Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Jep, ammattikuski onneksi oli tilanteen tasalla. Enemmän mua tosin ihmetytti ne bussin xenonit, ne näytti jotenkin haaleilta, yleensä näyttävät kirkkaammilta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Oliko niissä punaista tai sinistä sävyä? (=kohta himmentymässä lopullisesti) Jos ei, saattoivat vaan olla todella likaiset, sillä kaikki autothan eivät pese lamppujaan jokaisella ikkunanhuuhtelulla.
Ai niin, omassani valoautomatiikka päätteli olevan valottomuuden sallivan kirkasta, kun sitä päivällä kokeilin.
Ai niin, omassani valoautomatiikka päätteli olevan valottomuuden sallivan kirkasta, kun sitä päivällä kokeilin.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Ei, eivät näyttäneet kuolevilta, vaan tosiaan vaan himmeiltä. Likakerros voi hyvin ollakin syypää - sen yleensä tunnistaa valokuvion tarkkuuden hämärtymisestä, mutta nyt oli tarpeeksi kirkasta ettei moista vastaantullessa erottanut.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Liikenteestä
Joo eilen oli aikamoinen päivävalojen ajelu päivä tosiaan. Toyotissa, Avensiksissa on se hämäryyden tunnistin, mutta silti tuli illalla uusi Avensis vastaan ilman takavaloja. Tietenkin, jos se on kohdassa 0 se kytkin, niin sitten ei pala mitään takana...
Uudet Mondeot näyttäs olevan aika usein pimeillä takavaloilla ja Kiiat. Mersut myös mutta sitten Audi on tehnyt kai tehdas asetuksena ne palamaan, vaikka ledit palaa keulilla. Samaa ei tee tosin Volkkari, uudet Passatit ovat myös pimeitä takana, jos on ledit päällä edessä. Kuten myös uudet Bemarit ja yllättäen kyllä uudet super turvallisuus ajattelulla rakennetut Volvot.
VDL:ssä joita näkee Vihdintiellä ja Espoon sisäisillä linjoilla, siis linja-autoja on myös tämä ledipäivä-valo asetus juttu. Ohjeistettu on paljon niitten käytöstä, mutta silti jotkut ei vaan "välitä" tai tajua laittaa ajovaloja päälle erikseen. Pohjolan Liikenteen Finnair busseissa on xsenonit, uudet Scaniat ainakin ovat niillä varustettuja ja ne kyllä huomaa. Helsingin Bussiliikenne sai hiljattain uusia Scanioita lähinnä Haagan linjalle, jossa on päivä ledit, mutta sillä erotuksella, että ne takavalot palavat takana, toisin kuin VDL:ssä, jollanen sen olisi pitänyt olla mun mielestä myös niissä. Muttei ole.
Rekoista olen huomannut sen, että vaikka keulilla on päivälamput, takavalot palavat myös. Siksi ihmettelen, miksei VDL ole näin rakentanut tota automatiikkaa.
Jokaisen kuljettajan omalla vastuulla loppupeleissä noi valot on, oli sielä hämärryyden tunnistusta tai ei rakennettuna erikseen. Varmasti poliisi eilen näihin puuttui kyllä, sumussa ilman takavaloja-ajamiseen.
Uudet Mondeot näyttäs olevan aika usein pimeillä takavaloilla ja Kiiat. Mersut myös mutta sitten Audi on tehnyt kai tehdas asetuksena ne palamaan, vaikka ledit palaa keulilla. Samaa ei tee tosin Volkkari, uudet Passatit ovat myös pimeitä takana, jos on ledit päällä edessä. Kuten myös uudet Bemarit ja yllättäen kyllä uudet super turvallisuus ajattelulla rakennetut Volvot.
VDL:ssä joita näkee Vihdintiellä ja Espoon sisäisillä linjoilla, siis linja-autoja on myös tämä ledipäivä-valo asetus juttu. Ohjeistettu on paljon niitten käytöstä, mutta silti jotkut ei vaan "välitä" tai tajua laittaa ajovaloja päälle erikseen. Pohjolan Liikenteen Finnair busseissa on xsenonit, uudet Scaniat ainakin ovat niillä varustettuja ja ne kyllä huomaa. Helsingin Bussiliikenne sai hiljattain uusia Scanioita lähinnä Haagan linjalle, jossa on päivä ledit, mutta sillä erotuksella, että ne takavalot palavat takana, toisin kuin VDL:ssä, jollanen sen olisi pitänyt olla mun mielestä myös niissä. Muttei ole.
Rekoista olen huomannut sen, että vaikka keulilla on päivälamput, takavalot palavat myös. Siksi ihmettelen, miksei VDL ole näin rakentanut tota automatiikkaa.
Jokaisen kuljettajan omalla vastuulla loppupeleissä noi valot on, oli sielä hämärryyden tunnistusta tai ei rakennettuna erikseen. Varmasti poliisi eilen näihin puuttui kyllä, sumussa ilman takavaloja-ajamiseen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Audilla tehtaan oletus on, että takavalot on pimeänä huomiovalojen ajaessa. Suomen maahantuoja on kuulemma ottanut linjakseen aktivoida ne softasta ennen auton luovutusta, ellei ostaja toisin hoksaa pyytää.S_A kirjoitti:Audi on tehnyt kai tehdas asetuksena ne palamaan, vaikka ledit palaa keulilla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
Ok, no sitten pisteitä pois Citikalta. Vaikka saattoihan kyseessä olla joku turisti, joka huomasi oikean kaistan vasta tuossa vaiheessa. Ei näistä koskaan tiedä.Albertolli kirjoitti: Tällä tavalla suoritettuna tämä oman navan tuijotus hidastaa koko muuta liikennettä.
---
Muutenkin tuntuu, että monet (ajoittain minäkin) kokevat liikenteen taistelukentäksi, jossa blokataan vastustajia, yritetään päästä ekana paikalle, kytätään toisten virheitä jne. Mitä jos marketin kassajonossa olisi sama meininki? Peltilaatikon sisällä on hyvä uhota ja tulla sitten raivoamaan nettiin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Liikenteestä
^^^Eilen kävin liikenteessä useampaan kertaan päivän aikana, ja kyllä ainakin tuo mun mersu sytytti ajovalot joka kerta, vaikka se mulla aina automaatilla onkin. Aika kirkasta pitää olla että tuo mersun systeemi ajattaa niillä päivätuikuilla....
