Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
Re: Puleerausketju.
Tokmannin valikoimat sitten ilmeisesti vähän vaihtelevat paikkakunnittain, Turusta löytyi sieltä, Prismasta tai Cittarista en löytänyt. Pesuaineosastoilta kannattaa tosiaan etsiä koska semmoiseksi tuo luokitellaan.
Tässä 130 tkm rullatun 147:n ratti, ennen ja jälkeen. Putsasin vielä kerran kuvan ottamisen perään muttei enää juurikaan parantunut, ehkä hieman lähti vielä kiiltoa pois.
Tässä 130 tkm rullatun 147:n ratti, ennen ja jälkeen. Putsasin vielä kerran kuvan ottamisen perään muttei enää juurikaan parantunut, ehkä hieman lähti vielä kiiltoa pois.
Viimeksi muokannut michelin, 26 Heinä 2016, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Puleerausketju.
Rätti puhtaaksi vaikka eihän toi likaiseksi ollut päässytkään. Autoglymin aineilla http://www.autoglym.com/products/produc ... mplete-kit on kyllä pysynyt uskomattoman hyvänä, on värinsäkkin pitänyt. Kun laittaa hoitoaineen niin tarvi kun vedellä ja mikrokintaalla pyyhkästä normi autonpesun yhteydessä. Voi toki olla parempiakin aineita kun en ole muita kokeillut
- Liitteet
-
- rätin pesua.jpg
- (208.87 KiB) Tiedosto ladattu 7698 kertaa
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Puleerausketju.
^Offtopikkina heitän ilmaan kysymyksen, onko väliä pitääkö talvisäilytyksen aikana kattoa auki vai kiinni? Avo tulee talvehtimaan kylmässä harkkotiilihallissa.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Puleerausketju.
Kiinni ne kannattaa pitää, kangas voi kutistua ja revetä ylös nostettaessa jos pitkään on ollut alhaalla. Toiset pitää lukot auki pitkien seisontajaksojen aikana. Mä olen pitänyt lukot kiinni mutta käyttänyt kattoa alhaalla muutaman kerran talven aikana ja on pinkeenä pysyny. Jos tuntuu että katossa on "löysää" eli olisi kangas venähtänyt niin voi lukot auki säilyttäminen korjata tilannetta.
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Puleerausketju.
Muutamia autoja vahannu ja vähä myllyäki kokeilleena kysyisin että minkälaista kiillotus ainetta suosittelette alfan maalipintaan? Ja perus hämähäkki seitit löytyy.. olisi tatkotus saada vähämmäkksi.. en oo perfektionisti mutta jos edes vähän. Linkkejä yms voi laittaa... niin ja ei oo koko omaisuutta tarkotus tuhlata löytyy rälläkkämallin mylly valmiiksi
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Puleerausketju.
Jotta ei taidot pääse ruostumaan niin kävin loman aikana palauttamassa kiiltoa yhteen 75 TS:ään. Hieno peli, jonka alusta on päivitetty sellaiseen setuppiin, että ahvenistolla saattaa pikkubussoilla tulla kiire.
Tuo olisi myynnissäkin. Tämä ei siis ole minun entinen yksilö.
Tuo olisi myynnissäkin. Tämä ei siis ole minun entinen yksilö.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Puleerausketju.
Kokeillaas näin. Jostain syystä en saa pelaamaan Googlen jakamisasetuksia.
- Liitteet
-
- 20160727_161432.jpg
- (200.62 KiB) Tiedosto ladattu 7264 kertaa
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Puleerausketju.
Vähän pitäis ehkä kiinnittää huomiota tähän muovipuskurin ja metallikuoren välille revenneeseen sävyeroon. Värinä kaupasta ostettaessa Rosso Giulietta. Nyt ehkä jotain muuta.
- Liitteet
-
- 20160812_203907.jpg
- (74.08 KiB) Tiedosto ladattu 7130 kertaa
Re: Puleerausketju.
