Tänään menee suvikumit alle kunhan saan aamukahvit juotua Eilen meni töissä kolmeen asti yöllä, niin ei heti kuudelta jaksanut pompata pystyyn.
Rengaskaupoilla pitäisi varmaan poiketa kohta puoliin kun seitsemäs kesä näillä Pirelleillä lähtee käyntiin.
Ostin muutama viikko sitten Pirellin Cinturatot (225/45/17) Gt:n alle kun puhkes yks entisistä ja piti saada äkkiä jotkut nakit alle.
Öö...on aika meluisat ja epämukavat renkaat kyllä?? Tuntuu joka töyssyssä että "nypyttää" ja kaikki epätasaisuudet renkaat poimii huolella! Autossa eibachin alustasarja joten on kyllä muutenkin välillä vähän pomppivaista menoa renkaista riippumatta
Onko renkaat oikeasti noin huonot? Vai onko "sisäänajon" ongelmia? En oo ajanu ku ehkä 200km noilla vielä.
Hyvänä puolena luin jostain että kuluvat kyllä nopeaan....
Minulla on 159:ssä 235/40/19" Cinturatot, jotka ovat kyllä melkoisen meluisat. Epämukavuudesta en osaa sanoa, koska siirryin suoraan 17" pyöristä 19" eikä oikein vertailukohtaa ole. En tosin ole huomannut, että kuluisivatkaan mitenkään mahdottoman nopeasti. Hyvänä puolena pitää kyllä mainita, että pidon kanssa ei ole ollut ongelmia kovemmassakaan menossa.
Tänä aamuna eturenkaat uuteen pariin Pirelli PZero Nero 215/45 17". Taitaa olla kolmas perättäinen sarja menossa ja ei mitään negatiivista sanottavaa tätä renkaasta.
Huomannut ainakin omissa autoissa, että joskus uusi rengas tuntuu alussa huonommalta, koska se tuntuu eriltä kuin vanha setti. Ei se toki sitä tarkoita, etteikö se ihan oikeasti vois ollakin huonompi.
No mulla oli jo alunperin 2/4 samanlaiset Pirellit. Toinen puolisko oli Good Year. Joku entisen omistajan viritys... että oliko ne GY:t sitten niin paljon paremmat..
Yks noista renkaista puhkes eikä paikka pitänyt niin katoin sitten että olihan nuo jo vuodelta 2011 kaikki neljä rengasta ja aika muutenkin vaihtaa. Pintaa oli kaikissa hyvin.
Onko kellään kokemusta Pirellin renkaista sekä Cinturato P7, että P Zero osalta? Jälkimmäinen on varmasti se sporttisempi vaihtoehto (joissakin kommenteissa jopa liiankin kanssa), mutta osaako joku sanoa miten vertautuu noihin Cinturatoihin?
^Molempia ollut, ei toki samassa autossa. Cinturato on hyvin tavanomainen rengas - ei hyvää tai huonoa sanottavaa. P Zero on erittäin hyvä rengas. Kuluman osalta en osaa sanoa kummastakaan mitään, vain suht tuoreena ajettavuudesta. Jossa siis Zero on selvästi edellä.
Cinturato tosiaan vaikuttaa Pirellin valikoimista ihan "perusrenkaalta". P Zerojakin löytyy näköjään useampaa mallia. On pelkä P Zero, hieman halvempi Nero GT ja kaikkein kallein vaihtoehto P Zero SC. Kaikissa erilainen pintakuvio.
Onko kellään kokemuksia Landsail renkaista?
Kevään 2020 uutuuden speksit ja hinta vaikuttaa houkuttelevilta Giulietan alle.
Netistä käyttökokemuksia löytyy lähinnä Ruotsista
Landsail. Hirveetä kuraa. Veltto ajettavuus, surkea märkäpito. En suosittele. Ennemmin linglong jos halpis kamaa alle haluu.
Ja on omakohtsinen kokemus. Oli eräässä kärrys alla ostettaessa.
_rico kirjoitti:Onko kellään kokemuksia Landsail renkaista?
Kevään 2020 uutuuden speksit ja hinta vaikuttaa houkuttelevilta Giulietan alle.
Netistä käyttökokemuksia löytyy lähinnä Ruotsista
Hiton hyvät etenkin hintaansa nähden. Korkeilla paineilla (2.8bar) todella hyvä tuntuma eikä valitettavaa märkäpidosta. Liukkaalle ei missään nimessä asiaa, mut yli +5c ei yhtään pahaa sanottavaa.
pahakeisari kirjoitti:Landsail. Hirveetä kuraa. Veltto ajettavuus, surkea märkäpito. En suosittele. Ennemmin linglong jos halpis kamaa alle haluu.
Ja on omakohtsinen kokemus. Oli eräässä kärrys alla ostettaessa.
Mitkä Landsailit? Täysin poikkeava omista kokemuksista, ei todellakaan ollu löysät tai liukkaat märällä. Ja Linglongit ihan samaa kastia, ei pahaa sanaa greenmaxeista.