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Vanhempien i40 Hyihai sytyttää myöskin melko herkästi ajovalot, jos on yhtään harmaampaa tai alkaa hämärtämään. Selkeästi käytetty järkeä ja kytkeytyminen on reilusti turvallisemmalla puolella rajaa. Auto sytyttää valot huomattavasti aiemmin, kuin mitä itsellä olisi tuntunut pakolliselta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Liikenteestä
Tuntui enemmänkin olevan sitä sakkia joka koukkailee kaistalta toiselle sen mukaan kumpi näyttäisi menevät ainakin 1km/h nopeammin.Vittorio Jano kirjoitti:Ok, no sitten pisteitä pois Citikalta. Vaikka saattoihan kyseessä olla joku turisti, joka huomasi oikean kaistan vasta tuossa vaiheessa. Ei näistä koskaan tiedä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Ainakin meillä luovutushuollossa ne koodataan aina päälle päiväajovalojen kanssa JOS pystyy. joillain merkeillä vain tämä ominaisuus lisätään testereihin hiukan viiveellä... tai ei ollenkaanPolforea kirjoitti:Audilla tehtaan oletus on, että takavalot on pimeänä huomiovalojen ajaessa. Suomen maahantuoja on kuulemma ottanut linjakseen aktivoida ne softasta ennen auton luovutusta, ellei ostaja toisin hoksaa pyytää.S_A kirjoitti:Audi on tehnyt kai tehdas asetuksena ne palamaan, vaikka ledit palaa keulilla.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Liikenteestä
Minäkin olen ihmetellyt minkä vuoksi itseä korpeaa joskus suhteettoman paljon säännöistä piittaamattomuus tai sellainen käytös jonka voi halutessaan tulkita kyynärpäiden käyttämiseksi, ja tämä nimenomaan liikenteessä. Useimmissa tapauksissa muiden hölmöilystä itselle koituva suoranainen harmi on kuitenkin aika olematonta. Koska liikennevalvonnan suorittaminenkin kuuluu ihan muille tahoille niin pitää vaan yrittää mennä ajatuksella live and let live.Vittorio Jano kirjoitti:Muutenkin tuntuu, että monet (ajoittain minäkin) kokevat liikenteen taistelukentäksi, jossa blokataan vastustajia, yritetään päästä ekana paikalle, kytätään toisten virheitä jne.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Toisaalta, sitten kun kukaan ei välitä toisten toilailuista ja touhuista....Rasvis kirjoitti:Minäkin olen ihmetellyt minkä vuoksi itseä korpeaa joskus suhteettoman paljon säännöistä piittaamattomuus tai sellainen käytös jonka voi halutessaan tulkita kyynärpäiden käyttämiseksi, ja tämä nimenomaan liikenteessä. Useimmissa tapauksissa muiden hölmöilystä itselle koituva suoranainen harmi on kuitenkin aika olematonta. Koska liikennevalvonnan suorittaminenkin kuuluu ihan muille tahoille niin pitää vaan yrittää mennä ajatuksella live and let live.Vittorio Jano kirjoitti:Muutenkin tuntuu, että monet (ajoittain minäkin) kokevat liikenteen taistelukentäksi, jossa blokataan vastustajia, yritetään päästä ekana paikalle, kytätään toisten virheitä jne.

Re: Liikenteestä
Joo jotain tällästä oon ymmärtänyt myös. Soitin Toyotan huoltoon tosta aikoinaan, niin ei kuulemma sillon ainakaan ollut mahdollista softallakaan päivittää valoautomatiikkaa toisenlaiseksi, eli päivävalojen palaessa takavalotkin palaisivat. En tiedä sitten nyt. Tietenkin saahan ne palamaan kun laittaa parkit, mutta sitten päivävalot on himmeämmät ja sehän ei taas käy.Polforea kirjoitti:Audilla tehtaan oletus on, että takavalot on pimeänä huomiovalojen ajaessa. Suomen maahantuoja on kuulemma ottanut linjakseen aktivoida ne softasta ennen auton luovutusta, ellei ostaja toisin hoksaa pyytää.S_A kirjoitti:Audi on tehnyt kai tehdas asetuksena ne palamaan, vaikka ledit palaa keulilla.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Omassani saa säädettyä ajovalojen päivänvalotunnistimen herkkyyttä. Tiedä sitten noista muunmerkkisistä, onnistuuko omin konstein vai pitääkö tehdä huollossa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Re: Liikenteestä
Monille liikenne on paikka, missä voi purkaa vitututuksen. Osa hakee hakemalla sitä, että toinen kilahtaa ja sitten on kiva jatkaa sitä leikkiä. Osa ajaa siis ihan tahallaan saadakseen toisen reagoimaan ja kun toinen reagoi, niin sitten siitä saadaan tyydytys.Rasvis kirjoitti:Minäkin olen ihmetellyt minkä vuoksi itseä korpeaa joskus suhteettoman paljon säännöistä piittaamattomuus tai sellainen käytös jonka voi halutessaan tulkita kyynärpäiden käyttämiseksi, ja tämä nimenomaan liikenteessä. Useimmissa tapauksissa muiden hölmöilystä itselle koituva suoranainen harmi on kuitenkin aika olematonta. Koska liikennevalvonnan suorittaminenkin kuuluu ihan muille tahoille niin pitää vaan yrittää mennä ajatuksella live and let live.Vittorio Jano kirjoitti:Muutenkin tuntuu, että monet (ajoittain minäkin) kokevat liikenteen taistelukentäksi, jossa blokataan vastustajia, yritetään päästä ekana paikalle, kytätään toisten virheitä jne.
Toiset on sellasia, kiusataan tahalleen. Ei kukaan voi oikeasti olla sitä mieltä, että esimerkiksi 1½ auton mitan välistä on ihan OK puikata miljonaa kiihdyttäen. Siis 2 kaistaisella tiellä; jossa 2 autoa menee vierekkäisillä kaistoilla 1½ auton mitan erolla toisistaan samaan suuntaan, että siitä välistä on kiva ladata miljoonaa toisen nenän edestä. Ei kukaan voi tosissaan ainakaan en pysty ymmärtämään, että tällänen ois jonkun mielestä OK käytöstä ja ajamista liikenteessä.
Tai että on ihan OK kiilata 40 alueella pysäkiltä lähtenyt bussi ja jos sieltä tulee valojen vilkutusta tai torven soittoa kiitoksena kivasta käytöksestä pientalo-alueella lapsien kouluun meno aikaan: on vielä OOKOOMPAA Pysähtyä suoraan eteen ja kävellä etuikkunalle koputtelemaan.
Tälläsiä ihmisiä on ihan oikeasti.
