Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Pihlajasta tehty ratti voisi myös olla hieno.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös Volvoon saanut takavuosina valittua visakoivua tai jotain muuta skandinaavista puulajia kojelautaan? Nykyään sekin taitaa olla visamuovia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Rasvis kirjoitti:Eikös Volvoon saanut takavuosina valittua visakoivua tai jotain muuta skandinaavista puulajia kojelautaan? Nykyään sekin taitaa olla visamuovia.
Kyllä näin oli, nykyvolvoista ei ole kyllä havaintoja.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

tmv kirjoitti:Ja kuin taikaiskusta: SininenJaMä on päivitetty ja kas kummaa - sehän toimii!
Tuliko seuraavaan mitään korjausta; vaikka naviin vaihtaa suomenkieliset kääntymisohjeet niin auton kieliversio ajaa niistä yli eli seuravassa käynnistyksessä ohjeet ovat taas navissa englanniksi.

Tuliko mitään parannuksia (tai huononnuksia) päivityksen myötä? Minulla toimii periaatteessa kaikki nyt ok niin mietin kannattaako päivittää jos tuo kielijuttu pysyy samana.
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
ari.aa
Viestit: 64
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat 145 ja 147.
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

Petteri kirjoitti:
tmv kirjoitti:Ja kuin taikaiskusta: SininenJaMä on päivitetty ja kas kummaa - sehän toimii!
Tuliko seuraavaan mitään korjausta; vaikka naviin vaihtaa suomenkieliset kääntymisohjeet niin auton kieliversio ajaa niistä yli eli seuravassa käynnistyksessä ohjeet ovat taas navissa englanniksi.

Tuliko mitään parannuksia (tai huononnuksia) päivityksen myötä? Minulla toimii periaatteessa kaikki nyt ok niin mietin kannattaako päivittää jos tuo kielijuttu pysyy samana.
Mulla oli sama juttu, mutta käy vaihtamassa Blue&me asetuksista täppä pois kohdasta "synkronoi kieli auton kanssa". Sen jälkeen kieli pysyy suomessa.
terv ari

MHJ
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Tammi 2012, 11:21
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja MHJ »

Harkinnassa on roiskeläpät taakse, sillä kurakeleillä rapa lentää kiitettävästi G:n perään, mutta AK:n varaosakuvassa nuo härpäkkeet näyttävät... hmm, no, katsokaa itse:
http://www.autokeskus.fi/cufs/redir/pub ... g49191.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Google-kuvahaussa tämä valmistajan kuva on ainoa, jonka suomeksi tai englanniksi hakemalla löysin, joten onko kukaan asentanut tällaisia (tai muunlaisia) läppiä Giuliettaansa? Olisi kiinnostavaa nähdä "oikeita" kuvia useammasta suunnasta ennen kuin tehdään mitään päätöstä asian suhteen.

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

ari.aa kirjoitti:
Petteri kirjoitti:
tmv kirjoitti:Ja kuin taikaiskusta: SininenJaMä on päivitetty ja kas kummaa - sehän toimii!
Tuliko seuraavaan mitään korjausta; vaikka naviin vaihtaa suomenkieliset kääntymisohjeet niin auton kieliversio ajaa niistä yli eli seuravassa käynnistyksessä ohjeet ovat taas navissa englanniksi.

Tuliko mitään parannuksia (tai huononnuksia) päivityksen myötä? Minulla toimii periaatteessa kaikki nyt ok niin mietin kannattaako päivittää jos tuo kielijuttu pysyy samana.
Mulla oli sama juttu, mutta käy vaihtamassa Blue&me asetuksista täppä pois kohdasta "synkronoi kieli auton kanssa". Sen jälkeen kieli pysyy suomessa.
terv ari
Taas opittiin uutta, kiitos.

Autossa on kiva toiminto joka lukee saapuvat tekstiviestit ääneen. Siitä ei saa vain mitään tolkkua kun yrittää ääntää suomea englanniksi. Onko kukaan keksinyt mitään konstia millä opettaa koneelle suomea?
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

HopeinenQ kirjoitti:No niin.. Kävin näyttämässä Giuliettaa Autokeskuksella, kun noi ovipaneelit eivät meinää räminän puolesta asettua sitten millään ja kuljettajan puoleisen etu- ja takaoven musta muovipaneeli ulkopuolella on alkanut kukkimaan.
No niin, johan ne ovipaneelit hiljenivät! Nyt on hyvä. Tuo b-pilarin kohdilla ollut muovilirpake + oven tiiviste jäi sitten vaihtamatta, kun ei niitä oltu tilattu. Nyt ne on tilattu ja samalla laitetaan oven sovitus kohdilleen.

Sitten uutena tuli ratista kuuluva natinta / narina. Ilmenee silloin kun ratti palauttaa vasemmalta keskelle. Aiva raivostuttava ääni. Syyksi paljastui Airbagin kellojousi. Menee se murikka sitten vaihtoon.