Onko näissä Alfoissa käytetty jotain ekstrahaalistuvaa punaista väriä, vai miksi nämä tuntuu niin kovin herkästi väriään vaihtamaan? Tuossaki seisoo pari vanhaa punaista Astraa, eikä niissä tuollaista sävyeroa ole vielä lähes 300tkm ajettuinakaan.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
Maali voi näyttää erilaiselta muovi ja metalli pinnalla, en tiedä miks, mutta monesti nähty... Eikä alfan maalaukset nyt muutenkaan mitään huippulaatua ole olleet...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Puleerausketju.
opelit nyt on niin kovia happanemaan olleet perinteisesti (riippuu toki mitä tuolla "vanhalla astralla" tarkoitat) että alkuperäistä punaista tuskin on enää tallella...Shuttle kirjoitti:Onko näissä Alfoissa käytetty jotain ekstrahaalistuvaa punaista väriä, vai miksi nämä tuntuu niin kovin herkästi väriään vaihtamaan? Tuossaki seisoo pari vanhaa punaista Astraa, eikä niissä tuollaista sävyeroa ole vielä lähes 300tkm ajettuinakaan.
meilläpäin ainakin opelit(kin) on punaisena laidastaan tätä luokkaa:
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Puleerausketju.
Osittain ei liity Alfaan, mutta millä saa pien pois? Ajettiin ilmeisesti just jyrsittyä öljysoraa jokunen kilometri ja nyt on Alfan pyöräkotelot ja kyljet pietty huolella, mutta se hankalampi on asuntovaunun keula. Etukotelo ja koko seinä, etuikkuna täynnä pikinokareita. Vaunussa kun ei saisi käyttää liuottimia eikä painepesuria. Painepesurilla kylläkin jo yritin tuota etukoteloa joka on jotain ABS muovin tapaista ainetta. Ehdotuksia?
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
^kokeiles sellasta kuin solmaster as40, luonnonöljypohjainen "bioliuotin" joka on tarkoitettu ajoneuvojen, teollisuuskoneiden yms puhdistukseen ja kyljessä ainakin on asuntovaunun kuva... Saa ihan tavan Prismasta ja litran pullosta saa laimennettua monta litraa uutta ainetta.
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Re: Puleerausketju.
Motox hiilivetypohjaisella liukkarilla tai pienpoisto aineella, ei oikeastaan muulla. As40 ei tehoa pikeen, muuten kyllä hyvää ainetta.
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Puleerausketju.
Pienpoistoainetta. http://www.autonhoitokauppa.fi/pienpoistoaineet esim. tuolla läjä esimerkkejä. Itse käytän ValetPron Citrus Tar&Glue removeria ja CarPron tuotteita, TriX on kivaa kun saa suhailtua pien- ja raudanpoiston yhdellä kertaa. Toki hyllystä löytyy Bilteman kylmärasvanpoistoainekin, joka on yksi edullinen vaihtoehto pienpoistoon. Sitten jos ei just niin nappaa "hifistellä", niin kyllähän se mineraalitärpätilläkin irtoaa. Vaunuun kokeilisin johonkin pienelle alueelle pesun jälkeen kosten mikrokuituliinan kanssa pienpoistoainetta, en tiedä mitä esim. tuollaiset sitruspohjaiset tuotteet sitten saavat moiselle mahdollisesti aikaan. En halua mainostaa mutta kehun kun on taas paikka kehua, niin tuo autonhoitokaupan pitäjä on aika osaava kaveri vastaamaan tuohonkin asiaan.jyrkip kirjoitti:Osittain ei liity Alfaan, mutta millä saa pien pois? Ajettiin ilmeisesti just jyrsittyä öljysoraa jokunen kilometri ja nyt on Alfan pyöräkotelot ja kyljet pietty huolella, mutta se hankalampi on asuntovaunun keula. Etukotelo ja koko seinä, etuikkuna täynnä pikinokareita. Vaunussa kun ei saisi käyttää liuottimia eikä painepesuria. Painepesurilla kylläkin jo yritin tuota etukoteloa joka on jotain ABS muovin tapaista ainetta. Ehdotuksia?
Viimeksi muokannut Streider, 14 Elo 2016, 23:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Puleerausketju.