En tiedä onko nää sitten vaan niin idiootteja, että kaikkea voi tehdä ja tulla vielä naamansa näyttämään siihen eteen vai onko nää sitten vielä niin idiootteja, etteivät tajua tekojensa seurauksia saati oikeuden tajua mikä on oikein ja mikä on väärin ja ketä oikeasti teki virheen. Vaan syyllinen on aina joku muu. Itsessä ei ole ikinä mitään vikaa.
Osa tuntuu ihan oikeasti ajavan tuola sillä tavalla, että kun he näkevät sopivan tilanteen; niin sinne mennään sitten sitäkin innokkaammin miljonaa ja hakemalla haetaan se konflikti sieltä. Siltä se ainakin bussin ratin takaa näyttää, kun yrität kaistaa vaihtaa esimerkiksi Turuntiellä Kilon risteyksen jälkeen; vilkutat sen 50-100m ja tilaa ei anneta, tai sinne kiihdytetään voimakkaasti väliin, ettei bussi pääse vaihtamaan kaistaa. Osa ajaa sinne väliin, vaikka bussin on puoliksi jo naapuri kaistan puollella, sinne väliin kiihdytetään.
Tollanen konfliktin hakeminen on usein varmasti sitä, että on ollut paska päivä ja se pitää kostaa sitten jollekin. Purkaa vähän höyryjä. Nyky maailma on osaksi siihen syyllinen, jengi on ressaantuneita, väsyneitä ja ei tarvita kuin yksi vähän isompi ärsyke, niin homma on selvä.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
^Tuollaisia ajatuksia kävi mielessä, kun ajelin motaria kohti Pukinpellontietä ja sieltä takaisin.
Mennessä yksi uuno ducatokuski vetäisi muutaman metrin päähän eteen, kun olin jo ohittamassa häntä. Kyllä tuli loskapaskaa autoni päälle niin, että tuntui. Varmaan pilasin päivänsä, kun jätin soittamatta torvea enkä innostunut vilkuttelemaan valoja ja jatkoin ohitsensa sen kummemmin reaktioita osoittamatta, kun lopulta malttoi palata oikealle kaistalle.
Tullessa yksi olympiarenkainen tuli melkein takapuskuriin kiinni, kun en alkanut ajaa entistä kovempaa hänen lähestyessään, vaan jatkoin ohittamista prikulleen samalla nopeudella. Hän viilletti melkoista kyytiä minut ja assarini ohittaessaan Hyvinkään pohjoisen liittymän tietämillä. Ei hän kyllä Klaukkalan nurkilla enää edelläni mennyt, vaikka samaa vakkarinopeuttani painoin menemään.
Nämä olivat valitettavasti vain pari päällimmäisinä mieleeni jäänyttä tapausta. Ei pidä silti kärjistää, sillä suurin osahan meni taas erinomaisen mallikkaasti.
Mennessä yksi uuno ducatokuski vetäisi muutaman metrin päähän eteen, kun olin jo ohittamassa häntä. Kyllä tuli loskapaskaa autoni päälle niin, että tuntui. Varmaan pilasin päivänsä, kun jätin soittamatta torvea enkä innostunut vilkuttelemaan valoja ja jatkoin ohitsensa sen kummemmin reaktioita osoittamatta, kun lopulta malttoi palata oikealle kaistalle.
Tullessa yksi olympiarenkainen tuli melkein takapuskuriin kiinni, kun en alkanut ajaa entistä kovempaa hänen lähestyessään, vaan jatkoin ohittamista prikulleen samalla nopeudella. Hän viilletti melkoista kyytiä minut ja assarini ohittaessaan Hyvinkään pohjoisen liittymän tietämillä. Ei hän kyllä Klaukkalan nurkilla enää edelläni mennyt, vaikka samaa vakkarinopeuttani painoin menemään.
Nämä olivat valitettavasti vain pari päällimmäisinä mieleeni jäänyttä tapausta. Ei pidä silti kärjistää, sillä suurin osahan meni taas erinomaisen mallikkaasti.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Kukaan ei myöskään voi olla sitä mieltä, että paikassa, jossa on tilaa ajaa miljoonaa, on OK ajaa 7,5m turvavälillä.S_A kirjoitti:Toiset on sellasia, kiusataan tahalleen. Ei kukaan voi oikeasti olla sitä mieltä, että esimerkiksi 1½ auton mitan välistä on ihan OK puikata miljonaa kiihdyttäen. Siis 2 kaistaisella tiellä; jossa 2 autoa menee vierekkäisillä kaistoilla 1½ auton mitan erolla toisistaan samaan suuntaan, että siitä välistä on kiva ladata miljoonaa toisen nenän edestä. Ei kukaan voi tosissaan ainakaan en pysty ymmärtämään, että tällänen ois jonkun mielestä OK käytöstä ja ajamista liikenteessä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
^Juu ei, tuollaisesta tykkäävät vain tuulilasikauppiaat, kun kiihdytellessä kivet irtoavat lamelleista osuen valitettavan hyvällä prosentilla takanatulevien tuulilaseihin.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Liikenteestä
Bussihommista jäi kyllä mieleen että aika moni tosiaan kiihdyttää välin umpeen siinä vaiheessa kun dösä tuikkaa vilkun päälle. En usko että kyseessä on, yleensä, tahallinen kiusanteko vaan primitiivireaktio siitä että tuo on tulossa eteen ja sen takaa ei näe mitään. Paitsi tietysti jos malttaa jättää vähän väliä, mutta se ei kait ehdi siinä kiireessä tulemaan mieleen.
Onhan tuolla toki myös kaikenlaista sekopäätä liikenteessä, mutta kun ei ole miekkataksia alla niin ei oikein voi tehdä mitään millä olisi sanottavaa positiivista vaikutusta. Negatiivista syntyy kyllä äkkiä jos leikkiin lähtee mukaan. Onhan se silti inhimillistä, enkä väitä ettei itselläkin joskus vähintään tekisi mieli...
Onhan tuolla toki myös kaikenlaista sekopäätä liikenteessä, mutta kun ei ole miekkataksia alla niin ei oikein voi tehdä mitään millä olisi sanottavaa positiivista vaikutusta. Negatiivista syntyy kyllä äkkiä jos leikkiin lähtee mukaan. Onhan se silti inhimillistä, enkä väitä ettei itselläkin joskus vähintään tekisi mieli...