Eli vielä olis seuraavaa:
- B-pilarin muovipaneelit
- kuljettan puoleisen takaoven tiivisteen uusinta
- Airbagin kellojousi

Sit tämän jälkeen myyntiin. :lol:
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Keväällä valitin huollon yhteydessä AK:lle sulakerasian kannen ääntelystä. Autoa hakiessani oli ko. vian korjaukseksi kirjoitettu: kannen kiinnikkeet ehjät. No tuonhan minä olisin voinut kertoa jo auton huoltoon jättäessäni eli tälle ääntelyvialle ei siis oikeasti tehty mitään :evil: . En sitten jaksanut alkaa asiasta mekkaloimaan vaan tuumasin, että korjataan sitten itse jos vielä häiritsee. Ajoittain ääni on kuulunut ja ajoittain ei. Sormella kannen yläerunasta painaen ääni loppuu heti ja ihan pieni nojaus riittää.

Tänään sain lopulta aikaiseksi itse vähän tutkia sitä ja mitä löytyi? Kannen alasaranat on kovaa muovia ja samoin ne vastakappaleet, joihin kansi laitetaan alhaalta. Ne on varmaan suunniteltu olemaan tiukat tai sitten niistä puuttuu jotkin kumi- tms. pehmusteet, koska ne olivat selvästi liian suuret tilaansa. Laitoin siihen väliin sellaista sinitarran tapaista saumakittiä kuten myös kannen yläreunaan. Ylhäällä oli kojetaulun ison muovin ja sulakerasian kannen vastaisen muovin välissä jotakin samantapaista mömmöä, joka oli muuttunut osittain jauhoksi! Loppu mitä aineesta vielä oli jäljellä, oli tosi Italian Style-meiningillä asennettu... Laitoin sitten siihenkin väliin tuota saumakittiä ja pikaisen kokeen perusteella remontti oli onnistunut ja aikaa meni tuumailuineen n. 5 minuuttia. Onneksi ei ole tarvinnut itseään vaivata turhilla AK käynneillä, kun auto on muuten toiminut tosi hyvin 8)

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

peksu kirjoitti:Keväällä valitin huollon yhteydessä AK:lle sulakerasian kannen ääntelystä. Autoa hakiessani oli ko. vian korjaukseksi kirjoitettu: kannen kiinnikkeet ehjät. No tuonhan minä olisin voinut kertoa jo auton huoltoon jättäessäni eli tälle ääntelyvialle ei siis oikeasti tehty mitään :evil: . En sitten jaksanut alkaa asiasta mekkaloimaan vaan tuumasin, että korjataan sitten itse jos vielä häiritsee. Ajoittain ääni on kuulunut ja ajoittain ei. Sormella kannen yläerunasta painaen ääni loppuu heti ja ihan pieni nojaus riittää.

Tänään sain lopulta aikaiseksi itse vähän tutkia sitä ja mitä löytyi? Kannen alasaranat on kovaa muovia ja samoin ne vastakappaleet, joihin kansi laitetaan alhaalta. Ne on varmaan suunniteltu olemaan tiukat tai sitten niistä puuttuu jotkin kumi- tms. pehmusteet, koska ne olivat selvästi liian suuret tilaansa. Laitoin siihen väliin sellaista sinitarran tapaista saumakittiä kuten myös kannen yläreunaan.
Mä tein tuolle sulakerasian kannelle samantapaisen fixin keväällä. Mä laitoin niihin kahteen "saranaan" jääkiekkomailasta tuttua erkkaa saumakitin sijaan. Hyvin on toiminut siitä asti, eikä ole ääntä pitänyt sen koommin.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Petteri kirjoitti:Autossa on kiva toiminto joka lukee saapuvat tekstiviestit ääneen. Siitä ei saa vain mitään tolkkua kun yrittää ääntää suomea englanniksi. Onko kukaan keksinyt mitään konstia millä opettaa koneelle suomea?
Vaihda kieli Italiaksi. Soittelen nykyään tutuille lausumalla "Ciama kaverinnimi" ja BM ymmärtää ihan kohtuullisesti Suomeksi lausuttuja nimiä. Tekstiviestin lukukin onnistuu, vaikkakin Italialaisella aksentilla, mutta auton merkin huomioiden se on vain mukavaa.

Oli muuten pari päivää sitten ratkiriemukas kotimatka. Yritin soittaa siskolle ja epähuomiossa käytin vanhaa sukunimeä. No aikani yritettyäni kone käänsi yksittäisten numeroiden saneluun, jolla hetken leikittyäni yritin peruuttaa takaisin päämenuun... "Canzella" pyyhki yhden numeron, ja BM neiti opasti kärsivällisesti, mutta en osannut lausua peruutusta "Annulla" oikein. Siinä tuli keskusteltua Alfan kanssa italialaiseen monisanaiseen tyyliin äänekkäästi ja ehkä käsiäkin huitoen ja väliin nauraen kippurassa, jonka neiti taas käsitti väärin.