Ostin Giuliettani talvirenkailla, mutta mukana tuli uudet myyjäliikkeen asentamat Nokian Nordman SZ:t. Kai ne kohta pitäisi vaihtaa, vaikka vähän surku lähteä venäläisillä renkailla kohti kesää. Lieneekö kenelläkään kokemuksia moisista?
Poika sai tekniseen työhön kotitehtävän: auta renkaiden vaihdossa. Eilen sitten vaihdettiin! Kyllähän nuo kivalta tuntuu kovahkojen kitkojen jälkeen kun on käytännössä uudet kesärenkaat nyt alla.
GT:n takaluukku (ks.muualla viesteily) ei kyllä auennu. Siitä punasesta narusta koitin vetää ja työntää luukkua. Mun tulkinnan mukaan se lukko on siinä auki, mutta se ei se luukku aukea. Eli jumissa jostakin. Kunhan kelit lämpenee pitää vielä käydä potkimassa.
_rico kirjoitti:Onko kellään kokemuksia Landsail renkaista?
Kevään 2020 uutuuden speksit ja hinta vaikuttaa houkuttelevilta Giulietan alle.
Netistä käyttökokemuksia löytyy lähinnä Ruotsista
Vaikka kovasti teki mieli uutuus Landsailia kokeilla, niin jätin väliin kun Kärkkäisen sikapäiviltä sai Linglong GreenMax renkaat 210€ kotiin kannettuna.
Toimitus kesti huimat 39 tuntia. Paistoleimakin tuore 49/19. Kai näilläkin työmatkoja ajelee..
Olisko Kumhot mitään, onko kokemuksia? Keskikastissa rengastestin perusteella, ja ulkomaan kaupasta saisi neljäänsataan sarjan. Tulisivat Breraan, 235/40-19 kokoisina. Hiljaisuus on plussaa
Mun Kumhot on nopeemmat kun 159:n tai 350i:n vakioalusta, ts. ratavauhti ei ole jäänyt renkaista kiinni. Äänekkyyteen en ole kiinnittänyt huomiota, kun ei sillä kummassakaan autossa ole oikein merkitystä.
Teoriassa voi toki olla, että Kumhollakin on useampi malli markkinoilla...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Ite heitin eilen alle kesärenkaat. Omituinen kokemus kun aina ennen ajanut talvet nastoilla, niin nyt kun heitti kitkojen jälkeen kesärenkaat niin rengasmelu kasvoi. Onneksi ei myöskään tarvitse ihan heti kesärenkaita vaihtaa kun alla viime kesänä asennetut Nokian Hakka Black 2 renkaat, joissa paistoleima jossain '18 tienoilla. Kitkarenkaat sen sijaan joutaisi vaihtaa, kun ikää jo huimat 9 vuotta vaikka pintaa onkin.
Ei siinä, Trianglen Sportmaxxit tuntuu toimivan myös lumella varsin hyvin. Ainakin paremmin kuin monet Dunlopin kesärenkaista.
Tai Hankookin talvirenkaat.
Polforea kirjoitti:Mun Kumhot on nopeemmat kun 159:n tai 350i:n vakioalusta, ts. ratavauhti ei ole jäänyt renkaista kiinni. Äänekkyyteen en ole kiinnittänyt huomiota, kun ei sillä kummassakaan autossa ole oikein merkitystä.
Teoriassa voi toki olla, että Kumhollakin on useampi malli markkinoilla...
PS 71 oli sekä testissä, että noilla ulkomaan myyjillä. Mielenkiintoista muuten, että Michelin ja Goodyear olivat paikallisessa liikkeessä viidenkympin päässä nettikauppojen hinnoista (siis allelaitettuna paikallisella halvemmat), mutta Kumho oli maailmalta ostettuna 35 pinnaa edullisempi...
^Hitusen vaikuttaa siviilihenkisemmältä ja mukavuuspainotteisemmalta kun noi mun XS KU36:t, niin ei välttämäti kokemus täsmää.
Jaa niin, diisseli-viisysin alla muuten joskus rullas pari Kumhoa kanssa, ei niistä silloin pahaa sanottavaa ilmennyt, ei mitään mielikuvaa mallista tosin ja tuosta on jo useampi vuosi aikaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Onko kokemuksia Michelin Primacy 4:sta? Onko liian mukavat GT:seen? Nyt alla Antarekset ja jos ei nelipyöräsuuntauksella saa kyytiä paremmaksi niin ehkä voisi kerrankin panostaa oikeisiin renkaisiin.
palkus kirjoitti:^panosta samoin tein sport4. Hintaero on pieni pimacyyn.
USA:ssa asuessa meillä oli Primacy mini-vaneissa ja Porscheissa taas Pilot Sport. Uskoisin että GT on lähempänä Possua kuin mini-vania. Tältä pohjalta sama suositus.
^Samaa mieltä. Edesmenneeseen buimuriin olin homminut Sport 4:t ja vuosi sitten tein saman kuolontähden puistomaasturiin SUV-koossa. Ihan birun hyvät mielestäni.
Wow! Meillä oli 2004-2007 myös Voyager Signature. Sininen kaksivärisellä nahkasisutuksella. Ja takalaseissa tehtaan tummennus josta jopa jäsen lerppu olisi ylpeä. Ketjun aiheessa pysymikseksi mainittakoon että alla olivat OEM Primacyt.