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Liikenteestä
Rinkula kuskit voi ajaa. Neliveto auttaa pysähtymisessä ja isoista katumaastureista näkee pidemälle.Polforea kirjoitti:Kukaan ei myöskään voi olla sitä mieltä, että paikassa, jossa on tilaa ajaa miljoonaa, on OK ajaa 7,5m turvavälillä.S_A kirjoitti:Toiset on sellasia, kiusataan tahalleen. Ei kukaan voi oikeasti olla sitä mieltä, että esimerkiksi 1½ auton mitan välistä on ihan OK puikata miljonaa kiihdyttäen. Siis 2 kaistaisella tiellä; jossa 2 autoa menee vierekkäisillä kaistoilla 1½ auton mitan erolla toisistaan samaan suuntaan, että siitä välistä on kiva ladata miljoonaa toisen nenän edestä. Ei kukaan voi tosissaan ainakaan en pysty ymmärtämään, että tällänen ois jonkun mielestä OK käytöstä ja ajamista liikenteessä.

Re: Liikenteestä
Voi olla joo, se vaan aina jaksaa ihmetyttää, että vilkku syttyy pysäkiltä lähtö tai kaistan vaihtotilanteessa; osan reaktio on se, että kaasu pohjaan. Jaksan sitä aina ihmetellä, miten jotkut voi olla noin uskomattoman idiootteja? Kaasun nostolla siitä usein selviäisi ilman jarruttamista. Mutta sen sijaan kokeillaan ehtiikö siitä ja sitten kun ei ehdi, niin se on bussin syy. Siltä se ainakin näyttää.Rasvis kirjoitti:Bussihommista jäi kyllä mieleen että aika moni tosiaan kiihdyttää välin umpeen siinä vaiheessa kun dösä tuikkaa vilkun päälle. En usko että kyseessä on, yleensä, tahallinen kiusanteko vaan primitiivireaktio siitä että tuo on tulossa eteen ja sen takaa ei näe mitään. Paitsi tietysti jos malttaa jättää vähän väliä, mutta se ei kait ehdi siinä kiireessä tulemaan mieleen.
Onhan tuolla toki myös kaikenlaista sekopäätä liikenteessä, mutta kun ei ole miekkataksia alla niin ei oikein voi tehdä mitään millä olisi sanottavaa positiivista vaikutusta. Negatiivista syntyy kyllä äkkiä jos leikkiin lähtee mukaan. Onhan se silti inhimillistä, enkä väitä ettei itselläkin joskus vähintään tekisi mieli...
Varmaan se on noinkin, ja osa on sitten sitä että bussin tai rekan päästäminen eteen on maailman loppu, joka pitää estää. Punanen vaate, liina tai joku vastaava, jota ei hyväksytä.
Re: Liikenteestä
Eiköhän tämä tullut selväksi. Joka kommentissa melkein kyseinen merkki mainittu. Typerää asenteellisuutta. Ihan varmasti vaikuttaa sinunkin suhtautumiseen ja toimintoihisi liikenteessä tällainen. Samaten se että kaikki muut liikkujat ovat idiootteja lähtökohtaisesti ajaa saman asian. Helpottaisi jos kyttäisi muiden tekemisiä vähän vähemmän ajaessa. Kyllä bussinkuljettajatkin osaa tuolla tehdä semmosia temppuja että voi jeesus. Ja tiedän omalta kohdaltakin että kun tuolla ajaa vitutuksessa, niin kyllä tosiaan tuntuu että kaikki on vastaan. Ja juu - olen entinen Audin omistaja. Hienoja laitteita. Nekin...Rinkula kuskit voi ajaa.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Tampereen "HollyWoodista" eli Hallilasta kun lähden laskettelemaan, niin yllättävän usein TKL:n "Scala" linjalla 12 kurvaa juuri edestäni.......Pysäkiltä poistuessaan muistaa aina ajoissa vilkuttaa ja kun takana väläytän pitkiä että; "Tule vaan", niin aina välähtää vilkulla pieni kiitosRasvis kirjoitti:Bussihommista jäi kyllä mieleen että aika moni tosiaan kiihdyttää välin umpeen siinä vaiheessa kun dösä tuikkaa vilkun päälle....


"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Liikenteestä
^^
S.A. kyllä aika tasapuolisesti mainitsee ne merkit jotka mielestään törttöilevät. Jostain kumman syystä tietyt vain ovat yliedustettuina. Tai no, kummasta ja kummasta, viettämäni päivittäinen reilu satku ruuhka-Suomen valtaväylillä on saanut vetämään samat johtopäätökset.
'90-luvulla Volle-miehet olivat minusta törpöimpiä ja agressivisimpia, sitten valtikka palasi Baijeriin josta Audi sen on jo aikaa sitten ominut.

Ko. vehkeiden väitettyyn hyvyyteen en ota kantaa, totean vain olevani siitäkin eri mieltä.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
S.A. kyllä aika tasapuolisesti mainitsee ne merkit jotka mielestään törttöilevät. Jostain kumman syystä tietyt vain ovat yliedustettuina. Tai no, kummasta ja kummasta, viettämäni päivittäinen reilu satku ruuhka-Suomen valtaväylillä on saanut vetämään samat johtopäätökset.
'90-luvulla Volle-miehet olivat minusta törpöimpiä ja agressivisimpia, sitten valtikka palasi Baijeriin josta Audi sen on jo aikaa sitten ominut.

Ko. vehkeiden väitettyyn hyvyyteen en ota kantaa, totean vain olevani siitäkin eri mieltä.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Minulla on kyllä mielenkiintoinen havainnointi myös näistä linjureiden pysäkiltä lähdöistä. Henkilöautolla useamman kerran olen joutunut vielä linja-auton takarenkaan ohitettuani (linjurilla ei vilkku ole ollut päällä jolloin oletan että sieltä ei olla poistumassa liikenteeseen ?) joutunut väistöjä ja "paniikkijarrutuksia" tekemään...eikä näitä ole yksi tai kaksi, viime viikolla 80kmh alueella vihdissä bussi tuli törkeästi isomman oikeudella eteen railakkaasti...toki tämä sallitaan, ajanhan nykyisin beeniksellä. Samoja tilanteita on kyllä sattunut Audien, Mb, ja jopa Hiacen omistukseni aikana.pitkämies kirjoitti:Tampereen "HollyWoodista" eli Hallilasta kun lähden laskettelemaan, niin yllättävän usein TKL:n "Scala" linjalla 12 kurvaa juuri edestäni.......Pysäkiltä poistuessaan muistaa aina ajoissa vilkuttaa ja kun takana väläytän pitkiä että; "Tule vaan", niin aina välähtää vilkulla pieni kiitosRasvis kirjoitti:Bussihommista jäi kyllä mieleen että aika moni tosiaan kiihdyttää välin umpeen siinä vaiheessa kun dösä tuikkaa vilkun päälle..... Muutenkin kaupungin kuskit ajavat meilläpäin todella siististi ja ammattitaitoisesti! No ainakin varmasti lähes kaikki...