En ole moista kokenut koskaan. Pitäisi antaa tuolle nimi.

hosee
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Syys 2012, 15:26
Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir 170hv TCT (Alfa Rosso)

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja hosee »

Ilmoittaudutaanpas tännekin:

Keväällä 2011 tehty päätös siitä että talouteen saapuu Alfa Romeo Giulietta on saanut huipennuksensa ja 'Pikku-Juulia' saapui pihaan viikko sitten. Tarkemmin kysessä on siis Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT, varusteina Pack Premium ja Sport Pack 1. Värinä (tietenkin) Alfa Rosso.

Prosessi käynnistyi kevään 2011 Italian autoloman aikana, kun vuokraamosta kulkupeliksi tuli 700km ajettu vielä uudenkarhea diesel Giulietta jolla kierreltiin viikon verran keski-Italiassa. Meno oli sen verran mukavaa, että virus jäi itämään. Tuolloin vaihto ei kuitenkaan ollut ihan vielä ajankohtainen ja halusin jäädä odottelemaan jo julkistetun tupla-kytkinautomaatin tuloa markkinoille.

Tuon jälkeen tuli tehtyä vielä pari koeajoa päätöstä vahvistamaan ja tilaus meni sisään kesäkuun alkupuolella. Vuosia sitten on pari vuotta tullut ajeltua 156:lla ja aikanaan melkein päädyin ostamaan 159:n, joten ihan uusi kokemus Alfa ei ole. Auto vastaa odotuksia ja aiempia kokemuksia, joten ylläreitä ei ole (vielä) tullut vastaan. Toistaiseksi ei ole ilmaantunut mitään ylimääräsiä rätinöitä/kitinöitä. Jopa se surullisenkuuluisa apukuskinpuoleinen ovi on ihan hiljainen :)

Ensimmäinen Alfamaisuuskin on tullut vastaan: ajotietokoneessa on ovia koskien suunnat sekaisin. Aamulla apukuskin ovi ei ollut kunnolla kiinni, joten Pikku-Juulia ilmoitti topakasti vasemman etuoven olevan avoinna! Testailin sitten muutkin ovet ja kas kummaa, vasen ja oikea ovat Pikku-Juulialta kateissa. Ihan tuli hyvä mieli. Vähän aikaa jo ajatteli että onko tämä oikea Alfa olleenkaan. En aio käydä korjauttamassa tuota. Kysessä on juuri senkaltainen ominaisuus joka korostaa kaikkien Alfojen yksillöllisyyttä ja josta tulee se lämmin tunne; "Juuri tämä on minun Alfani"
Viimeksi muokannut hosee, 04 Loka 2012, 08:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Laitetaas nyt pikku päivitystä Giuliettaan liittyen. Käytiin taas vaihteeksi huollossa ihmettelemässä ovipaneelien räminöitä, olisikohan ollut jo viides kerta. Ei muuten vieläkään tullut kuntoon. Oikea etuovi ja vasen takaovi pitävät edelleen meteliä. Eivätkö nuo Lohjan PP-Auton veijarit edes käy koeajolla kuuntelemassa että tuliko homma tehtyä kunnolla?????? Vituttaa. Noh, nyt on viimeistään kärsivällisyys loppu ja seuraavalla kerralla auto seisoo pajalla niin kauan että on sitten vaikka ihan uudet ovet kiinni. Kunhan nyt hiljenisi mokoma.

Ainiin, vaihteiston ulinoita ei oltu jaksettu kuunnella/katsella ollenkaan. Noh, ainakin pitäisi olla merkintä, että asiasta on valitettu.

Parempi puolisko haki auton ja ohjeistin kyllä että katselisi onko mitään tehty, mutta eihän se taas oikein kehdannut mistään valittaa. Seuraavalla kerralla teen kaiken itse ja olen mulkku asiakas.

Ja tämä kaikki valitus koskee tosiaan PP-Auton huoltopuolta. Sieltä ei saa edes takuukorjauksen ajaksi mitään vara-autoa. Myynnin puoli kyllä toimii, siellä on oltu todella ystävällisiä ja ymmärtäväisiä ja hoidettu sitten asioita huollonkin puolesta. Ei kai tätä muuten enää jaksaisikaan.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Rauta kirjoitti: Sieltä ei saa edes takuukorjauksen ajaksi mitään vara-autoa.
Taisi käydä takavuosina erään Pögötin xx kappaletta ylimääräistä korjaamokäyntiä sijaisautoineen liian tyyriiksi ja lopettivat palvelun. :wink:

