Ohjeet: http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_lowe ... bone.shtmlEmmiMaria kirjoitti:Niin muistelinki et menee sit koko tukivarsi no, täytyy viedä nosturille ihmeteltäväks.. Kuinkahan vaikee se on vaihtaa? Apuja ei kuulemma oo tulos...
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
osaiskohan joku kertoa mistä voisin löytää 1.8TS:ään ehjän männän?
varaosapuljut tarjoavat ensin liian korkeaa (mikä jäi mulle käteen...) ja viikon selvittelyn jälkeen tuli vastaus että oikeanlaista voisi ehkä saada mutta toimitus 3kk... sama vastaus deltalta.
jotain ulkomaalaista puljua?
korkeus 50mm ja halkaisija 82mm
varaosapuljut tarjoavat ensin liian korkeaa (mikä jäi mulle käteen...) ja viikon selvittelyn jälkeen tuli vastaus että oikeanlaista voisi ehkä saada mutta toimitus 3kk... sama vastaus deltalta.
jotain ulkomaalaista puljua?
korkeus 50mm ja halkaisija 82mm
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katsos myyntipalsta ja sieltä noita purettavia. Tai soita vaikka nimimerkille kumimuumi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kumimuumilta kysäisin jo, myyntipalstaakin selasin kunnes oli silmät ristissäAquatica kirjoitti:Katsos myyntipalsta ja sieltä noita purettavia. Tai soita vaikka nimimerkille kumimuumi.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^tsiigaas aqu myyntipalsta itsekin! 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
No näemmä ois pitänyt, mut kännykällä nihkee
^^
Autopurkamoihin yhteyttä. Hyvinkään Ale-Osa ainakin syksyllä purki useampaankin 156:sta ja pihassa oli useampi lisää (V6, 2.0TS, taisi olla 1.6 ja 1.8TS myös), josta voisi itse purkamalla saada hyvinkin halvalla ja hieman kalliimmalla, jos joku muu purkaa.
En tiedä missäpäin vaikutat, joten asiaa hankaloittaa se hieman. Kannattaa myös selvittää sellaiset paikat jotka tekevät moottoriremontteja enemmänkin, ainakin Kariste OY Käpylässä voisi osata neuvoa sopivaan osoitteeseen, josta mäntiä voisi jopa löytyäkin. Olen ymmärtänyt k.o firman olevan erityisen hyvin perehtynyt moottoriremontteihin ja rakentamiseen... Ja ainahan se on vaihtoehto etsiä samalla koneella oleva 147/156, jossa on vaikkapa jotain isoa vikaa, mutta mäntäpuoli kunnossa.
No näemmä ois pitänyt, mut kännykällä nihkee

^^
Autopurkamoihin yhteyttä. Hyvinkään Ale-Osa ainakin syksyllä purki useampaankin 156:sta ja pihassa oli useampi lisää (V6, 2.0TS, taisi olla 1.6 ja 1.8TS myös), josta voisi itse purkamalla saada hyvinkin halvalla ja hieman kalliimmalla, jos joku muu purkaa.
En tiedä missäpäin vaikutat, joten asiaa hankaloittaa se hieman. Kannattaa myös selvittää sellaiset paikat jotka tekevät moottoriremontteja enemmänkin, ainakin Kariste OY Käpylässä voisi osata neuvoa sopivaan osoitteeseen, josta mäntiä voisi jopa löytyäkin. Olen ymmärtänyt k.o firman olevan erityisen hyvin perehtynyt moottoriremontteihin ja rakentamiseen... Ja ainahan se on vaihtoehto etsiä samalla koneella oleva 147/156, jossa on vaikkapa jotain isoa vikaa, mutta mäntäpuoli kunnossa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ale-osaan lähti kyselyä.Aquatica kirjoitti:^
No näemmä ois pitänyt, mut kännykällä nihkee
^^
Autopurkamoihin yhteyttä. Hyvinkään Ale-Osa ainakin syksyllä purki useampaankin 156:sta ja pihassa oli useampi lisää (V6, 2.0TS, taisi olla 1.6 ja 1.8TS myös), josta voisi itse purkamalla saada hyvinkin halvalla ja hieman kalliimmalla, jos joku muu purkaa.