Toki voi olla että juuri minun kohdalleni sattuneet linja-autot ovat olleet Audin valmistamia, mene ja tiedä

Mutta, kertaakaan (1985-2014) em. "terrorin" kohteeksi en ole joutunut kuorma-autollani, mistähän tämä johtuu ?

Ps. Olen myös huomioinut ettei ravintolassa ikinä riitaa ole haastanut sulka päässä 160cm/45kg heppu....edellinen baarikärpänen oli 195/~120kg (otsassa ei ollut tarraa "olen isokokoinen mutta hyvä tapainen")...mitään yhteyttähän asioilla ei ole kunhan nyt mainitsin.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
^joo, samaa mäkin huomannut. moni lähtee heti kun vilkku on päällä yhtän katsomatta ja monesti ollut lähellä bussi osua kylkeen kun itse olen jo bussin ohjaamon kohdalla.
ymmärrän et dösil on etuoikeus mutta eikai se oikeuta päälle ajamaan...
ymmärrän et dösil on etuoikeus mutta eikai se oikeuta päälle ajamaan...
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Niin, valinta on ha kuljettajalla....haluatko jäädä alle vai et ?jkk kirjoitti:^joo, samaa mäkin huomannut. moni lähtee heti kun vilkku on päällä yhtän katsomatta ja monesti ollut lähellä bussi osua kylkeen kun itse olen jo bussin ohjaamon kohdalla.
ymmärrän et dösil on etuoikeus mutta eikai se oikeuta päälle ajamaan...


- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
^no en halua. mutta tarkoitin että tuollainen tilanne on monesti sattunut kun yrittää mennä dösän ohi jolla ei vielä ole vilkkua päällä kun olen menemässä ohi. luulisi sen dösäkuskinkin tajuavan ettei rynnit päälle jos ha on jo ohjaamon kohalla?
Re: Liikenteestä
En minä niitä muuten mainitisi, jos en olisi niin paljon nähnyt kaikenlaista hauskaa. Sitä voi tietenkin miettiä, että onko mun asenteessa joku vamma tai jotain; mutta ihan itse ne sielä ajaa ja ihan itse ne sielä asiaa esille tuovat.Tuomon kirjoitti:Eiköhän tämä tullut selväksi. Joka kommentissa melkein kyseinen merkki mainittu. Typerää asenteellisuutta. Ihan varmasti vaikuttaa sinunkin suhtautumiseen ja toimintoihisi liikenteessä tällainen. Samaten se että kaikki muut liikkujat ovat idiootteja lähtökohtaisesti ajaa saman asian. Helpottaisi jos kyttäisi muiden tekemisiä vähän vähemmän ajaessa. Kyllä bussinkuljettajatkin osaa tuolla tehdä semmosia temppuja että voi jeesus. Ja tiedän omalta kohdaltakin että kun tuolla ajaa vitutuksessa, niin kyllä tosiaan tuntuu että kaikki on vastaan. Ja juu - olen entinen Audin omistaja. Hienoja laitteita. Nekin...Rinkula kuskit voi ajaa.
Mistäköhän se niitten saama maine johtuu sitten? Mistäköhän johtuu, että sanomista tulee???? Enpä tiedä....????
En minä muitten tekemistä kyttäile sen enempää, toisinaan nämä hienoimmat tempaukset vaan jää mieleen.
Kyllä tiedän, että bussitkin osaavat ajaa mielenkiintoisesti, joka päivä sitäkin näkee toisinaan. Mutta niin ajavat Rekan kuljettajatkin, tai Toyota kuskit tai Seatti kuskit.
Olihan ne vanhat Audit hienoja laitteita, etenkin ne Quattrot sun muut. Hattua nostan. En minä näistä uusista sinäänsä mitään tiedä, enkä oikeastaan haluakaan tietää koska ei sen enempää kiiinnosta. Varmasti ovat hienoja nekin. Jokaiselle jotakin.
Re: Liikenteestä
Ei ole etuoikeutta. 60 alueella tai vähemmillä rajotusalueilla takaa tulevan on annettava tilaa, jos bussi sieltä pysäkiltä vilkun kanssa on lähdössä. Bussin kuljettajaa koskee kuitenkin varovaisuus periaate, varovaisuutta noudattaen ja kenenkään päälle ei saa lähteä. Ne on hankalia tilanteita, jos takapyörien nurkille osuu takana tuleva auto, jos taas osut henkilöauton oveen pysäkiltä lähtiessä, bussin kuljettaja on aina syyllinen.jkk kirjoitti:^joo, samaa mäkin huomannut. moni lähtee heti kun vilkku on päällä yhtän katsomatta ja monesti ollut lähellä bussi osua kylkeen kun itse olen jo bussin ohjaamon kohdalla.
ymmärrän et dösil on etuoikeus mutta eikai se oikeuta päälle ajamaan...
Emme me sieltä saa tulla katsomatta, mutta oletus on se, että etenkin HSL alueella; jossa on kaupunki aluetta mielin määrin, että sääntöjä noudatetaan ja ennakointi osataan. Jos se pysäkillä olevan bussin vilkku syttyy vasemmalle ja on vilkkunut jo 4-6 kertaa niin oletus on tässä kohtaa se, AINAKIN MINULLA, että takana tuleva ymmärtää ja tajuaa antaa tilaa.
Ainahan se ei tietenkään näin mene, ikäväkyllä.
Pitkän matkan busseissa tilanne on varmasti aikalailla eri, niissä ei mitään ovijarruja ole, auton saa liikkelle ovi auki jos kuljettaja niin haluaa, joten yllättäen pysäkiltä lähteminen on huomattavasti helpompaa.
Uusissa HSL:n alueen busseissa on kaikissa ovijarrut, autoa et saa ovi auki liikkeelle. Ammattitaitoinen kuljettaja laittaa vilkun vasemmalle ovien mennessä kiinni, jolloin se ehtii vilkkua 4-6 kertaa ennen kun auto on edes liikkeellä. Kaistalle mennessä vilkku ehtii lyömään noin 10 kertaa, ja täysin kaistalle tultuna noin 12-15 kertaa. Tämän kyllä pitäisi riittää ennakointiin, jos takana tuleva niin haluaa tehdä.