Moi! Itse olen aika onnistuneesti myllyttänyt kaksi Alfaa (tumman sininen ja musta) tällaisella aineella... myös prätkän tankin sekä muovikatteet oon käsitellyt useamminkin... ajattelin juurikin niin, että jos niitä hämyhäkin seittejä saisi edes vähän pois, mutta lopputulos oli jopa ekaa kertaa myllyttäneen mielestä enemmän kuin hyväSakkeus kirjoitti:Muutamia autoja vahannu ja vähä myllyäki kokeilleena kysyisin että minkälaista kiillotus ainetta suosittelette alfan maalipintaan? Ja perus hämähäkki seitit löytyy.. olisi tatkotus saada vähämmäkksi.. en oo perfektionisti mutta jos edes vähän. Linkkejä yms voi laittaa... niin ja ei oo koko omaisuutta tarkotus tuhlata löytyy rälläkkämallin mylly valmiiksi
http://www.presco-shop.fi/#!product/prd ... -creme-1-q
Auto luonnollisesti koneella. Ei mikään ammattimyllyttäjien käyttämä aine, mutta enpähän ole saanut myös maalipintaakaan puhki
Päälle luonnollisesti vielä jokin hyvä vaha! Ja se on sitten omavalintakysymys, koska joku vannoo Colliniten nimeen kun taas itse olen vuosikaudet hieronut tätä:
http://www.presco-shop.fi/#!product/prd ... C3%A4-vaha
Aineet olen hankkinut niinkin eksoottisesta kaupasta kuin RTV.
Ja tuskin enää koskaan olen viemässäkään autojani millekään "ammattilaiselle"...
Kiitos Riihimäen Tehtaankadun myllyttäjäspesialistin
Ei saatanan hampuusi suostunut myllyttämään mun 15 v. vanhaa 166:sta! Oli kuulemma niin vanha ja paha tumma metalliväri niin ei edes halunnut työn alle.
PERKELE! Äijä tekee ammatikseen ja kauppa käy! Helppohan se on uusien autojen pintaan levittää kovavaha ja laskuttaa siitä +250€
Ps. Kunhan nykyiset vahat loppuu niin kyllä sitä Colliniteakin täytyy varmasti seuraavaksi kokeilla kun kerran kaikki sitä niin kehuvat
Jarru on vauhdin surma...
Re: Puleerausketju.
Mä tarkoitin tota F-Astraa(?). Se mikä tuli C Vectran kanssa samaan aikaan. Ne näyttää olevan järjestään hyvämaalisia, muuhun en niistä sit otakaan kantaa.alfa 156 v6 kirjoitti:opelit nyt on niin kovia happanemaan olleet perinteisesti (riippuu toki mitä tuolla "vanhalla astralla" tarkoitat) että alkuperäistä punaista tuskin on enää tallella...Shuttle kirjoitti:Onko näissä Alfoissa käytetty jotain ekstrahaalistuvaa punaista väriä, vai miksi nämä tuntuu niin kovin herkästi väriään vaihtamaan? Tuossaki seisoo pari vanhaa punaista Astraa, eikä niissä tuollaista sävyeroa ole vielä lähes 300tkm ajettuinakaan.
meilläpäin ainakin opelit(kin) on punaisena laidastaan tätä luokkaa:
- Wessie
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Puleerausketju.
Onko ihmiset ehostaneet turvavöiden avausnamiskoja jotenkin?
Itsellä molemmissa GTV:issä pahasti haalistuneet tuo punaiset kilkkeet ja aina harmittaa vöitä kiinni laittaessa...
Itsellä molemmissa GTV:issä pahasti haalistuneet tuo punaiset kilkkeet ja aina harmittaa vöitä kiinni laittaessa...
- Liitteet
-
- Seatbelt.jpg
- (99.09 KiB) Tiedosto ladattu 6784 kertaa
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
^ Muovin pinta on hapettunut, eikä siihen auta mikään muu kuin hapettuneen pinnan poisto, jos haluaa ne kirkkaan punaiseksi.... Valitettavasti tuo matsku hapettuu niin syvälle (omien kokemuksien mukaan), ettei siitä enää saa hyvää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Puleerausketju.
Joku täälä foorumilla oli nuo 916:sta ehostanut, muistan projektiketjusta lukeneeni. Kun vaan muistaisi kuka
E: tuossahan se onkin
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... &start=400
E: tuossahan se onkin
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... &start=400
- Wessie
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Puleerausketju.
Ilmeisesti tuossa kojootin blogissa on jonkinlainen hiova kiillotus tehty; kokeiltu "vanhaa kikkaa". Kyllähän nuo vaikka kynnellä rapsuttamallakin paranee ihan silmissä, mutta mietin että jos olisi ollut joku Paras Tapa(tm) tähän niin voisi säästyä aikaa ja vaivaa.