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

alfista kirjoitti:
Petteri kirjoitti:Autossa on kiva toiminto joka lukee saapuvat tekstiviestit ääneen. Siitä ei saa vain mitään tolkkua kun yrittää ääntää suomea englanniksi. Onko kukaan keksinyt mitään konstia millä opettaa koneelle suomea?
Vaihda kieli Italiaksi. Soittelen nykyään tutuille lausumalla "Ciama kaverinnimi" ja BM ymmärtää ihan kohtuullisesti Suomeksi lausuttuja nimiä. Tekstiviestin lukukin onnistuu, vaikkakin Italialaisella aksentilla, mutta auton merkin huomioiden se on vain mukavaa.
Ajattelin kokeilla. Sain kyllä kielen vaihdettua siten että kaikki näyttöpaneelin tekstit ovat italiaksi, mutta edelleen tekstiviestit luetaan italiaksi. Minulla on Tompan Alfanavigaattori kiinni, josko vaikuttaisi asiaan. Onko antaa vinkkiä mistä etsiä?
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Petteri kirjoitti:Ajattelin kokeilla. Sain kyllä kielen vaihdettua siten että kaikki näyttöpaneelin tekstit ovat italiaksi, mutta edelleen tekstiviestit luetaan italiaksi. Minulla on Tompan Alfanavigaattori kiinni,
josko vaikuttaisi asiaan. Onko antaa vinkkiä mistä etsiä?
Näyttökieli on tietääkseni erikseen vaihdettavissa, menuista suoraan. Auto paikallaan, settings jne...

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

alfista kirjoitti:
Petteri kirjoitti:Ajattelin kokeilla. Sain kyllä kielen vaihdettua siten että kaikki näyttöpaneelin tekstit ovat italiaksi, mutta edelleen tekstiviestit luetaan italiaksi. Minulla on Tompan Alfanavigaattori kiinni,
josko vaikuttaisi asiaan. Onko antaa vinkkiä mistä etsiä?
Näyttökieli on tietääkseni erikseen vaihdettavissa, menuista suoraan. Auto paikallaan, settings jne...
Oli näemmä paha kirjoitusvirhe eksynyt tuohon kommenttiini. Eli kun vaihdat Näyttökielen tuolta settings -valikosta (ratin vasemmalla puolella olevat nappulat), niin saat vaihdettua keskinopeudet ja muut tekstit italiaksi, mutta tekstiviestit luetaan kuitenkin ENGLANNIKSI. Onkohan jossakin muualla vielä asetus jolla muutetaan lausuttu kieli vai onkohan jossakin joku bluetooth -kieli vielä erikseen. Varmaan on, en vain löytänyt vaikka kuinka naputtelin???
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Petteri kirjoitti:Oli näemmä paha kirjoitusvirhe eksynyt tuohon kommenttiini. Eli kun vaihdat Näyttökielen tuolta settings -valikosta (ratin vasemmalla puolella olevat nappulat), niin saat vaihdettua keskinopeudet ja muut tekstit italiaksi, mutta tekstiviestit luetaan kuitenkin ENGLANNIKSI. Onkohan jossakin muualla vielä asetus jolla muutetaan lausuttu kieli vai onkohan jossakin joku bluetooth -kieli vielä erikseen. Varmaan on, en vain löytänyt vaikka kuinka naputtelin???
Ok, pääsin kärryille. Näyttökieli vaihtuu menuista, mutta puhekieli USB tikulla päivittämällä. Blue&Me sivustolta saa ladattua italian kielipaketin, kunhan sen ensin löytää. Se auton USB liittimeen ja kärsivällistä odottelua. Tikulta asentuu äänitiedostot italian lausumiseksi.

BM sivusto: http://www.blueandme.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

On kyllä tehty niiiiin hankalasti, mutta löysin sivun, jolta löytyy kaikkien vaihto kielien asennuspaketit!!

http://www.blueandme.net/resources/down ... ex_it.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ladattu zip paketti puretaan tikulle ja tikku liittimeen, virrat päälle ja odotusta.

Asennuksesta vielä, että kun laitatte muistitikun liittimeen ja virrat päälle, niin älkää hämääntykö auton normaaleista käynnistyskehoituksista tai muista viesteistä. Odottakaa kaikessa rauhassa käynnistämättä autoa tai tekemättä mitään muutakaan. Oma kärsivällisyyteni ei ensimmäisellä kerralla aivan riittänyt ja sain näytön vilkkuvaan tilaan, kun menin ottamaan virrat pois. Asennus lähti kuitenkin normaalisti uudelleen liikkeelle, joten korjaus toimi nopeasti.