En tiedä missäpäin vaikutat, joten asiaa hankaloittaa se hieman. Kannattaa myös selvittää sellaiset paikat jotka tekevät moottoriremontteja enemmänkin, ainakin Kariste OY Käpylässä voisi osata neuvoa sopivaan osoitteeseen, josta mäntiä voisi jopa löytyäkin. Olen ymmärtänyt k.o firman olevan erityisen hyvin perehtynyt moottoriremontteihin ja rakentamiseen... Ja ainahan se on vaihtoehto etsiä samalla koneella oleva 147/156, jossa on vaikkapa jotain isoa vikaa, mutta mäntäpuoli kunnossa.
kaikki mitä tähän asti löytänyt ovat tarjonneet samaa nuralin mäntää missä puristuskorkes 36.150mm ja koko korkeus 62mm kun taas omasta mitattuna on noin 30mm ja 52mm.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos ohjaustehostimen nesteet vaihtaa imemällä säiliöstä sen minkä voi riittääkö 1l purkki järjestelmän täyttämiseen? Purkki pitää tilata kun lähipaikkakunnilla en löydä hyvää ja oikeaa kamaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös tuohon ohjaustehostimeen käy aika lailla mikä tahansa ATF? Tietty jotkut parempia kuin toiset...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tehdas haluaa ATF Dexron II D kamaa sinne ja noilla spekseillä löysin seuraavat:Aquatica kirjoitti:Eikös tuohon ohjaustehostimeen käy aika lailla mikä tahansa ATF? Tietty jotkut parempia kuin toiset...
Granville ATF MV
Valvoline MaxLife™ ATF
Kun täällä on mainittu monta kertaa että Valvolinista on hyviä kokemuksia mm. kylmällä ulvomisen kanssa niin mieluummin kokeilen sitä kamaa.

- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitäköhän ihmettä nyt taas. Pari päivää sitten huomasin, että autossa tuntuu pieni nykäys kiihdyttäessä noin 1800 kierroksen kohdalla. Nykäys on hyvin pieni, eikä tule edes joka kerta. Mutta tuntuu ilmenevän sitä varmemmin, mitä hitaampaa kiihdyttää. Mutta rivakammassa kiihdytyksessä tuota ei tunnu esiintyvän, eikä kovemmissa nopeuksissa. Se nykäys on vaan tuossa yhdessä kohtaa.
Ideoita?
Ideoita?

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Litrasta riittää 2 säiliön tyhjäystä/täyttöä ratin pyörittelyineen+ lopputäyttö. Koko jäjestelmän öljymäärä tais olla 1,3 Litraa, mutta tommosella vaihdolla tulee ihan hyvä.Pujazuba kirjoitti:Jos ohjaustehostimen nesteet vaihtaa imemällä säiliöstä sen minkä voi riittääkö 1l purkki järjestelmän täyttämiseen?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitän.stoichiometric kirjoitti:Litrasta riittää 2 säiliön tyhjäystä/täyttöä ratin pyörittelyineen+ lopputäyttö. Koko jäjestelmän öljymäärä tais olla 1,3 Litraa, mutta tommosella vaihdolla tulee ihan hyvä.Pujazuba kirjoitti:Jos ohjaustehostimen nesteet vaihtaa imemällä säiliöstä sen minkä voi riittääkö 1l purkki järjestelmän täyttämiseen?
Varmuuden vuoksi vielä, oliko menetelmä näin:
1. Ime nesteet & Täyttö uudella
2. Rattileikki
3. Toista vaihe 1.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Mobilin ATF:ää ja öhm, Valvoline Synpoweria tullut kokeiltua. Hyvin on toiminut molemmat, taisi Mobil toimia jopa kylmässä. Joka tapauksessa perusajatus on, että ATF:iä voi käyttää ohjaustehostimessa.
Yli 100tkm ajettuun Valvoline suosittelee MaxLife ATF:ää ja vaihtoehtona ATF Type D:tä.
Mobilin ATF:ää ja öhm, Valvoline Synpoweria tullut kokeiltua. Hyvin on toiminut molemmat, taisi Mobil toimia jopa kylmässä. Joka tapauksessa perusajatus on, että ATF:iä voi käyttää ohjaustehostimessa.
Yli 100tkm ajettuun Valvoline suosittelee MaxLife ATF:ää ja vaihtoehtona ATF Type D:tä.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Mikä mahtaa olla kyseisen vanteen tyyppi? Valmistaja OZ, mutta pika-kuukletuksella en löytänyt enempää tietoa.