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
^paras lienee hommata uudet lukot? Mutta jotain siltä väliltä voisi olla vaikka jonkun tyyppinen käsinmaalaus esim pienoismalli vehkeillä brushilla tai kynäruiskulla?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Puleerausketju.
Tosiaan kojootti voisi kertoa mikä tuo "vanha kikka" oikein on. Haloo kojootti, kuuluuko? Kuuntelen.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
Onko tämä "vanha kikka" kuumailmapuhallin?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Tuo kojootin nappula ei kyllä ole vielä pahassa kunnossa, toisin kuin tuo yllä oleva esimerkkitapaus.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
Pitihän se rouvan uusi 159 vihkiä meidän taloudelle tyypillisin menoin, päivähän tuohon upposi mutta kehtaahan tuota yhdeksänvuotiasta punaista koppaa nyt katsella
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
^Tervetuloa takaisin vain tiekelpoisiin malleihin.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
Kiitos! Opetin vaimoa jo nostamaan lapaa kun kylillä tulee toinen punainen vastaanhjpp kirjoitti:^Tervetuloa takaisin vain tiekelpoisiin malleihin.
Jos joku ostaisi vielä tuon meikän karkeakumisen pois niin voisi harkita itsellekin jotain harrastusalfaa.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Onkos arvon puleeraajilla vinkkejä siihen, millä keinoin parhaiten/vaivattomimmin saa auton keulasta hyönteiset pois pesun yhteydessä? Pirun sitkeässä ovat.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
BH:n Auto Foamilla lähtee ainakin nuo moottoritiellä liiskaantuneet hyvin pois
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Puleerausketju.
Eka kokeilu aiheesta auton myllytys koneella. Saatan kokeilla toistekin (eli hyvinkin kelvollinen tuli), auto kuitenkin jo 9v vanha ja maalipinta on nyt käsittelyn jälkeen lähes priima
159 3.2 V6 24v JTS SW '07
159 3.2 V6 24v JTS SW '07
- Liitteet
-
- 20161003_175347.jpg
- (198.63 KiB) Tiedosto ladattu 6268 kertaa
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Noin tuli pestyä ja vahailtua alfa mahdollisesti viimeisen kerran.
Ainaki kiiltää.
Ainaki kiiltää.
Noni
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Puleerausketju.
Luistaa sit paalauskoneessa paremminko?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Näin jouluna on kiva pestä autoa.
Ostinpa sitten ihan testiksi pari purkkia scholl concept aineita motonetistä. Vannepuhdistusaine ja "shampol" pesuaine.
Tämä senkin jälkeen kun olin syksyllä ostanut 2-in-1 (tms) vahan... Joka ei näytä tekevän n. kk jälkeen enää yhtään mitään.
Vittu mitä kuraa nämä aineet.
Vannepesu toimi mutta ei ole mitään erikoista.
Pesuaine on enemmän huolissaan polymeerikalvon jättämisestä ja kuivausajan lyhentämisestä kuin itse pesusta. Nyt siellä on kaikki paska polymerikalvon alla. Vittu.
Ostinpa sitten ihan testiksi pari purkkia scholl concept aineita motonetistä. Vannepuhdistusaine ja "shampol" pesuaine.
Tämä senkin jälkeen kun olin syksyllä ostanut 2-in-1 (tms) vahan... Joka ei näytä tekevän n. kk jälkeen enää yhtään mitään.
Vittu mitä kuraa nämä aineet.
Vannepesu toimi mutta ei ole mitään erikoista.
Pesuaine on enemmän huolissaan polymeerikalvon jättämisestä ja kuivausajan lyhentämisestä kuin itse pesusta. Nyt siellä on kaikki paska polymerikalvon alla. Vittu.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
^jep, ja samaan hintaan ellei joissain tapauksissa jopa edullisemmin saa ihan oikeita aineita noiden marketti aineiden sijaan. Itsellä odottaa seuraavaan pesukertaan testattavaksi Chemical Guys :in wash and gloss.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Juu, mutta on kiva testailla eri tuotteita välillä... Niin ei sitten ole pelkkää mututuntumaa eri aineista.jkk kirjoitti:^jep, ja samaan hintaan ellei joissain tapauksissa jopa edullisemmin saa ihan oikeita aineita noiden marketti aineiden sijaan. Itsellä odottaa seuraavaan pesukertaan testattavaksi Chemical Guys :in wash and gloss.