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

alfista kirjoitti:
Petteri kirjoitti:Oli näemmä paha kirjoitusvirhe eksynyt tuohon kommenttiini. Eli kun vaihdat Näyttökielen tuolta settings -valikosta (ratin vasemmalla puolella olevat nappulat), niin saat vaihdettua keskinopeudet ja muut tekstit italiaksi, mutta tekstiviestit luetaan kuitenkin ENGLANNIKSI. Onkohan jossakin muualla vielä asetus jolla muutetaan lausuttu kieli vai onkohan jossakin joku bluetooth -kieli vielä erikseen. Varmaan on, en vain löytänyt vaikka kuinka naputtelin???
Ok, pääsin kärryille. Näyttökieli vaihtuu menuista, mutta puhekieli USB tikulla päivittämällä. Blue&Me sivustolta saa ladattua italian kielipaketin, kunhan sen ensin löytää. Se auton USB liittimeen ja kärsivällistä odottelua. Tikulta asentuu äänitiedostot italian lausumiseksi.

BM sivusto: http://www.blueandme.net/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

On kyllä tehty niiiiin hankalasti, mutta löysin sivun, jolta löytyy kaikkien vaihto kielien asennuspaketit!!

http://www.blueandme.net/resources/down ... ex_it.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ladattu zip paketti puretaan tikulle ja tikku liittimeen, virrat päälle ja odotusta.

Asennuksesta vielä, että kun laitatte muistitikun liittimeen ja virrat päälle, niin älkää hämääntykö auton normaaleista käynnistyskehoituksista tai muista viesteistä. Odottakaa kaikessa rauhassa käynnistämättä autoa tai tekemättä mitään muutakaan. Oma kärsivällisyyteni ei ensimmäisellä kerralla aivan riittänyt ja sain näytön vilkkuvaan tilaan, kun menin ottamaan virrat pois. Asennus lähti kuitenkin normaalisti uudelleen liikkeelle, joten korjaus toimi nopeasti.
Tuli asennettua. Ohjeen mukaan kun teki niin meni helposti ja ongelmitta.

Tuo suomi italiaksi kuulostaa kyllä tosi hauskalta. Painotukset on sen verran erilaiset että hankala on siitäkin saada selvää (ainakin alkuun). Mutta uskon että kun nuottiin pääsee kiinni niin on se ainakin helpompaa kuin suomi englanniksi. Kiitti avusta. Tuo auttaa ainakin italian kielen nuotin opiskelussa :-D .
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Tuli mieleen että onku joku törmännyt alfa sivuilla paikkaan mistä voisi ladata jonkun kikkareen jolla saisi tuon turvavyöpiipityksen pois? Ei viitsisi sen takia varata aikaa merkkihuoltoon.
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Petteri kirjoitti:Tuli mieleen että onku joku törmännyt alfa sivuilla paikkaan mistä voisi ladata jonkun kikkareen jolla saisi tuon turvavyöpiipityksen pois? Ei viitsisi sen takia varata aikaa merkkihuoltoon.
Merkkihuolto ei varmaankaan suostu tekemään, vaikka pystyisikin, kun kyseessä on "turvavaruste". NCAP-pisteitä saa varmaan sitä enemmän mitä enemmän on summereita, piipittimiä, huutimia ja vilkkuvaloja turvavyön takia. 156:ssa on vielä homma hoidettu tyylikkäästi sillä muistuttavalla merkkivalolla, mikä ei ala sen enempää mekkaloimaan.

ps. en aja ilman vyötä koskaan

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Miksi se pitää saada pois? sivusta vain kysellen...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja palkus »

se on vihonviimeisen ärsyttävä se piippaus/summeri turvavyöstä, en voi tuostakaan syystä vaihtaa uudempaan. Turvatesteistä ei varmaan sais nykyään yhtäkään tähteä jos tuo olisi poiskytkettävissä. Jaa miksi ärsyttää, aika usein tulee autoja siirreltyä hieman piha-alueella ja ei viittiis paskastaa turvavyötä suottas kesken remontin tai vastaavaa. Turvavyötä toki käytän aina ajotiellä kyllä. + helvetinmoista holhousta.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jos vain summerin haluaa hiljentää niin sehän ei ole vaikeaa kunhan vain tietää missä se on. Yksi hyvä kikka noiden yleisesti käytettyjen metallikalvo summereiden kanssa on laittaa möntti sinitarraa siihen päälle. Näin summeri kyllä pelaa, mutta on paljon hiljaisempi. Näin tuli joskus tehty johonkin sitikkaan jossa oli ärsyttävän kova "PLINK-PLONK-PLINK-PLONK" vilkun ääni :)
Ayrton Senna da Silva forever

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Tervetuloa 2000-luvulle.

Näissä mitään summereita ole. Merkkiääni (raivostuttava pimpitys) soitellaan kaiuttimesta ja samasta tuutista taitaa tulla myös "vilkkureleen" naksutus ym. joten purukumi/sivuleikkurimodauksilla voi olla ikäviä sivuvaikutuksia.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja hjpp »

159:ssä Fiatecuscanilla (vai mikäs se nyk. onkaan) vaiva poistuu häiriköimästä. Olisiko G:ssä sama mahdollisuus?