Lienee kuitenkin Alfan lisävarustevanne? Koko 7½ x 17 et39.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
öljykyssäri
Viimeksi muokannut jyskyed, 27 Maalis 2014, 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En luottaisi öljy-valoon missään autossa, ja JTS on vielä hyvin tarkka öljystä. Tikun kun putsaa, niin näkee ihan selkeästi öljyntason. Ihan tuoreilla öljyillä voi olla vähän haastavaa nähdä, mutta valoa vasten senkin näkee. Kyseiseen autoon kannattaisi pikimmiten lisätä öljyä. Onkohan kaveri ollu aina noin huoleton öljyjen suhteen, joten mitä muita ylläreitä sieltä löytyy? Toki jos moottoria on käytetty, niin pitäisi hetken odottaa ennen kuin katsoo öljytason, jotta öljyt valuvat pohjalle.
Viimeksi muokannut GiuliaSuper, 27 Maalis 2014, 15:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos moisessa 156:ssa muuta öljyvaloa laisinkaan kuin öljynpainevalo? Jos öp-valoa on käytetty merkkivalona öljyn lisäämisen tarpeesta, jättäisin auton ostamatta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sitten kun se on jo lähes myöhäistä... öljymäärämittari on sitten toinen juttu. Siihen olen jojyskyed kirjoitti:Tuossa yhtä jiiteeässää tsiigaillessa kattelin öljytikkua, jossa näkyi selvä öljyraja aivan tikun alareunassa (alle alarajan), ja tikun reunoilla vain öljyä vähän reilusti ylärajan.
Väitti vielä, ettei öljyvalo pala?
Onko tikku noin huonosti luettava ja missä vaiheessa yleensä valo syttyy?
oppinut luottamaan JTD:ssa. Muuten pätee se Alfojen nyrkkisääntö jo Nordin päivien:
- tarkista tikusta kerran viikossa öljytaso ja aina ennen pitkää ( yli 300 km) matkaa.
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaveri vielä ajaa melko paljon. Voi olla mielenkiintoista jälkeä. Hankala tapaus muutenkin, tiesi jopa kertoa, ettei öljyn vähyys ole niin vaarallista.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei syty öljynpainevalo vaikka tikku ei yltäisi öljyyn enää lainkaan. Yhtään kertaa en itse ole päässyt todistamaan missä vaiheessa valo syttyy, mutta muutaman kerran olen öljynvaihdon yhteydessä laskenut koneesta ~litran öljyä, eikä valo ole vielä(kään) palanut.jyskyed kirjoitti:Väitti vielä, ettei öljyvalo pala?
Onko tikku noin huonosti luettava ja missä vaiheessa yleensä valo syttyy?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olet laskenut öljyä moottorin käydessä?Jarsan kirjoitti:Ei syty öljynpainevalo vaikka tikku ei yltäisi öljyyn enää lainkaan. Yhtään kertaa en itse ole päässyt todistamaan missä vaiheessa valo syttyy, mutta muutaman kerran olen öljynvaihdon yhteydessä laskenut koneesta ~litran öljyä, eikä valo ole vielä(kään) palanut.jyskyed kirjoitti:Väitti vielä, ettei öljyvalo pala?
Onko tikku noin huonosti luettava ja missä vaiheessa yleensä valo syttyy?
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näin se menee ettei pala,hieman samanlaista oli vanhoissa amerikanvessoissa kun kansipahvi on jo palanut syttyy idioottivalo.
molex to sata, lose all your data.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kun tarkoitin, ettei koneessa ollut enempää öljyä jäljellä.Pujazuba kirjoitti:Olet laskenut öljyä moottorin käydessä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Öljyvalo ei ole merkki siitä että pitää lisätä öljyä vaan merkki siitä että nyt koneessa jokin voi hyvin huonosti ja öljynpaine on laskenut alle tietyn kriittisen rajan.Jiitee kirjoitti:Sitten kun se on jo lähes myöhäistä... öljymäärämittari on sitten toinen juttu. Siihen olen jojyskyed kirjoitti:Tuossa yhtä jiiteeässää tsiigaillessa kattelin öljytikkua, jossa näkyi selvä öljyraja aivan tikun alareunassa (alle alarajan), ja tikun reunoilla vain öljyä vähän reilusti ylärajan.
Väitti vielä, ettei öljyvalo pala?
Onko tikku noin huonosti luettava ja missä vaiheessa yleensä valo syttyy?
oppinut luottamaan JTD:ssa. Muuten pätee se Alfojen nyrkkisääntö jo Nordin päivien:
- tarkista tikusta kerran viikossa öljytaso ja aina ennen pitkää ( yli 300 km) matkaa.