Tuo shampol tosiaan jätti sellaisen vahamaisen kalvon pinnalle joka hylki vettä. Se lähti kuitenkin pineline painepesuaineella pois ihan huuhtelemalla. HUH. Ei viitsi jättää jotain ihme kalvoja alle kun on tarkoitus vahata.
Shampol siirtyy alahyllylle, josta sillä sitten pestään seuraavaksi peräkärryn kuomua
Huomena Colliniteä pintaan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Puleerausketju.
Ihan okei litkua hyvillä pohjilla olevaan pintaan, mutta on jäänyt itsellä aikalailla vaille käyttö ja hyllyyn lojumaan. Kesäpesuissa tulee vielä käytettyä joskus muiden autoihin, tulee vähän sitä glossiakin siinä samalla. Empiirisen tutkimuksen myötä top 5 ja eniten käytössä olevat pesuaineet tällä hetkellä: Bouncer's Slick Mick, Dodo Juicen Supernatural ja Born To Be Mild, Bilt Hamber Auto-Wash, Chemical Guys Mr.Pink. Erityisesti Dodon kamat ja Bouncer's on kyllä ihania, oikein liukkaita eikä jätä mitään pintaan, ei toki nuo muutkaan. BH Auto-wash on mahtavaa kamaa, mutta niin kliinisen hyvää, että pitää noilla vaahtoavammilla ja mukavasti tuoksuvilla sen takia pestä kuivausapuna tulee käytettyä Nanolexin Final Finishiä tai Bouncer's Done&Dustedia, jälkimmäiseen olen täysin rakastunut mitä olen pari kertaa velipojan Giulian pintaan sitä pesun jälkeen käyttänyt. Naurettavan hienoa kamaa.jkk kirjoitti:^jep, ja samaan hintaan ellei joissain tapauksissa jopa edullisemmin saa ihan oikeita aineita noiden marketti aineiden sijaan. Itsellä odottaa seuraavaan pesukertaan testattavaksi Chemical Guys :in wash and gloss.
Vannepesuaineiden kuningas on Bilt Hamberin Auto-Wheel, on se vaan tappavan tehokas tuote ja hyvä koostumus, ei valu niin herkästi. Samatan esipesussa BH autofoamin voittanutta ei ole, saa nähdä tuleeko ikinä.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
^Sattuuko muuten olemaan tietoa millaista tuo autofoam on käytettävyydeltään pumppusuihkuttimella? Itsellä on esipesuaineena nyt valetpron snowfoam jota suihkin pumppusuihkuttimella. Tuo meston suihkutin on ainakin hemmetin tarkka seossuhteesta ja jos on vähänkin liian vahvaa niin melkein tuskaa levittää, kun ampuu nauhana vaahtoa...Ei mahdollisuutta lanceen
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Puleerausketju.
Tulee joskus käytettyä tuollaisella http://www.motonet.fi/fi/tuote/808736/M ... -15-litraa, aika samantapainen, ei juuri kyseinen malli. Otin sieltä pari niitä vaahdotuskiekkoja (keltaisia niitä vaahtohässäköitä) välistä pois, niin sitten tulee komeesti läpi. Hyvin toimii, mutta lancen kanssa toki aina paras. Tulee myös käytettyä sellaisen Parkin paineruiskun kanssa, sen kanssa parempi sohia kuin tuon pikkufoamerin.jkk kirjoitti:^Sattuuko muuten olemaan tietoa millaista tuo autofoam on käytettävyydeltään pumppusuihkuttimella? Itsellä on esipesuaineena nyt valetpron snowfoam jota suihkin pumppusuihkuttimella. Tuo meston suihkutin on ainakin hemmetin tarkka seossuhteesta ja jos on vähänkin liian vahvaa niin melkein tuskaa levittää, kun ampuu nauhana vaahtoa...Ei mahdollisuutta lanceen
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
^kiitos vinkistä, täytyypä kokeilla ilman niitä vaahtomuovihässäkäköitä
Re: Puleerausketju.