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

hjpp kirjoitti:159:ssä Fiatecuscanilla (vai mikäs se nyk. onkaan) vaiva poistuu häiriköimästä. Olisiko G:ssä sama mahdollisuus?
Tuo vaikuttaa lupaavalta. Näinköhän sitä uskaltaisi ronkkia...
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Petteri kirjoitti:Tuo suomi italiaksi kuulostaa kyllä tosi hauskalta. Painotukset on sen verran erilaiset että hankala on siitäkin saada selvää (ainakin alkuun). Mutta uskon että kun nuottiin pääsee kiinni niin on se ainakin helpompaa kuin suomi englanniksi. Kiitti avusta. Tuo auttaa ainakin italian kielen nuotin opiskelussa :-D .
Jep. Jos pokkaa riittää, niin työkavereita syömään vietäessä kannattaa vetää pientä teatteria, mutta siitä voisi jatkaa vaikka "kanssaihmisten suhtautuminen Alfaan" - ketjussa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Giulietta Sportivaa mainostetaan oikein lehdessä.

Jo nimi AR Giulietta Sportiva kuulostaa viettelevältä. Tilanne muuttuu todella kutkuttavan kiehtovaksi kun istahdat kuljettajan aisteja hyväilevään ohjaamoon. Satiinikromikuorisista sivupeileistä näet, kuinka muut ihailevat 18" kevytmetallivanteita. Teissä molemmissa on tyyliä.

Siis mitä -ttua?!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

reklaamimaakari kirjoitti:Satiinikromikuorisista sivupeileistä näet, kuinka muut ihailevat 18" kevytmetallivanteita.
Miten tämä kuulostaa minusta enemmän audimiesten jutulta...?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kun mä olin viimeeksi vanne kaupoilla, niin ainoa syy oli olla omahyväinen ja ostaa isommat vanteet vain näyttävyyden takia - olkoonkin, että kävivät autoon kuin nakutetut...
vai pystyykö joku muu sanomaan, että isommissa vanteissa on muuta syytä kuin yritys saada auto näyttämään paremmalta? :lol:

Sillä erolla tietenkin, että tuossa mainoksessa asia on tuotu esille kiertelemättä tai kaartelematta - vaikka olisin maininnut asian eri lailla :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja palkus »

eikös topgearissa testattu se rellu isommilla pyörillä ja kierrosaika vain heikkeni. Runsaan remontin jälkeen pääsivät sitten samaan aikaan (hiukan jopa parempaan) kuin ennen tuunausta. Toki aihio oli vähän vähemmän urheilullinen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

DaViega kirjoitti:vai pystyykö joku muu sanomaan, että isommissa vanteissa on muuta syytä kuin yritys saada auto näyttämään paremmalta?
En minä ainakaan. Mutta minulle tökkii ajatus myydä autoa sillä perusteella, että muut pitäisivät sitä hienona (ja minua kovana jätkänä). Mieluummin pihaan joku kummallinen mutta itseä miellyttävä häristin, sanotaan Citroën CX, jolla ei varmasti tarvitse kalastella hyväksyntää mieheltä kadulla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Vittorio Jano kirjoitti:Giulietta Sportivaa mainostetaan oikein lehdessä.

Jo nimi AR Giulietta Sportiva kuulostaa viettelevältä. Tilanne muuttuu todella kutkuttavan kiehtovaksi kun istahdat kuljettajan aisteja hyväilevään ohjaamoon. Satiinikromikuorisista sivupeileistä näet, kuinka muut ihailevat 18" kevytmetallivanteita. Teissä molemmissa on tyyliä.

Siis mitä -ttua?!
:mrgreen: :mrgreen: Mä luin tuon kans tänään aamukaffeella ja oli lähellä, ettei kahvit tulleet ulos frouvan naamalle! Jokohan Autokeskuskin on luovuttanut?
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Onko havaintoa voiko Giuliettan kytkintä säätää jotenkin? Kytkin on alusta asti ottanut kiinni vasta kun poljin on jo lähes ylhäällä. Vainoharhaisena alkanut tuntua, että nykyään ottaa vielä enemmän lopussa kiinni. Tyttö ajellut viime aikoina jonkun verran autolla, mutta ei kuulemma ole luistattanut... Tarttuu kyllä edelleen ihan hyvin, mutta olisi kiva kun nappaisi kiinni vähän aiemmin. Tuossa on muutenkin tuo kytkinpolkimen liike turhan pitkä; tulee mieleen VAG-tuotteet.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei ole säätöä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Niin oletinkin eli on mikä on... no kaipa se toimii. Pitää vain aina vähän "opetella" muilla autoilla ajon jälkeen.
Kiitos tiedosta!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kannatahan tuo mainita huollossa, tai kysyä, onnistuisiko pieni vertailu esittely auton kanssa. Muut giuliettan omistajat varmana voivat varmana kertoa kuinka ylhäältä ottaa kiinni
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Ei valittamista kytkimessä, mutta toisesta autosta taas ei osaa sanoa mikä jonkun muun mielestä on liian ylhäällä. Liike on varmaankin yhtä pitkä paitsi jos on saanut maton liikahtamaan eteenpäin :)
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Poksu
Viestit: 161
Liittynyt: 13 Touko 2008, 22:34
Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir ex. 147 2.0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Poksu »