JT
Öljyn määrä ja öljynpaine ovat molemmat tapoja vahvistaa koneen voitelun toimivuutta mutta ne eivät korvaa toisiaan. Määrä katsotaan tikusta ja paine tarkistetaan elektroonisesti. Tietysti jos määrä laskee tarpeeksi painetta ei synny enään mutta se on kuljettajan velvollisuus pitää taso Minin yläpuolella!
Omaa autoa oppii tuntemaan ja tasoa tarkistamaan tarpeeksi usein. Itse en vaivaudu tikkua nostamaan joka viikko ellei tule ajettua pitempää lenkkiä tai normaalista poikkeavaa käyttöä kun tiedan 16 tkm kokemuksesta etta kone polttaa 0,2 l / 1000 km.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^FL dieselissä on öljymäärän näyttö.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sehän on hieno asia, mutta miksiköhän bensoihin ei ole asennettu moista.Jarsan kirjoitti:^FL dieselissä on öljymäärän näyttö.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole nähty tarpeelliseksi. 

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, se pytyn tilavuus on jotain alle 3dl, joten sen kolmannen /viimisen täytön jälkeen purkiin jää vielä vähän lisäysöljyä. Se muovinen suodin on siinä hetipian joten ujuta se imuletku sen sivuitse pohjaan.Pujazuba kirjoitti: Varmuuden vuoksi vielä, oliko menetelmä näin:
1. Ime nesteet & Täyttö uudella
2. Rattileikki
3. Toista vaihe 1.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juuri näin.Pujazuba kirjoitti:Öljyvalo ei ole merkki siitä että pitää lisätä öljyä vaan merkki siitä että nyt koneessa jokin voi hyvin huonosti ja öljynpaine on laskenut alle tietyn kriittisen rajan.Jiitee kirjoitti:Sitten kun se on jo lähes myöhäistä... öljymäärämittari on sitten toinen juttu. Siihen olen jojyskyed kirjoitti:Tuossa yhtä jiiteeässää tsiigaillessa kattelin öljytikkua, jossa näkyi selvä öljyraja aivan tikun alareunassa (alle alarajan), ja tikun reunoilla vain öljyä vähän reilusti ylärajan.
Väitti vielä, ettei öljyvalo pala?
Onko tikku noin huonosti luettava ja missä vaiheessa yleensä valo syttyy?
oppinut luottamaan JTD:ssa. Muuten pätee se Alfojen nyrkkisääntö jo Nordin päivien:
- tarkista tikusta kerran viikossa öljytaso ja aina ennen pitkää ( yli 300 km) matkaa.
JT
Öljyn määrä ja öljynpaine ovat molemmat tapoja vahvistaa koneen voitelun toimivuutta mutta ne eivät korvaa toisiaan. Määrä katsotaan tikusta ja paine tarkistetaan elektroonisesti. Tietysti jos määrä laskee tarpeeksi painetta ei synny enään mutta se on kuljettajan velvollisuus pitää taso Minin yläpuolella!
Omaa autoa oppii tuntemaan ja tasoa tarkistamaan tarpeeksi usein. Itse en vaivaudu tikkua nostamaan joka viikko ellei tule ajettua pitempää lenkkiä tai normaalista poikkeavaa käyttöä kun tiedan 16 tkm kokemuksesta etta kone polttaa 0,2 l / 1000 km.
Myös ajo-olosuhteet vaikuttaa merkittävästi; matka-ajossa tuo oma tessu ei syö tota Valvolinen VR1:stä juuri lainkaan, kun kone lämpenee ja käy tasaisella kierrosalueella koko ajan. Mutta kaupunki-pätkäajossa se syö sitä ihan selvästi ilman mitään epäilyksen häivääkään. Jokainen auto ja jokainen moottori on yksilöitä, jokainen syö öljyä jonkin verran. Kaikissa sitä ei voi silmämääräisesti havaita vaihtovälillä, toisissa pitää lisätä litrakaupalla vaihtovälille.