Kaikki eivät tietenkään näin tee, ikäväkyllä. Siihen en voi muuta sanoa kuin sen, että vilkun ollessa oikealle ei ole mitään syytä olettaa, että se sieltä liikenteen sekaan lähtisi. Jos näissä tilanteissa on meinannut bussi tulla päälle, niin syyllistä ei tarvitse kaukaa hakea.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Tämä tosi ja myönnettävä toki on, etten minä tähän ketjuun raportoi, jos olen itse ollut se mulkku, joko muuten vaan toisen käytöksestä provosoituneena tai sitten puhtaasti vahingossa. Mikäli jokainen meistä kaikki nämä omatkin tapauksemme raportoisimme, olisi tämä ketju hyvinkin toisen näköinen.Rasvis kirjoitti:Negatiivista sanottavaa syntyy kyllä äkkiä jos leikkiin lähtee mukaan. Onhan se silti inhimillistä, enkä väitä ettei itselläkin joskus vähintään tekisi mieli...
Ihmettelin joku aika sitten, johtuuko muiden perseily "minua" kohtaan vain vanhasta Alfasta. Ei johdu, kyllä ne tekee ihan samaa apinointia, kun olen nyt pari päivää ajanut isiliisari Hyundai i40:llä yhtä normaalisti ipanat kyydissä, kuin Alfallakin, eikä ne voi mitenkään tietää, että siellä juuri minä olen ratissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Ihmeellinen juttu että lijurikuski ymmärtää olla rynnimättä kun kuorma-auto on samassa tilannepaikassa, ehkä linjurikuskilla on ymmärrys että bussin pierunkuorenohut kylkipelti ei pärjää soraveturin 5mm plootusta muovatulle kipollejkk kirjoitti:^no en halua. mutta tarkoitin että tuollainen tilanne on monesti sattunut kun yrittää mennä dösän ohi jolla ei vielä ole vilkkua päällä kun olen menemässä ohi. luulisi sen dösäkuskinkin tajuavan ettei rynnit päälle jos ha on jo ohjaamon kohalla?

No, ihan samaa "isomman oikeudella" on autoilijoissakin....Tuareq, X5, Q7 jne kuskit ajelee surutta ja pienemmät väistää....ja em. Kuskit sitten väistää taas isompiaan.
Elämä on.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Muutaman kertaa on joutunut nopeasti reagoimaan bussiin, ehkä noin kymmenestä tuhannesta kohtaamisesta (luku täysin hatusta heitetty, päivittäin kuitenkin). Nämä ovat tapauksia: vilkku päälle vasta kun auto liikkuu. Suurimmalla osalla, sen mukaan mitä olen kyennyt havaitsemaan, on ollut vielä vilkku oikealle kun liikkeelle lähdetään! Siinä on täysin mahdoton ennakoida.UupunutRomeo kirjoitti:Ihmeellinen juttu että lijurikuski ymmärtää olla rynnimättä kun kuorma-auto on samassa tilannepaikassa, ehkä linjurikuskilla on ymmärrys että bussin pierunkuorenohut kylkipelti ei pärjää soraveturin 5mm plootusta muovatulle kipollejkk kirjoitti:^no en halua. mutta tarkoitin että tuollainen tilanne on monesti sattunut kun yrittää mennä dösän ohi jolla ei vielä ole vilkkua päällä kun olen menemässä ohi. luulisi sen dösäkuskinkin tajuavan ettei rynnit päälle jos ha on jo ohjaamon kohalla?.
No, ihan samaa "isomman oikeudella" on autoilijoissakin....Tuareq, X5, Q7 jne kuskit ajelee surutta ja pienemmät väistää....ja em. Kuskit sitten väistää taas isompiaan.
Elämä on.
Kuitenkin usein jos melkein bussin takanurkan kohdalla olen jo, vilkku vasemmalle dösällä, kiltisti antaa mennä ohi. Lähtee jo liikkeelle ja kääntämään tielle päin, muttei tosiaankaan rivakasti, vaan rauhassa jotta alta kerkiää pois ja aiheutuu mahdollisimman vähän harmia kenellekään liikenteessä.
Mutta nuo pahimmat. On se kiva ajella Hki keskustassa kohti Pasilan lähetystornia, siellä jossakin, kun dösä väkipakolla änkee tielle. Vauhtia oli ~45kmh ja vilkku vasemmalle vasta, kun auto oli jo puoliksi päällä. Ratikkakiskoille ja sitä kautta korokkeelle piti väistää dösää, ettei alle jäänyt. Enkä ollut edes ainoa, vaan sekä edessäoleva, että takana tuleva, tekivät aivan saman. Kirjaimellisesti siis jyrättiin tieltä pois. Ihme, ettei pelti kolissut.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Juuri näin. Pykälän teksti ei edes ole kovin vaikeaselkoista, vaan pyhässä yksinkertaisuudessaan pysäkkiä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on annettava tietä, kun bussikuski ilmoittaa suuntamerkillä halunsa lähteä liikkeelle.S_A kirjoitti:Ei ole etuoikeutta. 60 alueella tai vähemmillä rajotusalueilla takaa tulevan on annettava tilaa, jos bussi sieltä pysäkiltä vilkun kanssa on lähdössä. Bussin kuljettajaa koskee kuitenkin varovaisuus periaate, varovaisuutta noudattaen ja kenenkään päälle ei saa lähteä.
Huomatkaa kursivoidut kohdat. Pysäkin rinnalla oleva kuljettaja ei pysäkkiä enää lähesty, eli kaikessa kauneudessaan homma menee oikein niin, että bussikuski pistää vilkun päälle, muut ajavat pysäkin rinnalta pois ja pysäkkiä lähestyvät kuljettajat hidastavat päästäen bussin liikennevirtaan.
Toki 60 rajoitus ja pääkallokeli saa helposti aikaan sen, että vielä ensimmäinen pysäkkiä lähestyvä auto ajaa/liukuu pysäkin ohi, mutta vasta näiden pitäisi olla niitä tilanteita, joissa kuljettajien ammattitaito ja tilannetaju punnitaan - normisuoritus on niin helppo, että siinä ei pitäisi olla yhdellekään osapuolelle mitään epäselvää tai vaikeaa. Normisuorituksen haastavin tilanne on minun nähdäkseni kirkkaana päivänä kahden bussin pysäkki - sen ekan bussin vilkku ei välttämättä näy toisen bussin takaa (etenkin jos tie kaartaa hieman oikealle juuri ennen pysäkkiä), mikä hankaloittaa tienantovelvollisuuden ehtojen täyttymisen havainnointia. Onneksi niitäkin pysäkkejä voi lähestyä asiaankuuluvalla valppaudella.
http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267#L2P22
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
^ Tähän pysäkiltä lähtemiseen on tainnut tulla linja-autoille muistaakseni lisäys vilkkumisten määrään ennenkuin sieltä renkaita käännetään...oliko 3 vai 5krt ?