Täällä aktiivikäytössä:
Liuotin: Solmaster AS40 tai Würth Pineline (molemmat markettikamaa, helppoja valintoja siksi. Varmasti parempiakin, mutta saan täyspesussa vahat ym niillä lähtemään kunnon seoksella)
Esipesu: Autofoam. Valet Pro Snowfoam on hyvä korvike, mutta mua ärsytti valetissa se ylivaahdottaminen. Sai huuhdella autoa todella pitkän ajan että sen kaiken vaahdon sai lähtemään pois kun käytti "sopivaa" seosta. En lähde kiistelemään puhdistuksen tehoista, mutta voisin ehkä kuvitella että Valetti voisi olla parempi vaihtoehto noihin käsikäyttöisiin pulloihin tuon ominaisuuden takia. Ei kokemusta, koska itse lancettelen.
Vanteet: Bilberry. Jarrusatuloita myöten tulee aina vaan puhdasta ja käytän sitä Sini -valmistamalla painepumppupullolla 1:5 - 1:10 seoksella riippuen hieman mitä tehdään. 1:10 aktiivipesussa ja en ole vanteisiini koskenut millään fyysisellä esineellä vuoteen pesujen takia. Katsuri kun antoi hylyn takajarrusatuloistani (oli toisessa pala jumissa), ihmetteli et onpa omituista vaikka noin uudet jarrusatulat. Piti mua hulluna kun sanoin että ne on 14v vanhat alkuperäiset satulat, luuli varmaan että hinkkaan niitä jonkun hammasharjan kanssa.
Shampoo: Chemical Guys Mr. Pink. Muutamat käyty läpi, mutta on tuo kyllä hyvää. Varsinkin jos on lance, niin sillä pintaan ja vähän pesuaineämpäriin niin on autonpesu kyllä aivan mahtavaa hommaa.
Vaha: Collinite. Se on vaan niin helppo, sekä riittoisa ja mun viime collinite on laitettu pintaan Heinäkuussa, edelleen kiiltelee niin kauniisti pesun jälkeen ja ei jää vedet makaamaan. Lähtee myös pois liuottimella kun se hetki tulee.
Kuivausapu: Tällä hetkellä mulla on kuivausapuna Gtechniq C2v3 Crystal Liquid ja taidan ostaa myös seuraavaksi sitä. Ostin vuosi sitten, vieläkin pullossa puolet jäljellä. Sitä levitetään niin älyttömän vähän 50/50 seoksella märkään pintaan ennen kuivausta, ettei se pääse oikein ainakaan mun käytössä kulumaan. Liikaa levitettynä auto on vaan laikukas (lähtee laikut kyllä seuraavassa pesussa pois). Pitää vahan hyvin elossa/liukkaana ja laseissa vesi virtaa mukavasti.
Täyspesuissa raudapoisto vaihtelee, olen tykännyt kokeilla eri tuotteita ja kyllä ne kaikki merkit tuntuu omalla tavallaan pelaavan. Auto Finesseen olen tykästynyt niiden pullojen sumuttimien takia. Pienpoistona edelleen Bilteman rasvan kylmänpoistoaine, koska sen hinta-/laatusuhdetta on mahdotonta voittaa.
Liuotin: Solmaster AS40 tai Würth Pineline (molemmat markettikamaa, helppoja valintoja siksi. Varmasti parempiakin, mutta saan täyspesussa vahat ym niillä lähtemään kunnon seoksella)
Esipesu: Autofoam. Valet Pro Snowfoam on hyvä korvike, mutta mua ärsytti valetissa se ylivaahdottaminen. Sai huuhdella autoa todella pitkän ajan että sen kaiken vaahdon sai lähtemään pois kun käytti "sopivaa" seosta. En lähde kiistelemään puhdistuksen tehoista, mutta voisin ehkä kuvitella että Valetti voisi olla parempi vaihtoehto noihin käsikäyttöisiin pulloihin tuon ominaisuuden takia. Ei kokemusta, koska itse lancettelen.