- nsrmies
- Viestit: 55
- Liittynyt: 20 Helmi 2014, 02:11
- Car(s): Alfa Romeo MiTo QV
Exät: AR 156 2.0JTS, 159 2.4JTDm, 147 2.0 TS - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin, onkos muilla ilmennyt vastaavaa ongelmaa eli auton etuiskareista tai etupyöräntuennoista (tässä tapauksessa oikealta puolelta) kuuluu epämääräistä kitinää ja narinaa, ikäänkuin hankaavaa ääntä? Mistäs tämän äänen syytä tulisi erityisesti etsiä, kokemuksia? Ja toinen kysymys; mitenkä onnistuu ovipahvien ja kojelaudan tärinöiden ja kitisemisten saaminen kuriin?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Epämääräinen kitinä ja narina; missä oloissa? Jos ylös/alasliike (töyssy, joku istahtaa/nousee pelkääjän paikalta ym) niin tukivarren puslasta kyse. VOI olla alatukivarsi, VOI olla ylätukivarsi - pajalla osaavat kertoa.
Yllättäen kojelaudan kitinät voi, monen ihmisen kertomana, korjata laittamalla eteen vakaajatanko ylös. Siis iskareiden yläpäiden väliin tuleva tukitanko. Ilmeisesti italialaiset käyttäneet sen verran vähän ja sen verran ohutta peltiä, että vanhetessaan väsyy ja alkaa keula elämään
Toki voi purkaa kojelaudan ja hoitaa kiinnitykset kuntoon myös, laittaa jotain pehmusteta korin ja laudan välille ym.
Yllättäen kojelaudan kitinät voi, monen ihmisen kertomana, korjata laittamalla eteen vakaajatanko ylös. Siis iskareiden yläpäiden väliin tuleva tukitanko. Ilmeisesti italialaiset käyttäneet sen verran vähän ja sen verran ohutta peltiä, että vanhetessaan väsyy ja alkaa keula elämään

Toki voi purkaa kojelaudan ja hoitaa kiinnitykset kuntoon myös, laittaa jotain pehmusteta korin ja laudan välille ym.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voisiko joku ottaa kuvan akun päälle tulevasta + kengän yhteydessä olevasta johtoliitinkokonaisuudesta?
Omassa rojektissa + napa puuttuu kokonaan ja piuhat on irrallaan toisistaan ja muovisesta rungosta. Joku 50a sulakekkin pitäisi kytkeä johonkin väliin. Kyseessä -00 TS.
Omassa rojektissa + napa puuttuu kokonaan ja piuhat on irrallaan toisistaan ja muovisesta rungosta. Joku 50a sulakekkin pitäisi kytkeä johonkin väliin. Kyseessä -00 TS.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- nsrmies
- Viestit: 55
- Liittynyt: 20 Helmi 2014, 02:11
- Car(s): Alfa Romeo MiTo QV
Exät: AR 156 2.0JTS, 159 2.4JTDm, 147 2.0 TS - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ääni kuuluu töyssyissä ja kurveissa kallistuessa. Onko tuota puslaa mahdollista itse tarkistaa vai pitääkö viedä tosiaan jonnekin tarkistettavaksi? Ja vakaajatankoa on ollut ajatuksissa hankkia, joten kaipa sellainen laitetaan tilauslistalle
ja vielä sellaista että onkos tuon kojelaudan purkaminen tai ovipahvien irrottaminen kova homma vai onnistuuko ihan helposti?

- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eero:jos ei kukaan muu ole ehtinyt niin nappaan kuvan domani jos ei ole superkiire.
molex to sata, lose all your data.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kiirettä, kuvaa kun ehdit.Dio Natale kirjoitti:Eero:jos ei kukaan muu ole ehtinyt niin nappaan kuvan domani jos ei ole superkiire.
Tarvii tulla sinne Espooseen ostoksille joku päivä...
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tammikuussa tuli tätä kyseltyä, quoteen nyt vielä tämän jos sattuis joku tietävä lukemaanMacela kirjoitti:Mistähän löytäis esim PDF:nä taikka ihan nettisivuna tai ihan miten vaan 156:n:
- vakiovarusteet uutena (vaihtelee toki vuosimalleittain)
- lisävarusteet uutena
- sisusta valinnat uutena
- värivalinnat uutena
- jne
Löytyykö mistään?
Kiinostais myös 75:n, 155:n, 164:n 166:n ja 159:n vastaavat..

Edit: Taisinkin löytää jotain
Noni
- nsrmies
- Viestit: 55
- Liittynyt: 20 Helmi 2014, 02:11
- Car(s): Alfa Romeo MiTo QV
Exät: AR 156 2.0JTS, 159 2.4JTDm, 147 2.0 TS - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitenkäs muuten saisi korjattua jarrujen vinkumisen? Kevyesti jarrutettaessa suorastaan vihloo korvia 

- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla myös taka jarrut vinkui koska jarrupalojen ja satulan väli oli olematon ja palat jumissa.nsrmies kirjoitti:Mitenkäs muuten saisi korjattua jarrujen vinkumisen? Kevyesti jarrutettaessa suorastaan vihloo korvia
Palojen pinnat oli kiillotuneet ja kitisivät siksi.