.

- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Liikenteestä
^Ei ole, vaan vain "hyvissä ajoin" ilman määritelmää tuo sisällöstä. Yksi TKL:n kuski on ratkaissut ongelman niin, että panee vilkun vasemmalle heti kun auto on pysähtynyt. Siinä sitten otetaan aamuruuhkavuorolla se 20 matkustajaa kyytiin, koko ajan vilkku vasemmalle.
Olen koittanut saada läpi ideaa, että tuo koplattaisiin pysäkkijarruun... jarru aukeaisi vasta, kun vilkku on ollut vasemmalle muutaman sekunnin, ja vilkkua ei saa vasemmalle, jos ovi on auki. Olisi helppo toteuttaa, mutta ei mene läpi kun muutenkin kuljettajia närästää koko pysäkkijarru.
Olen koittanut saada läpi ideaa, että tuo koplattaisiin pysäkkijarruun... jarru aukeaisi vasta, kun vilkku on ollut vasemmalle muutaman sekunnin, ja vilkkua ei saa vasemmalle, jos ovi on auki. Olisi helppo toteuttaa, mutta ei mene läpi kun muutenkin kuljettajia närästää koko pysäkkijarru.
Järkiautoilija
Re: Liikenteestä
Joo on vielä lisättävä että kyllä kaupunkibussien (pk-seutu) ajotavat on aika siistit. Ajonopeutta tuntuu ajoittain olevan vähän turhan paljon. Aika harvoin mitään sikailua näkee. Pari kertaa meinannu saada punaisen takaa dösän kylkeen oikein kunnolla mutta ei juuri muuta. Ja tällöin on ollut aina joku turbaani ratin takana, heille ei ole ilmeisesti ihan selvää miten ajetaan. Ja aina saa bussi kyllä minulta tilaa tarvittaessa ja pysäkiltä lähdettäessä. Harmi että monet ei näin toimi ja se taas lisää bussin ajajien turhautumista kaikkiin pikkuautoilla liikkuviin.
Harmi että Audin maine tosiaan on kärsinyt tietynlaisesta asiakaskunnasta. Ne jotka merkkiin ovat harrastuneita tai muuten ovat oikeasti merkistä kiinnostuneita eivät rinkulalla sikaile. Ja kyllä Audillakin rajoituksen mukaisesta menoa ajaessa perässäroikkujan konttiin kiinni saa. Että ei se siinä mielessä sen kummempi saalistajamerkki ole kuin mikään muukaan. Tosin tuntuu Alfallakin olevan omat vaikutuksensa sillä liikkuessa, voi olla kyllä luuloakin vaan...
Kun oli tutun Auris pari päivää lainassa niin sillä saa kyllä aika näkymättömästi liikkua. Mutta kyllä merkissä itelle joku jippo pitää olla, ei sillä kauempaa olisi jaksanut ajella.
Harmi että Audin maine tosiaan on kärsinyt tietynlaisesta asiakaskunnasta. Ne jotka merkkiin ovat harrastuneita tai muuten ovat oikeasti merkistä kiinnostuneita eivät rinkulalla sikaile. Ja kyllä Audillakin rajoituksen mukaisesta menoa ajaessa perässäroikkujan konttiin kiinni saa. Että ei se siinä mielessä sen kummempi saalistajamerkki ole kuin mikään muukaan. Tosin tuntuu Alfallakin olevan omat vaikutuksensa sillä liikkuessa, voi olla kyllä luuloakin vaan...
Kun oli tutun Auris pari päivää lainassa niin sillä saa kyllä aika näkymättömästi liikkua. Mutta kyllä merkissä itelle joku jippo pitää olla, ei sillä kauempaa olisi jaksanut ajella.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Liikenteestä
Ei kai se merkistä kiinni ole, vaan siitä, mikä milloinkin on nousukkaiden keskuudessa in. 80-luvulla se oli 300-sarjan bemari, 90-luvulla espoolainen urheiluauto eli V70, ja viime vuosina rinkelikeula. Jos Marchionnen suunnitelmat toteutuvat ja lisäksi onnistuvat, niin 2020-luvulle tultaessa...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Pysähdyin äsken Runskilla Töölöntorin suunnasta Hesperiankaduille tultaessa olevan suojatien eteen, kun Döbelninkadun suunnasta tuli vanhahko pariskunta. Valkoinen kaksiovinen piip-merkkinen ei pahemmin hidastellut, kun sillä oli kiire. Punaiset valothan siellä edessä olivat ja itse ehdin vasemmalla kaistallani sen edelle valoihin möllöttelemään. Ohittaessani en voinut olla soittamatta rytmikkäästi äänimerkkiä. Toivottavasti sen kuskin kuuppaan jäi edes ajatuksen hitusen tapainen jylläämään, jotta osaisi jatkossa polkea tilanteeseen paremmin sopivaa poljinta.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Nää ne on oikeita per....no, olkoon sanomatta.WWWVespa kirjoitti:Pysähdyin äsken Runskilla Töölöntorin suunnasta Hesperiankaduille tultaessa olevan suojatien eteen, kun Döbelninkadun suunnasta tuli vanhahko pariskunta. Valkoinen kaksiovinen piip-merkkinen ei pahemmin hidastellut, kun sillä oli kiire. Punaiset valothan siellä edessä olivat ja itse ehdin vasemmalla kaistallani sen edelle valoihin möllöttelemään. Ohittaessani en voinut olla soittamatta rytmikkäästi äänimerkkiä. Toivottavasti sen kuskin kuuppaan jäi edes ajatuksen hitusen tapainen jylläämään, jotta osaisi jatkossa polkea tilanteeseen paremmin sopivaa poljinta.
Itselle kävi vastaava Meikun sairaalan kohdalla siinä ratikkapysäkin kohdalla, stoppasin antamaan tietä (älyttömän hyvän näköinen londi


Re: Liikenteestä
Olen samaa mieltä tästä Audin nykyisestä maineesta. Asiakaskunnasta se on kiinni. Ennen oli Bemaristit, sitä ennen Saabistit ja Volvot, jotka kärsivät tälläsestä maineesta. En halua tässä nyt omia teorioitani lähteä kirjoittelemaan tästä aiheesta, mutta tuntuu vaan, että menestyvän ihmisen auto on Audi nykyään ja osalla se ikäväkyllä kolahtaa hattuun.Tuomon kirjoitti:
Harmi että Audin maine tosiaan on kärsinyt tietynlaisesta asiakaskunnasta. Ne jotka merkkiin ovat harrastuneita tai muuten ovat oikeasti merkistä kiinnostuneita eivät rinkulalla sikaile. Ja kyllä Audillakin rajoituksen mukaisesta menoa ajaessa perässäroikkujan konttiin kiinni saa. Että ei se siinä mielessä sen kummempi saalistajamerkki ole kuin mikään muukaan. Tosin tuntuu Alfallakin olevan omat vaikutuksensa sillä liikkuessa, voi olla kyllä luuloakin vaan...