Vanteet: Bilberry. Jarrusatuloita myöten tulee aina vaan puhdasta ja käytän sitä Sini -valmistamalla painepumppupullolla 1:5 - 1:10 seoksella riippuen hieman mitä tehdään. 1:10 aktiivipesussa ja en ole vanteisiini koskenut millään fyysisellä esineellä vuoteen pesujen takia. Katsuri kun antoi hylyn takajarrusatuloistani (oli toisessa pala jumissa), ihmetteli et onpa omituista vaikka noin uudet jarrusatulat. Piti mua hulluna kun sanoin että ne on 14v vanhat alkuperäiset satulat, luuli varmaan että hinkkaan niitä jonkun hammasharjan kanssa.
Shampoo: Chemical Guys Mr. Pink. Muutamat käyty läpi, mutta on tuo kyllä hyvää. Varsinkin jos on lance, niin sillä pintaan ja vähän pesuaineämpäriin niin on autonpesu kyllä aivan mahtavaa hommaa.
Vaha: Collinite. Se on vaan niin helppo, sekä riittoisa ja mun viime collinite on laitettu pintaan Heinäkuussa, edelleen kiiltelee niin kauniisti pesun jälkeen ja ei jää vedet makaamaan. Lähtee myös pois liuottimella kun se hetki tulee.
Kuivausapu: Tällä hetkellä mulla on kuivausapuna Gtechniq C2v3 Crystal Liquid ja taidan ostaa myös seuraavaksi sitä. Ostin vuosi sitten, vieläkin pullossa puolet jäljellä. Sitä levitetään niin älyttömän vähän 50/50 seoksella märkään pintaan ennen kuivausta, ettei se pääse oikein ainakaan mun käytössä kulumaan. Liikaa levitettynä auto on vaan laikukas (lähtee laikut kyllä seuraavassa pesussa pois). Pitää vahan hyvin elossa/liukkaana ja laseissa vesi virtaa mukavasti.
Täyspesuissa raudapoisto vaihtelee, olen tykännyt kokeilla eri tuotteita ja kyllä ne kaikki merkit tuntuu omalla tavallaan pelaavan. Auto Finesseen olen tykästynyt niiden pullojen sumuttimien takia. Pienpoistona edelleen Bilteman rasvan kylmänpoistoaine, koska sen hinta-/laatusuhdetta on mahdotonta voittaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
Minä enää muista, kuka kehui, että Schollin joku pesun jäljiltä pintaan pyyhkäistävä pikavaha olis ihan ok tavaraa. Eikä paskaantuisi auto niin nopeasti uudestaan.
Uskaltaiskohan sellaista kokeilla, vai onkohan lopulta vaan enemmän riesaa
Uskaltaiskohan sellaista kokeilla, vai onkohan lopulta vaan enemmän riesaa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
^Kokeile Gyeon WetCoat:ia. Nopea käyttää ja mainostavat pysyvän 3kk.
Ihan toimivaa tavaraa manuaalivaahdottimellakin.jkk kirjoitti:^Sattuuko muuten olemaan tietoa millaista tuo autofoam on käytettävyydeltään pumppusuihkuttimella? Itsellä on esipesuaineena nyt valetpron snowfoam jota suihkin pumppusuihkuttimella. Tuo meston suihkutin on ainakin hemmetin tarkka seossuhteesta ja jos on vähänkin liian vahvaa niin melkein tuskaa levittää, kun ampuu nauhana vaahtoa...Ei mahdollisuutta lanceen
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
Kiittää vihjeestä, mutta otin nyt tuota Schollia kokeeksi, kun sai omaan makuun riittävän helposti Motonetin hyllystä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/389478/Sch ... Wax-500-ml
Todetaan omalla pesulaiskan mittapuulla kelvolliseksi. Pesuhallin ilmankosteus hieman kiusasi, eikä näemmä olisi kannattanut lasille laittaa . Maalipinnalta vesi valui suoraan pois ja ajon aikaiset roiskeetkin jäi helmeilemään, kuin vahauksen jäljiltä, joten on sillä jokin vaikutus.
Ohjeesta en päässyt jyvälle, onko tarkoitettu märkään vai kuivattuun autoon suihkutettavaksi. Itse laitoin kuivaan ja olettaisin näin tarkoitetun, koska teho heikkeni, jos sai vettä märäksi jääneestä kohdasta.