Parituhatta kilometriä ajeltu nyt Triangle Sportaxx (?) -jollakin, 225/40 R18 tais olla koko. Tai ainakin niille nurkille.
Hyvä rengas kuivalla ja märällä, parempi hiekalla kuin Contin CVC6:t, yllättävän mukavat ja 3bar paineilla mukavan jämäkät myös.
Ja tosiaan usean sentin lumihangessa eteni siedettävästi - sivuttaispito oli melkein yhtä hyvä kuin Conteilla, vetopito sitten huomattavasti huonompi.
jeQQ kirjoitti:Kumisuosituksia GTA:lle? 225/45 17. Pilot Sport 4:t?
Juuri GT sai tuossa koossa Pilot Sportit ja ei ihan täysin vakuttanut. Ei niissä varsinaisesti vikaa ole mutta ei Antares Ingensit niin paljon huonommat ollut kun olisin olettanut. Moottoritiellä näissä parin yön loskissa Misukat kyllä loisti.
_rico kirjoitti:Onko kellään kokemuksia Landsail renkaista?
Kevään 2020 uutuuden speksit ja hinta vaikuttaa houkuttelevilta Giulietan alle.
Netistä käyttökokemuksia löytyy lähinnä Ruotsista
Vaikka kovasti teki mieli uutuus Landsailia kokeilla, niin jätin väliin kun Kärkkäisen sikapäiviltä sai Linglong GreenMax renkaat 210€ kotiin kannettuna.
Toimitus kesti huimat 39 tuntia. Paistoleimakin tuore 49/19. Kai näilläkin työmatkoja ajelee..
Ei hiljaisimmat, mutta eipä sitä 50€/kpl renkailta voi kummempia vaatia. Yllättävän jämäköiltä kyllä vaikuttavat. Eivät taitu alle vaikka kuinka yritin.
Mandeprkl kirjoitti:Juuri GT sai tuossa koossa Pilot Sportit ja ei ihan täysin vakuttanut. Ei niissä varsinaisesti vikaa ole mutta ei Antares Ingensit niin paljon huonommat ollut kun olisin olettanut. Moottoritiellä näissä parin yön loskissa Misukat kyllä loisti.
Erot tulevat esiin viimeistään siinä vaiheessa, kun 120km/h lasissa väistät sateisena kesäyönä eteen pomppaavaa hirveä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Vuoden 2019 Continental PremiumContact 6:t meni eilen alle koossa 215/45 r17. Paineet heitin taakse 2,6 ja eteen 2,8. Meteli kasvoi ja kulutus lisääntyi, mutta kyllähän noilla muuten on ihan mukava ajella.
Vastaus topikin otsikkoon - on alla, mutta kauanko niítä jaksaa kuunnella?
Sataviisysin alla ovat kanssaharrastajan hankkimat Goodyearin Efficient Grip Performancet parin vuoden takaa. Ovat varmaan olleet uutena hyvät, mutta tuossa kun on käynyt klassiset, eli sisemmät kulmat on joka pyörässä kuin höylällä vedetty pois kahden sentin matkalta 45 asteen kulmassa, ja pintaa olisi nelisen milliä muuten jäljellä. Pyöräkulmat on nyt tarkistettu keväällä, eikä sen jälkeen ole tarkistettu kulmia rotvallin reunaan. Ihan järkyttävää mekkalaa pitävät moottoritievauhdeissa. Olen kelaillut, että voiko se tuottaa tuota meteliä kun kulutuspinta on nyt yhtä tasaista pinta reunasta, eikä ole enää erotettavissa "nappuloita". Nappulathan ovat renkaissa yleensä eri mittaiset, jotta resonanssit eivät osu jollekin tietylle nopeudelle, eikös niin. Ja nyt kun nappuloita ei ole, tulee siitä joku metelitaajuus varmaan sukkana läpi. Tai sitten edellä mainittu ei vaikuta mitään.
Mutta onko kokemuksia hyvistä mätseistä tuohon autoon kesärenkaiden osalta?
Eilen 159:n alle vaihtui Jeesuksen vanhojen Michelinin Primacyjen tilalle kehutut Pilot Sportit. Rengasmelu väheni, mutta nyt takapää tuntuu jotenkin levottomalta, ihan kuin takapää tulisi ihan omia linjoja perässä kun kaartelee. Rengaspaineet oli ok, täytyy jossain vaiheessa käydä vielä kulmat tarkastuttamassa.
sanctus kirjoitti:Vuoden 2019 Continental PremiumContact 6:t meni eilen alle koossa 215/45 r17. Paineet heitin taakse 2,6 ja eteen 2,8. Meteli kasvoi ja kulutus lisääntyi, mutta kyllähän noilla muuten on ihan mukava ajella.
En tiedä mistä nuo sun paineet tulee tai mihin perustuu?
Itsellä kesärenkailla vastaavankokoiset kumit normikuormalla kuuluu olla 2.3/2.1 etu/taka ja sellaisina niitä pidän.