No nyt alkaa hinta olla sinne päin. Alkujaan tossa oli pyynti 4900€ nostettu varmaan suuren kysynnän takia aikoinaan. Harmi ku ei oo v6 automaatti, ois voinu hakee pois sitten.
33 projekti bongattu torista. Riippuen millaisella käytöllä se on ollut vuoden 2004 kunnostuksen jälkeen niin voi olla mahdollisesti melko kovapeltinenkin. Ainakin mainittuja vaurioita huomioimatta yleisilme näyttää siistiltä ja koko auto muutenkin jossain vaiheessa ylimaalatun oloinen. https://www.tori.fi/pohjanmaa/Alfa_Rome ... ?ca=18&w=3
Kyllä sivistyksen kehdosta kannattaa. Mut ehkä joku paikallinen vois käydä tsekkaamassa - lisäksi, onko jakoketju fiksattu ja onko M32 laakeroitu uusiksi jo? 2 asiaa, jotka melko takuulla noissa joutuu tekemään....
Toisaalta tuohon hintaan nyt ei luulisi ihmeitä enää olevan.
Toisaalta, ainakin tossa syksyllä oli ~samaan hintaan ~samoilla metreillä olevia, missä oli automaagi-ilmastointikin...
Giulia Veloce 210hp diesel myynnissä Nettiautossa. Hintapyyntö on mielestäni hyvin kohdallaan. Jos tuo olisi ollut kaupan syksyllä, kun hankin nykyistä bensa-Giuliaa, olisi kaupat olleet lähellä:
Sen verran voin tuosta yksilöstä kertoa, että olin sen toinen omistaja vuosina 2009-2011. Melkein heti sen hankittuani jako hyppäsi eli ketju on vaihdettu (ainakin) 2009, jolloin kilometreja oli mittarissa hiukan alle 30000. Se on pyörinyt Imatralla päin viimeisen parin vuoden ajan ja ihan siistiltä edelleen näyttää. Voin yrittää käydä tällä viikolla vilkaisemassa, jos vaan ehdin.
Ei oo autosta muta väristä on. Tosi herkkä naarmuuntumaan, mutta hienosti vaihtaa väriä tumman sinisestä purppuraan, niinkuin kuvissakin näkyy. Livenä hienompi väri kuin kuvissa
juuuso kirjoitti:Sen verran voin tuosta yksilöstä kertoa, että olin sen toinen omistaja vuosina 2009-2011. Melkein heti sen hankittuani jako hyppäsi eli ketju on vaihdettu (ainakin) 2009, jolloin kilometreja oli mittarissa hiukan alle 30000. Se on pyörinyt Imatralla päin viimeisen parin vuoden ajan ja ihan siistiltä edelleen näyttää. Voin yrittää käydä tällä viikolla vilkaisemassa, jos vaan ehdin.
Hieno juttu jos ehtisit, lähetin liikkeeseen sähköpostia mutta eivät ole vastanneet.
juuuso kirjoitti:Sen verran voin tuosta yksilöstä kertoa, että olin sen toinen omistaja vuosina 2009-2011. Melkein heti sen hankittuani jako hyppäsi eli ketju on vaihdettu (ainakin) 2009, jolloin kilometreja oli mittarissa hiukan alle 30000. Se on pyörinyt Imatralla päin viimeisen parin vuoden ajan ja ihan siistiltä edelleen näyttää. Voin yrittää käydä tällä viikolla vilkaisemassa, jos vaan ehdin.
Hieno juttu jos ehtisit, lähetin liikkeeseen sähköpostia mutta eivät ole vastanneet.
Onko tämä diesel Giulietta jollekin tuttu? Hinta ehkä yläkantissa? Näkeekö perus H7 ajovaloilla vai pitääkö näissä olla xenonit että näkee kun työmatkat pääosin pimeän aikaan?
Kertsu kirjoitti:
Eikös noita joskus ylistetty Tekniikan Maailmassakin?
Kyllä. Parhaat jonkun Saab 9-3:n kanssa?
Toki mä en tykkää Xenoneiden äärettömän tarkasta rajauksesta valokuviossa, mut valaisuun nuo on ihan huiput. Siis liikenteessä.
Pitäs ehkä säätää sivusuuntausta hieman, niin sais sopivammaks omaan järkeeni...
Alfaholisti kirjoitti:Hieno juttu jos ehtisit, lähetin liikkeeseen sähköpostia mutta eivät ole vastanneet.
Laitoin yv:tä.
Vastaus saapui sähköpostiin, laatikosta ei kuulemma ole tietoa ja asentajan mukaan ei Alfan koneissa ole ollut ongelmia jakoketjujen kanssa. Juu ei, tai sitten asentaja muistelee vahoja hyviä aikoja. Taidan jättää reissun väliin.
Alfaholisti kirjoitti:Vastaus saapui sähköpostiin, laatikosta ei kuulemma ole tietoa ja asentajan mukaan ei Alfan koneissa ole ollut ongelmia jakoketjujen kanssa. Juu ei, tai sitten asentaja muistelee vahoja hyviä aikoja. Taidan jättää reissun väliin.