Sitten himojynssäjille on omat aineensa
Todetaan omalla pesulaiskan mittapuulla kelvolliseksi. Pesuhallin ilmankosteus hieman kiusasi, eikä näemmä olisi kannattanut lasille laittaa . Maalipinnalta vesi valui suoraan pois ja ajon aikaiset roiskeetkin jäi helmeilemään, kuin vahauksen jäljiltä, joten on sillä jokin vaikutus.
Ohjeesta en päässyt jyvälle, onko tarkoitettu märkään vai kuivattuun autoon suihkutettavaksi. Itse laitoin kuivaan ja olettaisin näin tarkoitetun, koska teho heikkeni, jos sai vettä märäksi jääneestä kohdasta.
Sitten himojynssäjille on omat aineensa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Puleerausketju.
BH Autowash kans siitä tylsä, et sil 3dl purkil pesee auton semmottis 60-100 kertaa. Ja joha se maksaaki lähemmäs 17€. Ei jätä jäämiä, jote hyvä ennen suojausta.
Ei todellakaan fiilistelyshamppoo - muuten vaan toimiva.
Ääs40 ja pinelinelle korvaajaks BH surfex hd. Sil pesee kotonaki vaik lattiat ja muut pinnat. Toimii kans.
Wd40/crc vaihtoehtona BH ferrosol. Toi tuoksuu toffeiselta. Toimii ruostuneisiin pultteihin ja vaikka kierteytysnesteenä. Omien kokemusten perusteella purkin saa jopa käytettyä kivutta loppuun, vs crc mis ponnekaasut loppuu ennenaikojaan - varsinki niis +50% purkeissa.
Jos BH foamin voittanu löytyy, ni saa kertoa mulle.
Olen laiska ja köyhähkö, jote BH tuotteet sopii mulle.
Ja autoa ei tartte jynssätä/hinkata. Tuthaa sitä naarmuttaan...
Ei todellakaan fiilistelyshamppoo - muuten vaan toimiva.
Ääs40 ja pinelinelle korvaajaks BH surfex hd. Sil pesee kotonaki vaik lattiat ja muut pinnat. Toimii kans.
Wd40/crc vaihtoehtona BH ferrosol. Toi tuoksuu toffeiselta. Toimii ruostuneisiin pultteihin ja vaikka kierteytysnesteenä. Omien kokemusten perusteella purkin saa jopa käytettyä kivutta loppuun, vs crc mis ponnekaasut loppuu ennenaikojaan - varsinki niis +50% purkeissa.
Jos BH foamin voittanu löytyy, ni saa kertoa mulle.
Olen laiska ja köyhähkö, jote BH tuotteet sopii mulle.
Ja autoa ei tartte jynssätä/hinkata. Tuthaa sitä naarmuttaan...
Re: Puleerausketju.
Tavan totta.jalittam kirjoitti:Ja autoa ei tartte jynssätä/hinkata. Tuthaa sitä naarmuttaan...
Minäkin olen kaikkea muuta kuin rikas ja aina jaksan ihmetellä "oh Bertone mmm Bella macchina *smak smak* Bellissima..*
Viikon suolaamisen ja muun sorasta seuraavan jälkeen otetaan ne emännältä jääneet paskaiset pesuvedet, nakataan ne sateessa sen rakkaan Italialaisen herkun niskaan ja hierotaan se pihalta löytyneellä jäkälällä (vaihtoehtoisesti jollai vielä pahemmalla, kuten pesusienellä) pintaan ja SÄÄMISKÄÄ perää (kyl sillo osattii, tääki papan peruja ja menny mikskää!) ni kelpaa taas katsella.
Itse olen ainakin niin köyhä et harmittaa todella paljon jos naarmuttaisin jotain joka on ollut itselleni kallista.
Talvella jaksan fyysisesti koskea sen ehkä kerran kuussa - kahdessa kintaalla autoon, muuten vain foamilla huuhtelua. Mukavan puhtaana se silti tuolla näyttää pysyvän, eikä suolaruoste muhi.
Viimeksi muokannut Shakal, 27 Joulu 2016, 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
Mitenkäs kuivaaminen jos huuhtelee pelkästään foamilla vai antaako vain olla?Shakal kirjoitti: Talvella jaksan fyysisesti koskea sen ehkä kerran kuussa - kahdessa kintaalla autoon, muuten vain foamilla huuhtelua. Mukavan puhtaana se silti tuolla näyttää pysyvän, eikä suolaruoste muhi.