Vedin laikkakoneella paloista kiillot pois ja puhdistin ja rasvasin palojen päät.
Teräsharjaa jarrusatulalle ja rasvaa palojen päiden kohdalle.
Ei kiliju enhän
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 JTS päästöt ok kierroksilla, tyhjäkäynnillä boschin testeri sanoo säätötunnistin ei ok ja lambda arvo korkealla.
Lambdassa vika? Ajettu 170+, eli vaihtoaika edessä.
Ammattikoulussa poikain piti mittailla antuireita, siihen kuitenkaan kykenemättä koska laajakaistalambda.
Tulpat vaihdettu juuri, sitä ennen kylmänä vedättäessä pientä nyintää. Se kuitenkin loppui. Jakopää laitettu juuri.
Lambdassa vika? Ajettu 170+, eli vaihtoaika edessä.
Ammattikoulussa poikain piti mittailla antuireita, siihen kuitenkaan kykenemättä koska laajakaistalambda.
Tulpat vaihdettu juuri, sitä ennen kylmänä vedättäessä pientä nyintää. Se kuitenkin loppui. Jakopää laitettu juuri.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
JTS:ssä EI PIDÄ olla lambda kohdallaan tyhjäkäynnillä (HUOM!). Trafi on tästä tietoinen myös.
Kyseessä on laihaseosmoottori, joten lambda-arvo heittelee "ihan jossain huitsin kuusessa" tyhjäkäynnillä - OBD-testerillä pitää tehdä joutokäynti, kuten kaikissa muissakin 2001 tai uudemmissa kulkineissa.
Putken päästä ei tule oikeaa tulosta, ei sitten millään.
Kyseessä on laihaseosmoottori, joten lambda-arvo heittelee "ihan jossain huitsin kuusessa" tyhjäkäynnillä - OBD-testerillä pitää tehdä joutokäynti, kuten kaikissa muissakin 2001 tai uudemmissa kulkineissa.
Putken päästä ei tule oikeaa tulosta, ei sitten millään.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://www.trafi.fi/filebank/a/13224785 ... ttorit.pdf
Tämä lappunen kyseessä.
Tämä lappunen kyseessä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuossahan on vikana vain tuo "osajärjestelmätestejä suoritettu: ei". Ne pitää olla suoritettuna. Onko vikakoodeja? (koodeja, ei pelkkää valoa ko ei se välttämäti pala)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kävin juur paikallisella boschilla. Kyllä tuolla pitäis kuulemma leima saaha. Asetukset kuulemma väärin ammattikoululla.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä lappunenkaan ei mitenkään takaa katsastuksen hyväksymistä koska se on liian epämääräisesti muotoiltu.Albertolli kirjoitti:http://www.trafi.fi/filebank/a/13224785 ... ttorit.pdf
Tämä lappunen kyseessä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katsastusasemalla toki pitää olla nykysäädösten vaatimat laitteet. Sitäkin nähty, ettei ole - jokuhan joutui löytämään konttorilla jonkun aataminaikaisen päästömittarin, jotta sai laput autosta, kun uusi hieno Bossilainen ei sitä osannut tehdä. Tai siis hyväksyä. Vaikka osatestit taisikin läpi mennä? =PTuomas K kirjoitti:Tämä lappunenkaan ei mitenkään takaa katsastuksen hyväksymistä koska se on liian epämääräisesti muotoiltu.Albertolli kirjoitti:http://www.trafi.fi/filebank/a/13224785 ... ttorit.pdf
Tämä lappunen kyseessä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En ollut törmännytkään ko. hommaan. Minen kyllä mistään mitään tiedäkään.
Autoasilla kävin vuosi sitten päästöt ja obd:t mittaamassa ja tuolloin ei ollut puhettakaan aiheesta vaan tulosti vain kuitin. Olisikohan se tallessa vielä.
Autoasilla kävin vuosi sitten päästöt ja obd:t mittaamassa ja tuolloin ei ollut puhettakaan aiheesta vaan tulosti vain kuitin. Olisikohan se tallessa vielä.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!