Kytkinpolkimessa ei ole mitään outoa. Kaasu- ja jarrupolkimet ovat turhan lähellä toisiaan. Kengät mikä sopivat hyvin 147:aan eivät tunnu sopivan Giulietan polkimiin. Onnistuin poistamaan sijoiltaan keskikonsolin ilmakanavan pään, kun kengän reuna nappasi kiinni keskikonsolista ulkonevaan kappaleeseen. Kytkipolkimelle taasen tuntuu mahtuvan vaikka lumikenkä, että tilaa pitäisi riittää vaikka jarrupoljin olisikin lähempänä kytkintä. Oman auton polkimet tosin alumiiniset, niin en tiedä koskeeko sama peruspolkimia.

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Vein auton öljynvaihtoon tänään. Ajattelin että homma on yhtä yksinkertainen kuin 147:ssa. Mutta ei. Pitää näemmä irroittaa pohjalevy ja ei onnistunut montun päällä. Imettiin öljyt sitten yläkautta. Oletteko keksineet mitään kätevää ratkaisua ettei koko pohjapanssaria tarvitsisi ottaa irti, jotta saisi öljypropun auki? Onko todellakin ajateltu että öljynvaihto vaatii pohjalevyn irroituksen vai miten homma menee?
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Vittorio Jano kirjoitti:Jo nimi AR Giulietta Sportiva kuulostaa viettelevältä. Tilanne muuttuu todella kutkuttavan kiehtovaksi kun istahdat kuljettajan aisteja hyväilevään ohjaamoon. Satiinikromikuorisista sivupeileistä näet, kuinka muut ihailevat 18" kevytmetallivanteita. Teissä molemmissa on tyyliä.
REPS!

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Poksu kirjoitti:Kytkinpolkimessa ei ole mitään outoa. Kaasu- ja jarrupolkimet ovat turhan lähellä toisiaan. Kengät mikä sopivat hyvin 147:aan eivät tunnu sopivan Giulietan polkimiin. Onnistuin poistamaan sijoiltaan keskikonsolin ilmakanavan pään, kun kengän reuna nappasi kiinni keskikonsolista ulkonevaan kappaleeseen. Kytkipolkimelle taasen tuntuu mahtuvan vaikka lumikenkä, että tilaa pitäisi riittää vaikka jarrupoljin olisikin lähempänä kytkintä. Oman auton polkimet tosin alumiiniset, niin en tiedä koskeeko sama peruspolkimia.
http://www.youtube.com/watch?list=LPSG4 ... page#t=61s :-D

Avatar
Poksu
Viestit: 161
Liittynyt: 13 Touko 2008, 22:34
Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir ex. 147 2.0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Poksu »

Xehpuk kirjoitti:
Poksu kirjoitti:Kytkinpolkimessa ei ole mitään outoa. Kaasu- ja jarrupolkimet ovat turhan lähellä toisiaan. Kengät mikä sopivat hyvin 147:aan eivät tunnu sopivan Giulietan polkimiin. Onnistuin poistamaan sijoiltaan keskikonsolin ilmakanavan pään, kun kengän reuna nappasi kiinni keskikonsolista ulkonevaan kappaleeseen. Kytkipolkimelle taasen tuntuu mahtuvan vaikka lumikenkä, että tilaa pitäisi riittää vaikka jarrupoljin olisikin lähempänä kytkintä. Oman auton polkimet tosin alumiiniset, niin en tiedä koskeeko sama peruspolkimia.
http://www.youtube.com/watch?list=LPSG4 ... page#t=61s :-D
Tuohan näyttää jo melkein kuin laittaisi istumaan kyynärnojalle ja molemmissa jalkatiloissa olisi yksi poljin. No toinen vaihtoehto on sopivat ajokengät...

:roll:

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja quppe »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Jo nimi AR Giulietta Sportiva kuulostaa viettelevältä. Tilanne muuttuu todella kutkuttavan kiehtovaksi kun istahdat kuljettajan aisteja hyväilevään ohjaamoon. Satiinikromikuorisista sivupeileistä näet, kuinka muut ihailevat 18" kevytmetallivanteita. Teissä molemmissa on tyyliä.
REPS!
Mainos näköjään toiminut, kun Autokeskuksen sivut ovat alhaalla joten tungosta on..

