin puolin kermaa ja sylinterien ympärillä myös. Mitähän mä sen asentamisessa oon tehny väärin, jos käynti ongelma johtukin siitä että pääs vettä sylintereihin.
Joona Karimaa
____________
____________
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Muistaakseni 32 hylsy ja siihen räikkä niin pyörittelet jo ihmeellisesti. Samaa mieltä gamman kanssa ketjun kiristämisestä.GAMMA500 kirjoitti:Hihnamallisella öljynputsariavaimellä pyörität sitten jo vaikka olis vaihdekin päälläMidi kirjoitti: En varsinaisesti pyöritelly kun ei mun voimilla oikeen pyöri mutta sen verta että kyllä se ketjun kiristi ja sitten vielä tarkistin jaon.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Joo, konetta pitää pyörittää että ketjun saa oikealle kireydelle (tulee samalla varmistettua että moottori yleensä pystyy pyörähtämään ympäri), jos sen tekee autoa työntäen täytyy olla varma että auto ei liikahda ennen lukitusta yhtään taaksepäin. Kannattaa tehdä se vielä uudestaan vaikka kannen jälkikiristyksen yhteydessä. Samoin jatkossa öljynvaihdon yhteydessä, sehän on lopulta todella pieni homma. Itse tein (siis öljynvaihdon yhteydessä) sen moottorin käydessä tyhjäkäyntiä, 14mm pultti auki ja ketju kiristyy ja sitten pultti kiinni. 5 sekunnin homma, tosin tuohan taitaa olla kielletty tapa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Noniin, palasin tässä mökiltä ja virtasen moottorilla näyttivät että pakopuolen seetit heikossa kunnossa. Venttiileissä ei mitään vikaa, saan kannen takasin ensviikolla kun on seetit koneistettu.
Siellä sanottiin että venttiilien säätöpalat voi olla ongelma(ovat jotenkin erikoiset) kun pitää välykset säätää tietty uusiks. Varmaan kantsis jonnekkin viedä säädettäväks mutta minne? Sanoi että johonkin samantapaseen alfaan homma kokonaisuudessaan oli maksanut 400€, tiedä sitten.
Siellä sanottiin että venttiilien säätöpalat voi olla ongelma(ovat jotenkin erikoiset) kun pitää välykset säätää tietty uusiks. Varmaan kantsis jonnekkin viedä säädettäväks mutta minne? Sanoi että johonkin samantapaseen alfaan homma kokonaisuudessaan oli maksanut 400€, tiedä sitten.
Joona Karimaa
____________
____________
Nyt oon vihdoin noita välyksiä mittaillu. Tämmöstä:
Imu: ....... Pala:
1. 0.35 .... 4.56
2. 0.50 .... 4.56
3. 0.40 .... 4.56
4. 0.40 .... 4.52
Pako:
1. 0.40 .... 3.94
2. 0.00 .... 4.12
3. 0.15 .... 4.12
4. 0.15 ..... 4.16
Mites mitataanko noi säätöpalat ihan tönärillä(yllä) reunoilta vai pitäskö mitata mikrolla siitä keskeltä?
Imu: ....... Pala:
1. 0.35 .... 4.56
2. 0.50 .... 4.56
3. 0.40 .... 4.56
4. 0.40 .... 4.52
Pako:
1. 0.40 .... 3.94
2. 0.00 .... 4.12
3. 0.15 .... 4.12
4. 0.15 ..... 4.16
Mites mitataanko noi säätöpalat ihan tönärillä(yllä) reunoilta vai pitäskö mitata mikrolla siitä keskeltä?
Joona Karimaa
____________
____________
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Säätöpalat koneistettavaksi? Miten on mahdollista että ne noin ohuiksi edes tulisi kun aiemminhan nuo palat oli sulla 3.5-4.5 millisiä? Jos seetit päästää jo venttiilit tosiaan noin ylös että tuollaisia alle millin paloja atrvit niin mieluummin sitten otatat venttiilin päästä pienen siivun
Edit. jaa ne olikin reunojen paksuuksia aiemmin. Itsellä taitaa olla ohuimmat jotain 2mm tällä hetkellä, nuo alle milliset on kyllä jo _todella_ ohuet
Edit. jaa ne olikin reunojen paksuuksia aiemmin. Itsellä taitaa olla ohuimmat jotain 2mm tällä hetkellä, nuo alle milliset on kyllä jo _todella_ ohuet
Noniin, ollaan taas siinä vaiheessa että pitäs saada jako kohilleen.
Ja argh, korkkas yhestä pakosarjan mutterista kierteet, saa taas metsästää niitäkin lisää.
Elikkäs kun tossa on imunokassa toi ajotuksenmuunnin. Siinä kun on ~55mm "mutteri" niin ilmeisesti sitä avaamalla saa vapautettua hammaspyörät? Mutta milläs hemmetillä avaan sen...Alfistipohjoosesta kirjoitti:Välttämättä ei saa merkkejä juuri kohdalleen, ketju saattanut venyä. Mutta onneksi tuossa on säädettävä jakoajoitus, siis siinä nokanhammaspyörällä.
Ja argh, korkkas yhestä pakosarjan mutterista kierteet, saa taas metsästää niitäkin lisää.
Joona Karimaa
____________
____________
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
mä olin taas siinä perinteisessä, ilman tuota säädintä, koneessa. Eli tuota säädintä en ole koskaan purkanut/irroittanut. Perinteisissä "jäykissä"nokissa on hammaspyörällä "satoja" reikiä joilla pystyy hakemaan oikean kohdan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Noniin, oikea raidetangonpää väljä. Ruostevaurio vasemalla takahelmassa ja edessä tukivarren kiinnityskohdassa. Pääsee purkamaan sitten ripustuksia, sää nähä mitä siitä tulee, lähinnä toi vääntösauva varmaan tuottaa ongelmia.
Ihme ettei huomannu että takana toi hinauslenkki on melkeen irti ruostunu. No, ehkäpä sen vois lämpimikseen korjata kuitenkin.
Ihme ettei huomannu että takana toi hinauslenkki on melkeen irti ruostunu. No, ehkäpä sen vois lämpimikseen korjata kuitenkin.
Joona Karimaa
____________
____________
No nyt on hitsailtu ja vielä hitsaillaan lisää mutta leima tuli.
Vähän huolestuttaa nyt vaan semmonen juttu että kun nostaa kierroksia jäähdytysneste nousee paisuntasäiliössä ja lopulta alkaa tulemaan korkin välistä ulos.
Eikös toi viittaa vahvasti siihen että kansipahvi vuotaa palotilaan..? En oikeen ymmärrä kun ihan oikein on kansi kiristetty ja just loppukiristin mutterit(86-88Nm jos muistan oikein). Pitänee mitata puristuspaineet kun sais mittarin vaan jostain..
Vähän huolestuttaa nyt vaan semmonen juttu että kun nostaa kierroksia jäähdytysneste nousee paisuntasäiliössä ja lopulta alkaa tulemaan korkin välistä ulos.
Eikös toi viittaa vahvasti siihen että kansipahvi vuotaa palotilaan..? En oikeen ymmärrä kun ihan oikein on kansi kiristetty ja just loppukiristin mutterit(86-88Nm jos muistan oikein). Pitänee mitata puristuspaineet kun sais mittarin vaan jostain..
Joona Karimaa
____________
____________