Kun oli tutun Auris pari päivää lainassa niin sillä saa kyllä aika näkymättömästi liikkua. Mutta kyllä merkissä itelle joku jippo pitää olla, ei sillä kauempaa olisi jaksanut ajella.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
^ Aika pienillä otoksilla tehdään johtopäätöksiä ja yleistyksiä.
Tunnen useita mainitsemillasi merkeillä ajavia ja 99% näistä liikennekäytökseltään normikuljettajia....tuon yhden % jätin omakiintiöksi kun en vielä tiedä muutunko mulkuksi ostettuani beniksen, ennenhän olin kyrpä koska ajoin Audilla.
Omat kokemukset valitettavasti rajoittuvat tasapuolisesti kaikkiin merkkeihin, samat kommervenkit on joillakin ihmisillä merkistä riippumatta....ohituksesta eteen kiilaaminen, röyhkeä ajotapa, perässä hinkutus jne.
Ei millään pahalla mutta usein keskituloinen pitää kalliilla autolla ajavaa mulkerona, tämäkin on yleistys joka on henkilökohtainen huomioni elämästä.
Tunnen useita mainitsemillasi merkeillä ajavia ja 99% näistä liikennekäytökseltään normikuljettajia....tuon yhden % jätin omakiintiöksi kun en vielä tiedä muutunko mulkuksi ostettuani beniksen, ennenhän olin kyrpä koska ajoin Audilla.
Omat kokemukset valitettavasti rajoittuvat tasapuolisesti kaikkiin merkkeihin, samat kommervenkit on joillakin ihmisillä merkistä riippumatta....ohituksesta eteen kiilaaminen, röyhkeä ajotapa, perässä hinkutus jne.
Ei millään pahalla mutta usein keskituloinen pitää kalliilla autolla ajavaa mulkerona, tämäkin on yleistys joka on henkilökohtainen huomioni elämästä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Jokaisella merkillä on omat mulkeronsa. Se on fakta. Olenpahan jopa nähnyt Alfistin ajavan kuin reikäpää...
Mutta joillakin merkeillä tuota näkee selvästi enemmän, eritoten tietyn tyyppisten autojen k.o valmistajalta, kuljettajien kesken;
Isot Volvot (XC70, XC90 ymv)
BMW citymaasturit
Audit
Näkee reikäpäitä päivittäin. Aivan joka päivä. Myös tojotisteja, madzdisteja jne, mutta silti silmiinpistävimpiä nuo mainitut.
Silti tuo mulkkuilu on täysin ilman epäselvyyttä yhteydessä statukseen; jos on varaa ajaa tehokkaalla, kalliilla autolla -> on kiire -> voi tehdä, mitä lystää. Ei tietenkään kaikki, mutta väitän prosentuaalisen osuuden näissä olevan selvästi enempi, kuin esim. tojotisteissa tai ylipäänsä mopokoneisilla varustetuilla volkkareilla ajavista; ei ole tehoa tehdä mitä lystää, ei tehdä sitten mitään (ja jäädään motarirampissa ajamaan 60kmh ja kirotaan ääliöitä, jotka ei anna tilaa kun he haluavat motarille...)
Mutta joillakin merkeillä tuota näkee selvästi enemmän, eritoten tietyn tyyppisten autojen k.o valmistajalta, kuljettajien kesken;
Isot Volvot (XC70, XC90 ymv)
BMW citymaasturit
Audit
Näkee reikäpäitä päivittäin. Aivan joka päivä. Myös tojotisteja, madzdisteja jne, mutta silti silmiinpistävimpiä nuo mainitut.
Silti tuo mulkkuilu on täysin ilman epäselvyyttä yhteydessä statukseen; jos on varaa ajaa tehokkaalla, kalliilla autolla -> on kiire -> voi tehdä, mitä lystää. Ei tietenkään kaikki, mutta väitän prosentuaalisen osuuden näissä olevan selvästi enempi, kuin esim. tojotisteissa tai ylipäänsä mopokoneisilla varustetuilla volkkareilla ajavista; ei ole tehoa tehdä mitä lystää, ei tehdä sitten mitään (ja jäädään motarirampissa ajamaan 60kmh ja kirotaan ääliöitä, jotka ei anna tilaa kun he haluavat motarille...)
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
Tuli tänään käytyä Pirkkalassa sukuloimassa.
Jäin odottelemaan vastaantullutta bussia, kun tiessä oli sellainen yhden auton mentävä kavennus. Nysse ajoi ohitse ja kuski moikkasi kiitokseksi, moikkasin takaisin.
Välillä kai voi laittaa näitäkin?
Jäin odottelemaan vastaantullutta bussia, kun tiessä oli sellainen yhden auton mentävä kavennus. Nysse ajoi ohitse ja kuski moikkasi kiitokseksi, moikkasin takaisin.
Välillä kai voi laittaa näitäkin?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
^ Tämän kerran menköön, kunhan et tavaksi ota 

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
^^Kauheeta egonbuustausta, kun tuollei tuo oman hyvän tekonsa esille!
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Ihmettelinkin tuttua tuoksua....omak....Polforea kirjoitti:^^Kauheeta egonbuustausta, kun tuollei tuo oman hyvän tekonsa esille!


- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Liikenteestä
Tänään yksi kutosmatukka ajoi liikennemerkkitolpan liki vaakatasoon temmintien risteyksessä, meni siinä puskuri, oikeanpuolen valot, sisäloksu ja jotain muutakin taipui, hetken siinä ihmetteli ja jotain rautaa väänteli, keräsi isommat romut peräkonttiin ja lähti kuitenkin ajamalla eteenpäin. Saatto vähän potuttaa, ei maltettu mennä juttusille kun kuormanteko oli lopuillaan.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Jonossa ajaminen ei taida oikein olla suomalaislaji.
Huolehtikaa nyt hyvät ihmiset, että näette, mihin olette menossa. Moinen helpottaa kummasti ja lisää turvallisuutta.
Huolehtikaa nyt hyvät ihmiset, että näette, mihin olette menossa. Moinen helpottaa kummasti ja lisää turvallisuutta.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.