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Petteri kirjoitti:Vein auton öljynvaihtoon tänään. Ajattelin että homma on yhtä yksinkertainen kuin 147:ssa. Mutta ei. Pitää näemmä irroittaa pohjalevy ja ei onnistunut montun päällä. Imettiin öljyt sitten yläkautta. Oletteko keksineet mitään kätevää ratkaisua ettei koko pohjapanssaria tarvitsisi ottaa irti, jotta saisi öljypropun auki? Onko todellakin ajateltu että öljynvaihto vaatii pohjalevyn irroituksen vai miten homma menee?
Eikö suodatinta vaihdettu lainkaan? :shocked!: ...vai jäikö löytämättä? :wink:

Taitaa pohjalevyn irroitus olla tarpeen ja senkin jälkeen on suodatin vielä jonkinlaisen (viima?)suojan sisällä. Kun aikanaan kiikutin Bravon Vianorille öljynvaihtoon, meni ekat 10 min suodattimen tyypin etsimiseen netistä ja seuraavat 40 min itse suodattimen paikantamiseen. Jouduin menemään hätiin siinä vaiheessa, kun jantteri meinasi ruveta purkamaan muoveja pois venttiilikopan päältä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

insinörtti kirjoitti:
Petteri kirjoitti:Vein auton öljynvaihtoon tänään. Ajattelin että homma on yhtä yksinkertainen kuin 147:ssa. Mutta ei. Pitää näemmä irroittaa pohjalevy ja ei onnistunut montun päällä. Imettiin öljyt sitten yläkautta. Oletteko keksineet mitään kätevää ratkaisua ettei koko pohjapanssaria tarvitsisi ottaa irti, jotta saisi öljypropun auki? Onko todellakin ajateltu että öljynvaihto vaatii pohjalevyn irroituksen vai miten homma menee?
Eikö suodatinta vaihdettu lainkaan? :shocked!: ...vai jäikö löytämättä? :wink:

Taitaa pohjalevyn irroitus olla tarpeen ja senkin jälkeen on suodatin vielä jonkinlaisen (viima?)suojan sisällä. Kun aikanaan kiikutin Bravon Vianorille öljynvaihtoon, meni ekat 10 min suodattimen tyypin etsimiseen netistä ja seuraavat 40 min itse suodattimen paikantamiseen. Jouduin menemään hätiin siinä vaiheessa, kun jantteri meinasi ruveta purkamaan muoveja pois venttiilikopan päältä.
Kyllä suodatinkin vaihdettiin. Ei tosin löytynyt varastosta vaan piti tilata seuravaksi päiväksi, joten piti tehdä uusi reissu. Aika kätevältä tuo suodatinhomma vaikutti. Ruuvattiin vain yläkautta irti ja ei tullut öljyn tippaa. Suodattimen hinta tosin oli tuplat siihen mihin olin tottunut. Ovat kuulemma kaikki nämä uudet patruunatyyppiset kalliimpia (mikä ei tunnu oikein loogiselta).

Ei tunnu tuo pohjalevyn irroitus oikein hyvältä. Täytyy joko tehdä levyyn reikä ja siihen pienempi kansi tai sitten imutella vain jatkossa yläkautta pois. Onko kukaan viritellyt sopivaa pikkukantta tuohon pohjalevyyn? En tiedä onko sekään oikein hyvä. Menee varmaan tuohon yläkautta imutteluun.
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

^Onko se nyt sittenkään niin iso homma kerran (tai kaksi?) vuodessa irrottaa/irrotuttaa se pohjamuovi paikaltaan että saa öljyt vaihdettua niinkuin tehtaalla on suunniteltu? Ruuveillahan tuo lienee G:ssäkin kiinni. Saattais myös auttaa siihen että kun se pohjamuovi joskus todellakin täytyy irrottaa, niin se lähtis irti muutenkin kuin särkemällä vähintään kiinnitykset.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Herra Salo kirjoitti:^Onko se nyt sittenkään niin iso homma kerran (tai kaksi?) vuodessa irrottaa/irrotuttaa se pohjamuovi paikaltaan että saa öljyt vaihdettua niinkuin tehtaalla on suunniteltu? Ruuveillahan tuo lienee G:ssäkin kiinni. Saattais myös auttaa siihen että kun se pohjamuovi joskus todellakin täytyy irrottaa, niin se lähtis irti muutenkin kuin särkemällä vähintään kiinnitykset.
Ei onnistunut montun päällä vaan vaatii nosturin. Voihan se olla että irtoasi sitten helpommin jos irroittelee monta kertaa vuodessa. Tai sitten käy niin että ruuvit korkkaa tms. ja on vieläkin hankalampaa. Kai se ainakin nyt onnistuisi kun pohjalevy on vielä suhteellisen ehjä eikä paikattu rautalankavirityksillä tms niin kuin edellisessä.
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kylla jos niita ruuveja rasvaa silloin tallöin ne pysyy paremmassa kunnossa ja irrotus sujuu helpommin kuin jos jattaisi koskematta ja rasvaamatta ruostumaan.
Kuva

Vastaa Viestiin