Hyvä, että Alfa -osaamista löytyy. Tuon jälkimmäisen väitteen todenperäisyyden olisi joku liikkeessä voinut tarkistaa kurkkaamalla sinne kyseisen yksilön huoltokirjaan, mutta siitähän olisi liikaa vaivaa.
Alfaholisti kirjoitti:...asentajan mukaan ei Alfan koneissa ole ollut ongelmia jakoketjujen kanssa. Juu ei, tai sitten asentaja muistelee vahoja hyviä aikoja. Taidan jättää reissun väliin.
No näistä tämmösistähän ei kannata suuremmin pulttia ottaa. Harvassa ovat ne autoliikkeet, joissa on kuultu jossakin autossa olleen jonkinlaista vikaa. Automyyjältä saa aina vakiovastauksen. Asiakkaiden vaihdokkien kanssa sitten tietysti toisin päin.
Sit ollaan ihan hoomoilasena, jos kerrotaan (tai listataan) tyyppivikoja.
Tässä vaiheessa toki hyvä myyjä vetää pyhän kolminaisuuden itsestään ja sepostaa, kuinka kuluttajansuojalaki suojaa just tommosista ja tarjoo ehkä vähän lisäturvaa rahaa vastaan. Huonompi myyjä vetää lukkoon ja alkaa selittelemään ummetlammet.
Se on siis farkku 1.9JTDm manuaalilla ja "ainoalla oikealla värillä". Rekkari on CHN-547. Onko kenellekään tuttu ko. yksilö? Näyttää siistiltä ja hintakin on oikein sopiva. Haluttavuutta toki vähentää tämä perusdiesel, mutta ehtiihän tuollakin. Eikös näissä ole jakohihna 4v/105tkm..? Huoltoväli on varmaankin 30/35tkm (kuten saman ajan Lancia Deltassa oli)? Onkos tässä se M32 jekkuna vielä kaiken kukkuraksi...
Jos tuosta autoa ajattelisi, pitäis varmaan löytyä perushuoltohistorian lisäksi a) jakohihnarempasta kuitti (check), b) nippu pyöränlaakeriremppakuitteja, c) ohjausvaihderemppakuitti, d) mitä vielä?
Jos autoilee vuodessa 25-30tkm, niin kauankohan 159 vielä jaksais (nyt. 180tkm).. Jokuhan tässä palstalla tuumi, että 159 oli huolettominta ajo ikinä. Taisi olla se tilastopoikkeus
Mullahan on tuo 150 hv versio eikä siitä ole pahaa sanottavaa. En kyllä ole tuollaisilla huoltoväleillä ajanut.. Ollut nyt meillä kolme vuotta ja 167..207 tkm välin. Oli aiemmin vaimon ajossa, niin ei hurjia kilometrejä tullut. Nyt omassa ajossa tulee vähän reilummalla tahdilla matkaa kun vaimolla Freemontti. Löytyy tuo M32 tosiaan näistä ja itse silloin fundeerasin että jos on pelannut moitteetta tuon 167 tkm, niin tuskin se hirmu valmistusvikainen on. Ei oireile mitään edelleenkään.
Yhden pyöränlaakerin (vasen etu) ja samaan kulmaan abs-anturin olen vaihtanut. Jos kuluvia laskee, niin jarrut on menneet ja akku. Muuta en nyt äkkiä keksi. Jousiin tai niveliin en ole koskenut ja rataakin on kierretty sekä sorateitä ajeltu. Kerran teki liikennevaloissa jonkun hikan ja sammui yllättäen. Lähti hetken päästä taas käyntiin ja pelasi moitteetta. Mulle ei koskaan selvinnyt mikä silloin oli mutta toiste ei tuota ole tehnyt.
Eikös foorumilla ole yksi liki 400 tkm ajettu 1,9 jtdm..?
Itse ainakin tykkään tuolla ajella, lämmin talvellakin ja jykevä ajella. Kulutuskin on mielestäni aika kohtuullinen vaikkei noihin mainoslukemiin kyllä pääsekään.
^ Ehkä tuo auton "rumuus" on yksi syy, ettei sitä ole tavattu Suomesta tahi Euroopasta juurikaan . En tiedä sen jälleenmyyntihinnasta, mutta missään tapauksessa se ei olisi mun vaihtoautolistalla. Ei kiinnosta siis.
Kertsu kirjoitti:Minkähän takia eivät pistä itse tuota kuntoon, jos kymppitonnien tilin pystyisi tekemään
Ehkäpä juuri sen takia, että tietävät mitä se tulee kustantamaan ja mikä vaiva siinä saattaa olla
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Kovinpas on seinätapetiksi Galant mennyt myöhäisinä vuosinaan. Takavetomallit oli harvoja hyvännäköisiä ja persoonallisesti muotoiltuja japseja. Tuon nimenomaisen yksilön kohdalla olisi ehkä syytä tarkistella, ettei ole tulvavahinkoa historiassa...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta